HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Ադրինե Թորոսյան

Հրաչյա Սարուխան. «Հիմիկվա մարդուն իմ պոեզիան չի հետաքրքրում»

Բանաստեղծ և թարգմանիչ Հրաչյա Սարուխանը մի շարք ժողովածուների հեղինակ է`«Եզրագծեր», «Հրաշք օրեր», «Վկայություններ», «Այլ ժամանակներ»,  «Աստծո առավոտ», «Սիրո հուշապսակ», «Ի տրիտուր»: Արժանացել  է «Տարվա լավագույն առաջին գիրք», Հայաստանի գրողների միության ամենամյա, Իսահակյանի անվան մրցանակներին, մշակույթի վաստակավոր գործչի և «Լոռվա ասպետ» կոչումներին, պարգևատրվել է «Մովսես Խորենացի» մեդալով:

-Ըստ շրջափուլերի, շրջադարձերի` ինչպե՞ս կբնութագրեք Ձեր ստեղծագործության էվոլյուցիան:

-«Սիրո հուշապսակում» միայն, այսպես կոչված, սիրային բանաստեղծություններ  են: Եվ դրանք չեն թվագրված: 1966-ից մինչև 2005 թվականը ինչ որ գրել եմ, տպագրել եմ այդ գրքում, և 60-ականների գործը կարող է մակարդակով չտարբերվել 2000-ականների բանաստեղծությունից, որովհտեև հենց սկզբից եղել է այն, ինչ որ ես խորացրել եմ պարզապես: Եվ լավ բանաստեղծությունը նշանակություն չունի` որ տարիքում ես գրում: Իմ առաջին գիրքը` «Եզրագծերը», երբ լույս տեսավ, իհարկե 10 տարի ուշացումով, ցրեցին շարվածքը. տարբեր պատճառներ կային` քաղաքական, կրոնական` ըստ իրենց, ովքեր ցրեցին` պետությունը, Խորհրդային Միությունը, գիրքս արժանացավ «Տարվա լավագույն առաջին գիրք» մրցանակին: Գրաքննադատները գրեցին, որ սկսնակի մուտք չէ, արդեն ձևավորված պոետ է եկել հայ գրականություն, ասպարեզ:

-Գրականագետներն ընկալել են Ձեզ, իսկ Դուք ինքներդ չունե՞ք այդ եզրագծերի զգացողությունը Ձեր արվեստում, որ մտածողություն է փոխվել, աշխարհայացք, հուզապրում է փոխվել:

-Տարիքի հետ` ասենք պատանի, երիտասարդ, տարեց, հետո ավելի նախածերունական, կարելի է ասել, հանդարտվում ես, էն կրքերը, էն բռնկումները առօրյա կյանքում էլ չես ունենում, պոեզիայի մէջ էլ: Կյանքին ավելի հանդարտ ես նայում, ավելի փիլիսոփայորեն, տեղ-տեղ բայց էլի մեկ էլ տեսար ժայթքում է: Պարզապես աշխատել եմ գործից գործ, բանաստեղծությունից բանաստեղծություն չկրկնեմ ինձ, չեմ ուզեցել ոչ հանգային կրկնություն լինի, ոչ վանկային, տաղաչափային, ոչ թեմատիկ, այսինքն` ես ինքս զարմանամ, ուրախանամ, որ նոր բան գտա և նոր բան ստեղծեցի ամեն ստեղծագործության հետ:

-Մեր Լոռվա 3 գրական մեծերի կողքին` Թումանյան, Մաթևոսյան, Զորյան, Ձեր անունն է նշվում, ինչպե՞ս եք վերաբերվում դրան:

-Ասեմ, որ նույնը և Մայրասարում կա խաչքար` ի պատիվ Թումանյանի, Զորյանի, Մաթևոսյանի և Սարուխանի: Ասելիք չունեմ, ես համամիտ եմ դրան. կեղծ համեստության ժամանակը չէ:  Օրինակ բերեմ, հարցի հետ կառնչվի, համենայն դեպս, պատասխանի նման կհնչի. «Եզրագծերում» մի բանաստեղծություն ունեմ`

Ներեցեք ինձ,
Ազնիվ, խստաբարո սրբեր, 
Ռոսլին ու Գրեկո ու Ռաֆայել…
Էնտեղ ասում եմ`
Իմ հոգևոր կյանքում ինչ վրձինը չարեց`
Իմ գրիչը կանի-
Հմուտ ու նուրբ:

Լևոն Միրիջանյանը, օղորմի իրեն, ինձ ասում էր` 19-20 տարեկան` իմ գրիչը կանի հմուտ ու նուրբ. սա ինչ մեծամտություն է: Ես էլ ասում էի` Չարենցը քանի տարեկան էր, որ գրեց`

Պիտի վառվի դարերում, պիտի լինի բարձր ու մեծ,
Ես եմ հիմա մի պոետ և իմ անունը Չարենց…

Բա` Չարենցի հետ ես համեմատվում, էստեղ համեմատվելու հարց չէ, եթե Չարենցը մեծ չլիներ, էդ տողերը չէին լինի: Հիմա պոետը զգում է, ասում է` իմ գրիչը կանի հմուտ ու նուրբ, և այդպես էլ եղավ. էս տարիները դա ցույց տվեցին:

-Բանասիրական վեճեր էին ծավալվում, թե ինչու է Սարուխանը Թումանյանից հետո թարգմանել Պուշկինի «Ձմռան իրիկունը»:

-Հասարակ օրինակ` Էդգար Պոյի «Ագռավը» մի 10 հայ հեղինակ թարգմանել են, էլ չեմ ասում ռուս մի 30 հեղինակ, որոնք բոլորն էլ տպագրվել են, իրար կողքի էլ տպում են ռուսները: Այսինքն` տարբեր մոտեցումներ են թարգմանական, տարբեր զգացողություններ: Հա, Թումանյանը մեր մեծն է, մեր հանճարն է, մեր աստվածն է գրական, բայց դա չի նշանակում` եթե Թումանյանը թարգմանել է, ասենք մենք պիտի չկպչենք: Երկրորդ` Թումանյանը ոչ թե թարգմանել է, ըստ իս` փոխադրել է և ինչ-որ բաներ հայկականացրել:

Երգիր ոնց էր ապրում խաղաղ հավքը գետի այն ափին,
Երգիր ոնց էր աղջիկը վառ ջուրը գնում մինչ արփին.

սա Թումանյանի փոխադրածն է, բնագրի հետ ոչ մի կապ չունի: Էնտեղ ասվում է`

Спой мне песню, как синица.
Тихо за морем жила;
Спой мне песню, как девица.
За водой поутру шла.

Երգիր երգն այն, որ թռչնիկը լուռ ծովից դենն էր գնում,
Երգիր երգն այն, որ աղջիկը կանուխ ջրի էր գնում.

էս իմ թարգմանությունն է: Խոսքը սինիցայի մասին է` երաշտահավի, որը մի պստլիկ, ծիպուկ բան է, ռուսերեն ասացվածք էլ կա` ”синица-не птица, как пропорщик не офицер”: Եվ ինչու է ծիտիկը լուռ ծովից դենը գնում, որովհետև էս ծիտը գլուխ է գովացել, որ ծովը կվառի` ծիտը ծովը կվառի, է, ծովը ոնց կվառի ծիտը, խայտառակվել է, հիմի ծովի աչքից հեռու է ապրում էլի, ոչ թե խաղաղ ապրում է ծովի էն ափին: Ես չուզեցի դա գրավոր գրեմ, որովհետև հիմի էլ կմեղադրեն կասեն` Թումանյանի սխալներն է բռնում: Բայց սխալ չեմ բռնում. Թումանյանինը հայոց աշխարհային զգացողություն է, իսկ ես թարգմանության մեջ, ինչ էլ որ թարգմանել եմ` Մայակովսկի, Եսենին, Ցվետաևա, Ախմատովա, Բրյուսով, ավելի շատ աշխատել եմ բնագրին, ռիթմին, տաղաչափությանը մոտ կատարել:

-Ձեր ներշնչանքի աղբյուրները:

-Իմ ներշնչանքի սկզբնական աղբյուրը եղել է սերը, իհարկե, ինչպես երևի շատերի մոտ, սերը` տարբեր դրսևորումներով` սիրահարությունը, սերը մերժելը, մերժվելը, բաժանվելը, սերը ապրելը և այլն և այլն, աշխարհը,  ընդհանրապես մտածողությունը, ինչ է մարդը, ով է, ինչի համար է, ինչ առաքելություն ունի: Մտածմունքներ են, որ էն հին` նախնադարից սկսած` մարդիկ մտածել են` մեծ փիլիսոփաները, մեծ պոետները, ամեն մեկը ուզեցել է մի լուծում տալ, լուծում չունի իհարկե: Կյանքի-մահվան մասին զրուցում են, խոսում են, բանաստեղծություններ են գրում, ես մի անգամ մի բան գրեցի, շուտվա բան էր` 70-ականներին, վերջում ասում եմ` Մեծահոգի գտնվիր, համարիր, թե չես ծնվել`ինձ եմ ասում: Այսինքն` վերջապես կարող էի ես չլինեի,  դու չլինեիր, էս կոմբինացիաները չլինեին, և էս ինչ որ մենք հիմա գիտակցում ենք, ես` իմ եսը` Հրաչյա Սարուխանն եմ, շատ հնարավոր է` ոչ էլ ծնված լինեի: Ուրախ պիտի լինեմ, մեծահոգի, որ ծնվեցի: Ինչքան Աստված տալիս է, ապրում եմ, ինչ որ հնարավոր է, կատարում եմ: Սա ես չեմ անում` ինչ որ գրված է, բոլորը աստվածային, եթերային, տիեզերական բաներ են: Ներշնչվում ես, թելադրում են: Ինձ է տրված այդ ամենը թղթին հանձնել, ես էլ խելոք-խելոք հանձնում եմ:

Համենայն դեպս, ինչ-որ առաքելություն ունի մարդը, որ աշխարհ է եկել: Մտածում  եմ` օրինակ մեղուն ինքը գիտի՞, թե՞ չգիտի` ինչ է անում, մեղր է սարքում, էդ դասակարգված կյանքը դրանց. մեղուների, մրջյունների մոտ էդպիսի կարգուկանոն, էդպիսի աշխատասիրություն և օրինականություն, պատժել կա, հեղափոխություններ են անում, մայր մեղվին գահին նստեցնում, գիտե՞ն` իրենք ինչո՞ւ են անում, թե՞ չէ: Մենք էլ` մարդն էլ չգիտիч ինչ է անում. նույն բաները նրանք էլ են անում, մենք էլ: Համենայն դեպս, անսխալական ոչ մեկս չենք եղել, ես իմ անունից եմ ասում: Լավ կլինի, որ մարդը հնարավորինս ապրի պատվիրաններով, կարողանա  որևէ մեկին չխանգարել, եթե չի կարողանում օժանդակի: Եվ ազնիվ ծառայի, որ մինչև վերջ ծառայի:

-Իսկ սե՞րը, նախախնամության կողմի՞ց է տրված, թե՞ բնության շնորհ է:

-Սերը զգացողություն է: Հիմա որ հիշում եմ, նույնիսկ 2-րդ դասարանում սիրահարվել եմ: Բայց դա ի՞նչ սիրահարություն է` 2-րդ դասարանում: Պարզապես գեղեցիկն ես սիրում, երևի սերը` գեղեցիկի հանդեպ, գեղեցկության հանդեպ: Կարող է իսկի գեղեցիկ էլ չէ էդ փոքր աղջիկը, բայց քեզ հոգեհարազատ ինչ-որ բան կա. երևի հոգին ինչ-որ հոգի է փնտրում ամբողջ կյանքում: Ասենք գտնում կորցնում  է, որովհետև իր հոգու արձագանքը չէ, իր հոգու մասնիկը չէ: Շատ հնարավոր է` ամբողջ կյանքում հազար անգամ էլ ամուսանանա, մի տաս հազար անգամ սիրահարվի, էլի հոգու մասնիկը չգտնի, որովհետև կարող է էդ հոգու մասնիկը է~ Վիետնամի ինչ-որ մի գյուղում է: Մի հատ էդպիսի բանաստեղծություն եմ գրել` «Հավետ սիրավորը».

Ինձ չհանդիպած,
Չտեսած անգամ`
Դու, Սիրո իմ որբ
Ու իմ որբի Սեր,
Ոչ մի սիրասուն
Չտես ածական
Չի~ հանդգնելու
Շունչդ որպիսել,-
Չեն հանդգնելու
Ոչ մի գույն ու բույր,
Ոչ մի ցնծություն
Ու ոչ մի կսկիծ,
Բայց խնդամորմոք
Օրհնելու են,
Քույր, Կո~ւրծք կուսեղեն
Ու կաթը կրծքիդ…

Սիրո մասին ինչ գիտեմ, ինչքան հնարավոր է, «Սիրո հուշապսակում» գրված է:

-Նախկինում երբեմն ակտիվ կեցվածքով մասնակցել եք ՏԻՄ ընտրություններին և սատարել քաղաքապետի տարբեր թեկնածուների:

-2008-ին` էդ միակ ժամանակն է եղել, որ ակտիվ եմ եղել, Էդվարդ Խլղաթյանի կողքին եմ կանգնել («Հայփոստի» Վանաձորի  բաժանմունքի տնօրենն է` հեղ.), ելույթ էլ եմ ունեցել, հանդիպումներ էլ եմ ունեցել: Դե, միշտ ընտրությունից առաջ հավաքվում են, խոսում են: Սամվել Դարբինյանը գրողներին էլ հրավիրեց խոսելու ընտրությունից, դե, էնտեղ ամեն մեկը ասում էր՝ ում է ընտրելու, ես պարզ ասացի, որ քանի որ իմ ընկերն է Էդիկը, ես նրա կողքին եմ լինելու:

-Ճի՞շտ է, որ ընտրություններից մեկի ժամանակ էլ հենց Սամվել Դարբինյանի կողքին եք կանգնել:

-Դե, հատուկ չեմ եղել, բայց համամիտ եմ եղել, հա:

-Իսկ այդ դեպքում հակասությո՞ւնը. չէ՞ որ ինքներդ ասացիք, որ Էդվարդ Խլղաթյանն ու Սամվել Դարբինյանը մրցակիցներ են եղել:

-Դե, Էդիկը իմ ընկերն էր: Հատուկ էլ ոչ մի անգամ ոչ մեկի կողքին չեմ եղել: Մեկ էլ մի անգամ մասնակցել եմ մի հանդիպման. Արմեն Սարուխանյանը երբ որ քաղաքապետի թեկնածություն էր դրել  99-ին, իմ արյունակից ազգականն է, իմ մոտիկ մարդն է, ինքը ինձ բան էլ չէր ասել, ես մեր թաղում` վերևներում որ հանդիպում էր, իմացա, գնացի, էնտեղ կանգնեցի կողքը, որ թաղեցիք չասեն` էս խառը օրերին ամոթ չի՞:

-Ամեն դեպքում ժամանակ առ ժամանակ դիրքորոշում արտահայտում եք քաղաքական դաշտում, բայց վերջին ՏԻՄ ընտրությանը բոլորովին անմասն մնացիք: Կարելի՞ է ասել, որ դա հասարակությունից կտրվելու, մեկուսանալու` վերջին շրջանում նկատվող Ձեր  անկումային տրամադրությունների հետ է կապված:

-Ես էդպես ակտիվ չեմ եղել: Ինչի՞ն պիտի մասնակցեի, մասնակցեմ՝ ի՞նչ անեմ, ճառ լսե՞մ, ես ճառ լսող չեմ, ես գրում եմ, գրել եմ: Ես ինչին որ չեմ համակերպվում, գրում եմ: Ոչ թե մեկուսացել եմ, ես գրել եմ «Կամավոր աքսոր», նաև ինձ համար գրել եմ` Կրքերից հեռու, գրքերին մոտիկ: Բայրոնը գնաց, հունական հեղափոխություններին մասնակցեց, դիրքերը մտավ, խրամատները, զենք առավ էդ փառավոր տղեն, ի՞նչ  շահեց, ոչ մի բան, ոչ մի օգուտ: Ես եթե զգում եմ` իսկապես օգտակար չեմ լինելու, ոչ մի բան չեմ փոխելու, չեմ լավացնելու, էդպիսի բանի չեմ մասնակցի: Ես պայքար բառը, ճիշտն ասեմ, չեմ սիրում. ոչ պայքար, ոչ հեղափոխություն: Մարդկությունը պետք է բնության նման էվոլյուցիոն, խաղաղ ճանապարհով կամաց-կամաց վերափոխվի: Պայքարը, չգիտեմ ինչի համար, ինչ պայքարես, ինչ անես: Եթե մարդու կամքը իրեն չսովորեցրեց ապրել... Մեր պայքարը ի՞նչը պետք է լինի, ամեն մեկի պայքարը պիտի լինի, որ ինքը իր մեջ փոխի, եթե իրեն հայ է կարծում:

-Բայց չէ՞ որ գրողը պետք է իր գրիչը հասարակական գործընթացների զարկերակին պահի:

-Մեզ ոչ մեկը չի ճանաչում: Մի անգամ` մի 10 տարի առաջ, ՏԻՄ ընտրությունների ժամանակ ավագանու անդամի թեկնածություն էի դրել, որպեսզի մշակույթի, բանի հարցերով մարդ լինի էնտեղ, քանի՞ ձայն տված լինեն, որ լավ լինի. էն էլ մեր էս թաղում` 7 ձայն, որից մի 2-ն էլ երևի մեր տնեցիքն էին տվել: Դե հիմա ասում ես` սենց, նենց:  Ուզում ես իմանաս` ես խռոված էլ եմ էս մարդկանցից: Ամեն նեղ տեղին ես եմ հասել սրանց. հազար բան է եղել ժամանակին, միջնորդել եմ, էկել են ինձ ասել` էս հարցը ոնց անենք, էս ջուրն է, էն է, էն է, բայց հենց տեղը էկավ՝ ես ո՞վ եմ, ինձ չեն ճանաչում: Ինձ ճանաչում է գրական աշխարհը, նորմալ կարդացող մարդիկ մի քիչ, մեկ էլ պրեզիդենտներն են մի քիչ ճանաչել` Լևոնը ավելի շատ, Ռոբերտը, բայց ինձ ամենաշատ ճանաչածը ինձ ոչ մի պարգև չի տվել: Հիմիկվա ախր մարդուն իմ պոեզիան չի հետաքրքրում, իրեն հացը, բանն է հետաքրքրում` ոնց անի: Մինչև մի քիչ սոցիալական վիճակը չլավանա, էդ հոգևորը մարդուն պետք չէ:

Մեկնաբանություններ (32)

Արտակ Խառատյան
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ) Դուք ինչ-որ ստեղծած բան ունե՞ք
Սամվել Ավդալյան
Վարազը ճիշտ հարց է տալիս, որին չեն կարողանում պատասխանել ոչ նրա ընդդիմախոսները ու ոչ էլ վերջին 25 տարին մեր ազգի ճակատագիրը որոշող խեղկատակները: Ես էլ կուզենայի իմանալ ինչպես և ինչ միջոցներով են մեր ամենաթունդ հայրենասերները Թուրքիայից ստանալու հողերն ու Մասիսը: Թուրքիայից, որի բանակում 16 հազարից ավելի տանկ ու զրահամեքենա կա: Տնտեսապես ու քաղաքականապես զրոյին հավասար պետությունով իրականում ոչ մի բանի հնարավոր չի հասնել, ու մեր սուտ հայրենասերները իրենց հավի խելքով առճակատման են տանում ազգին իրենից հազար անգամ հզոր հակառակորդին, եղեռնի թեման դարձնելով ազգային գաղափարախոսություն ու բիզնես: Անմիտ ճնճղուկները բազեի ճանկից ուզում են որս խլել, հլա դրանց ճիճուի խելքին նայեք: Դրանք երևի կարծում են, թե ռուսները իրենց հոգսերը թողած թուրքական կրակից կառտոլ են հանելու ու տան հայերի էշ պետերին: Ողբում եմ քեզ, հայոց աշխարհ:
Gevorg
Հատուկ ձեզ համար, Սյունի ջան, առանց որևէ փակագծերի: Ձեր 33. կոմենտը բաց նամակի տեսքով ուղղեք ՀՀ ղեկավարներին, ու ոչ ինձ, սա մեկ, երկրորդ՝ 100 տարի առաջ հայերը «հերոսաբար» չեն մեռել, այլ՝ կոտորվել և նահատակվել, և երրորդ՝ 2000 տարի առաջ մեռած (Հայերի համար՝ նաև հարություն առած) հրեայի ասածներին որ չհավատանք... մինչև օրս ձերոնք նեղված ե՞ն, որ Ավարայրից հետո կրոնափոխ չենք եղել (ձերոնք, որովհետև կոմենտում՝ Մասիսին ՄԵՆՔ ենք նայում, ՄԵՐ հայրենակիցներն են փախչում - վերանում, Հայրենիքը ՄԵՐ ունեցածն է, ՄԵՆՔ ենք լացում ու ՄԵՆՔ ենք հավատում): Չասեցիք թե կգա՞ք սահմանը պաշտպանելու, թե՞ ոչ, դա ել հո մեր հիմիկվա եղածն է, թե՞ սահմանի մասին էլ չասեմ, ձեր մոտից այն ախր չի երևում... : Ազատամարդիկ-ին. շնորհակալություն խորհրդի համար.
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
«Շուտ» հասկացողների համար փակագծերը նորից բացեմ. ՊԻՏԻ կենտրոնանալ ունեցածիդ վրա ու փորձել,առաջին հերթին,ունեցածդ հզորացնել: Ազգային շիզոֆրենիա է անընդհատ ապրել անցյալում ու երևակայական ապագայում ու ազգիդ էներգիան ծախսել/վատնել սրա վրա: Ազգը պիտի ապրի ՀԻՄԱ ու Հիմա-ում: «Մասիսի ազատագրումը» Ամերիկաներում որոշ Հայերի բանկի հաշիվներն է չաղացրել/չաղացնում: Իսկ ձե՞զ: Եթե այդպես է,դե թող վեր կենան ու ԿՈՆԿՐԵՏ ասեն,թե ԵՐԲ, ինչ միջոցներուվ ու ԻՆՉՊԵՍ պիտի գրավեն-ազատագրեն տվյալ դեպքում Մասիսը: Վերջիվերջո էդ սարը դեղ ա էլի. էլի դուք եք նայում-հո չի փախչելու: Մտածեք Ռուսաստանների խորքեր փախչող-վերացող ձեր հայրենակիցների ու ՀԱՆՔԻ վերածվող ձեր ՈՒՆԵՑԱԾ հայրենիքի մասին: Ու մի քիչ էլ քիչ լացեք 100 տարի առաջ «հերոսաբար» մեռածների վրա ու մի քիչ էլ քիչ հավատացեք(ու կասկածով նայեք) 2000 տարի առաջ մեռած հրեա-ի ասածներին:
patron
sargis ете русерен тарер@ чес марсум карох эс псхел у псхункт утел,комент@ кез чер верабервум
Ազատամարդիկ
Rafayel ev gevorg-Մի պատասխանեք Վարազ Սյունի կոչվող կոմենատատորին, եվ ընդհանրապես աշխատեք չնկատելու տալ այդ մարդու կոմենտները, այդ մարդը հստակ պատվեր ունի վատաբանելու և զազրախոսելու բոլոր այն արժեքների մասին, ինչը մեզ մարդ է պահում, ինչը մեզ հայ է պահում : Գրածներից մտավորական մարդ եք երեևում,ս արդի նման այդ մարդը իրց ցանցի մեջ է գծում ազնիվ ու պարկեշտ մարդկականց որ հետո նրանց դարձնի իր հակահայկական ու հակազագային քարոզչության թիրախ : Թքած պետք է ունենալ թէ այդ մարդը ինչ մտածում այս կամ այն երևույթի մասին:
Gevorg
Ի պատասխան 25. կետի՝ Վարազ Սյունի (Ամստերդամ) Պարոն Սյունի, խոսքն այս Մասիսի մասի՞ն է, որ ձեզ պետք չի: Թե՞ մի երկու օր հետո էլ կգրեք թե՝ Հայաստանն ել ձեզ պետք չի, մենք էլ պետք չի, որ հայ լինենք..., իսկ Ծիծեռնակաբերդում չեն լացմցվում, այլ հարգում և սգում են երևի թե տեղյակ եք ինչը և ինչու... Ես իմ անուշ Հայաստանի արևահամ բարն եմ սիրում, Մեր հին սազի ողբանվագ, լացակումած լարն եմ սիրում, Արնանման ծաղիկների ու վարդերի բույրը վառման, Ու Նաիրյան աղջիկների հեզաճկուն պա՛րն եմ սիրում։ Սիրում եմ մեր երկինքը մուգ, ջրերը ջինջ, լիճը լուսե, Արևն ամռան ու ձմեռվա վիշապաձայն բուքը վսեմ, Մթում կորած խրճիթների անհյուրընկալ պատերը սև Ու հնամյա քաղաքների հազարամյա քա՛րն եմ սիրում։ Ուր է՛լ լինեմ – չե՛մ մոռանա ես ողբաձայն երգերը մեր, Չե՜մ մոռանա աղոթք դարձած երկաթագիր գրքերը մեր, Ինչքան էլ սո՜ւր սիրտս խոցեն արյունաքամ վերքերը մեր - Էլի՛ ես որբ ու արնավառ իմ Հայաստան – յա՛րն եմ սիրում։ Իմ կարոտած սրտի համար ո՛չ մի ուրիշ հեքիաթ չկա. Նարեկացու, Քուչակի պես լուսապսակ ճակատ չկա. Աշխա՛րհ անցի՛ր, Արարատի նման ճերմակ գագաթ չկա. Ինչպես անհաս փառքի ճամփա՝ ես իմ Մասիս սա՛րն եմ սիրում։ Եղիշե Չարենց Երնեկ լուսնին, որ անցնելիս լուռ շոյում է Մասիսին, Լուսնին տայի սիրտս տաներ Մասիսին, Գեթ մի օրով լուռ նավեի Մասիսին, Փրկվեի Նոյի պես, Հույսի ծովում Մասիսի: Հովհաննես Շիրազ Մենք քիչ ենք, սակայն մեզ հայ են ասում: Մենք մեզ ոչ ոքից չենք գերադասում: Պարզապես մենք էլ պիտի ընդունենք, Որ մենք միայն մենք Արարատ ունենք: Պարույր Սևակ Ախ, այս Մասիսը… Որից փակվում են սրտերը բոլոր, Երբ ինքը…քար է. Որ ջերմացնում է սրտերը մոլոր, Երբ ինքը…սառն է… Գևորգ էմին Դու այսօր այնքա՜ն մաքուր ես, Մասիս, Գույներդ այնպե՜ս ջինջ են, նրբերանգ, Ասես չես նյութված քար ու ավազից, Այլ ջրաներկով գծված ես բարակ: Սիլվա Կապուտիկյան Նայում եմ լեռան ձյունե գագաթին, Սիրտս թնդում է ուրախ դողոցով, Կարծես Հասնում եմ ծեր Արարատին Նոր Երևանի արձակ փողոցուվ: Սիմոն Չիքովանի Էն, որ ունի աշխարհի թագ` Քանց թագավոր Մասիս ճերմակ, Ճերմակ Մասիս, սերը մրմուր, Գլուխը վեր, դրախտի դուռ: Հովհաննես Շիրազ Երկնքից առկախ մի լեռնակղզի` Հայաստան աշխարհ, Երկնքից առկախ այդ լեռնակղզու ուղիղ կենտրոնում` Երկու զանգ հսկա ու անձեռագործ: Անունն Արարատ: Պարույր Սևակ Չէ որ ես Նոյան սրբազան լեռան ստորոտում էի, ուր պապանձված ու չորացած գետնի վրա տակավին նշմարվում էին ջրհեղեղի անվիճելի Հետքերը, և որի երկնամբարձ գագաթի վրա իր փրկությունը գտավ մարդկային ցեղի վերջին զույգը` վայր իջնելով ու հանգիստ առնելով: Իոհանն Ֆրիդրիխ Պարրոտ Նստած նայում եմ կարոտով` խորհրդավոր Մասիսին, Իմ պապերի պապերի սար, իմ վիրավոր Մասիսին, Միտք եմ անում, թե պապերիս ին՞չ պատասխան պիտի տամ, Երբ որ զարթնեն` գերի տեսնեն կալանավոր Մասիսին: Հովհաննես Շիրազ ՀԱ՛ՅՔ իմ ԵՐԿԻՐ, Մղկտում է Բանաստեղծիդ սիրտը մերկ,- Ու՞մ նզովքով տարաբանվեց Տեսականին քո որդոց. Մեր փնթին է փթթում ահա, Բարգավաճում բիրտը մեր, Եվ ազգամիտ խոսքի տեղակ Հայհոյանք է, հոխորտոց... Քաղաքական գիջությունից Հտպիտներ են սերվում նոր, Նահատակաց դափնիներով Պչրու՛մ ամեն մի վայրկյան, Ու՜մ ինչին է, թե երիցս Հերակլես է հարկավոր, Եղծապարարտ տարիների Ախոռներին մեր ավգյան... Թող Մասիսներն ահազանգեն Զույգ զանգերով զրնգուն, Թող սասանվի Ագռավաքարն, Ու Մհերը ելնի դուրս՝ Միաբանի՛ յուր ծռերին Հավատամքով սասնագույն, Որպես հանուր քաջալերանք, Որպես համակ խրախույս... Ու Հազարան հավքը Հայոց Երբ հնչերգի Սեր ու Հույս, Ու երբ հառնեն, ԵՐԿԻ՛Ր իմ ՀԱՅՔ, Արևներդ ծովասույզ,- Ցորեն կէղնի քանց մասուր մի, Գարին կէղնի քանց ընկույզ, Ու լու՜յս կիջնի մեր Էպոսին՝ Աստվածային խաղաղ լույս: Հրաչյա Սարուխան
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
rafayel(26)- Իսկապես-Էստեղ են ասել. էշն ինչ գիտի նուշն ինչ է...Այն էլ երբ նուշը միայն նկարել են մի թղթի վրա ու փակել դարակում:
rafayel
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ),(ՀԳ.ինձ ու ՆՈՒՅՆ ՀՈՂԱԿՏՈՐՈՒՄ ապրած իմ վեց -դարյա պապերին ոչ ՔՈ Մասիսն է պետք...) Էստեղ են ասել էշն ինչ գիտի նուշն ինչ է...https://www.facebook.com/photo.php?fbid=441622045882453&set=at.441612362550088.101921.215013545209972.100001064981944.100000706916433&type=1&theater
rafayel
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ),/Լացակումած,լացող,լացացնող,սևացնող (մեր ժամանակի լեզվով՝ դեպրեսիվ) «մեծն» Նարեկը իրավունք չունի (համենայն դեպս ինձ համար) դասվելու Սայաթ-Նովա, Թումանյան, Չարենցի շարքում:/ Քեզ Չարենցից լավ ոչ մեկը չի կարող պատասխանել-Չնչին ինչպես Արարատին նետված քար...
Սուսաննա
Էս ի՞նչ ոսկրալվացք եք անում:Հրաչիկ ջան, լավ է, որ դու լվացքին չես մասնակցում: Դու դու ես, ու դա է ամենակարևորն ու ամենալավը:
Sargis
P.S. Աղվեսի դունչը խաղողին չհասավ, ասեց՝ թթու է...
Sargis
patronin - Էս իմ մեկնաբանության վերաբերյալ է՞ր: Մարսողը՝ մարսում է, չմարսողն էլ ուտում - փսխում է: Հետո էլ ո՞վ ասեց թե նոր Թումանյան է ծնվել: Հայերեն գրեք, որ չալարենք կարդալ:
Հասմիկ
Ռոււզան, դու էլ ներողամիտ եղիր, մի տեղ չակերտի պակասորդ է, մի տեղ էլ հիւն-ի (ւ) ավելցուկ :)
Sargis
Կարինա ջան, ինչ խոսք, որ Սարուխանը շնորհալի է, ես կասեի՝ տաղանդավոր, սակայն համաձայն չեմ ձեր մեկնաբանության երկրորդ մասի հետ: Սարուխանն այն եզակի մտավորականներից է, որ հնարավորինս հեռու է քաղաքականությունից... հոդվածն ուշադիր կադացեք: 1999թ.-ի և 2008թ.-ի միջև 9 տարվա տարբերություն կա: Սարուխանը բնավ եսասեր չէ, ճիշտ հակառակը՝ նա միշտ իր բարեկամների և ընկերների կողքին է: Ճանաչեք մարդկանց՝ կարծիք հայտնելուց առաջ, իսկ քաղաքապետի թեկնածուներից մեկի հանդիպմանը որպես բարեկամ մասնակցել և 9 տարի հետո սատարել մյուսին՝ որպես իր լավ ընկեր բնական բան է (եսասիրության և ընկերասիրության մեջ մեծ տարբերություն կա): Ինչ վերաբերվում է ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԻ ՄԵԿԻ ԺԱՄԱՆԱԿ Սամվել Դարբինյանի հետ համամիտ լինելուն՝ դա խոսում է Դարբինյանի արժանիքների մասին, որոնց հետ նա համամիտ է եղել: Հավելեմ, որ Սարուխանի կենսագրության մեջ չկա և ոչ մի բիծ, որը կարող էր դժգունել նրա մարդկային-մտավորական տեսակը: P.S. Մեկնաբանություն գրողներին՝ մի խառնեք պոեզիան քաղաքականությանը:
Karina Ayunts
Սարուխանը շնորհալի պոետ է, բայց վերջին տասը տարում ռեգրես է ապրում ավաղ: Եվ մի օր այս քաղաքապետի կողմն անցնելը, մի օր այն, խոսում է նրա եսասիրական հատկությունների մասին, բայց դե դրանով նրա շնորհը չի պակասում, այլ դժգունում է նրա մարդկային -մտավորական տեսակը:
Սամվել Խալաթյան
Որ Հրաչը Արարչատու բանաստեղծ է, կասկած չկա: Բայց այն միտքը, թե՝ ,,....մեկ էլ պրեզիդենտներն են մի քիչ ճանաչել` Լևոնը ավելի շատ, Ռոբերտը, բայց ինձ ամենաշատ ճանաչածը ինձ ոչ մի պարգև չի տվել,,, , ընկալվում է, կարծես, խոսքը Սերժ Սարգսյանի մասին է...Թերևս այստեղ վրիպա՞կ կա...ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործչի պատվավոր կոչումը Սարուխանը վերջերս է ստացել և դժվար թե նա պրեզիդենտների անուններ տալուց հետո նման ակնարկ աներ...
Gevorg
Ծանոթ էս արվեստին, իսկ թե որտեղից էս ծանոթ, վերը նշված է:
Ռոււզան
,,Էնտեղ ասում եմ,,-ը բանաստեղծությունից չէ,լրագրողը չակերտներ է խնայել: Իսկ դու,Հրաչիկ, համոոզվեցիր, որ միշտ բանաստեղծության ժամանակն է?
Չարենց
Թե ուզում ես երգդ լսեն՝ Ժամանակիդ շո՛ւնչը դարձիր: — Կապվի՛ր նյարդով յուրաքանչյուր Քո օրերին ու քո դարին, Կյանքը սիրիր լիահնչյուն Ու մի՛ դավիր քո քնարին: — Հարկավոր է ձուլվել դարին, Ասում եմ ես… Բայց կա արդյոք Այդքան անհուն ու դժվարի՛ն, Այդքան թե՛ պարզ, թե՛ բարդ մի գործ: Մարդիկ կան, որ կարծում են, թե Ով ավելի բարձր է գոռում՝ Նա է միայն դարի տենդով, Դասակարգի խանդով եռում: (Մի ժամանակ, դժբախտաբար, Ե՛վ էլ էի այդպես կարծում, Բայց վերցրած պայծառ քնար՝ Ազատվել եմ ահա փորձում Այդ մարմաջից... թեկուզ… թեկուզ... Ապագայում գուցե ցավեմ, Քանզի դա և հեշտ էր, և պարզ, Ե՛վ անվնաս, և շահավետ...) Մեր շուրջը, տե՛ս ինչքա՛ն դեմքեր, Ինչքա՛ն մարդիկ, շեփոր առած, Երգում են գործ, երգում են տեմպ, Երգում երգեր բարձրաշառաչ: — Երգում է, տե՛ս, գիշեր ու զօր, Պոետների մի ողջ բանակ, Սակայն երգեր քիչ կան այսօր, Այլ կա հաճախ թուղթ ու թանաք: Մե՛ծ է այսօր բանակը մեր. Թե բոլորիս քշեն զինվոր՝ Կառնենք գյուղեր ու քաղաքներ, — Բայց երգեր ենք գրում այսօր: Երգում ենք սեր, երգում ենք մահ, Երգում պայքար ու աշխատանք, Մեր երգերում, սակայն, չկա Այսօր ո՛չ սեր, ո՛չ խոհ, ո՛չ կյանք: — Ի՜նչ են մեր մեծ դարի հանդեպ Երգերը մեր թոթովախոս… Մենք, որ մի նոր կյանք ենք կանգնել, Չունենք երգեր հատու ու խոր: Ինչ գրել ենք մինչև հիմա՝ Եղել է լոկ առաջաբան Մի վիթխարի երգի համար, Որ գալու է, բայց դեռ չկա: Չհավատա՛ս դու ինքնագոհ Պոետներին մեր այն բազում, Որ հմայված իրենց երգով՝ Ներբողներ են իրար ասում: Շա՛տ է չնչին մեր ապագան, Թե որ դրանց երգին նայես. — Օ, դարը մեր հերոսական Այդ երգին է միթե վայել... Բայց նա կգա, պոետն այն մեծ, Մեր երազած պոետը նոր, Եվ ներկայիս մարդուն կերգե Երգով իր վեհ, ու բորբ, ու խոր: Պղնձաձույլ իր քնարով Շո՛ւնչը կերգե այս մեծ դարի, Կայրե սրտերը սուրբ հրով — Ու չի՛ դավե իր քնարին... 1929
ժիրայր
Ծանոթ ես մի բանին, ոչ թէ բանից: Ուրեմն ծանոթ ենք տպագրերին եւ այլն...
Gevorg
Պարոն Վարազ, լիովին համաձայն եմ կարծիք ունենալու իրավունքի վերաբերյալ, բայց կարծեմ Սայաթ-Նովայի, Թումանյանի, Չարենցի և այլ մեր (և այլազգի) մեծերի արվեստին տպագրերից ենք ծանոթ և ոչ թե բնագրերից: Գիրք տպագրելը ընթերցողին հասցնելու միջոց է և ոչ նպատակ ու վստահաբար լավ է, որ տաղանդավոր մեր բանաստեղծները գրել ու գրում են, տպարանները տպագրել ու տպագրում են, մենք ել կարդացել ու կարդալու ենք: Ամենայն բարիք:
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
Gevorg-Ամեն մարդ իր կարծիքն ունի, ու դրա իրավունքն էլ ունի:Իսկ իմ կարծիքն այն էր,ինչ գրեցի: Ոչ մի «անկոռեկտ» բան ես չեմ տեսնում իմ գրածում ու չեմ էլ տառապում «միշտ կոռեկտ լինելու սինդրոմով»:ՀԳ.Բանաստեղծի նպատակը գիրք տպագրելը չպիտի լինի:
ՀԱՅԿ
պ-ն Վարազ Սյունի դուք վատ եք տիրապետում Հայ Գրականությանը
Gevorg
Հարգելի պարոն Սյունի, «…կտորի ամբողջ թոփը չես բացում ու փռում գետնին, որ որոշես կտորը (և գույնը) քեզ դուր է գալիս, թե ոչ. ուղղակի մատով մի քիչ շոշափում ես կտորի ՊԱՏԱՀԱԿԱՆ մի փոքր մաս:» .......խոսքը Ձեր համեմատականի մասին է՝ թոփով կտորի մի մասի և բանաստեղծության հատվածի: Ցանկացած բանի ազգային պատկանելության ՈՐՈՇԻՉ չափանիշը հենց դրա ծագումնաբանությունն է, իսկ Մեծ Հայորդիներին Վարազ տիտղոսը տրվել է ճիշտ Ձեր նշածի համաձայն, այն է՝ վարազի պես հուժկու և զորեղ լինելու համար, սակայն սա չի փոխում բառի պարսկական լինելը: Ինչև է, եկեք չվիճաբանենք, ինչպես ասում են՝ ճաշակին ընկեր չկա, սակայն կարծում եմ համամիտ կլինեք այն մտքին, որ Ձեր կողմից կոռեկտ չէր Ձեզ անծանոթ, Ձեր կողմից չընթերցված սակայն բազմաթիվ մարդկանց կողմից ճանաչված և սիրված տաղանդավոր բանաստեղծ Հրաչյա Սարուխանին, առավել ևս Նարեկը՝ միջակների կարգին դասելը, և արդարև Դուք չէ, որ լինելով «իսկական» (մեջբերում Ձեր խոսքից՝ «Սա է/ես եմ ԻՍԿԱԿԱՆ արվեստագետը,պարոն Սարուխան,այլ ՈՉ ԴՈՒՔ») արվեստագետ, պիտի որոշեք Պոետի արվեստագետ լինելը և նրա գրական անվան լավ ու վատ լինելը... տպագրեք Ձեր բանաստեղծություններից մի քանիսը, իսկ գնահատականները թողեք ընթերցողին... Հ.Գ. Խորհրդի կարգով. ձեռք բերեք Հրաչյա Սարուխանի գրքերից որևէ մեկը և ընթերցեք, վստահ եմ՝ կկարողանաք վայելել:
Սամվել Խալաթյան
Հարգելի Վարազ Սյունի, կարդացեք, խնդրում եմ, Վասիլի Շուկշինի ,,Շշպռեց,, պատմվածքը:Թերևս օգտակար կլինի:
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
Հարգելի Gevorg(6) - 1.Հայկական (անձն)անունների ԾԱԳՈՒՄՆԱԲԱՆՈՒԹՅՈՒՆԸ չէ անվան հայկական լինելու ՈՐՈՇԻՉ չափանիշը: Այդպես որ վերցնենք,շատ ազգերի շատ անուններ օտար ծագումնաբանություն ունեն,ինչպես օրինակ` Գևորգ (հունարեն-«հողագործ»), Սամվել (եբրայերեն-«Աստվածակոչ») և այլն: Բայց 'Վարազ' բառը անհիշելի ժամանակներից Հայերի մեջ օգտագործվել է «հուժկու»,«զորեղ» նշանակությամբ,որը պարսիկների մեջ չի օգտագործվել: Այստեղից էլ,որ առաջ քաջ հայ այրերին տալիս էին «Վարազ» անուն-տիտղոսը. Վարազ-Խոսրով,Վարազ -Գնել և այլն: Իսկ 'Սարուխանը' այսօր էլ թուրքերի մեջ կիրառական թուրքական saruxan բառն է,որը նշանակում է «շեկ իշխան» (Ջամալի պես): .................2.Իսկ ո՞վ է ասել, որ բոլոր կտորները միագույն կամ նույնաերանգ են:....................3. Դուք 'վայելեք' Նարեկին և Սարուխանին. ես չեմ ուզում-շնորհակալ եմ:
Gevorg
Հարգելի պարոն Վարազ Սյունի: Եթե Սարուխանի «բարդ ու խճճված» բանաստեղծության պատառիկը երկու անգամ կարդացվել ու անհասկանալի է մնացել Ձեզ համար, փորձեք երրորդ և չորրորդ անգամ և ցանկալի է մի ամբողջական բանաստեղծություն: Իսկ համեմատել կտորի պատահական մասը բանաստեղծության հատվածի հետ անհեթեթ է այն պարզ պատճառով, որ կտորի ցանկացած պատահական մաս նույնօրինակ կրկնությունն է ամբողջ թոփի, իսկ բանաստեղծության մասերը՝ տարբեր: Ինչ վերաբերում է Նարեկին՝ երևի էլի կարդացել ու չէք հասկացել... Մի բան ևս՝ Ձեր նշած Սարուխան թուրքա-պարսկական գրական անվան հետ կապված, եթե իհարկե տեղյակ չէք՝ Վարազ անունը սերում է պարսկերեն Varaz բառից, որ նշանակում է «վայրի խոզ»: Սարուխանինը իր տոհմական ազգանունից է, որը նա չի ընտրել, իսկ Ձերը՝ Ձեր ընտրությամբ է...
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
Հարգելի Սամվել Խալաթյան(4) - Համաձայն եմ,որ ամբողջական պատկերացում/կարծիք կազմելու համար պիտի կարդալ հեղինակի հնարավորին չափ շատ գործեր. իմ նախորդ կոմենտը հիմնված էր հոդվածի/հարցազրույցի վրա իհարկե: Մյուս կողմից՝ երբ որ գնում ես շուկա կտոր առնելու,կտորի ամբողջ թոփը չես բացում ու փռում գետնին, որ որոշես կտորը (և գույնը) քեզ դուր է գալիս, թե ոչ. ուղղակի մատով մի քիչ շոշափում ես կտորի ՊԱՏԱՀԱԿԱՆ մի փոքր մաս:.................... ՀԳ-1. Լացակումած,լացող,լացացնող,սևացնող (մեր ժամանակի լեզվով՝ դեպրեսիվ) «մեծն» Նարեկը իրավունք չունի (համենայն դեպս ինձ համար) դասվելու Սայաթ-Նովա, Թումանյան, Չարենցի շարքում: Խնդրեմ՝ կարող եք դնել Հրաչյա Սարուխանի կողքին :.................. ՀԳ-2.Ինչ կապ ունի,որ իր տոհմական ազգանունն է ՍԱՐՈՒԽԱՆՅԱՆ : Սևակի տոհմական ազգանունը Սևակյան չի եղել, ոչ էլ Չարենցինը՝ Չարենցյան: Իմ իսկական անունն էլ Վարազ Սյունյան չէ:
Սամվել Խալաթյան
Հարգելի Վարազ Սյունի, եղբայր, չէի ցանկանա երկխոսության վերածել հրապարակման մեկնաբանությունը, բայց...շատ մեղմ ասած, Ձեր կարծիքի հետ համամիտ չեմ: Հրաչյա Սարուխանը տաղանդավոր բանաստեղծ է, և խորհուրդ կտամ կարդալ նրա գրքերը և չբավարարվել հարցազրույցում բերված պատառիկով: Ինչ մնում է Թումանյանի հետ համեմատելուն կամ նրա բարձրության վրա Սարուխանին դիտելուն, լրագրողը պարզապես ցանկացել է ...ոնց ասեմ...իր՝ երկրպագուի անձնական վերաբերմունքը ցույց տալ: Անուններ կան, որոնց երկյուղած հավատավորի պես պետք է վերաբերվել, ինչպիսիք են Նարեկը, Սայաթ-Նովան, Թումանյանը, Տերյանը, Չարենցը...Ժամանակն է որոշելու նորերի, հաջորդողների բարձրության աստիճանը և ոչ թե ժամանակակիցները: Ժամանակակիցներիս տրված է սոսկ գնահատել տաղանդավորներին՝ ըստ արժանվույն: Գալով բանաստեղծի անվանը, ապա դա իր ազգանվան՝ ՍԱՐՈՒԽԱՆՅԱՆ, կրճատված մասն է, մարդը հո չէ՞ր փոխելու իր տոհմական ազգանունը...Կրկին խորհուրդ կտայի ձեռք բերեիք, կարդայիք Սրուխանի գործերը: Ամենայն Բարիք:
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
Հրաչյա Սարուխանի մասին առաջին անգամ եմ լսում/կարդում,ու ինքը ինձ,անկեղծ որ ասեմ, հերթական գրական միջակությունը թվաց: Ինչպե՞ս կարելի է այս մարդուն դնել Թումանյանի կողքին: Հրաչյա Սարուխանը ինձ վրա հերթական սովետահայ կաղապարված մտածելակերպով ու խորհրդային պարտվողական- հնազանդեցված մտածելակերպով սնված մարդու կերպար երևաց,որը ՆԱԵՎ գրում է. մի ուրիշը նույն ձևի, ձեռի հետ, կար ու ձև է անում կամ գործում,իսկ ինքն էլ հիմա գրում է: Այս մարդիկ անընդհատ բողոքում են,որ «հիմա պոեզիա կարդացող չկա»,«իրեն չեն կարդում» և նման գորշ ու գորշեցնող մտքեր: Այս մարդկանց բանաստեղծությունները բարդ ու խճճված են. ինչպես օրինակ վերևում տպված 2-րը. 2 անգամ կարդացի- ոչ մի հույզ մեջս չառաջացավ ու բան չհասկացա, թե ինչ է ուզում ասել հեղինակը: Ես ինքս արդեն երկար տարիներ գրում եմ: Ու ես գրում եմ ՄԻՄԻԱՅՆ ԻՄ ՀԱՄԱՐ. ինձ չի հետաքրքրում, թե ինձ կկարդան, թե կամ սպասեմ,որ մարդիկ հարստանան ու նոր մի գիրք տպեմ: Սա է/ես եմ ԻՍԿԱԿԱՆ արվեստագետը,պարոն Սարուխան,այլ ՈՉ ԴՈՒՔ: ՀԳ. Իսկ ինչու՞ թուքա-պարսկական «Սարուխան» (գրական) անուն. հայկական չկա՞ր:
Սամվել Խալաթյան
Նորից կարդացի և, կարծես թե, ես սխալվել եմ. ,,պրեզիդենտներն են մի քիչ ճանաչել` Լևոնը ավելի շատ...,, , ,,...ինձ ամենաշատ ճանաչածը ինձ ոչ մի պարգև չի տվել...,, Լևոնը՞...Այսպես, թե այնպես երկդիմի է, լավ չի հասկացվում...

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter