HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Դանիել Իոաննիսյան

Ճանապարհային ոստիկանությունը կարող է կյանքեր փրկել, բայց բիզնես է անում

ՀՀ ոստիկանությունը և դրա մաս կազմող ճանապարհային ոստիկանությունը պարբերաբար հայտարարում են, որ իրենց ուշադրության կենտրոնում է Հայաստանի ճանապարհներին մահացության վիճակագրությունը: Ապա, հղում անելով այդ վիճակագրության բարելավման վեհ նպատակի սպասարկման իրենց պարտականության վրա` ոստիկանությունը անակնկալ-արագաչափեր է տեղադրում հանրապետությունով մեկ և տուգանքների չափերը մեծացնում:

Այն, որ առանց դրա մասին նախազգուշացնող ցուցանակի արագաչափ տեղադրելը հակասումը է ոստիկանության կողմից ԱԺ-ին տրված խոստմանը, մենք արդեն խոսել ենք: Սակայն եկեք հասկանանք, որ միայն արագության գերազանցումը չէ, որ հանգեցնում է մահացու վթարների:

Մահացության հիմնական պատճառները

Ճանապարհների վրա մահերի (կամ ծանր մարմնական վնասվածքների) հանգեցրած վթարների հիմնական պատճառները բազմաթիվ են: Տարբեր երկրներում կատարած ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ արագության սահմանափակման գերազանցումը վթարի պատճառ է լինում վթարների ընդհանուր թվի ոչ ավել, քան 5-10 տոկոս դեպքերում: Օրինակ՝ 2011 թվականին ՌԴ-ում արագության գերազանցման պատճառով ծանր վթարների քանակը չի գերազանցել ծանր վթարների ընդհանուր քանակի 1,5 տոկոսը:

Այսինքն, եթե նույնիսկ ոստիկանությունը ամեն քայլափոխի արագաչափ, տեսախցիկ տեղադրի, միևնույնն է, ճանապարհներին զոհվածների քանակը համարյա չի պակասի:

Համաշխարհային փորձը ցույց է տալիս, որ մահացության քանակը կարելի է շեշտակիորեն պակասեցնել ամրագոտիների, որակյալ ճանապարհների (և ճանապարհային նշանների), ինչպես նաև մեքենաների տեխ. զննության միջոցով:

Այն, որ մեր երկրում խաչմերուկները, լուսաֆորները, ճանապարհային նշաններն ու գծանշումները շատ անհաջող են և հաճախ դառնում են խախտում կատարելու ու վթարվելու պատճառ, բոլորիս է հայտնի:

Հայտնի է նաև, որ վարչապետի նախաձեռնությամբ Հայաստանում մեքենաների տեխ. զննությունը, փաստացի, վերածվել է հարկատեսակի: Մուծիր գումարը, ստացիր կտրոնը, իսկ մեքենայիդ վիճակը ոչ ոքի չի հետաքրքրում… Կարող ես անգամ աշխատող արգելակներ, ղեկ կամ ամրագոտիներ չունենալ:

Բացի դրանից՝ ոչ մեկի համար գաղտնիք չէ, որ վարորդական վկայական ունեցող բազմաթիվ անձինք տեղյակ չեն երթևեկության կանոններից ու անվտանգության տեխնիկայից… Մարդիկ մեքենան վարում են ռեֆլեքսներով` հեծանիվի պես և ոչ օրենքներով:

Ամրագոտիները և սև ժապավենները

Ուսումնասիրությունները ցույց են տվել, որ ամրագոտիները կարող են փրկել մարդու կյանքը հետևյալ իրավիճակներում/հավանականությամբ.

1. Ֆրոնտալ բախում – առջևի նստածների կյանքը փրկելու հավանականությունը` 60 %, հետևի ուղևորներինը` 30 %,

2. հարված մեքենայի կողքից – վարորդի և բոլոր ուղևորների կյանքը փրկելու հավանականությունը` 45 %,

3. մեքենայի շրջում (գլխիվայր) – վարորդի և բոլոր ուղևորների կյանքը փրկելու հավանականությունը` 85 %:

Միջինում ծանր վթարների դեպքում ամրագոտիները փրկում են վարորդի և առջևի ուղևորի կյանքը շուրջ 65 տոկոս դեպքերում, իսկ հետևի ուղևորներինը` շուրջ 55 տոկոս դեպքերում:

Այսինքն, եթե մի պայծառ օր բոլորը սկսեն ամրակապված երթևեկել, ապա ճանապարհներին զոհերի քանակը (վրաերթները չհաշված) կպակասի շուրջ 60 տոկոսով:

Թեև, դեռ 1970-ականերից ԽՍՀՄ-ում, իսկ ապա Հայաստանում վարորդներն ու ուղևորները (այդ թվում` հետևի նստատեղի ուղևորները) պարտավոր են ամրագոտի կապել, ճանապարհային ոստիկանությունն ընդամենը մի քանի տարի առաջ է սկսել տուգանել չամրակապված վարորդներին:

Այնուամենայնիվ, ոչ մեկի համար գաղտնիք չէ, որ հաճախ վարորդները ամրագոտիների փոխարեն սև ժապավեններ են գցում ուսերին և դրանով բավարարում ՃՈ տեսուչների` ամրակապված լինելու պահանջը: Բացի այդ՝ ՃՈ տեսուչները, փաստացի, երբեք չեն հետևում, թե մեքենաների հետևի նստատեղերի ուղևորներն ամրագոտի կապե՞լ են, թե՞ ոչ:

Եթե փորձենք մոտավոր իրավիճակը պատկերացնել, ապա կարող ենք հանգիստ ասել, որ հանրապետությունում երթևեկող վարորդների և ուղևորների ավելի քան 80-90 տոկոսը ամրակապված չէ, այսինքն՝ վթարը 2.5 անգամ ավելի մեծ հավանականությամբ մահացու ավարտի կհանգեցնի… Սակայն դա ՃՈ տեսուչներին չի հետաքրքրում:

Իսկ ՃՈ-ն բիզնես է անում

Այսպիսի իրավիճակում ակնհայտ է, որ առաջին հերթին հարկավոր է վերականգնել մեքենաների տեխ. զննության ինստիտուտը, վարչարարությամբ պարտադրել, որ ձռմանը մարդիկ բացառապես ձմեռային անվադողեր օգտագործեն, խստացնել և ապակոռումպացնել վարորդական վկայական ստանալու գործընթացը, հետևել, որ վարորդներն ու ուղևորները ամրակապված լինեն և գոնե մի քիչ բարելավել ճանապարհների վիճակը:

Ակնհայտ է, որ այսպիսի գործառույթներ իրականացնելու դեպքում զոհերի ու վիրավորների քանակը կպակասի ընդհուպ 3 անգամ: Բայց ճանապարհային ոստիկանությունը դրա փոխարեն ջանք չի խնայում ամեն կերպ քաղաքացիներին տուգանելու համար… ՃՈ-ի` տուգանքներ հավաքելու առաքելությունը վերածվել է գերխնդրի, որի իրականացման համար ոստիկանությունը խաբում է ԱԺ-ին, իսկ ՃՈ-ն խաչմերուկներն ու փողոցները դարձնում է խախտումների դրդող (դրան մենք դեռ կանդրադառնանք):

Այստեղ ակնհայտ է դառնում, որ ՃՈ-ն անակնկալ-արագաչափերը տեղադրում է հիմնականում ոչ թե կյանքեր փրկելու, այլ վարորդներից փող հավաքագրելու համար (իսկ տուգանքների գումարները գնում են ՃՈ արտաբյուջետային հիմնադրամ):

Մեկնաբանություններ (11)

Pogosyan
Haziv mihat xeloq mard haytnvec (Armen-yan) teche nenc tpavorutyuner voncor chukchaneri komentner @lnen. Aysinqn groxneric vochmek@ silkayov chi gnacel teche Ktesner vor tenc himar ban chka grac (1,5%) bayc bolor@ ashxuj qnnarkumen, maqur haykakan motecum, apreq!
Levon
Vor zut por ashxatelu vra en, da past e, yev karor em irenc katarvor qaylerov da apacucel, inch e nshanakum aragachap sarqi zgushacman nshani aysuhet chteradrel@ kam hanel@, aysinqn varordner@ hnaravorins chterekacven chanaparhneri tesaxcikneric, yev irenq unenan irenc tuganqneric havaqvac ahreli gumarner@, ba ur mnac anvtangutyun@?? che vor nuynisk sev varord@ nkatelov zgushacnor tesaxciki nshani arkayutyun@, na ayd hatvacum gone kpahpani tuylatreli aragutyun@, yev artyunqum chenq unena, kam kqchana djbaxt pataharneri qanak@, ardyoq da che npatak@?, hnaravorins xusapenq aydqan animast korustneric, pastoren vorosh karuycnerum mtacum en chisht hakarak@.
karen
Hargeli Daniel Iohannisyan, arajnahert petq e apahovel (gone qaghaqnerum) 4anaparhi lusavorutyun@! Vraertneri entarkvoghnern aveli tsanr en tujum, qan vtari baxumi ardyunqum meqenayi ughevorner@! Petq e linen worakyal 4anaparhner (aranc poseri) hakarak depqum texznnutyun@ petq e anckacvi amen amis! Varordner@ bavakan mets gumarner en v4arum texznnutyan u guyqaharki tesqov, isk in4 e arvum i npast varordi? Wo4in4!!!!!!
[email protected]
ARAGACHAPI NSHAN@ CHTEXADREL@ NUYNNA VONC VOR GAYISHNIK@ CARI TAK PAXKVI ARANC PAROSIKNERI!!!! E YETE GAYISHNIKIN ASUM EN PAROSIKNERT MIACRU U MI PAXKVI EL IMASTN VORNA VOR TAQNVAC TESAXCIK PTI DNEQ KAM ARAGACHAP INCHQAN TARBERUTYUN EQ TENUM DRA MECH??? MI HAT PARZ BAN ASEM! YETE GAYI AFTON PAROSIKNEROV HANGIST FRUMA QAXAQOV KAM TRASIN YES INQS VARORD EM HASTAT ET LUYS@ NAMANAVAND GISHEROV TESANELI KLINI GONE MI 800IC 1000 METRIC, YES ARZA ARTEN HANGIST KYERTEVEKEM ! ISK VOR TAQUN MI STOLBI VRIC INZ NKARI ARAGACHAP@ TENAM VOR NKAREC EL HO CHEM KAMAC SHARUNAKELU MI HAT PETQA QRFEEM ET SARQIN U YALLLLA AVELI ARAG)))))))))))
Դանիել Իոաննիսյան
Հարգելի Կարեն, Դուք ճիշտ եք: Վրաերթների խնդիրն առանձին է: Այստեղ պետք է լուսավորել փողոցները, ինչպես նաև խստցնել պատասխանատվությունը հետիոտների կողմից սխալ վայրում փողոց անցնելու համար և վարորդների կողմից` հետիոտնին անցման վրա ճանապարհը չզիճելու հաամր:
Kristine
Ayn vor aragachaperi teghadrum@ veracvum e iskakan biznesi, da past e... Naev gexndir e (ev da nshvel e hodvaci heghinaki koghmic) avtomekenaneri texznnman harc@... te che inch e stacvum?? Stacvum e vor es vjarum em carayutyan hamar (ays depkum mekenas tex. znnman entarkelu) ev ayd carayutyuny indz chi matucvum... Iharke ays depkum petq e xostovanenk vor shat varordneri dzerk e talis ays iravijaky... vorovhetev vorosh mekenaneri isk tex.znnman entarkveluc heto tuyl chein ta aylevs poghoc durs gal.... Estegh naev anvtang ertevekelu gitakcman xndir ka....
Armen_yan
It's impossible that speeding cause only 1.5% of accidents. In the U.S. speeding cause 30% of accidents. I would expect it's even much higher in Armenia considering road conditions and the way people drive there. As far as seat belts, they save lives but they don't reduce accidents.
Gagik
ՃՃՃ Ավելի հիմար հոդված դժվար կլիներ հնարել: Լավ կլիներ, որ հոդված գրելուց առաջ գոնե ճշտեիք, թե ուր են գնում տուգանքների գումարները: Իսկ այդ գումարների 70% գնում է հենց արագաչափեր տեղադրող ՍՊԸ ի գրպանը: Հիմար հիմար առաջարկություններ անելու փոխարեն, կարելի եր ուղղակի նշել, որ այդ առաքելության նպատակը միայն վարորդներից գումար շորթելն է: Կարելի է իմանալ թե որտեղից եք վերցրել այդ ֆանտաստիկ վիճակագրությունը ?
gurg
SHAT XACHMERUKNERUM LUSAFORNE@ HANVUM EN ,EV KARUCVUM EN SHRDADZEV XACHMERUKNER MECHTEXUM ARDZAN KAM SHATRVAN DRB.tntesvum e ektroenergin ev el petq ci [email protected] xacmerukum varord@uzat cuzat argelakelu e ,meqenaji tap@ kamachacnelu e vorpeszi mtni shrdzan u @ntri ir uxin .
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
Բավականին կարևոր առաջարկներ հոդվածում: Որովհետև Հայաստանի ճան.երթ.-ում ՉԱՓԻՑ ՇԱՏ մարդիկ են մահանում/վնասվում: Վիճակն այնքան ոչ-նորմալ է,որ տենց օր չկա, որ մամուլում առնվազն 1-2 զոհի մասին չկարդաս. հետո սա արագ մոռացվում է,քանի որ իսկույն մյուս զոհերի մասին ես կարդում: Կարծես այս զոհերը մեկի հարազատն ու աչքի/տան լույսը չեն:
[email protected]
tox mi hat saxx texerum texadren nshanner@ te aragutyan te yertevekutyan bolor nshanner@ texadreluic heto tox hamematen ancac tarineri vtarnern u mahatsutyan depqer@ u khamozven te irakanum vorna iskakan patjar@ shat vtarneri u martkanc kyanqeri korusti!!! yete iharke iranq chen gitakcum! et xi odanavakayanic minchev qaxaq texadrel en aragutyan nshanner@ karoxaa vor drsic hyurer en unenum pashtonakan dra hamar en drel hn???? vor tenan te poxer@ vor tex en caxsel ajqerin toz en pchum ba mek mek el et mardkanc tareq urish texer el man tveq vor en el tenan te inch janaparner unenq idealakan,,, amota amot iranc ajqi geran@ toxel urishi ajqi pushn en tenum

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter