HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

«Հայաստանը 2015-ի շեմին դառնում է շատ գրավիչ նշանակետ»

Հարցազրույց քաղաքագետ Նվարդ Մանասյանի հետ

-Նվարդ, ի՞նչ տեղաշարժեր կառանձնացնեք քաղաքական այսօրվա դաշտում: Այսպես ասած` ի՞նչ է «եփվում» ներքաղաքական կյանքում:

-Չեմ կարող չխոսել Դեյր էզ-Զորում պայթեցված հայկական եկեղեցու քաղաքական հնարավոր դրդապատճառների ու տարածաշրջանային զարգացումների ներքաղաքական հնարավոր ազդեցությունների մասին: Հատկանշական է, որ պայթեցումը իրականացվեց Հայաստան-սփյուռք հինգերորդ համաժողովի ժամանակ Արամ կաթողիկոսի հնչեցրած միջազգային իրավունքի գործածությամբ պահանջատիրության հաջորդ օրը: Այլևս գաղտնիք չէ, որ իսլամական պետություն հռչակած պարամիլիտար ուժերը նաև զինվում են Թուրքիայի կողմից:

Միջազգային ու մասնավորապես տարածաշրջանային անվտանգության համար այլ ոչ պետական զինված խմբերը նոր մարտահրավեր են և տարբեր պատճառներով միջնորդավորված սպասարկում են տարբեր խմբերին ու պետական միավորներին թուլացնելու հնարավոր վեկտորները: Այսպիսի պայմաններում կենտրոնացված իշխանությամբ ոչ ժողովրդավարական երկրները, որտեղ իշխանությունը վերարտադրվում է ոչ ընտրական սահմանադրական միջոցներով, ինքնաբերաբար դառնում է թիրախ` ճնշված խմբային շահերի առաջացրած քայքայիչ միտումների արդյունքում: Ակնհայտ է, որ Հայաստանը 2015 թ.-ի շեմին` Ցեղասպանության հարյուրամյակին ընդառաջ, ունենալով չհանգուցալուծված հակամարտություն և հարևան երկրի հետ ստորագրած ծուղակային արձանագրություններ, դառնում է շատ գրավիչ նշանակետ:

Այս պայմաններում էլ ընթանում են ներքին քաղաքական զարգացումները: Ակնհայտորեն մեծամասնական իշխանական վարչակարգը, տարիների ընթացքում վերարտադրված լինելով և չունենալով Սահմանադրությամբ ամրագրված լայն լիազորություններով օժտված ընդդիմություն, խախտված հակակշիռների պայմաններում տեղեկատվության աղճատման վտնագավոր շեմին է հասել, երբ իրական գործընթացներն ու փոխանցվող տեղեկատվական քաղվածքները ունեն շեղման մեծ աստիճան: Որոշումների կայացումն այս պայմաններում չի կարող արտացոլել իրական կարիքներն ու բեկել առաջացող ռիսկերը:

Սա փլուզմանը մոտ սցենար է առաջարկում, որին եթե գումարվի նաև տարածաշրջանային լարված վիճակը, ապա կարելի է պատկերացնել, թե ինչ վտանգներով է այս ամենը հղի:

-Նախարար Նալբանդյանը դատապարտեց Դեյր էզ-Զորում կատարվածը` չնշելով Թուրքիայի անունը: Ինչո՞ւ:

-Բնականաբար, որովհետև ուղղակի կապը հաստատված չէ, և հանցակազմ չկա, ենթադրությունները բխում են Թուրքիայի շահից, բայց դա բավարար չէ, որպեսզի պետական պաշտոնյան նման հայտարարություն անի: Սակայն, վերլուծաբանները կարող են համադրել տարբեր փաստեր և անել ենթադրություններ:

Թուրքիան պիտի փորձի հնարավորինս ստվերային ու միջնորդավորված ներգրավվածություն ունենալ և, օրինակ, հաշվի առնելով տարածաշրջանում կուտակվող ծայրահեղականների օջախները, օգտագործել սեփական շահի սպասարկման ծիրում:

Վերջերս, իսլամական պետություն հռչակած խմբի կողմից հնչեց նաև Հյուսիսային Կովկասում գործողություններ սկսելը, որին հաջորդեց Կադիրովի հայտարարությունը: Կարելի է ենթադրել, որ մեր հարևանությամբ այս չակերտավոր չկառավարվող ոչ պետական խմբավորումը կարող է դիվերսիոն գործողություն նախապատրաստել: Ենթադրությունների շարունակությունը հնարավոր սցենարների իմաստով թողնում եմ ձեզ:

-Դրան զուգահեռ` Հայաստանի քաղաքական ուժերի կողմից արտաքին մարտահրավերներին վերաբերող հայտարարություններ գրեթե չկան: Այս օրերին ավելի շատ քննարկվում են եռյակի անցկացնելիք հանրահավաքն ու սահմանադրական փոփոխությունների հարցը: Արդյո՞ք դրսի մարտահրավերները պետք է առիթ լինեն Հայաստանի քաղաքական ուժերի կոնսոլիդացիայի և միասնական արտաքին ճակատով հանդես գալու համար:

-Այդ մարտահրավերները պիտի առաջին հերթին համարժեք հանգուցալուծում ստանան արտաքին քաղաքականության ու անվտանգության սահմանադրական պատասխանատուների կողմից: Օգոստոսյան դեպքերը ցույց տվեցին, որ բանակը պատրաստ է համարժեք հակահարվածի, իսկ հասարակությունն էլ կարծես մոբիլիզացված է ու շատ հասուն: Արտաքին մարտահրավերների առումով մեկ տարի առաջ արդեն իսկ վերջնականապես պարզ դարձավ, որ Հայաստանը այս քաղաքական համակարգի ու Սահմանադրության պայմաններում անկախ արտաքին քաղաքականություն վարել չի կարող: Ուստի և ընդդիմության` Սահմանադրության փոփոխման շեշտադրումը շատ առողջ ու շրջահայաց մարտավարություն է:

Այս համակարգն իր կենտրոնացվածությամբ պատուհաս է, այն արդեն վերարտադրման մեխանիզմը ամբողջացրել է, և սրանից պետք է մեկ օր առաջ ազատվել, բայց իշխող վարչախումբը չի կարողանա օբյեկտիվորեն դա անել:

-Բայց այս պարագայում ընդդիմությունը մասնակի պառակտվեց, և քառյակը դարձավ եռյակ: Այդ ուժերը կարո՞ղ են քաղաքական օրակարգ թելադրել Ձեր նշած կենտրոնացված համակարգին:

-Հանրահավաքին չմասնակցելը դեռևս չի ենթադրում պառակտում, բոլորն էլ կողմ են սահմանադրական բարեփոխումներին` երեքը նախընտրել են ընթացքում հանրահավաք կազմակերպել, իսկ մեկը որոշել է այս իշխանության հետ այդ հարցով գործակցել` հասկանալու համար, թե ինչ օրակարգ է հետապնդում այս պրոցեսը նախաձեռնած մեծամասնությունը: Կարծում եմ` վերջնական գնահատականների համար հարկ է մի փոքր համբերել ու հետևել զարգացումներին:

Այս իշխանությանը խորհրդարանի ձայների քանակով օրակարգ պարտադրել հնարավոր չէ, բայց էնտրոպվող իմաստների ծիրում մտքի որակով օրակարգ թելադրողները բացառապես մյուս դաշտում են:

-Քաղաքական դաշտում Քոչարյանի ուրվական կա՞ և վախ դրա հանդեպ` թե' ընդդիմությունից, թե' իշխանությունից:

-Ես այդպես չէի ասի, կան երկու նախկին նախագահներ, ովքեր պարբերաբար քաղաքական գնահատականներ են տալիս և մատնանշում սխալները:

-Եվ վերջին հարցը. արդյո՞ք սահմանադրական բարեփոխումների թեման հենց հիմա բարձրացնելով, մի կողմ թողնենք վերարտադրման հարցը, իշխանությունը չի փորձում հանրային ուշադրությունը շեղել սոցիալական բազմաթիվ խնդիրներից:

-Սոցիալական խնդիրներից, որոնց հետ ամեն օր առնչվում ենք, շեղել հնարավոր չէ: Լուծումից` այո, եթե կազմակերպված չէ: Այստեղ, իհարկե, հասարակության հատվածականացված լինելը և կազմակերպված թեմատիկ պայքարին պատրաստ չլինելը առանց այդ էլ երկարաձգում է համակարգային լուծման ընթացքը: Քաղաքացիական կազմակերպված խմբերի քանակն ու բազմազանությունը կրիտիկական շեմը չի հաղթահարել: Այս պայմաններում նաև հիմնական լրատվամիջոցների կառավարելիությամբ օրակարգ չեն ներթափանցում և համակարգաստեղծ չեն դառնում, իսկ իշխանության կողմից սահմանադրության բարեփոխման գործընթացը փորձ է կրկնօրինակմամբ խճողել հարցը և թուլացնել ընդդիմությանը, որի հենարանը, լինելով աղճատված, առանց այդ էլ թուլացնում է գործելու ուժգնությունը:

Մեկնաբանություններ (2)

Կարապետ
Մի համեստ խորհուրդ Տիկին Մանասեանին եւ այլ Հայաստանցի կոչեցեալ քաղաքագէտներին՝ աւելի ճիշտ եւ խոհեմ կլինի եթէ ձեր վերլուծական դաշտը սահմանափակուի Հայաստանով. այսինքն այն իրականութիւնը որի մասին քիչ թէ շատ ծանօթ էք: Հեռուներ չգնա՛ք: Ձեր արած փորձը Տէր Զօրի Նահատակաց ելկեղեցւոյ քանդելը Հայաստան-Սփիւռք համագումարին կապելու ենթադրութիւններով եւ մութ դաւադրութիւններով ոչ մասնագիտական մօտեցում է: Կենտրոնացէ՛ք հայաստանի ներքաղաքական ասպարէզի վրայ, եւ թողէ՛ք որ ուրիշներ մեկնաբանեն Մերձաւոր Արեւելք եղածը-չեղածը:
Հրաչ
Թաղանձագին խնդրանք տիկին Մանասյանին. ի՞նչ է նշանակում «թուլացնել վեկտորները»։ Մի գուցե նա լուսավորի հանրությանը։

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter