HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Տավուշի խնդրով ՀՀ-ն ՄԱԿ-ի ԱԽ-ին կարող է, պետք է դիմի

Նարեկ Սէֆէրեան 

Տավուշի մարզի ուղղությամբ կրակելով՝ Ադրբեջանի Հանրապետությունը միջազգային իրավունքի կոպիտ խախտմամբ է հանդես գալիս, ու Հայաստանի Հանրապետությունը՝ որպես միջազգային իրավունքի սուբյեկտ, լիիրավ օժտված է ՄԱԿ-ի Անվտանգության խորհրդին դիմելու այս հարցով:

Միջազգային իրավունքի առանցքային կետը պետությունների միջեւ ուժի կիրառման կարգավորումն է: Երկրորդ աշխարհամարտի դաժան իրականությունից ելնելով, ՄԱԿ-ի Կանոնադրությամբ արգելվեց պետությունների ուժի կիրառումը մեկը մյուսի նկատմամբ:

Կան երկու բացառություն հենց այդ փաստաթղթում: Մեկը՝ Անվտանգության խորհրդի հավանությունն է: Եթե ԱԽ-ը որոշում ընդունի ըստ Կանոնադրության 7-րդ գլխի, պետությունները կարող են ու անգամ պարտավոր են ուժ օգտագործել՝ միջազգային խաղաղությունը վերահաստատելու համար:

Երկրորդ բացառությունը ինքնապաշտպանությունն է կազմում: Սակայն դա եւս կարող է տեղի ունենալ միայն ԱԽ-ին անհապաղ տեղեկացմամբ, «քանի դեռ Անվտանգության խորհուրդը չի ձեռնարկի միջազգային խաղաղության ու անվտանգության պահպանման միջոցառումներ» (ՄԱԿ-ի Կանոնադրություն, Հոդված 51):

Վերջին տասնամյակի ընթացքում մի երրորդ բացառություն եւս ի հայտ է եկել՝ մարդասիրական միջամտությունը, երբ ակնհայտ մարդկային աղետ կանխելու համար է ուժ կիրառվում պետությունների կողմից: Դրա օրինակներից մեկը մի քանի տարի առաջ Լիբիայի դեմ ռազմական գործողություններն էին: Սակայն այս հանգամանքը դեռեւս վիճահարույց է մնում, ու մեր պարագայում դեր չի խաղում:

Մեր պարագայում կա հստակ սահման Հայաստանի Հանրապետության ու Ադրբեջանի Հանրապետության միջեւ, որ ոչ միայն միջազգայնորեն է ճանաչված, այլ ե՛ւ Երեւանի, ե՛ւ Բաքվի կողմից է ընդունված:

Խոսքը Արցախի ու Ադրբեջանի շփման գծի մասին չէ: Երբ այնտեղ կրակոցներ են արձակվում՝ ցավոք շատ հաճախ, դա կարելի է բացատրել դեռեւս չլուծված տարածքային բախումից: ՄԱԿ-ում, ամեն դեպքում, կասեին որ Լեռնային Ղարաբաղի խնդրով արդեն միջազգային մանդատով զբաղվում է ԵԱՀԿ-ի Մինսկի խումբը:

Երբ, սակայն, փամփուշտները հատում են Տավուշի միջազգային սահմանները՝ ինչպես վերջերս դարձյալ շատ հաճախ է տեղի ունենում, դա արդեն կարելի է որակել որպես միջազգային իրավունքի անմիջական խախտում: Հետեւելով ՄԱԿ-ի Կանոնադրության Հոդված 2(4)-ին, ուժի գործադրումը կամ դրա սպառնալիքը Հայաստանի Հանրապետության Տավուշի ու Գեղարքունիքի մարզերի նկատմամբ Ադրբեջանի Հանրապետության Ղազախ, Աղսթաֆա, Թովուզ, Գեդեբեյ, ու Դաշքեսեն շրջաններից Միավորված ազգերի նպատակներին անհարիր է: Նույնը, իհարկե, Հայաստանի Արարատ, Վայոց ձոր, ու Սյունիք մարզերի, ու Ադրբեջանի էքսկլավ՝ Նախիջեւանի Ինքնավար Հանրապետությանն է վերաբերվում:

Ահա եւ սա է էական տարբերությունը պաշտոնական սահմանի ու կոնֆլիկտի առարկա շրջանի զինվորական դիրքերի միջեւ: Գուցե ողջամիտ խոհեմություն է պատասխան կրակոցներով հանդես չգալը Տավուշում, որպեսզի չբորբոքվի լարվածությունը, թեեւ այդ նույն խոհեմությունը Արցախում չի ցուցադրվում: Համենայն դեպս Հայաստանի Հանրապետությունը ի վիճակի է եւ պետք է կոնկրետ այս փաստարկով հանդես գա ՄԱԿ-ում ու միջազգային ասպարեզի այլ դաշտերում (ՀԱՊԿ-ի շրջանակներում, օրինակի համար), որ երաշխավորվի Տավուշի սահմանամերձ բնակիչների առօրյա անվտանգությունը:

Մեկնաբանություններ (1)

Jay
When oil and International politics mix, Azerbaijan is the clear winner. Given the natural resources they possess, Black Gold, this oil rich nation is manupilating 'energy diplomacy' boosting the country's role and strategic significance as a major 'power player' in the caucauses. Dzur Nesdeenk Shidak Khosink, in 2009 when Russia cut off gas supply, Europe shivered. Armenia's appeal will fall in deaf ears. I say for every bullet Azeris fire, we should bomb the crap out of them.

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter