HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Սեդա Հերգնյան

Ինչ վիճակում է ալկոհոլային խմիչքների արտադրությունը Հայաստանում

2015 թվականին Հայաստանում ալկոհոլային խմիչքների արտադրության ոլորտում հիմնականում անկում է գրանվել։ Ըստ Ազգային վիճակագրական ծառայության՝ նախորդ տարի Հայաստանում արտադրվել է մոտ 16,95 մլն լիտր կոնյակ, որը 9,4%-ով պակաս է 2014-ի ցուցանիշից։

Նվազել է նաև գինու արտադրությունը։ Նախորդ տարի այս խմիչքի արտադրության ծավալը կազմել է 5,93 մլն լիտր, նվազումը՝ 4%: Հատկանշական է, որ խաղողի առատ բերքի պայմաններում այս երկու խմիչքների արտադրությունը նվազել է, ինչը խոսում է երկրում տնտեսական ոչ արդյունավետ մեխանիզմների մասին։

Գարեջրի և օղու դեպքում ևս անկում ունենք՝ համպատասխանաբար 12,8% և  1,6%: Արդյունքում նախորդ տարի արտադրվել է մոտ 20,7 մլն լիտր գարեջուր և 9,3 մլն լիտր օղի։

Աճ է գրանցվել միայն լիկյորի, շամպայնի և վիսկու արտադրությունում։ Արտադրվել է 164,5 հազ. լիտր լիկյոր, 1,17 մլն լիտր վիսկի և 658,1 հազ. լիտր շամպայն։ Վերջինիս արտադրությունն աճել է 3,7 %-ով։ Իսկ մնացած երկու արտադրատեսակների մասով աճ ասվածը հարաբերական է։ Բանն այն է, որ 2014-ին Հայաստանում լիկյոր և վիսկի գրեթե չի արտադրվել։ Լիկյորի ծավալն այդ տարի կազմել է ընդամենը 3,8 հազ. լիտր, իսկ վիսկունը՝ 45,7 հազ. լիտր։ Ու հաշվարկների արդյունքում այնպես է ստացվել, որ լիկյորի արտադրությունն աճել է 43,3 անգամ, իսկ վիսկունը՝ 25,6 անգամ։

Վիսկու արտադրության մասով արդեն մի քանի անգամ գրել ենք, որ Հայաստանում դրանով զբաղվում է ՀՀ ԱԺ պատգամավոր Սամվել Ալեքսանյանի հետ փոխկապակցված ընկերությունը՝ «Ա և Գ» ՍՊԸ-ն։ Եվ արտադրանքը վաճառվում է «Երևան Սիթի» սուպերմարկետներում, որը ևս, ինչպես հայտնի է բոլորին, պատկանում է Ս. Ալեքսանյանին։ Այդ վիսկին, որը տարբեր տեսակներով է հանդես գալիս, ներկայացվում է որպես շոտլանդական հումքով պատրաստված բարձրորակ վիսկի, բայց թե որքանով է այն բարձրորակ, կարող են ասել իրական վիկսու արժեքը գնահատողները։

Գինու և կոնյակի ցուցանիշներն առավել մտահոգիչ են

Հատկապես գինու և կոնյակի արտադրության անկումն Հայաստանի տնտեսության համար մտահոգիչ է այն պատճառով, որ այդ երկու խմիչքներից արտահանվում է եթե չասենք մեծ, ապա՝ զգալի քանակությամբ, և հետո՝ աշխարհին հայկական կոնյակն ու գինին քիչ թե շատ ծանոթ են ու պահանջարկ ունեն։ Սա, իհարկե, չի նշանակում, որ գարեջրի արտադրության անկումն, օրինակ, մտահոգիչ չէ։

Թե արտադրության անկման պայմաններում որքան գինի և կոնյակ է արտահանվել ամբողջ 2015-ին, չենք կարող ասել, քանի որ ՀՀ մաքսային ծառայությունը առայժմ միայն առաջին կիսամյակի տվյալներն է ներկայացրել։ Բայց, որպես կանոն, որոշիչ է երկրորդ կիսամյակը։ Սակայն, երբ Հայ գինեգործների միության նախագահ Ավագ Հարությունյանը լրագրողների հետ հանդիպմանն ամփոփում էր 2015-ը, շեշտեց խաղողի բերքի ռեորդային աճի և դրա հետ մեկտեղ՝ արտահանման ծավալների ռեկորդային նվազման մասին։ Խոսվում է մինչև 50% անկման մասին։ Իսկ թե հստակ որքան նվազում է գրանցվել, կիմանանք, երբ պաշտոնապես հրապարակվեն արտահանման ամբողջ տարվա ցուցանիշները։

Նշենք, որ 2015-ի առաջին կիսամյակում Հայաստանում արտադրվել է 2,683 մլն լիտր գինի՝ 14,7%-ով ավելին, քան 2014-ի առաջին կիսամյակում, բայց հետո անկում է գրանվել։ Այսինքն՝ 2015-ին շարունակվել է 2014-ին գրանցված անկումը, որը 2013-ի համեմատ կազմել է 8,2%:

Կոնյակի արտադրության ոլորտում ևս անկումը 2014-ից է եղել։ Այդ տարի նախորդ տարվա համեմատ Հայաստանում արտադրված կոնյակի ծավալը նվազել է 8,1%: Իսկ 2015-ի առաջին կիսամյակում անկումը կազմել է 3,2%։

«Մեղավորը» նորից ռուբլին է

Հայաստանում արտադրվող կոնյակի մեծ մասն արտահանվում է, ճնշող մեծամասնությունը՝ Ռուսաստան։ Պատժամիջոցները և նավթի գների անկումը հանգեցրել են ռուսական ռուբլու արժեզրկմանը, ՌԴ տնտեսության վատթարացմանը, որը սկսվել է 2014-ի նոյեմբերից: Ու քանի որ ռուսական շուկան հայկական կոնյակի հիմնական և մասամբ՝ գինու արտահանման շուկան է, բացասական ազդեցությունը հայկական կոնյակ և գինի արտադրողների գործերի վրա ակնհայտ է։ 2015-ին նրանցից շատերը ոչ միայն առանց շահույթի են աշխատել, այլ նաև՝ վնասով։ Նրանք ռուսական շուկային խմիչքը վաճառում են ռուբլով, ուստի՝ ստացել են արդեն արժեզրկված ռուբլի, ինչը հանգեցրել է եկամուտների զգալի նվազմանը։ Այսինքն՝ երբ ասում ենք, որ Հայաստանում գինի-կոնյակ արտադրողների գործերը լավ չեն, նկատի ունենք, որ արտահանման հետ կապված խնդիրներ ունեն։

Բազմիցս նշվել է, որ ռուսական բացասական ազդեցություններից խուսափելու համար հայ արտահանողները պետության աջակցությամբ պետք է վերջ դնեն կախումը ՌԴ շուկայից և այլ շուկաներ գտնեն։ Բայց այս մասով դեռևս ակնառու ոչ մի քայլ չի արվում։ Եվ դա ոչ միայն գինի-կոնյակ արտահանողներին է վերաբերում, այլ՝ արտադրության ոլորտի մի շարք ճյուղերի արտահանողներին՝ պանրագործներին, ձկնաբույծներին, բանջարեղեն, հանքային ջուր և այլ ապրանքներ արտահանողներին։ Այսինքն՝ պետք է լուծվի աշխարհագրական կենտրոնացվածության խնդիրը։

Բացի ռուբլու արժեզրկման հետևանքով առաջացող խնդիրները, պետք է նաև հաշվի առնել, որ ռուսական շուկայում պահանջարկները պարբերաբար փոփոխվում են։ Օրինակ, եթե այսօր այդ շուկայում հայկական կոնյակի որակը գնահատվում է ինչ-որ չափով և պահանջարկ կա, ապա՝ չի բացառվում որ մի քանի տարի անց ռուսական շուկան նախապատվությունը տա այլ երկրի արտադրանքին։ Արդյունքում հայկական կոնյակ արտահանողները կկորցնեն իրենց հիմնական գնորդին։

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter