HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Իրանցի ու հայ գործընկերները խոստումնալից բիզնես ծրագիր են ներկայացնում Վանաձորի համար

Գայանե Սարգսյան

Սեպտեմբերի 19-ին Վանաձոր համայնքի ՀՀԿ ու ՀՅԴ խմբակցության անդամները միաձայն կողմ քվեարկեցին իրանական «Ռադ Սանե ԱՏՏԻ» ընկերության հիմնադրի կողմից վերջերս Հայաստանում ստեղծված «Ռադ Սանե Վաշամիր Գրուպ» ՍՊԸ-ին՝ Վանաձորում բիզնես ծրագիր իրականացնելու համար համայնքի ծայրամասում 8.5 հա հողատարածք նվիրաբերելու մասին հարցին: Նախաձեռնած բիզնես ծրագիրը Վանաձորում կյանքի կոչելու համար ընկերությանն անհրաժեշտ է մոտ 20 հա տարածք: Հողատարածքի մնացյալ մասն ընկերությունն ակնկալում է ստանալ կից Դարպաս ու Արջուտ գյուղերից:

«Ռադ Սանե ԱՏՏԻ» իրանական հոլդինգի հիմնադիրն ու սեփականատերը 40-ամյա Հոսսեյն Յաղուբպուր Բարատալին է: Հայաստանյան ընկերությունը նա հիմնադրել է հայազգի գործընկերոջ՝ ծնունդով էջմիածինցի, սակայն ՌԴ-ի քաղաքացի Արայիկ Ասրյանի հետ, ով բաժնետոմսերի 15 տոկոսի բաժնետերն է: Հայաստանյան «Ռադ Սանե Վաշամիր Գրուպը» պետական գրանցում է ստացել վերջերս. այս տարվա հուլիսի 27-ին:

Ընկերությունը Հայաստանում նախատեսում է իրականացնել երեք բիզնես-ծրագիր՝ կոմպոզիտային գազաբալոնների ու կարբոնի մանրաթելի գործարանի կառուցում ու արտադրություն, նաև ագրոկոմպլեքսի գործարկում:

Ընկերության պլանների մասին զրուցեցինք հայազգի հիմնադրի՝ Արայիկ Ասրյանի հետ:

- Մի փոքր կներկայացնե՞ք, ինչով է զբաղվում իրանական «Ռադ Սանե ԱՏՏԻ» հոլդինգը:

- «Ռադ Սանե ԱՏՏԻ»-ին միջազգային ընկերություն է, հոլդինգ, որն աշխատում է Իրանում, Թուրքիայում, Թայլանդում: Շուտով ՌԴ-ի Ուլյանովսկ քաղաքում կսկսվի նոր գործարանի շինարարությունը:  

Ընդհանուր հոլդինգի հիմնական սեփականատերը Հոսսեյն Յաղուբպուր Բարատալին է, ով բաժնետոմսերի 100 տոկոսանոց բաժնետեր է նաև Թուրքիայում ու ՌԴ-ում:   

Ընկերությունն զբաղվում է կոմպոզիտային բալոնների արտադրությամբ, որն օգտագործվում է  մեքենաներում, սուզանավերում, թռչող սարքերում, այդ թվում և ինքնաթիռներում: Այդ բալոններում կարող ենք թթվածին խտացնել, գազ խտացնել: Դա համարվում է ամենավերջին տեխնոլոգիաներից մեկը: «Ռադ Սանե ԱՏՏԻ»ին արտադրության ծավալներով աշխարհում երրորդ տեղն է գրավում այս ոլոտում ԱՄՆ-ից ու Ֆրանսիայից հետո: Տեխնոլոգիաները տարբեր են, սակայն վերջնական արդյունքը նույնն է:

- Ի՞նչով են առանձնանալու ձեր արտադրած բալոնները մեքենաներում մինչ այժմ օգտագործվողներից:

- Մեր բալոնները շատ դրական կողմեր ունեն. դրանք չեն պայթում, 10 տարվա երաշխիք ունեն, ժամկետը լրանալուց հետո գործարանն այն հետ է վերցնելու, այսինքն՝ թափոններ չեն առաջանա, երեք անգամ ավելի թեթև է, քան այսօր օգտագործվողները, նաև մեր բալոնների օգտագործումը դրական է ազդում մեքենայի երկարակեցության վրա:   

Ինչո՞ւ ենք ասում կոմպոզիտային, որովհետև այն միայն ալյումինից չէ, միայն պլաստիկ չէ, միայն մետաղ չէ: Հենց այդտեղ է ամբողջ մեխը. ի՞նչից է այն ստացվում, որ գազալցված բալոնը դնում ենք կրակի վրա, չի պայթում: Հիմա վթարների դեպքում գազաբալոններն արագ բռնկվում են, այդ բալոններով դա տեղի չի ունենա:

- Կոմպոզիտային ասելով` ի՞նչ նկատի ունեք, ի՞նչ է այն ներառում:

- Այն տարբեր կոմպոզիտներից սարքված բալոն է, որը փաթաթվում է կարբոն մանրաթելով: Ի դեպ, կարբոն մանրաթել աշխարհում շատ քիչ պետությունններ են արտադրում: Դրա սպառումն ունենալու համար անհրաժեշտ է մի քանի երկրների թույլտվությունը, քանի որ այն կիրառվում է նաև ատոմային ոլորտում:  Բալոնն ունի երկաթե մաս, որտեղով գազը պետք է դուրս գա: Թե ինչու են սովորական բալոնները հիմանականում այդ մասից պայթում, իսկ մեր մոտ՝ չէ, դա գործընկերոջս գաղտնիքն է:

- Իսկ ի՞նչ ռիսկեր կան այդ բալոնների շահագործման կապակցությամբ:

- Եթե այդ բալոնները ռիսկի գործոն ունենային, Եվրոպան, որը շատ ուշադիր է բնութագրերի նկատմամբ, չէր արտադրի ու շահագրռված չէր լինի բենզինն ու նավթը բազաբալոններով փոխարինելու համար: Այսինքն,  ռիսկերը համարյա հասցված է 0-ի հենց իր տեխնոլոգիաների շնորհիվ:

Արայիկ Ասրյանը

- Որքանո՞վ հասանելի կլինեն այդ բալոնները տեղի վարորդների համար:

- Ամենակարևորն անվտանգությունն է, գնայինը պետք  է աշխատենք, որ տարբերությունը մեծ չլինի:

- Հայաստանի շուկան փոքր է: Ո՞րն է պատճառը, որ որոշեցիք բիզնես ծրագիր իրականացնել հենց Հայաստանում ու մասնավորապես, Վանաձորում:

- Հայաստանը քանի որ շատ փոքր շուկա է այդ գործարանի համար, իսկ ամենամեծ գործարաններից մեկը լինելու է ՀՀ-ում, այստեղ գործարան կառուցելու նպատակը ՌԴ-ի հարավը մատակարարելն ու Եվրոպա արտահանելն է:  

... Շատ բարդ բան է, երբ քո վրա ռիսկ ես վերցնում ու մարդուն համոզում, որ հարյուրավոր միլիոն դոլարներ բերի Հայաստան: Այսինքն, դու պետք է այնքան վստահ լինես, որ այստեղ այդ մարդուն լավ ընդունելու են, չեն գցելու, չեն խաբելու, որ էդ մարդուն բերես: Այս պարագայում բոլորը շատ դրական ընդունեցին... Այսպիսի բիզնեսմեներն ունեն մեծ շրջապատ: Եթե ամեն ինչ նորմալ գնաց, վաղն իր մյուս ընկերը կարող է գալ` այստեղ մի ուրիշ արտադրություն հիմնել: Այդ առումով մենք դառնում ենք միջանցք Եվրոպայի ու ՌԴ-ի միջև:

Ավագանու նիստի ժամանակ

- Վանաձորի ավագանու որոշմամբ ձեզ նվիրաբերվեց 8.5 հա տարածք: Մյուս երկրներում դիմե՞լ եք աջակցության համար ու ստացե՞լ եք արդյոք աջակցություն:

- Ընկերությունը բոլոր երկրներում արտոնություններով է աշխատում: Ամեն երկիր ցանկանում է աշխարհին ներկայանալ իր նորույթներով: Հայաստան գալու գաղափարը ո՞րն է եղել. մենք ծանոթացել, ընկերացել ենք Յաղուբպուրի հետ, ես բերել իրեն ման եմ ածել այստեղ ու ինքը սիրահարվել է Հայաստանին: Դրանից հետո նա այլ երկրում նախագծեր անելու գաղափարը որոշեց տեղափոխել Հայաստան: Հանդիպեցինք ամենաբարձր ղեկավարությունից մինչև քաղաքապետ, բոլորի մոտ դրական արձագանք գտավ մեր գաղափարը:

Ինչո՞ւ կանգ առանք Վանաձորի վրա: Եթե ես գնայի անձնական շահով, կընտրեինք իմ հարազատ Էջմիածին քաղաքը: Բայց հաշվի առնելով այն հանգամանքը, որ Վանաձորը ժամանակին լավ ինժեներներ է ունեցել, նաև՝ ամենավատ վիճակում գտնվող քաղաքներից մեկն է արդյունաբերության առումով, որոշեցինք այստեղ աշխատել:

Մենք դիմել ենք նաև մաքսատուրքից ազատման ու հարկային արտոնությունների համար: Եթե չազատեն էլ, այնպես չի, որ մենք այս նախագիծը չենք իրականացնելու ...

- Հատկապես օտարերկրյա ներդրողները հիմնականում առաջնորդվում են բիզնես շահով: Ստացվում է, այս դեպքում սիրո՞վ եք առաջնորդվել:

- Այս դեպքում ավելի շատ կարևորվել է սոցիալական մասը, որ ինչ-որ հարց լուծվի: Բիզնես շահը կապահովվի այսպես թե այնպես, որովհետև եթե դու մոնոպոլ ես, դու կաշխատես: Այստեղ կարտադրվի, երբ դու կարտահանես, ընդհանուր հոլդինգը պլյուս դուրս կա: Եվրոպայից արդեն իսկ արձագանքներ կան, ովքեր իմացել են, որ ՀՀ-ում նման գործարան է կառուցվում ու առաջարկում են լինել միակ արտահանողը...

- Ե՞րբ եք նախատեսում բիզնես նախագծերի մեկնարկը:

- Երեք կոմպլեքսի կառուցման համար նախատեսվում է ներդնել մոտ 150 մլն դոլար: Շինաշխատանքները կսկսվեն հոկտեմբերի սկզբին, արդեն իսկ բանակցություններ են տարվում այն շինկազկամերպության հետ, որն իրականացնելու է այդ աշխատանքները: Փորձելու ենք ապրիլին գործարկել բալոնների արտադրությունն ու մեր առաջին արտադրանքը փորձարկել: Շատ բան կախված կլինի նաև ձմռանը ճանապարհների վիճակից:

Հոկտեմբերին ուզում ենք սկսել նաև կարբոնի գործարանի շինարարությունը: Այն նախատեսում ենք ավարտել 2018-ի նոյեմբերին: Կարբոնի գործարանում ակնկալվում է ունենալ մոտ 300 աշխատող:

Գյուղատնտեսական մասը կսկսենք գարնանը: Ազատ մնացած տարածքը ագրոկոմպելքսի համար փոքր է, դրա համար մենք տարբեր տեղերում սկսելու ենք հիմնել ֆերմաներ՝ տարբեր անասնատեսակների համար: Արտադրելու ենք հիմնականում այնպիսի մթերքներ, որ դա չազդի հայաստանյան շուկայի վրա: Օրինակ, կաթի փոշին Հայաստանը ներկրում է, մենք կարտադրենք, կիրացնենք տեղում ու հավելյալը նոր կարտահանենք: Արտադրելու ենք նաև պանիր ու կարագ:  

Կարծում ենք, որ այս երեք նախագծերով երեք տարվա ընթացքում ռեալ աշխատողների թիվը գերազանցելու է 2000-ը: Խոսքը Վանաձորի տարածաշրջանի մասին է:  

- Ովքե՞ր են աշխատելու բալոնների գործարանում, տեղի՞ մասնագետները, թե՞ դրսից մասնագետներ կհրավիրվեն:

- Սկզբնական շրջանում  Իրանից այստեղ կգան մոտ 30 պրոֆեսիոնալներ, ովքեր երկու ամիս կմնան, կաշխատեն այստեղ, կընտրեն, կսովորեցնեն, միասին կաշխատեն ու երկու ամսից կվերադառնան: Այստեղ կմնան նրանցից մեկ-երկուսը: Առաջին՝ բալոնների գործարանում զուտ սարքավորումների մոտ աշխատելու համար անհրաժեշտ է 80-100 մարդ: Աշխատակիցներ կպահանջվեն նաև հարակից ենթակառուցվածքներում՝ ճաշարանում, բաղնիքում, սպասարկվող տրանսպորտային միջոցներում, բուժկետում, կունենանք  նաև էլեկտրիկներ, գազավիկներ... Կբացվեն գազաբալոնների տեղադրման կետեր, դրանք ևս աշխատեղեր են:

- Վարձատրության ի՞նչ մեխանիզմներ եք մշակել:

- Վարձատրության մասով մարդիկ չեն դժգոհի: Հստակ չափ չենք կարող ասել, բայց մարդիկ չեն դժգոհի: Մինչև արտադրական պրոցեսը մենք ինքնարժեքի հաշվարկ չենք ունենալու: Երբ կստացվի ինքնարժեքի հաշվարկն  ու կուսումնասիրվի շուկայի վաճառքի գինը, այդ ժամանակ նոր պարզ կլինի աշխատավարձի չափը: Բայց ասեմ, որ աշխատողի բոլոր իրավունքները պաշտպանվելու են, նա ստանալու է  այնքան աշխատավարձ, որքան գրված է լինելու, որպեսզի երբ 10 տարի հետո անցնի թոշակի, կարողանա դրան համարժեք թոշակ ստանալ:

- Գործարանի  գործունության հետ կապված ի՞նչ ռիսկեր կան բնապահպանական առումով:

- Բնապահպանական ռիսկեր չկան: Քիմիական որևէ արտանետում չի լինելու, գազ է վառվելու ու հոսանք, այդտեղ ուրիշ բան չկա: Երկրորդ խիմզավոդ չի լինելու Վանաձորում:

Ջուրն ինչպես վերցնենք, ավելի մաքուր վերադաձնելու ենք գետը: Նոր տեխնոլոգիաներ կան, որոնք ջուրը մաքրում են ու հետ վերադարձնում գետ: Այստեղ փորձարկելու ենք այդ տեխնոլոգիան, եթե կառավարությունը հավանություն տա ջրի մաքրման մեր ծրագրին, այդ դեպքում կսկսենք նույն տեխնոլոգիան առաջարկել նաև հանքարդյունաբերողներին...

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter