HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Սառա Պետրոսյան

Ի՞նչ են մատուցում Հայաստանի պաշտոնական ինտերնետային էջերը

Լրագրողների հույսերը, որ ինտերնետ էջեր հիմնելով գերատեսչությունների պաշտոնական տեղեկատվությունը մի օր կդառնա մատչելի` անկախ լրատվամիջոցի կարգավիճակից, չարդարացան: Պարզվում է` մեր գերատեսչությունների համար սայթերը հերթական դեկորացիա են, ինչպես մամուլի ծառայությունները, որտեղ տեղեկատվություն հայթայթողը ոչինչ չի գտնի, առավել եւս` լրագրողը: Պաշտոնական ինտերնետ էջերը հիմնականում չեն գործում, այսինքն` չեն թարմացվում, եւ վիճակն այնպիսին է, որ նույնիսկ գործող էջերում չկա հիմնական ու պահանջվող տեղեկատվությունը:

Քաղաքացիական հասարակության զարգացման միությունը (ՔՀԶՄ) ուսումնասիրել է մի քանի պաշտոնական ինտերնետ էջեր` ՀՀ նախագահի, Ազգային ժողովի, ՀՀ կառավարության, ՀՀ կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովի, Արտաքին գործերի նախարարության (ԱԳՆ), Սահմանադրական դատարանի եւ այլն: Եզրակացությունը, որ ներկայացրին վերջերս, այն է, որ պաշտոնական ինտերնետային էջերում տեղեկատվությունը թարմացվում է միայն առաջին դեմքերին վերաբերող պաշտոնական հանդիպումների, ընդունելությունների եւ այցելությունների մասով: Մի խոսքով այն, ինչ վերաբերում է նրանց վարկանիշին: Ինտերնետ էջերում ոչինչ չես գտնի տվյալ գերատեսչության գործունեության, ծրագրերի, ցուցանիշների եւ այլնի մասին, կամ, եթե ինչ-որ բան է տեղադրված, ուրեմն առնվազն երկու տարվա վաղեմության տվյալներ են: Այսինքն, մարզային լրատվամիջոցների թղթակիցներն իրենց պետք եկած թվի կամ որեւէ տեղեկատվություն ստանալու համար պետք է Երեւան հասնեն, որտեղ դարձյալ երաշխավորված չէ տեղեկատվություն ստանալու նրանց ցանկությունը:

www.president.am

Գերատեսչությունների ինտերնետ էջերից լավագույնը ՀՀ նախագահինը համարվեց: «Մշտապես նորացվում է, չի պարունակում անհեթեթ տեղեկություններ, սակայն այնտեղ չես գտնի նախագահի հրամանագրերը»: Ավելացնենք` ներկայացված չէ ՀՀ նախագահի աշխատակազմի վարչությունների ու բաժինների գործունեությունը, ի՞նչ խնդիրներով են զբաղված եւ ի՞նչ է արվում: Այսինքն, տվյալ ոլորտի մասին փաստական տեղեկատվություն փնտրողն այդպես էլ չի գտնի այն: Ոչ միայն լրագրողները, այլեւ հանրությունը չափազանց հետաքրքրված են աշխատակազմի մի շարք բաժինների, օրինակ, վերահսկողական ծառայության, Արդարադատության խորհրդի գործունեությամբ, որոնց առավել շատ են դիմում քաղաքացիները:

Ընդ որում, ինտերնետ էջում տեղադրելը նրանցից լրացուցիչ աշխատաժամանակ չի պահանջի, քանի որ, օրինակ, Արդարադատության խորհուրդը ՀՀ դատական եւ դատախազական մարմինների աշխատանքների վերաբերյալ քաղաքացիներից ստացված առաջարկությունների, դիմում-գանգատների հիման վրա եռամսյակը մեկ անգամ ամփոփ զեկուցագիր է պատրաստում: Առանց գումարներ վատնելու այն պարզապես կարող էր տեղադրվել սայթում եւ դառնար հանրության սեփականությունը: Բացի այդ, «Քաղաքացիների առաջարկությունները, դիմումները եւ բողոքները քննարկելու կարգի մասին» ՀՀ օրենքի 11 հոդվածի պահանջն է` ոչ ուշ, քան եռամսյակը մեկ անգամ ԶԼՄ-ներով հրապարակել քաղաքացիների առաջարկությունների, դիմումների եւ բողոքների քննարկման արդյունքների մասին տեղեկատվություն:

www.parliament.am

Հնացած տեղեկատվության առումով ամենատիպականը Ազգային ժողովի ինտերնետ էջն է, որտեղ վաղուց արդեն անվավեր դարձած օրենքները շարունակում են գործող օրենք ներկայացվել: 2001թ.-ին խորհրդարանը ՀԿ-ների մասին նոր օրենք է ընդունել, սակայն ԱԺ-ում իբրեւ գործող օրենք շարունակում են մատուցել «Հասարակական կազմակերպությունների մասին» 96թ.-ին ընդունված օրենքը: Նույնը վերաբերում է «Քաղաքացիների առաջարկությունները, դիմումները եւ բողոքները քննարկելու կարգի մասին» օրենքին: 1999թ.-ին ԱԺ-ն նոր օրենք է ընդունել, սակայն ինտերնետային էջում տեղադրված է այս օրենքի1990թ.-ին խմբագրված տարբերակը: Այսքանից հետո, ինտերնետային էջով զգուշացնում են` «Այս համակարգչային էջերը պաշտոնապես ներկայացվում են ՀՀ ԱԺ-ի կողմից: Ցանկացած այլ ներկայացումներ եւ հղումներ այդ ներկայացումներին համարվում են անօրինական»: Նկատել են, որ օրենսդրությունը հիմնականում տեղադրվել է 98թ.-ին, սակայն դա չի նշանակում, որ դրանից հետո սայթը չի գործել: Ավելին, նշվեց, որ գերատեսչությունների ինտերնետ էջերից ԱԺ-ինը միակն է, որ որոշ չափով թարմացվում է, սակայն դա վերաբերում է միայն ԱԺ նախագահի պաշտոնական այցերին ու հանդիպումներին:

www.concourt.am

ՀՀ սահմանադրական դատարանի ինտերնետ էջն իր իսկ ընդունած որոշումներից բացի, Հայաստանի բարձրագույն իրավական համակարգի մասին այլ ասելիք չունի: Իսկ եթե ունի` այցելուին, ավելի ճիշտ մարդկությանը դեռեւս անհայտ մի տառատեսակով է ներկայացված: ՍԴ-ում գտել են նաեւ տեղեկատվություն մատուցելու չափազանց անմեղ տարբերակ` ուրիշները թող ասեն, իսկ իրենք հղում կանեն նրանց: Ահա այսպես, ինտերնետ էջի ողջ բովանդակությունը կազմված է հղումներից` ՀՀ նախագահի, Ազգային ժողովի, ՀՀ կառավարության ինտերնետային էջերին, որոնք տեղեկատվական առումով նրանցից լավ վիճակում չեն: Ստացվում է, որ ինտերնետային էջում մեկի սխալը շրջանառության մեջ է դնում մյուսը: ՔՀԶՄ-ն նկատել է, որ ՍԴ-ի Մարդու իրավունքներ բաժինն աննկատ անցում է կատարում հասարակական կազմակերպության սայթին: Այդպես էլ ընթերցողին անհասկանալի է մնում, թե ինչպես է Սահամանադրական դատարանը հանձն առել ներկայացնելու ՀԿ-ի տեսակետները: «ՀՀ կնքած համընդգրկուն միջազգային պայմանագրերը» էջում տեղադրված է ընդամենը երեք պայմանագրի տեքստ եւ երեքն էլ վերաբերում են ռազմական իրավիճակներին:

www.armenian.judiciary.am

Դատարանների նախագահների խորհուրդը վերջերս իր ինտերնետային էջի բացումը կատարեց եւ հանրության ակնկալիքները, որ վերջապես հնարավորություն կունենան հարուստ տեղեկատվություն քաղել դատարանների գործունեության մասին, ինչպես խոստանում էր էջի ծանոթագրությունը, իրականություն չդարձավ: Բացման հանդիսությունից անցել է ավելի քան մեկ ամիս, եւ պարզվում է` էջը դեռեւս այցելուներ չի ընդունում:

www.gov.am

ՀՀ կառավարության էջում չես գտնի կառավարության որոշումները, իսկ վարչապետը, պարզվում է երկու կենսագրություն ունի: Հայերեն էջում նա ընթերցողին է ներկայանում որպես Հանրապետական կուսակցության անդամ, իսկ անգլերեն էջում անկուսակցական է: ՀՀ կառավարության միջոցառումների ցանկը 2000թ.-ից հետո չի թարմացվել, սակայն վարչապետի վերջին ուղերձը ժամանակին տեղ է գտել սայթում: Քաղաքացիական հասարակության զարգացման միության հետազոտությունները ցույց էին տվել, որ կառավարությունը դրամական խնդիրներ չունի, տարբեր ժամանակներում գումարներ են տրամադրվել ինտերնետ էջ ստեղծելու եւ գործուն պահելու համար: Ավելին, ՀՀ կառավարության էջում նույնիսկ գովազդներ են տեղադրված, որը նշանակում է էջը պահպանելու համար, իրոք, գումարի խնդիր չունեն, միայն թե ցանկություն լինի:

www.elections.am

ՀՀ կենտրոնական ընտրական հանձնաժողովի ինտերնետային էջը ստեղծվել է 99թ. խորհրդարանական ընտրությունների ժամանակ եւ առայսօր բովանդակում է այն, ինչ տեղադրվել է չորս տարի առաջ: Հույս կա, որ շուտով կայանալիք նոր խորհրդարանական ընտրությունները պատճառ կարող են դառնալ մեկ-երկու կցկտուր տեղեկատվությամբ եւս էջը թարմացնելու համար:

www.armeniaforeignminstry.com

Տեղեկատվության անմատչելիության առումով անգերազանցելի է համարվում ՀՀ արտաքին գործերի նախարարության սայթը: Անհեթեթությունն սկսվում է ինտերնետային էջի անվանումից, որի դոմեյնը (տիրույթը) com. է: Մասնագետների բացատրությամբ` այն տրվում է գործարարներին: Նախարարների կազմն այստեղ ներկայացվում է հանրապետության նախորդ նախագահի նշանակած կազմով` ընթերցողին ավելի քան հինգ տարի ետ մղելով իրականությունից: Մեկ այլ աղբյուր վկայեց, որ ԱԳՆ-ի հետ իրենց աշխատանքը նույնպես չի ստացվել, այն դեպքում, երբ իրենց ծրագիրն իրականացվում էր Համաշխարհային բանկի ֆինանսավորմամբ եւ կառավարության համաձայնության ու աջակցության մասին հավաստագրով: Սակայն, ամիսների բանակցությունից հետո, իրենց այդպես էլ չի հաջողվել ՀՀ արտաքին գործերի նախարարությունից տեղեկատվություն ստանալ Armenia geteway էջում տեղադրելու համար: ԱԳՆ-ն չափազանց ժլատ է զուտ պաշտոնական տեղեկատվություն հաղորդելու առումով եւ, որպես կանոն, հրաժարվում է նման տեղեկություններ տրամադրել:

Կապի նախարարությունն ընդհանրապես սայթ չունի, որը տեղեկատվական տեխնոլոգիաների եւ տեղեկատվության մատչելիության նկատմամբ մեր երկրի վերաբերմունքի փայլուն ապացույց է: Նշենք, որ ներկայումս ինտերնետ կենտրոններին անգամ սպառնում է փակվելու վտանգը, քանի որ ԱրմենՏելը որոշել է վերջնականապես կատարյալ դարձնել տեղեկատվական շրջափակումը Հայաստանում:

Ընդհանուրի համար նկատելի է մի բան` պաշտոնյայի անտարբեր մոտեցումը տեղեկատվության թափանցիկությանը, մատչելիությանը, որով էլ չի կարեւորվում ինտերնետային էջում տեղեկատվություն տեղադրելը: Հակառակ դեպքում, նույն փութաջանությամբ նրանք կիրականացնեին պաշտոնական տեղեկատվության մատուցումը, ինչպես դա անում եւ կարեւորում են, երբ խոսքը վերաբերում է իրենց անձնականին:

Պաշտոնական ինտերնետ էջերի չգործելը հակված են բացատրել հիմնականում տեղեկատվության մատչելիությանը կարեւորություն չտալով, քան թե ֆինանսական դժվարություններով կամ աշխատուժի պակասով: Քանի որ, օրինակ օրենսդիր մարմնի տեղեկատվական ոլորտը մի ամբողջ աշխատանքային խումբ է սպասարկում: Ընդունված օրենքն ու այլ անհրաժեշտ տեղեկությունները ինտերնետ էջում տեղադրելը նրանցից ոչ ֆինանասական ներդրումներ, ոչ էլ լրացուցիչ ժամանակ է պահանջում: ՀՀ կառավարությունը, որը պաշտոնական տեղեկագրեր կազմողն ու հրատարակողն է, նույնը կարող էր տեղադրել սայթում` ժամանակ չվատնելով: Մանավանդ որ պաշտոնական տեղեկագիրը հրատարակվում է խիստ սահմանափակ քանակով, բարձր արժեքով եւ մեծ մասին անհասանելի է: Պարզապես տեղեկատվություն տեղադրելը նրանք իրենց խնդիրը չեն համարում:

Միաժամանակ, բոլորին հասկանալի է, որ պարզ գերատեսչական ակտերին ծանոթությունն անգամ չափազանց դժվար կլինի մի երկրում, որտեղ պաշտոնական տեղեկատվության տարածումը պաշտոնական անձանց ձեռնարկատիրական գործունեությունն է դարձել` հանձինս «Իրտեկ» համակարգի: Քանի որ «Իրտեկը» վաճառում է դրանք, կնշանակի մյուս գերատեսչությունների հետ դրանք չհրապարակելու համաձայնություն ունի: Զավեշտական չէ՞, որ ՀՀ կառավարությունն իր իսկ ընդունած որոշումները «Պաշտոնական տեղեկագրում» հրապարակելու համար «Իրտեկի» համաձայնությունը պետք է ստանա, հնարավոր է` նաեւ վճարի նրան:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter