HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Շատ ընտանիքներ չէին գնա գյուղից, եթե Կուտականի դպրոցը բարեկարգ լիներ

Գեղարքունիքի մարզի Կուտական գյուղի դպրոցը 1948 թվականի կառույց է, որը ԽՍՀՄ-ի փլուզումից հետո չի հիմնանորոգվել: Մասնակի վերանորոգվել են միայն ուսուչանոցն ու համկարգչային սենյակը: Օգտագործման համար պիտան է ընդամենը 6 դասասենյակ: 

«Շատ վատ վիճակ է, լացելու վիճակ»,- ասում է դպրոցի տնօրեն Ռաֆայել Ավետիսյանը և նկարագրում դպրոցի վիճակը: Առաստաղը բաց է, հողը թափվում է դասասենյակներ, հատակը փտած է, լուսամուտների փեղկերին մեխ չի խփվում, որովհետև նույնպես փտած են, կտուր բարձրանալու և տանիքը ծածկելու հնարավորություն չկա, քանի որ ուր ոտքդ դնես, կարող է ծակվել և թափվել: 

Տնօրեն Ավետիսյանն ասում է, որ դպրոցի վերանորգման հարցով բոլոր ատյաններին դիմել է, սակայն որևէ տեղից հարցի լուծման կոնկրետ ուղիներ դեռևս չի ստացել: Տնօրենը ենթադրում է, որ պետական մարմինները, բյուջեի սուղ լինելու պատճառով, դեռ չեն հասել Կուտականի դպրոցին: Ռ. Ավետիսյանը 1997թ.-ին Սոցիալական ներդրումների հիմնադրամին է դիմել, եկել դպրոցի վերանորոգման նախագիծը պատրաստել են, բայց ծրագիրը զուգադիպել է երկրաշարժի 10-ամյակի հետ, և մի տարի հետո` 1998-ին գումարները տեղափոխել են երկրաշարժի գոտի:

Ռ. Ավետիսյանը նաև հանրապետության նախագահին է գրել:  «Փաստը դա է, որ էդ վիճակում է դպրոցը, ոչ մեկին էլ չեմ մեղադրում, ինչ-որ տեղ ինձ եմ մեղավոր զգում, որ երևի լավ չեմ պայքարել: Ուր գնացել եմ, չեն մերժել, կանենք, կանենք ու այդպես մինչ էսօր»,- ասում է Ռ. Ավետիսյանը: 

Կուտականը Ադրբեջանից բռնագաղթած փախստականներով բնակեցված գյուղ է` փաստացի շուրջ 150 բնակչով: Կուտականի միջնակարգ դպրոցը 40 աշակերտ ունի, բոլոր դասարանները կոմպլեկտավորված են, առանձին դասարան ընդհանրապես չկա: Աշակերտների թիվը տարեցտարի նվազում է: 1992 թվականին դպրոցի տնօրեն նշանակված Ռաֆայել Ավետիսյանը հիշում է, որ իր նշանակման տարին 119 երեխա էր սովորում դպրոցում: Բնակչության հիմնական արտահոսքը 1990-ականներիվ վերջին է եղել, երբ սպառվել են օգնությունների բոլոր երակները, պահեստների ցորենն ու մթերքը, և արտագաղթը լայն թափ է ստացել: Տնօրենը կարծում է, որ դպրոցի վիճակն էլ մեծապես նպաստում է, որ մարդիկ հեռանան` իրենց երեխաների կրթույթունը պատշաճ կազմակերպելու նպատակով:

«Կուզենայինք, որ մեր դպրոցը շատ շքեղ դպրոց լիներ, դա երազանք է: Բնականբար միջավայրը աուրա է ձևավորում և երեխաների մոտ` ճաշակ, էսթետիկա, գիտակցության վրա էլ է ազդում: Շատ ընտանիքներ չէին գնա գյուղից, եթե դպրոցը բարեկարգ լիներ»,- ասում է տնօրենը: 

Քանի որ դպրոցը ֆինանսավորվում է աշակերտների թվով, դպրոցի բյուջեն սուղ է, և չի բավարարում ուսուցիչների աշխատավարձին: Այդ պատճառով ուսուցիչներին վարձատրում են նաև դպրոցի պահպանման համար նախատեսված 14 մլն դրամից: «Եթե պահպանման ֆոնդից չվճարենք, ապա ընդամենը 2 ամիս աշխատավարձ կտայինք ուսուցիչներին, եթե վճարվեր մեր աշակերտների թվով»,- անկեղծանում է Ռ. Ավետիսյանը: 

Մասնագիտությամբ կենսաբան տնօրենն ասում է, որ մասնագետի կարիք դպրոցը չունի, հարևան գյուղերից գալիս են համապատասխան մասնագետներ` հիմնականում Մեծ Մասրիկից: Գյուղից ընդամենը 4 ուսուցիչ կա, գնալ-գալու ծախսերը ուսուցիչների հաշվին է:

Աշակերտները պատմեցին, որ ձմռանը ձնաբքի պատճառով, երբ ճանապարհը փակվում է, դրսից եկող ուսուցիչները երբեմն չեն կարողանում հասնել Կուտական, դասը, բնականաբար, տապալվում է: Իսկ սովորական օրերին նրանք ստիպված են դասն անցկացնել` ամբողջ ժամի ընթացքում զգալով խոնավության գաղջ հոտը:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter