HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Նարե Պետրոսյան

ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն առաջարկում է տարիքային սահմանափակում դնել դպրոցներում արհեստական բանականության կիրառման համար

ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ն հրապարակել է կրթության մեջ գեներատիվ արհեստական բանականության (GenAI) օգտագործման վերաբերյալ իր առաջին ուղեցույցը՝ կոչ անելով կառավարություններին կարգավորել տեխնոլոգիայի կիրառումը և վերապատրաստել ուսուցիչներին։ 

Խոսքն արհեստական բանականության այն գործիքների մասին է, որոնք հրամանների միջոցով ինչ-որ բովանդակություն են ստեղծում՝ տեքստեր, նկարներ, աուդիո։

Կրթության և հետազոտության ոլորտում գեներատիվ ԱԲ-ի ուղեցույցը ներկայացվել է Թվային ուսուցման շաբաթվա (Digital Learning Week) ընթացքում, որն անցկացվում էր սեպտեմբերի 4-ից 7-ը Փարիզում:

Կազմակերպությունն առաջարկում է ուշադրություն դարձնել տվյալների գաղտնիության պաշտպանությանը և օգտատերերի համար տարիքային սահմանափակում դնել:

«Արհեստական բանականության վերաբերյալ ազգային կանոնակարգերի բացակայությունը շատ երկրներում օգտատերերի տվյալների գաղտնիությունն անպաշտպան է թողնում, իսկ կրթական հաստատությունները հիմնականում անպատրաստ են գործիքների ինտեգրմանը։ Համաշխարհային այս ուղեցույցը նպատակ ունի աջակցել երկրներին՝ իրականացնելու անհապաղ գործողություններ»,- նշվում է ուղեցույցում։

Ըստ ուղեցույցի՝ ԱԲ գործիքները հիմնականում ստեղծված են չափահասների համար, ուստի երեխաներին մանիպուլյացիայից և ոչ ցանկալի բովանդակությունից ապահովագրելու համար կառավարությունները պիտի օգտվողների թույլատրելի տարիք սահմանեն։

Ներկայում ChatGPT-ի օգտագործման պայմանները պահանջում են, որ օգտատերերն առնվազն 13 տարեկան լինեն, իսկ մինչև 18 տարեկան օգտվողները ծառայություններից օգտվելու համար պետք է ունենան ծնողի թույլտվությունը: Տարիքի նույնականացման համար առաջարկվում է նոր մեխանիզմներ կիրառել։

Քանի որ տեխնոլոգիաներն ավելի արագ են զարգանում, հանրակրթության ոլորտում պետք է փոփոխություններ արվեն։ ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի 2023 թվականի ուսումնասիրության համաձայն՝ աշխարհում միայն 7 երկրում են ուսուցիչների՝ ԱԲ ոլորտում վերապատրաստման ծրագրեր իրականացվում կամ մշակվում, որոնցից երկուսը մեր հարևան պետություններն են՝ Թուրքիան և Վրաստանը։ Այս ցանկում են նաև Չինաստանը, Ֆինլանդիան, Իսպանիան, Թայլանդը և Քաթարը։

«Թվային դարաշրջանի այս նոր փուլում պետք է վերանայել, թե ինչու, ինչ և ինչպես ենք մենք սովորում»,- նշվում է ուղեցույցում:

ՅՈՒՆԵՍԿՕ-ի գլխավոր տնօրեն Օդրի Ազուլին X-ի (նախկինում՝ Twitter) իր միկրոբլոգում գրել է, որ կառավարությունները ԱԲ կանոնակարգման ուղղությամբ անհապաղ քայլեր պետք է ձեռնարկեն։

«Այս տեխնոլոգիան կարող է մարդկության զարգացման հնարավորություն լինել, բայց կարող է նաև վնասներ պատճառել։ Այն չի կարող կիրառվել կրթության մեջ՝ առանց անհրաժեշտ պաշտպանական երաշխիքների»,- գրել է Ազուլին։

Ուղեցույցը մշակողները կարծում են, որ արհեստական բանականության կիրառման կանոնակարգումն արդյունավետ կլինի սովորողների, ուսուցիչների ու հետազոտողների համար՝ դարձնելով տեխնոլոգիան մարդակենտրոն։

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter