HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Անի Հովհաննիսյան

«Չէ՞ որ դուք աշխարհի ամենահին մշակույթն ունեցող ազգն եք»

Գերմանացի կինոքննադատ, լրագրող Յոհաննես Ուոլթերզը մանկուց հետաքրքրված էր անիմացիոն ֆիլմերով: Նա բաց չէր թողնում «Դիսնեյ»-ի որեւէ անիմացիա` անընդհատ հետեւելով հեռուստացույցի եւ կինոթատրոնի էկրաններին: Այժմ նա Գերմանիայում հայտնի կինոքննադատներից է: Օգոստոսին «Ռեանիմանիա» անիմացիոն ֆիլմերի փառատոնի շրջանակներում երկրորդ անգամ էր այցելում Հայաստան: Նրա հետ ծանոթացա իր իսկ հեղինակած վարպետության դասերի ժամանակ:

Հայաստանում անցկացրած Ձեր վարպետության դասի ժամանակ նշեցիք, որ թերթերում անիմացիոն ֆիլմերի մասին նյութերը նաեւ մեծ գրաքննության են ենթարկվում: Մեզ մոտ դեռ ֆիլմարտադրությունն այդ մակարդակին չէ, որ գրաքննի թերթերը, բայց ուզում եմ` մի քիչ պատմեք Գերմանիայի օրինակի մասին: Ինչպե՞ս է դա կատարվում:

Հմմ, այո... Հեշտ չէ թերթում գրել այս կամ այն ֆիլմի մասին. «Սա վատ ֆիլմ է», քանի որ ֆիլմարտադրողները մարկետինգի բաժիններ ունեն, որոնք շատ ուժեղ են. մի զանգով հարց են կարողանում լուծել: Եւ եթե ֆիլմը նոր է թողարկվել, նրանք երբեք չեն ցանկանա, որ որեւէ վատ կարծիք հրապարակվի: Տեսեք. անիմացիոն ֆիլմի մասին գրելու համար դու պետք է համոզված լինես, որ կգրավես ընթերցողի ուշադրությունը, կհամոզես խմբագրիդ եւ զերծ կմնաս կոշտ գրաքննությունից:

Ես, սովորաբար, սիրում եմ գրել վատ ֆիլմերի մասին, ասել, որ ֆիլմը վատն է: Բայց միայն որակելն արդեն իսկ ոչ պրոֆեսիոնալ է: Եթե ասում ես` ֆիլմը վատն է, պարտավոր ես բացատրել` ինչու: Կարծում եմ՝ այս երեւույթն առկա է բոլոր ոլորտներում: Բարեբախտաբար, ես գտել եմ որոշ մարդկանց, որ գնում են անիմացիայի վերաբերյալ իմ հոդվածները: Հիմա մասնագիտացել եմ հարցազրույցների վրա եւ հնարավորություն ունեմ տեսխցիկով անց կացնել զրույցներս, ինչն ավելի հետաքրքիր է:

Ինչպես արվեստի այլ ճյուղերը, անիմացիան էլ որոշակի հոգեւոր եւ զգայական սնունդ է մարդու համար: Եթե համեմատենք արվեստի մյուս տեսակների հետ, ի՞նչ տեղ կարող է զբաղեցնել անիմացիոն արվեստը մարդու կյանքում:

Անիմացիան ոչ միայն արվեստ է, այլ նաեւ առանձին մեդիա: Այն ոչ թե ֆիլմի մի հատվածն է, այլ առանձին ուղղություն: Դա կյանքի վերապատկերավորումն է, վերստեղծումը: Մարդը պատկերների շարժման միջոցով տեսնում է ֆիլմում ներառված գաղափարը: Այն հնարավորություն է տալիս մարդուն մտածել: Հիմնականում անիմացիայի պատկերների չափերը շատ ավելի են փոփոխվում, քան սովորական ֆիլմերում եւ նույնիսկ նկարներում:

Անիմացիան շատ լավ գործիք է նաեւ  քարոզչության համար` թե լավ եւ թե վատ կողմերով: Անիմացիան կարող է քեզ ստիպել արտասվել, կարող է երջանկացնել եւ երջանկության արցունքներ «կորզել»: «Toy Story» ֆիլմում դու արտասվում ես, որովհետեւ նրանք մեռնում են, եւ հետո կրկին արտասվում ես, քանի որ փրկվում են: Այսինքն՝ անիմացիան զգացողությունների տարափ կարող է առաջացնել: Դա է հենց անիմացիայի հետաքրքրությունը: Անիմացիան երբեք չի կարող ձանձրացնել:

Հայ անիմատորներն իրենց պատկերները հիմնականում ստեղծում են աբստրակտ ոճում: Ես նրանցից մի քանիսի հետ եմ խոսել. նրանք պնդում էին, որ գաղափարն ու ասելիքն ավելի կարեւոր են անիմացիայում, քան իրականին մոտ պատկերները: «Դիսնեյ»-ն այսօր ձգտում է իրականին հնարավորինս մոտ պատկեր ստեղծել: Մենք մի քիչ ուշացե՞լ ենք:

Ոչ, ոչ... Այստեղ մի քիչ շփոթություն կա: «Դիսնեյ»-ը մի ժամանակ, այո, փորձում էր ամեն անիմացիոն պատկեր բնականին հնարավորինս մոտ ստեղծել, որպեսզի ամեն ինչ այնքան իրական թվար: Բայց եկավ մի նոր շարժում, որ ասաց. «Ոչ, սա չափից շատ գեղեցիկ է»: ԱՄՆ-ում մի կինոստուդիա կար, կոչվում էր UPA: Նրանք սկսեցին աբստրակտ անիմացիոն պատկերներ ստեղծել:

Իրականում, աբստրակտ անիմացիաներն ավելի գնահատելի են, քան այդ գեղեցիկ պատկերները, որոնք ստանալու համար մեծ գումարներ են ծախսվում: Եթե տաղանդավոր անիմատոր ես, քո անիմացիաները կարող են լինել շատ ավելի ազդեցիկ, քան այն անիմացիաները, որոնց վրա միլիոններ են ծախսվում: Այսինքն՝ այն, որ Հայաստանում աբստրակտ անիմացիաներ են ստեղծվում, դա վատ չէ: Դուք, իրոք, կարող եք շատ հաջողակ անիմացիաներ թողարկել: Համոզված եղիր, որ կգա նորից ժամանակ, երբ մարդիկ կասեն` հերիք է այս իրական պատկերները մեզ հրամցնեք, հիմա աբստրակտի ժամանակն է:

Կա՞ն անկախ անիմատորներ, որ մեծ ճանաչում ունեն Եվրոպայում, թե՞ ճանաչում ունենալու համար անհրաժեշտ է անպայման լինել որեւէ մեծ ֆիլմարտադրող ընկերության աշխատակից:  

Սովորաբար, եվրոպական ֆիլմարտադրող ընկերությունները միշտ սեւ գործը տանում, Չինաստանում են անում: Իրենք տալիս են միայն հայեցակարգը: Միայն մի ընկերություն կա Եվրոպայում, որ ամբողջ աշխատանքն իրականացնում է տեղում: Մի ամերիկացի անհատ անիմատոր էլ կա, ով մարկետինգում էլ շատ խելացի է եւ կարողանում է պահպանել իր անկախությունը: Նա միակ անկախ անիմացիոն պրոդյուսերն է ԱՄՆ-ում: Նա ամբողջ գումարը ներդրեց իր արվեստի մեջ` որպես անհատ արտիստ: Նա կարողացավ գտնել ճանապարհներ` իր ֆիլմերը տարածելու: Բայց այս տեսակ անկախ մարդիկ քիչ են այս ոլորտում: Դա իրականում շատ դժվար գործ է, եթե դու «Դիսնեյ»-ի պես մեծ տարածող ընկերության անդամ չես:

Արդեն հասկանալի է` որքան շատ փող, այնքան զարգացած անիմացիա: Հայաստանում մարդիկ իրականում շատ լավ պատկերացում ունեն, բայց փող չունեն: Փաստորեն, սա արվեստի այն ճյուղն է, որ միջոցներ պետք է ունենաս անգամ ստեղծագործելու համար:

«Ռեանիմանիա» փառատոնը եւ նման այլ միջոցառումները Հայաստանի հողում անիմացիայի զարգացման ծիլեր տնկելու համար են: Դու գալիս ես, խոսում անիմացիայի մասին, ցույց տալիս անիմացիոն ֆիլմեր: Եւ որեւէ մեկը, որ անիմացիոն պատկերներ ունի իր մեջ կամ ուսանող է, փառատոները կարող են ոգեշնչել նրան` հասկանալու իր անելիքն ապագայում: Իրականում յուրաքանչյուր երկիր մեծ շահույթ կարող է ստանալ անիմացիոն ոլորտից: Գերմանիան հսկայական գումարներ է ներդնում անիմացիոն բիզնեսում եւ հսկայական շահույթ է ստանում այնտեղից: Ինչո՞ւ ոչ Հայաստանը: Դուք ամենահին մշակույթը կրող ազգերից մեկն եք: Ուրեմն ինչո՞ւ չանեք: Եթե ձեր երկիրը գումարներ ներդնի անիմացիայի զարգացման համար, հավատացած եղեք` մեծ շահույթներ կունենաք:     

Լուսանկարը` Շուշան Միրզոյանի

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter