HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Սամվել Ավագյան

Մաքսային միությունն ու թանկացումները

Երբ ձևավորվեց Մաքսային միությունը, Ղազախստանում բոլորին զարմացրեց այն, որ պարենը, ավտոմեքենաներն ու վառելիքն անմիջապես թանկացան: Նույնը սպասվում է նաև Հայաստանում: Էկոնոմիկայի նախարարության գնահատականով՝ այդ գնաճը ընդհանուր գնաճի վրա մինչև 1,5%-ի ազդեցություն կթողնի: Գուցե դա այդպես է, սակայն որոշ կարևոր ապրանքախմբերում գնաճը կկազմի 10-15%, այդ թվում՝ կաթնամթերք, մսամթերք, շաքարավազ:

Դա պայմանավորված է հետևյալ հանգամանքով: Մաքսային միությունն իրականացնում է ուժեղ արտահայտված պրոտեկցիոնիստական (ներքին շուկայի պաշտպանության) քաղաքականություն: Այն ճյուղերը, որոնք զարգացած են Մաքսային միությունում, հատուկ պաշտպանվում են բարձր մաքսային դրույքաչափերով: Դա ինչ-որ արտառոց բան չէ. բազմաթիվ երկրներում կիրառվում է, այդ թվում՝ մեր հարևան Թուրքիայում ու Իրանում: Զարգացած երկրները ներքին շուկայի պաշտպանության համար օգտագործում են այլ մեթոդներ՝ տեխնիկական կանոնակարգերն ու սանիտարական պահանջները: Մաքսատուրքն ավելի կոպիտ մեթոդ է ու օգտագործվում է ոչ այնքան զարգացած երկրներում:

Ինչևէ, Մաքսային միությունը կիրառում է սակագնային պաշտպանության մեթոդը, քանի որ որակի վերահսկողության համակարգերն այնքան էլ ուժեղ զարգացած չեն: Բելառուսն ու Ռուսաստանն ունեն լավ զարգացած ճյուղեր՝ ավտոմոբիլաշինություն, մսամթերքի, կաթնամթերքի արտադրություն և այլն: Այդ պատճառով էլ պաշտպանության տակ են առնվել այդ ճյուղերը: Որպես գործիք` կիրառվում է հիմնականում 25% մաքսատուրքը, թեև կան նաև ավելի ցածր դրույքաչափեր: Իսկ Հայաստանը ներկայում կիրառում է 0 կամ 10% մաքսատուրք, հետևաբար՝ որոշ ապրանքների գծով մենք կբախվենք առնվազն 10-15% գնաճի:

Սակայն դա այն դեպքում, եթե ապրանքը ներկրվի այլ երկրներից, այլ ոչ թե Մաքսային միությունից: Օրինակ՝ Ռուսաստանում արտադրվում են «Տոյոտա» ֆիրմայի մարդատար ավտոմեքենաներ, հետևաբար՝ այդ մեքենաների ներմուծումը կիրականացվի առանց մաքսի, այսինքն՝ 10%-ով կէժանանա, քանի որ հիմա Ռուսաստանից ներկրումները ազատված չեն մաքսատուրքերից: Փոխարենը կթանկանան Վրաստանից կամ Եվրոպայից բերվող ավտոմեքենաները, ընդ որում՝ զգալիորեն: Եթե հայկական շուկան վերակառուցվի այնպես, որ ներկրումները հիմնականում իրականացվեն Մաքսային միությունից, ապա թանկացումներն այնքան էլ զգալի չեն լինի: Սակայն այնպես է դասավորվել, որ պարեն, վառելիք ու մեքենաներ հիմնականում ներկրում ենք ոչ Մաքսային միության երկրներից: Դժվար թե հայկական բիզնեսը կարողանա կարճ ժամանակահատվածում վերակողմնորոշվել դեպի Ռուսաստան ու Բելառուս: Սա, ի դեպ, վերաբերում է խոշոր օլիգարխներին, որոնք Ուկրաինայից, Եվրոպայից ու Հարավային Ամերիկայից զգալի քանակությամբ պարեն ու վառելիք են ներկրում:
Այսպիսով՝ Մաքսային միությանն անդամագրվելու դեպքում թանկացումների աստիճանը մեծապես կախված է նրանից, թե բիզնեսը ինչ արագությամբ կվերակողմնորոշվի:

Մեկնաբանություններ (1)

Ռուզան
Իսկ որակ ասվածի մասին կմոռանանք ավելի հիմնավորապես, քան հիմա:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter