HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Հրանտ Բագրատյան․ «Մեր պետությունը չի զարգանում, որովհետև Երևանում են որոշում` Գյումրին, Վանաձորը, Իջևանը ոնց զարգանան»

«Հետքի» հարցերին պատասխանում է ԱԺ պատգամավոր, «Ազատություն» կուսակցության ղեկավար  Հրանտ Բագրատյանը

- Կարելի՞ է ասել` Հայաստանի տեղական ինքնակառավարման մարմինները կայացել են։

- Նախ, խնդիրն այն է, որ դուք պետք է ճիշտ ձևակերպեք հարցը: Դուք հարցն ուղղում եք մի մարդու, որի վարչապետության օրոք պետբյուջեից տեղական ինքնակառավարման մարմինները ստանում էին գույքահարկը, հողի հարկը, շահութահարկի և եկամտահարկի մի մասը: Հիմա այս վերջին երկուսը հանված են: Եթե դուք ճիշտ հարց տայիք, կասեիք՝ պարոն Բագրատյան, ներողություն, Ձեզ չէինք հասկանում ժամանակին, հիմա ո՞նց եք նայում այս այլանդակությանը, որ տեղական ինքնակառավարման մարմիններին միայն գույքահարկ ու հողի հարկ են տալիս:

Այ սա կլիներ ճիշտ հարցադրում: Եթե այդպես հարցնեիք, դուք կստանայիք հետևյալ պատասխանը՝ ես միայն ցավում եմ դրա համար: Պատկերացրեք, որ տեղական ինքնակառավարման մարմինների բյուջեն 140 միլիարդ դրամ է: Այդ թվում` Վանաձորի կամ Գյումրիի բյուջեն ընդամենը մի քանի միլիարդ դրամ: Դա նրանց կարիքների 25 տոկոսն է: Նրանց (այդ քաղաքների) իրական բյուջեն պետք է լինի 10 և ավելի միլիարդ դրամ:

Ահա այդ ահռելի տարբերությունը նրանք գալիս են Երևանից խնդրում: Ու չնայած Գյումրիում և Վանաձորում իշխանության են հանրապետականները, իրենք տեղերում իրենց դրած մարդկանց չեն վստահում, փող չեն տալիս: Այս առումով տեղական ինքնակառավարում Հայաստանի Հանրապետությունում չկա: Ի՞նչ տեղական ինքնակառավարում, եթե նրանց բյուջեն խնդրելով է՝ ոչ թե հավաքում է ինքն իր բյուջեն, այլ գալիս, Երևանից բյուջե է խնդրում: Հասկանու՞մ եք: Սա մտածված քաղաքականություն է:

Երկրորդ հարցը, որ պետք է տայիք, այն է՝ լավ, բա ինչպե՞ս եք դիմանում այս ամենին: Բա ի՞նչ է անում Ազգային Ժողովը: Բա ի՞նչու ԱԺ-ում միայն դուք եք անդադար բարձրաձայնում այս ամենի մասին։ Ես Ձեզ կպատասխանեմ, որ ես ապակենտրոնացված պետության կողմնակից եմ: Մեր պետությունը չի զարգանում, որովհետև Երևանում են որոշում` Գյումրին, Վանաձորը, Իջևանը ոնց զարգանան: Մենք իրենց փող չենք թողնում, ասում ենք` դուք մարդ չեք, դուք ո՞վ եք, որ հասկանաք, թե ի՞նչ է պետք անել: Սա բացահայտորեն ասվում է իշխող քաղաքական վերնախավի կողմից: Դրանից հետո մենք այցելություններ ենք կատարում մարզեր ու ասում ենք՝ ինչի լավ չի ձեզ մոտ: Ոնց որ ձեռ առնենք` շատ լավ իմանալով, որ այնտեղ լավ չէր էլ կարող լինել:

- Համայնքներում ամեն օր հայտնաբերվում են բյուջեի ծախսերի ապօինություններ: Ի վերջո, չե՞ք կարծում, որ անարդյունավետ ծախսերի դեպքում ինչպիսի հարկատեսակի եկամուտներ էլ մնա համայնքի բյուջեում, մեկ է, համայնքը չի կարող զարգանալ: Ծախսերի վերահսկման ի՞նչ մեխանիզմ եք առաջարկում Դուք:

- Համայնքներում ծախսերի վերահսկման մեկ հիմնական մեխանիզմ կա՝ ընտրություններ։ Համայնքները ՏԻՄ մարմիններ են. երբ նորմալ բյուջե կունենան, այն ժամանակ էլ ժողովուրդը ճիշտ ընտրություն կանի։

- Ինչպե՞ս եք վերաբերվում համայնքների խոշորացմանը:

- Ես չգիտեմ` դա ինչ է: Ես գիտեմ, որ 2 անգամ խորհրդային տարիներին ՀՀ-ում իրականացվել է համայնքների խոշորացում: Արդյունքում դատարկվել են գյուղերը, հետո նորից վերականգնվել (մասամբ): Ես դրան դեմ եմ: Այսինքն` այն մտայնությունը, որ համայնքերի խոշորացումից միջոցներ կգոյանան, չի գոյանա: Որպես սոցիալական բջիջ` գյուղում պետք է լինի գյուղապետարան, դպրոց, մանկապարտեզ, բուժկետ: Հիմա մեզ ասում են` էդ բոլորը պահպանվում է: Բա որ պահպանվում է, ինչի՞ եք գյուղապետարանը վերացնում: Չէ, ասում է, գյուղապետարանում էն խոշորացված համայնքի համայնքապետը կունենա տեղակալ: Է, համայնքապետը էնա տեղակալ էր: Պետությունը, տեսնելով, որ համայնքները միջոցներ չունեն, փորձում է խոշորացնել, ասում է հիմա մի համայնքի խնդիր լուծենք, վաղը մյուս: Ես դեմ եմ նման արհեստական միջոցառումներին, որոնք ոչ մի էֆեկտ չեն կարող տալ: Գումարելիների տեղափոխությունից գումարը չի փոխվում։

- Համայնքների խոշորացումը լուրջ խնդիրներ է առաջացրել սահմանային գյուղերում: Ի՞նչ եք Դուք առաջարկում սահմանային գյուղերին աջակցելու համար:

- Սահմանային համայնքերի խոշորացման դեմ ես պայքարել եմ: Սահմանն այն տարածքներն են, որտեղ ես էլ լինեմ, ուրիշն էլ լինի, որոշ հողեր չեն կարող մշակվել, օրինակ` Պառավաքար, Ոսկեպար, Չինարի, Այգեձոր, Չորաթան և մյուս գյուղերի վարելահողերի զգալի մասը, որովհետև դրանք գտնվում են սնայպերական հրացանի ուղղակի նշանառության տակ։ Մենք առաջարկում ենք սահմանամերձ համայնքերը դարձնել ռազմականացված բնակավայրեր: Այսինքն՝ ուսուցիչը , կամ ուսուցչուհին, ով աշխատում է դպրոցում և շաբաթական մեկ օր զբաղվում է ռազմական պատրաստվածությամբ, ունի զենք և դրա համար ստանում է մշտական աշխատավարձ:

Սահմանային համայնքները մենք կարող ենք սարքել ռազմականացված բնակավայրեր այնպես, ինչպես դա անում են հրեաները: Այս առաջարկը ինձ մոտ 2013թ.-ից է: Հիմա նորից նույն առաջարկով գալիս ենք պառլամենտական ընտրությունների: Այս առաջարկը մենք արել ենք նաև նոր սահմանադրության համատեքստում: Ռազմականացված բնակավայրում ապրելը հավասար է զինվորական ծառայության: Ես կարող եմ ասել, որ, եթե ես որոշողը դառնամ, այսպես կփոխեմ հանրապետությունը: Հայաստանում մոտ 40 գյուղ կա սահմանային, որոնք մենք առաջարկում ենք ռազմականացնել:

- Ձեր առաջարկած ռազմականացված գյուղերի բյուջեն ինչպե՞ս պետք է եկամուտներով համալրվի:

- Ինչ բյուջե իրենք ունեն, պետք է մնա իրենց: Բացի դա, օրինակ, դուք ծնվել եք Կոթիիում, աշխատում եք Երևանում: Ձեր եկամտահարկի կեսը պետք է գնա Կոթի՝ մեր կոնցեպտով: Կամ ենթադրենք դուք ուսուցիչ եք աշխատում Կոթիիում, Ձեր եկամտահարկը Երևան է գալիս, դա ճի՞շտ է: Իհարկե՝ ոչ: Գումարած դրան` պետբյուջեից դոտացիա կստանան՝ որպես ռազմականացված բնակավայր: Շատ ավելի նպատակահարմար է, որ մարդիկ սահմանային համայնքերում դառնան բանակի մի մասը:

- Համայնքերի զարգացման գործում ի՞նչ դեր կարող են ունենալ հանքարդյունաբերական ընկերությունները:

- Եթե խոսքը վերաբերում է հենց մետաղյա հանածոների արդյունահանմամբ զբաղված ընկերությունների գործունեությանը, ասեմ Ձեզ, որ այդ բոլոր ընկերություններն այսօր հանքաքարի խտանյութը վաճառում են օֆշորային ընկերությունների միջոցով: Իրենք դրանց վաճառում են, օրինակի համար, ասենք 3 հազարով, օֆշորներից վաճառում են իրական գնորդներին 5 հազարով, Հայաստան է գալիս 3 հազար դոլարը:

Դա պետք է փոխել։ Ընկերությունները Ալավերդիում և Քաջարանում զգալի չափով պակաս են ցույց տալիս իրենց եկամուտները: Եվ իշխանություններին մենք ասել ենք՝ վերջ տվեք: Երկրորդը, որ դուք ասում եք աղտոտում են բնակավայրերը, Հայաստանում գործող օրենքը արգելում է աղտոտել, այսինքն` օրենսդրությունն ասում է` եթե արդյունահանում ես 1 տ պղինձ, նորմալ արդյունահանի, մի աղտոտի: Եթե աղտոտման փաստեր կան, իսկ մենք գիտենք, որ կան, պարզապես պետք է դատի տալ այդ ընկերություններին: Այդ ընկերություններին չեն կարողանում դատի տալ, որովհետև իշխանությունն ասում է` եթե այդ ընկերությունները չլինեն, մենք կմեռնենք, դրանք հանրապետության տնտեսության ողնաշարն են:

- Իսկ ի՞նչ կասեք կուսակցությունների նախընտրական մրցավազքի մասին:

- Առաջինը կուզենայի նկատել, որ դժբախտաբար Սահմանադրությունում գրված է համամասնական ընտրության մասին, իսկ մենք ունենք միայն մեծամասնական ընտրություն: Բոլորը ման են գալիս մարդկանց, ովքեր տեղերում հեղինակություն ունեն: Ես հիասթափված եմ: Բայց սա է: Պայքարում ենք: Մյուսը՝ ժողովուրդը պիտի իմանա, որ նոր Սահմանադրությամբ ինքը 3 ընտրության փոխարեն մեկն ունի (չհաշված փոքր բնակավայրերի ՏԻՄ ընտրությունները)։ Այս ընտրությունները վարչապետի ընտրություններ են։ Ըստ այդմ էլ մարդիկ պիտի կողմնորոշվեն։

Լուսանկարը՝ Անուշ Բաբաջանյանի

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter