HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Բազմամշակութային Ղազախստանի հայկական «Արվեստ»-ը

Ղազախստանում վերջին օրերին տեղացած աննախադեպ ձյունը, տեղացիների ասելով` նոյեմբերի համար վաղաժամ, դժվարընթեռնելի է դարձրել Ալմաթիի կենտրոնական թաղամասերից մեկում գտնվող պատկերասրահի հասցեն և անունը: Բնակելի շենքի ճակատային հատվածում միայն հայի համար հասականալի «Արվեստ» անունը կրող արվեստի պատկերասրահի ապակիները և դուռը պաշտպանում ու զարդարում են տեղացի հայ դարբնի սարքած ճաղավանդակներն ու նախշերը:

Հայերեն բարևին ոչ հայկական արտաքինով Գոհարի «բառևը» չի ուշանում: PR գծով տնօրենն է Գոհար Բորյանը: Ավելի ուշ իմանում ենք, որ արվեստի պատկերասրահի հիմնադրի դուստրն է: Ասում է, որ հայերենին ոչ այնքան լավ է տիրապետում, բայց հասկանում ու կարողանում է բացատրել գրեթե ամեն ինչ:

Գոհարը պատմում է, որ չնայած անվանումը հայկական է, բայց պատկերասրահը բազմամշակութային է: Ներկայացված են աշխարհի տարբեր երկրների նկարիչների, ինչպես նաև տեղացիների գործերը: 100-ից ավելի հեղինակների մեջ հայկական ազգանուններ նույնպես կան:

«Մեր պատկերասրահի առանձնահատկությունն այն է, որ ոչ մի նկար չունի կրկնօրինակ, ամեն նկար յուրօրինա է: Դա մեր պատկերասրահի առավելությունն է,- ասում է Գոհարը` արդեն անցնելով ռուսերենին,-ղազախստանցիներին աշխատում ենք ներկայացնել այլ երկրների մշակույթը»:

10-րդ տարին բոլորող արվեստի ցուցասրահը ընդգրկված է Ղազախստանի լավագույն 10 ցուցասրահների ցանկում: Պատկերասրահում միայն նկարներ չեն ցուցադրված. քանդակներ, կեռամիկա, ինչպես նաև սպասքի, տիկնիկների նմուշներ, որոնք ևս բացառիկ են և չեն կրկնվում:

Նմուշները միայն ցուցադրության համար չեն, այլ նաև վաճառվում են: Նկարների արժեքը սկսվում է 70 դոլարից և հասնում մինչև 1000 դոլարի: Հայ հեղինակների նկարները 500-600 դոլարի սահմաններում են:

Իր ողջ տեսականին, որը վաճառքի ենթակա չէ և որտեղ մտնում են շատ ավելի թանկարժեք գործեր, ասել է թե` ոսկե ֆոնդը, պատկերասրահը ցուցադրում է միայն հատուկ օրերին, օրինակ` պատկերասրահի ամենամյա տարեդարձին: Մեկ ամիս շարունակ այդ նմուշները ցուցադրվում են: «Սարյան չունենք, բայց ունենք Սարյանի տեղաբնակ հայ հետևորդ Սարգիս Սանոսյանի աշխատանքները»,- հպարտանում է Գոհարը: Նրա նկարներն արդեն գրեթե անհնար է գտնել, սակայն պատկերասրահի ոսկե ֆոնդում կան:

Պատկերասրահը նաև անհատական, խմբակային և նախաամանօրյա ցուցադրություններ, մաստեր-կլասներ է կազմակերպում տարբեր խմբերի համար: Անվանի արվեստագետներ են իրենց հմտությունները և յուրահատկությունները փոխանցում հետաքրքասերներին:

Այս տարվա սեպտեմբերին Ալմաթիի թանգարանի նախաձեռնությամբ տարբեր երկրներից նկարիչներ են հրավիրվել, Ղազախստանի տեսարժան վայրերն այցելել և այնտեղից նկարներ արել: Այդ նախագծի շրջանակներում Հայաստանից ևս նկարիչներ են ժամանել: «Միշտ երազում էինք, որ հայ նկարիչը պատկերի Ղազախստանն իր գույներով, որովհետև դպրոցները տարբեր են, և հայ նկարիչների գույներն ավելի վառ են ու գունեղ: Իսկ տեղական դպրոցն ավելի դասական է, զուսպ»,-ասում է Գոհարը: Այդ նմուշներն այժմ զարդարում են նաև «Արվեստի»-ի պատերը: 

Գագիկ Ավետիսյանի «Պանֆիլովի անվան զբոսայգին»

 Սպարտակ Գևորգյանի արձանիկների կողքին նաև ադրբեջանցի արվեստագետների` Իննա Կոստինայի և Ուջալ Ախվերդիևի աշխատանքերն են: «Մենք նկարներում չենք տեսնում ազգություններ, մենք տեսնում ենք միայն նկարը: Այստեղ բոլոր սահմանները ջնջվում են»,- ասում է Գոհարը:

Գոհարը պատմում է, որ չնայած հայկական անվանը, տեղացի հայերն ավելի քիչ են այցելում իրենց պատկերասրահը: Փոխարենը այլազգի այցելուներն են շատ: Մեր զրույցն ընդհանտում են Կանադայից եկած այցելուները: Էլմիրա Ասկերովան, պատկերասրահի արվեստի գծով տնօրենը, սկսում է ցույց տալ հյուրերին հետաքրքրող հեղինակներին: Նրանց որոշ գործեր գտնվում են պատկերասրահից ոչ հեռու գտնվող ստուդիայում: Էլմիրան շտապում է այդ նմուշներն էլ բերել ստուդիայից հյուրերին գոհացնելու համար:

Այդ ընթացքում ցուցասրահ է մտնում նաև «Արվեստի» տիրուհին` Ռիմա Ցականյանը և սկսում օգնել աշխատակիցներին հյուրերին սպասարկելու հարցում: Շինարարական ընկերությունում աշխատելիս տիկին Ռիման միշտ երազել է ցուցասրահ բացելու մասին: Ի վերջո, 2007թ. կարողացել է իր երազանքը կյանքի կոչել: Գնել է տարածքը, վերանորոգել, կահավորել և սկսել համալրել այն: «Պատկերասրահ պահելը դժվար է Ղազախստանում: Դա այն բիզնեսը չէ, որ ասես, որ հերթ են կանգնում նմուշները գնելու համար: Դա ավելի հոգևոր է և ինձ շատ է դուր գալիս»,- ասում է Ռիմա Ցականյանը:

Սկզբում նպատակ է ունեցել ամբողջական հայկական պատկերասրահ դարձնել այն, սակայն ավելի ուշ տիկին Ռիման հասկացել է, որ դա միատարր կլինի և ավելի քիչ այցելուներ կգրավի և հետզհետե մշակութային և աշխարհագրական շրջանակն ավելացրել է:

Նա 23 տարի շարունակ շինարարական ընկերությունում է աշխատում: Բիզնեսի տեսակետից, տիկին Ռիմայի խոսքով, պատկերասրահը մեծ եկամուտներ չի բերում, բայց կարողանում է ինքնածախսածածկվել: Տարածքի համար վարձ չի տալիս, բայց կոմունալ, աշխատավարձի և անվտանգության և այլ ծախսերը նույնպես փոքր գումար չեն կազմում: «Ամեն ինչ չէ, որ գումարի համար պետք է անել, սա գեղեցիկ գործ է և կարևորը, որ սիրում եմ: Ես աշխատում եմ արվեստի տեսակետից մոտենալ»,- ասում է նա:

Տիկին Ռիման և ամուսինը Հայաստանից տեղափոխվել են որպես երիտասարդ մասնագետներ Ղազախստանում երեք տարի աշխատելու պայմանով, սակայն արդեն 33-րդ տարին է` Ալմաթիիում են ապրում: Հայաստանում մանկավարժություն է սովորել, այնուհետև աշխատանքում անհրաժեշտ մասնագիտացում ունենալու համար Ղազախստանում մանկավարժական հոգեբանության և իրավաբանական ֆակուլտետներ է ավարտել: Մշտապես հետաքրքրվել է արվեստով: Այցելել աշխարհի հայտնի թանգարաններ և պատկերասրահներ: Գլխավորում է Ղազախստանի հայ կանանց խումբը:

Ղազախստանում պաշտոնապես 25 հազար հայ է հաշվարկվում: Հայկական համայնքը սկսել է ձեւավորվել 19-րդ դարի 2-րդ կեսին: Հայ համայնքի մասին խոսելիս տիկին Ռիման նշում է, որ այն երկու մասի է բաժանված: Ալմաթիիում 2006թ. տեղացի գործարար Արտյուշ Կարապետյանի կողմից կառուցված Սուրբ Կարապետ եկեղեցին 2014թ. մարտին  փակվեց քահանայի հետ Կարապետյանի հարաբերությունների պատճառով, Մարկոս քահանա Սարգսյանը տեղափոխվեց Աստրախան, փակվեց եկեղեցուն կից կիրակնօրյա դպրոցը և այնտեղ գործող խմբակները, ինչը հայկական համայնքի մի մասի շրջանակներում դժգոհություններ առաջացրեց և պառակտեց համայնքը:

Եկեղեցու լուսանկարը` wikipedia-ից

Տիկին Ռիման ևս դուրս է եկել Ղազախստանի «Նաիրի» հայկական մշակութային կենտրոնների ասոցացիայից, և երկու տարի առաջ մի խումբ հայերի հետ հիմնել են Ղազախստանի հայերի «Մասիս» ասոցիացիան: Գործում է նաև կիրակնօրյա դպրոց, որտեղ ուսուցանում են հայերեն: Տիկին Ռիման ասում է, որ համայնքը կրկին փորձում է ինքնակազմակերպվել և սկսել է գործ անել: Իսկ մինչ այդ արվեստի «Արվեստ» պատկերասրահը փետրվարին նշելու է իր տասնամյակը:  

Մեկնաբանություններ (1)

ARTUR
ПРОТОКОЛ собрания армянского культурного центра «Луйс» г. Алматы 29 февраля 2004 г. Присутствовали : 20 человек Повестка дня: 1 О создании нового ансамбля армянского национального танца «Арарат» – докладчик Арутюнян Анаит; 2 Вопрос возврата долга за строительство Армянского Дома Карапетяну А.М. По первому вопросу Арутюнян Анаит – есть хореограф из Армении Аветис с его помощью мы хотим создать ансамбль танца, чтобы дети танцевали армянские танцы. Есть предложение назвать ансамбль «Арарат». По второму вопросу Мнацаканян Р.Г. – мы попали в критическую ситуацию. В самом начале строительства деньги на строительство давал Карапетян А.М.. Давал в долг, с тем, что через год мы ему эту сумму вернем. Мы рассчитывали получить эту сумму от армянской общины из Англии – они обещали дать на строительство Дома, но они нас обманули. Не дали ни копейки. Теперь Карапетян требует возврат долга, это 11 000 $. Из этих денег 195 000 тенге было отдано ансамблю «Экзерсис». Как нам вернуть эти деньги? В случае не возврата денег Карапетян обещает забрать Дом под свои нужды. Карапетян А.М. – Если говорить точно, то долг составляет 1 695 000 тенге, и за это время набежали штрафные в сумме 3 000 000 тенге. Когда я получу деньги? Мнацаканян Р.Г. – для того, чтобы наши совместные усилия по строительству Дома не пропали даром, сумму в 10 000$ я отдам из своих денег, а остаток Карапетян пусть спишет. Так же пусть простит штрафные деньги, т.к. такие огромные штрафы за год – это не серьезно. Председатель АКЦ «Луйс» Мнацаканян Р.Г. Секретарь Константинова Т.М.

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter