Tuesday, 25 September

Transit Operators March on Yerevan Municipality Demanding 200 Dram Fare



Owners of minivan transit routes marched to the Yerevan Municipality to protest the temporary ban on raising fares from 100 to 150 Drams.

The owners, led by Transit Operators Union President Hrant Yeghiazaryan, claimed that they are losing money and that the fare should actually be increased to 200 Drams (50 cents).

 “We are displeased with the work of mayor’s committee studying the transit fare. Our calculations show that the fare should be set at just above 200 drams. However, we are ready to accept a 150 Dram fare if the municipality would kick in the additional 50,” noted Yeghiazaryan.

This past summer, the declared hike to 150 Drams set off a wave of street protests, forcing Yerevan Mayor Taron Margaryan to temporarily suspend the raise and to form a special committee to study the issue.

Yeghiazaryan said that the committee is twiddling its thumbs and hasn’t been able to reach any conclusions on what the fare should be.

 “We respect our people and the Yerevan Municipality. It decided to raise the fare to 150 and we silently accepted it and continued working. Later, they struck it down. We also respect that decision, since the people said they were opposed to a fare raise. Now, a committee has been established to decide whether the transit operators are right, the people or the activists. I put the issue this way because the people were calmly paying the new fare during the first days,” said Yeghiazaryan.

 When this reporter asked Yeghiazaryan if it wasn’t feasible to have normal transportation at 100 Drams or even less, which many independent experts agree with, Yeghiazaryan responded that he has frequently called on those who back such claims to put their calculations on the table.

 “Let’s compare the numbers, is what I’ve told them. Let’s see who has a more convincing argument. But they have failed to do so.”



Home page



Comments (8)
1. ՈՉ 150 ԴՐԱՄԻՆ19:38 - 7 November, 2013
Ժողովուրդը էլի չի համաձայնվի, այ գերշահույթի հետևից ընկածներ, ո՞ւմ եք հարիֆի տեղ դրել։ Ժողովրդի աշխատավարձը 100 անգամ բարձրացրեք, նոր համարձակվեք թպրտալ ու խոսել ուղեվարձ բարձրացնելու մասին։
2. ՀԱԿԱՌԵԺԻՄ19:40 - 7 November, 2013
Վնասով եք աշխատո՞ւմ։ Վայ, ինչ մեղք եք։ Գնացեք հող մշակեք... թե՞ էլ հող չի մնացել, էդ էլ լրիվ թալանել-կերել եք
3. Nver23:42 - 7 November, 2013
Hetakrkir e ed um grac scenarn e? Shat vat bemadrutyun e u angraget. Edkan vatn a, vnasov ek ashkhatum toxek, inchi hamar ek gci hamar irar kokord krcum?
4. pasha08:03 - 8 November, 2013
Vnasi taka biznest vachari urish banov zbaghv !!
5. Ուղեւոր11:00 - 8 November, 2013
Քաղաքապետարան կամ գծատեր, մեկ է, ԱՊԱՀՈՎԵՔ ԽՈՍՏԱՑՎՈՂ ՄԻԱՅՆ ՆՍՏԱԾ, ԲԱՐՎՈՔ պայմաններով ՍՊԱՍԱՐԿՈՒՄ, որից հետո վճար պահանջեք: Իսկ դա, ասեմ իմանաք, արվում է վարկերով, որը ձեզ ավելի հասանելի է... Չէ որ երբ առնում եք ինչ-որ բան՝ չափում-ձեւում, շոշափում եք նոր վճարում, լինի դա ծառայություն թե ապրանք: Հիմա վճարը տանք, իսկ դուք եկամուտը չտրամադրեք տրանսպորտի բարելավմանը, այլ ձեր տղեքին ջիպեր առնեք (ուղեւորներից ոչ մեկն ի դեպ զապորոժեց էլ չունի), կամ տանուլ տաք խաղատներում ու գիշերային բառերում, բա հետո, վճարողն ինչքան եւ ինչի սպասի....
6. elle00:29 - 10 November, 2013
Հայաստանն արդեն դարձել է դրախտ ագահ, տգետ, թանձրամիտ ու անկուշտ մարդկանց համար...
7. iravaban05:26 - 10 November, 2013
ինչ տարօրինակ ա , ոչ մի ոստիկան չկա
8. Նարեկ19:41 - 11 November, 2013
Իրականում հարցը ավելիխորն է, ճանաչել եմ մի գծատիրոջ, ով հիմա ոչինչ չունի, սա որոշ անձանց համար խաբեությամբ ստեղծված բիզնես է, որոշների համար էլ այսպես ասած փայ մտած բիզնես է, մարդիկ էլ կան իրական հարստություն դիզել, վերջիններս հիմնականում պատկանում են իշխանական թևի բիզնեսդասին: Հիմա մի իրավիճակ է, որ իշխանական բիզնեսդասը այլևս չի կարող ապահովել գերշահույթը, որը հասկանալով նաև մնացածները: Այնպես, որ իշխանությունը պետք է ընտրի ուղևորի(ժողովրդի մեծամասնությունը օգտվում է հասարակական տրանսպորտից) կամ փոխադրումի ընվզումը, իսկ ամենավատը երկուսինը միասին:
Leave a comment
Thank you for your comment. Your comment must be confirmed by the administration.

Latest news

All news

Archive