HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Ի՞նչ սպասել քաղավիացիայի նոր ղեկավարից

Հուլիսի 10-ին Նիկոլ Փաշինյանը քաղավիացիայի կոմիտեի նախագահ է նշանակել Տաթեւիկ Ռեւազյանին: Հայաստանի քաղավիացիայի պատմության մեջ նա դարձել է առաջին կին ղեկավարը, սակայն սեռային փոփոխությունը չէ էականը:

Տեղական ավիացիան այժմ գտնվում է անցումային կարեւոր փուլում, ոլորտն ունի իր բազմաթիվ մարտահրավերները, կան չլուծված տարատեսակ խնդիրներ: Այս ամենին դրական լուծում տալու կամ գոնե նման հուն գցելու համար կա շատ կարեւոր մի հանգամանք, որը մեզ հետ զրույցներում պարբերաբար մատնանշում են վետերան եւ գործող ավիատորները. ավիացիայի ղեկավարը պետք է ունենա մասնագիտական կրթություն, լինի ավիատոր: Ոլորտից քիչ թե շատ հասկացողները դժվար թե չհամաձայնեն այս պնդման հետ:

ՔԱԳՎ նախորդ երկու պետերը՝ Արտյոմ Մովսեսյանն ու Սերգեյ Ավետիսյանը, ավիատորներ չեն եղել: 2004-2016 թթ. ոլորտը ղեկավարած Մովսեսյանը կրթությամբ ինժեներ ու իրավաբան էր, ավիացիա է մտել նախագահականից միանգամից որպես ՔԱԳՎ պետ, Ավետիսյանն էլ 2014-2016 թթ. էկոնոմիկայի փոխնախարար աշխատելիս համակարգում էր քաղավիացիան, բայց նույնպես ավիատոր չէր. ընդամենը նշանակման տարում՝ 2016-ին, սովորել էր Սթենֆորդի համալսարանի մասնագիտական զարգացման կենտրոնում (Սթենֆորդ-ԻԱՏԱ ավիացիայի կառավարում): Դժվար է ասել, թե որքան էին դժգոհությունները հատկապես Մովսեսյանից, որին, ըստ մամուլի հրապարակումների, հենց կաշառք պահանջելու սկանդալի արդյունքում էլ հեռացրին:

Անշուշտ, ասվածը չի նշանակում, թե մասնագիտությամբ ավիատոր ղեկավարների օրոք ամեն ինչ լավ է եղել: Ավելին՝ անկախությունից հետո ՔԱԳՎ-ն ունեցել է պետեր, որոնք նրանց ճանաչող կամ նրանց հետ աշխատած մասնագետների բնորոշմամբ պարզապես թալանել են հայկական ավիացիան, զբաղվել սեփական հարստությունը դիզելով:  

30-ամյա Տաթեւիկ Ռեւազյանը եթե ոչ պատմության մեջ, ապա անկախացումից ի վեր քաղավիացիայի ամենակրտսեր ղեկավարն է: Բայց սա էլ թողնենք մի կողմ: Ռեւազյանը նույնպես ավիատոր չէ. Կոպենհագենի բիզնեսի դպրոցում ստացել է նորարության եւ բիզնեսի զարգացման կառավարչի, իսկ Ստոկհոլմի տնտեսագիտության դպրոցում՝ միջազգային կառավարչի որակավորում: Աշխատել է ավիացիայի հետ առնչություն ունեցող ընկերություններում՝ «Momondo», «FLYR», ինչպես նաեւ «airesvalley» նախաձեռնության հեղինակներից է:   

Ռեւազյանը գուցե հիանալի կառավարիչ ու նորարարական հրաշալի գաղափարների հեղինակ է, բայց ավիացիայի ղեկավարումը շատ ավելին է: Տաթեւիկը ծնվել է Երեւանում 1988-ին, 5 տարեկանում ծնողների հետ հեռացել է Դանիա, այստեղ մեծացել, վերջնականապես հայրենիք է վերադարձել 2017-ին: Այսինքն՝ նա միանգամից որպես ղեկավար մտել է մի դաշտ, որը լայնաշերտ է ու, մեր համոզմամբ, ոչ միայն հմուտ կառավարչի, այլեւ «երկաթյա ձեռքի» կարիք ունի, որպեսզի իսկապես բարեփոխվի:

Ավիացիան միայն տոմսերի վաճառքը, օդանավակայաններն ու օդանավերը չեն, ինչպես կարող է թվալ կողքից նայող որոշ մարդկանց, դա նաեւ վերգետնյա սպասարկումն է, աերոնավիգացիան, ավիացիոն եւ թռիչքային անվտանգությունը, տեխնիկական սպասարկումը, փոքր ավիացիան, կադրերի պատրաստումն ու ճիշտ կադրային քաղաքականությունը, միջազգային համագործակցությունը, ոլորտի զարգացման հստակ ռազմավարությունը: Բայց, բնականաբար, սա էլ ամենը չէ:

2013-ին ընդունված «բաց երկնքի» քաղաքականությունը մինչ օրս մնում է քննադատության թիրախում, որովհետեւ տեղական փոխադրողները չեն կարողանում դիմանալ օտարերկրյա խոշոր ընկերությունների հետ մրցակցությանը, պարբերաբար հանդիպելով կոշտ պայքարի, ու շատ արագ դուրս մղվում հայկական երկնքից: Քաղավիացիայի նախկին ղեկավարության դիրքորոշումը հետեւյալն էր՝ շուկան ազատ է ու մրցակցային, սակայն չտեսնելու էր տալիս, որ մրցակցությունը արտասահմանյան գերխոշորի ու տեղական փոքրի մեջ չի կարող լինել հավասար կամ արդար: Արդյունքում հայկական ավիաընկերությունները նախընտրում են աշխատել Աֆրիկայում ու Մերձավոր Արեւելքում: Ինչպե՞ս հետ բերել նրանց ու ապահովել Հայաստանում աշխատելու պայմանները:

Մեկ այլ խնդիր է «Զվարթնոցի» ու «Շիրակի» կոնցեսիոն կառավարման պայմանագիրը: Լրատվամիջոցներում ու դրանցից դուրս մշտական քննարկման թեմա են երկրի թիվ մեկ օդանավակայանի բարձր գները, ինչի պայմաններում շատերն արտերկիր են մեկնում Թբիլիսիից: Ինչպե՞ս անել, որ նույն «Զվարթնոցն» իր արտադրական ցուցանիշներով եթե չգերազանցի, ապա գոնե հավասարվի Բաքվին ու Թբիլիսիին: Թռիչքների առցանց քարտեզի վրա կարելի է տեսնել, թե օդանավերի ինչպիսի հոսքեր են անցնում Ադրբեջանի ու Վրաստանի օդային մայրուղիներով: Իսկ այդ ամենը փող է:   

Հայկական ավիացիայի վետերաններն ու ներկայում աշխատողները տարիներ շարունակ հրապարակավ ու մասնավոր զրույցներում բարձրաձայնում են կոռուպցիայի, զանազան կեղտոտ սխեմաների, դրանք իրականացնող նույն դեմքերի՝ «հին ոսկորների» եւ նրանց շրջապատի մասին: Այս հարցը լուծելու համար անհրաժեշտ է «մաքրման աշխատանքներ» սկսել, իսկ դրա համար ոչ միայն կամք է պետք, այլեւ ամուր բռունցք: Խոսքը վենդետայի կամ կադրային ջարդի մասին չէ. ուղղակի կոռուպցիոն շղթաները պետք է քանդել, ծառայողական քննություն իրականացնել, դրանցում ներգրավվածներին հանձնել իրավապահներին, Հայաստան հրավիրել տարբեր պատճառներով երկրից հեռացած ավիատորներին, հատկապես օդաչուներին, որոնք ոսկե ռեսուրս են ցանկացած երկրի համար, առավել եւս՝ Հայաստանի, որ ունի չավարտված պատերազմ:    

Փոքր ավիացիան վերջին տարիներին վերակենդանանալու նշաններ է ցույց տալիս, բայց ամեն ինչ այնքան դանդաղ է ընթանում: Շրջանային օդանավակայանները շարունակում են մնալ անտերության մատնված ու ժամանակի ընթացքում մի մասն ընդհանրապես ավերակ է դարձել, ընթացքում է միայն Կապանի օդանավակայանի վերակառուցումը, ինչն էլ մասնավորի միջոցով է կատարվում, մեկ-երկու տեղական օպերատորների ներգրավումն էլ ներքին չվերթներին, որոնք դեռեւս կիսամեկնարկային փուլում են, չի կարելի բավարար համարել:

Վերը թվարկվածները հայկական ավիացիայում առկա խնդիրներից մի քանիսն են, շատերի մասին գիտեն ու, ամենայն հավանականությամբ, դեմ չեն լինի խոսել հենց իրենք՝ ավիատորները (խոսքն առաջին հերթին քաղավիացիայի կոմիտեի ենթակայությամբ չաշխատող մասնագետների մասին է), որոնք ամենայն մանրամասնությամբ տեղյակ են «ներքին խոհանոցից»:

Հիմա հարցը հետեւյալն է. կարո՞ղ է 24 տարի արտերկրում ապրած 30-ամյա նոր ղեկավարը ոչ երկար ժամանահատվածում «երկաթյա ձեռքով» ու կառավարչական հմտություններով նշանակալի փոփոխություններ իրականացնել մի ոլորտում, որը Հայաստանի համար ունի շատ ավելի մեծ նշանակություն, քան զուտ տնտեսականն է:

Լուսանկարը՝ Տ. Ռեւազյանի ֆեյսբուքյան էջից

Մեկնաբանություններ (13)

John
Սա կամ ԹԵԼԱԴՐՎԱԾ ՆՇԱՆԱԿՈՒՄ Է,կամ այս օրիորդը օդագնացության ՆՈՐ ՀԱՆՃԱՐ է,կամ էլ պարզապես․․․ՄԵԶ ՎՐԱ ԾԻԾԱՂՈՒՄ ԵՆ․․․Հոդվածագիրը ԵՐԻՑՍ ՃԻՇՏ Է․․․Պատերազմական երկրում՝երկու կողմից շրջափակված մյուս երկու կողմն էլ ամեն վայրկյան փակվելու ենթակա՝միակ կենսական ուղին օդն է,այն էլ հանձնվում է մի անհատի,որը Հայստանին ծանոթ է հայրիկ-մայրիկի պատմածներով․․․ՉԳԻՏԵՄ․․․ԱՍՏՎԱԾ ԲԱՐԻՆ ԱՆԻ․․․
Gary
բավականին անհաջող և անիմաստ հոդված, նախապաշարումներ ու մտահոգություններ էյջիզմի ու սեքսիզմի հետ համատեղ, հիանալի է։
Գոհար Քոլոյան
Ենթատեքստն հասկանալի է: Այո, արտասահմանում ավարտած, հազար ու միպրոբլեմներ հաղթահարած անհատներն կարող ենղեկավարել ամենաբարդ ոլորտներն: Չգիտես ինչու Հայաստանում ապրողներին թվում է , թե Արտասահմանում սովորածներն ավելի քիչ պրոբլեմներ են հաղթահարում:Հավատացեք, նրանք ավելի կոփված ու պրոֆեսիոնալ են
Կարեն
Այո, կարող է։ 30 տարեկան կինը որը 25 տարի բնակվել է Հայաստանից դուրս շատ էլ ունակ և կարող է ձեր բոլոր նշած խնդիրները լուծել։ Նա բերում է փորձ մի ուղության մեջ որը ամբողջ ոլորտի համար առանցքային է։ Եթե չլինեն լավ պայմանագրեր որոնք թույլ կտան մի քանի անգամ ավելացնել թռիչքների քանակը, ձեր նշած խնդիրները պարզապես չեն լուծվի։ Այս աղջիկը կբերի այդ պայմանագրերը։ Իսկ ամուր բռունցք ունենալու մեջ մի անհանգստացեք։ Այն երկրներում ուր նա աշխատել է, արդյունավետ և կոշտ քայլեր անելը բիզնեսի կամ հիմնարկության բարելավման համար սովորական ու բնականոն երևույթ է։ Պետք լինի անպետք կամ անարդյունավետ մարդկանց գործից հեռացնել, շատ լավ կանի։
Tatevik
եթե մարդը չի հասկանում, որ ինքը չգիտի, որ չգիտի... սա վերջն է: Հայտարարեց, որ հեղափոխություն է անելու ավիացիայի ոլորտում, բոլորս էլ դա ենք ուզում, բայց սիրելիս, հեղափոխության համար գոնե պետք է իմանաս, թե ինչն ես հեղափոխում կամ փոխում, կարող է արդյոք նա կարդալ հայերեն և ռուսերեն, կարդալ ավիացիոն օրենսդրությունը հայերեն , շփվել և հասկանալ, մարդկանց, առավել ևս ավիացիոն մասնագետներին, համակարգել ստրատեգիական նշանակություն ունեցող մարմնի գործունեությունը, որը կարդալն է, հասկանալը և գիտենալը միաժամանակ....միթե ազնիվ և պարկեշտ, անկաշառ մարդիկ չկային այդ ոլորտում, որ հույսը տոմսավաճառի գիտելիքներն էին: Տոմսերի լավ վաճառքի համար օրիորդին նշանակեիք որևէ տուրգործակալությունում խորհրդատու...պետությունը օնլայն առևտրի վաճառք չէ
Սօս Աւետիսեան
Տաթեւիկ անունով մեկնաբանողի մտոհոգութիւնը, թե արդեոք քաղավիացիայի նոր ղեկաւարը կարող է կարդալ հայերէն եւ ,,, ռուսերէն: Վստահ եմ, որ հայերէն կարող է կարդալ, գուցեեւ ռուսերէն էլ, բայց հարգելիս, կանանց տարիքը չեն հարցնում, բայց դուք էդ որ դարում եք մնացել, նոյն յաջողութեամբ կարող եք մտահոգուել, որ նա չի կարդում վրացերէն, պարսկերէն, մոլդավերէն կամ վիետնամերէն:
Լուսիկ
Հնարավոր է Տաթևիկը իր կրթական ցենզով, արտասահմանյան աշխատանքային փորձով օգտակար կարող էր լինել ավիացիայի կամ որևէ այլ ոլորտուն, բայց ոչ անմիջապես ղեկավար: Ինչքան գիտեմ, նրա նշանակումն իր համար էլ էր անակնկալ: Ցանկանում եմ, որ իր աշխատանքը հաջողվի, միաժամանակ հույս հայտնում, որ կունենա ազնվություն, խիզախություն հրաժարվել պաշտոնից, եթե հասկանա, որ իր տեղը չէ:
Anna
Միամշանակ չի կարող։Մարդ,ով ծանոթ չէ Հայկական Ավիացիայի բազմանշանակ պատմությանը, ոլորտի վետերաններին,ասերին,մասնագետներին և հույսը դնում է Դանիայի ավիատորների վրա,ո՞նց կարող է նա կառավարել ստրատեգիական շատ կարևոր մի կառույց։Ավիացիան դա ավիատոմս ՉԷ։
Լևոն Ղազարյան
Կարեն ջան: Ենտեղ որտեղ որ Վահեն էր, ես , ու ելի շատ մարդիք, դու հաստատ չկայիր: Կարդա այս նյութը, գուցե և հասկանաս: http://hetq.am/arm/news/91395/pordzagitakan-hayacq-aviacion-gortsuneutyan-zargacman-hayecakargi-nakhagits.html
Կարեն
Էս ինչ-որ շատ քննադատողներ մեկ էլ հանկարծ ձայն առան։ Խնդրում եմ, եթե քննադատում եք, ապա կոնստրուկտիվ քննադատեք։ Քննադատեք մի բան որը լավ չի արվում, բերելով ձեր լուծման տարբերակները։ Մի փնթփնթացեք, երկրում փնթփնթացողներ շատ կան, որոնք զրո արժեք են բերում, ոչ մի բան չեն ստեղծում։ Հիմա էդքան լավ ու կարկառուն մասնագետներ որ կան, տարբեր ավիացիոն ծառայությունների մեջ որ ավելի լավ ղեկավար կլինեին - ու՞ր էին մինչև հիմա։ Մեկը որ մեծ ցանկություն ունի ոլորտը ղեկավարելու, չպիտի ձեռքերը ծալած նստի թախտին ու սպասի բախտին մինչև իրան ղեկավար կնխանակեն։ Իսկական ղեկավարը պիտի անի ամենինչ որ ոլորտը աճի, մեծանա, զարգանա անկախ նրանից թե իր պաշտոնն ինչ է։ ՈՒ հավատացեք, եթե մեկն այս գործելաոճն է ընդունում, հաջողությունը, պաշտոն, նշանակումներն ինքնըստինքյան են գալիս։ Հիմա էդքան մասնագետներդ ու էքսպերտներդ որ ոլորտի մեջ կայիք, ու՞ր են ձեր ձեռքբերումները, հաջողությունները, արդյունքները։ Ինչի՞ եք հասել։ Ի՞նչ կտրուկ առաջխաղացում եք բերել ոլորտի համար։ ՈՒ՞ր է ձեր հաջողության արահետը, ցույց տվեք, ապացուցեք։ Հա, երևի չունեք նման բան, չէ՞։ Դե սուս մնացեք, նստեք տեղներդ առաջվա պես, ու աջակցեք ձեր նոր ղեկավարին։
Հրաչ
Մեղք է այս աղջիկը: Ին չ որ մեկը ուզում է կործանել իրեն: Պետք է հնարավորություն տալ իր էներգիան բազմապատկվելու և ոչ թէ անիմաստ լիցքաթափելու: Ցանկանում եմ ուժ ու կտորով իրեն:
Լևոն Ղազարյան
«Էժանացնել ավիատոմսերը», շատ անպատասխանատու հայտարարաություն է: Ես ավելի կոնկրետ առաջարկ ունեմ, եթե ավիացիայի կոմիտեն շատ է ուզում, «թող ավիատոմսերը դարձնի անվճար»: Դուք պատկերացրեք, որ վաղը տրանսպորտի նախարարը հայտարարի, որ նախարարության գլխավոր խնդիրը, ատոբուսների, մետրոյի, տաքսիների գների իջեցումն է, այլ ոչ թէ ճանապարհների, դրանց սպասարկման, ենթակառույցների ստեղծման, կադրերի պատրաստման և այլն: Հիմա ձևակերպենք ավիացիայի գործունեության նպատակը: Ավիացիայի գործունեության նպատակն է բավարարել ավիափոխադրումների, ավիացիոն աշխատանքների և ծառայությունների պահանջարկը։ Դրա գնահատման ցուցանիշն է, ժողովրդի սոցիալական մակարդակին համապատասխան, վճարունակ պահանջարկի բավարարումը, առաջարկվող ծառայությունների, բազմազանությունը, աշխարհագրությունը, հարմարավետությունը, մատչելիությունը:
Լևոն Ղազարյան
Վահե ջան: Ես հոդվածը, որ գրել ես, ամեն մարդու խելքի բան չի: Շատ եմ ցավում, բայց ես մեր ջահելները, ոնց որ ուզում են մի բան անեն, բայց չգիտեն ինչ անեն: Ոչ նախկին իշխանավորները, ոչ էլ հիմիկվանը, չեն հասկանում, ինչ ուզում են թող ավարտած լինեն, ինչքան, որտեղ սովիրած լինեն: Հենց մի այսպիսի հայտարարությունը «Ամեն ինչ անելու ենք, ավիատոմսերի գները իջեցնելու համար», Կառավարությունն ու ավիացիայի նորաստեղծ կոմիտեն իր առջև խնդիր է դրել ավիատոմսերի գները իջեցնի: Նախկին իշխանությունները «բաց երկինք սարքեցին», որ տոմսերը էժանանան, չստացվեց: Հիմկվաններն էլ «բաց երկինքը» շարունակելու են, ու ամեն ինչ անեն, որ տոմսերը էժանանան, էլի չի ստացվելու: Որովհետև դրանցից ոչ մեկը չի հասկանում, որ ավիատոմսերի գների իջեցումը, ավիացիայի խնդիրը չի, այլ ավիացիայի գործունեության արդյունքը, ցուցանիշը: Բայց այդ ձևակերպումը շատ սխալ է:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter