HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մերի Մամյան

Սիրանույշ Գալստյան. «Ամենադրամատիկ բանը, որ տեղի է ունեցել մեր կինոյում, հանդիսատեսից կտրվելու փաստն է»

«Հետքի» հարցերին պատասխանում է կինոգետ Սիրանույշ Գալստյանը

Եթե մեր իրականությունը դիտարկենք որպես մի ֆիլմ, ինչպե՞ս այն կբնութագրեք:  

Իրականության մեջ անտանելի շատ բան կա: Կարելի է վերցնել դրա կեղտը և ասել, որ ես իրականությունն եմ նկարում: Դա էլ տարբեր կերպ կարելի է նկարել. ամեն ինչ կախված է նրանից, թե ինչպես կներկայացվի իրականության այս կամ այն կտորը: Բայց մեր իրականության մեջ էլ մենք կողք-կողքի տեսնում ենք շատ անհամատեղելի բաներ. չքավորություն և շքեղություն, ծայրահեղություններ, կոնտրաստներ՝ որքան ասեք: Մեկի համար հացի խնդիր, մյուսի համար՝ ամենավերջին թողարկման մեքենա: Շատ բազմաշերտ է իրականությունը, բայց միշտ կա ընտրության խնդիր: Ամենակարևորը, սակայն, ինչպե՞ս դա ներկայացնել:

Այսօր ստեղծվող ֆիլմերը որքանո՞վ են ճիշտ ներկայացնում մեր իրականությունը:

Նույնիսկ այնպիսի ապահով իրականության մեջ, որպիսին ամերիկյանն է, նույն այդ խնդիրը կարող է լինել: Բայց ամենադրամատիկ բանը, որ տեղի է ունեցել մեր կինոյում, նրա՝ հանդիսատեսից կտրվելու փաստն է: Մերօրյա հանդիսատեսը գրեթե տեղյակ չէ, թե ինչ է նկարվում: Եթե մարդկանց դրսում հարցնես, թե վերջին 10-ը տարում քանի՞ ֆիլմ եք տեսել, նրանք շատ քիչ բան կհիշեն:

Կարծում եմ՝ հիմնականում Հրաչ Քեշիշյանի ֆիլմերը կնշեն, որովհետև հիմնականում նրա ֆիլմերն են բարձրանում մեծ էկրան, այնուհետև ցուցադրվում նաև հեռուստատեսությամբ:

Եթե խոսենք նրա առաջին գործի մասին, որ հաջողությամբ էկրանին ցուցադրվեց, «Սպանված աղավնին» էր: Որպես հեռուստատեսային ֆիլմ և մինի-սերիալ այն այդչափ խոցելի չէ, բայց դրանից հետո արդեն ես ավելի լուրջ խնդիր տեսա: Երբ գնում էի այդ ֆիլմը դիտելու, ես ուրախացա, որ, փաստորեն, գովազդն աշխատեց: Հայ մարդը կարոտել էր էկրանին տեսնել իր կողքին ապրող մարդկանց, կարոտել էր դասական գործերին: Ճիշտ էին աշխատել, և, փաստորեն, եղավ արդյունք: Հետո եղավ «Խաչագողի հիշատակարանը», բայց ես մեծ առարկություն ունեմ նյութի ընտրության հարցում: Եթե Րաֆֆի էիք ուզում էկրանավորել, ինչո՞ւ «Կայծերը» չէ, ինչո՞ւ «Խենթը» չէ, կամ կարելի էր երկուսը միացյալ հետաքրքիր նյութ դարձնել: Ես բոլորովին չէի ուզի, որ այդ գործի էկրանավորման վրա ծախսված լինեին այդքան միջոցներ: Խորը, շատ հեռու մտածելու դեպքում այդպիսի բան պետք է տեղի չունենար: Հետո՝ «Գարեգին Նժդեհ»: Իհարկե, դրա կարիքը շատ կար, բայց որքան էլ ֆիլմի ամբողջ ստեղծագործական խումբը հավատում էր իր ազնիվ նկրտումներին, այնուամենայնիվ, ես տեսնում եմ, թե ինչքան խոցելի տեղեր կան այդ ֆիլմում:

Ֆիլմի հատկապես ի՞նչն է խոցելի:

Պրոֆեսիոնալ տեսանկյունից ամբողջ նյութի նկատմամբ սկզբունքային մոտեցումը խոցելի տեղեր ունի: Գարեգին Նժդեհի երկու դերակատարներին էլ առանձին գնահատեցի, բայց ինձ պատճառաբանված չթվաց երկու դերակատարների ընտրությունը մեկ դերի համար: Ընդունված է, եղել են ֆիլմեր, երբ դերասանները փոխվել են: Բայց ֆիլմի ռեժիսուրան դա պետք է արդարացներ, որպեսզի հանդիսատեսի մոտ շփոթ ու տարակուսանք չսկսվի: Սցենարի առումով ևս շատ լուրջ առարկություններ կան:

Ի՞նչն է պատճառը, որ մի կողմից էկրանին տեսնում ենք մի քանի ռեժիսորների ֆիլմեր, մյուս կողմից՝ մի շարք ֆիլմեր հանդիսատեսին չեն հասնում:

Այդ խնդիրը կա, երբ պրեմիերայի ցուցադրությունից հետո ֆիլմը չկա: Ճկուն քաղաքականություն պետք է վարվի: Կարծում եմ՝ պետք է հեռուստատեսությունն օգտագործել կինոյի և հանդիսատեսի կապը վերականգնելու համար: Կարելի էր փոքրիկ, բայց սուր նետի պես կրակող մի հաղորդում ցուցադրել շաբաթը մեկ անգամ՝ «Մեր կինոհրապարակում»: Դա նաև կլիներ ֆիլմի սպասման առիթ: Առաջին հերթին պետք է աշխատել հանդիսատեսի և ֆիլմի միջև եղած կապի վերականգնման վրա: Բայց հեռուստատեսության միջոցով կարողացել են հանդիսատեսին ներշնչել, որ եթե նույնիսկ հատուկենտ ֆիլմեր նկարվում են, դրանք առանձնապես նայելու բան չեն: Դա այնպիսի հետևողական ձևով է ներշնչվել, որ շատ լավ աշխատում է: Սակայն, այդ քաղաքականությունը շատ վտանգավոր է: Ես վստահ եմ, որ մարդկանց մեծ մասը առանց տեսնելու մտածում է, որ այդ ֆիլմերը նայելու բան չեն, դրա համար էլ իրենց չեն հասնում: Շատ հարմար, բայց և վտանգավոր դիրքորոշում է, որն աշխատում է:

Վերջին 10-15 տարվա ընթացքում նկարահանված ֆիլմերից որո՞նք կառանձնացնեք, որ հարկ է, որ հասնի լայն հանդիսատեսին:

Սուրեն Բաբայանի «Ժանո», «Մի նայիր հայելուն» ֆիլմերը, Վիգեն Չալդրանյանի «Լռության սիմֆոնիան» և «Ձայն լռության» ֆիլմերը, Հովհաննես Գալստյանի «Խճճված զուգահեռներ» ֆիլմը, ինչպես նաև Միքայել Պողոսյանի և Նատալյա Բելյաուսկենեի «Եթե բոլորը» ֆիլմը, որը ցուցադրվել է մեծ էկրանին, բայց պետք է հանդիսատեսով հեղեղեր կինոթատրոնը: Ես կուզեի, որ դրանք ցուցադրվեին, և կինոդահլիճում մեր հանդիսատեսն իր համար շատ անսպասելի վիճակում կհայտնվեր: Կմտածեր՝ ինչու մենք նույնիսկ չգիտեինք, որ նման ֆիլմեր են նկարվում: Բայց նա մեղավոր չէ, նա չգիտի՝ ինչ նայել և նույնիսկ չգիտի, որ նայելու բան կա. այդ ուղղությամբ ամեն ինչ արվել է, այդ մասին «հոգացել են»:

Եթե անդրադառնանք ֆիլմ դիտելու տեխնիկական հնարավորություններին, ապա մեր կինոթատրոնները շատ քիչ են, մյուս կողմից՝ շատերը հակված են համակարգչով ֆիլմեր դիտել: Ըստ ձեզ՝  ինչ քաղաքականություն պետք է տարվի:

Ամենազարգացած տեխնոլոգիաների երկրում՝ ԱՄՆ-ում, մարդիկ հերթ են կանգնում, որ գնան կինոթատրոն: Մեզ մոտ կինոթատրոնների պակասը տխուր երևույթ է: Քանի դեռ դրանց թիվը չի ավելացել, պետք էր մտածել, թե ինչպես եղածը ճիշտ ծառայեցնել: Կինոթատրոնն ունի իր կոմերցիոն խնդիրները, բայց ճիշտ աշխատելու դեպքում իմ նշած ֆիլմերի համար ևս հանդիսատեսը կգար: Կամ շատ մտածված կամ շատ միամիտ կարծիք է, երբ ասում են՝ ցույց են տալիս այն, ինչ հանդիսատեսն է ուզում: Այսինքն՝ հանդիսատեսին համարում են աղբի պատվիրատու, ուղղակի վիրավորում են այդ հանդիսատեսին: Իրականում, առաջարկն է ձևավորում պահանջարկ:

Այդ դեպքում ինչի՞ պահանջարկ ունի հանդիսատեսը, ի՞նչ կցանկանար նա տեսնել էկրանին:

Ես չեմ կարծում, որ կարող ենք ժանրային մեծ բազմազանություն ապահովել, թեկուզ միջոցների սղության պատճառով: Բայց մենք այսօր բարձր մակարդակի կատակերգության կարիք ունենք: Այն նույն իրականությունը, որը մեզ այսքան հիասթափեցնում է և տխրեցնում, կարիք կա ներկայացնել կատակերգության ծաղրող հայացքով: Բայց դա պետք է արվի բարձր ճաշակով և պրոֆեսիոնալիզմով, որովհետև կատակերգությունը շատ դժվար ժանր է: Տարբեր հաղորդաշարերից և շոուներից եկող հումորները վկայում են, որ այս դառը իրականության մեջ ուրախության ու ծիծաղի չափաբաժնի լուրջ պակաս կա: Մարդիկ պատրաստ են երկար հանդուրժել, ներեցեք, տափակ հումորների շարան, որպեսզի այդ շարանի մեջ հանակարծ մի հաջողված հումոր իրենց հասնի: Այդ կատակների մեջ հանդիպող հատուկենտ լավ կատակներին են մարդիկ սպասում, և հանուն դրանց է հանդուրժում մնացած անհաջող կատակաշարը:

Հաճախ է խոսվում կինոյի դաստիարակչական գործառույթի մասին: Ըստ ձեզ, որքանո՞վ է այժմյան կինոն իրականացնում այդ գործառույթը կամ առհասարակ ի՞նչ  գործառույթ է իրականացնում:

Երբ ասում ենք այժմյան կինո, մի կողմից տեսնում ենք այդ մասին հոգացող հատուկենտ հեղինակներ, որոնց ֆիլմերը, փաստորեն, հայտնի չեն հանդիսատեսին: Կինոյի այդ գործառույթը՝ կապը իր և հանդիսատեսի միջև, չի կատարվում, որովհետև կա խզում: Մյուս կողմից՝ ստացվում է, որ այդ գործառույթն իր վրա վերցրել է հեռուստատեսությունը: Այնինչ, հանդիսատեսը թմրադեղի պես կախվածության մեջ է հայտնվել: Դա արդեն ազգային անվտանգության հարց է, թե այդ կախվածության պարագայում իր թմրադեղի չափաբաժինը պահանջող հանդիսատեսին ինչ է հրամցվում:

Անկախությունը ձեռք բերեցինք շատ թանկ գնով: Արցախյան ազատամարտի մասին մենք բոլորս շատ լավ գիտենք, որ էկրանն այսօր կարոտ է համոզիչ մի ֆիլմի, որտեղ ազատամարտիկի կերպարը կներկայանա ըստ արժանվույն, որպես մեր օրերի հերոս, որովհետև հերոսի խնդիրը կինոյում միշտ կա: 20 տարուց ավել մեր էկրանը դրան է սպասում: 

Մեկնաբանություններ (4)

Թլկատինցի
Խնրում են հայերեն խոսեք - «Սիրանույշ Գալստյան. «Ամենադրամատիկ բանը, որ տեղի է ունեցել մեր կինոյի հետ, հանդիսատեսից կտրվելու փաստն է» (մեր կինոյում)...«Արցախյան ազատամարտի հետ կապված մենք բոլորս շատ լավ գիտենք...» (ազատամարտի նկատմամբ/մասին):
Թլկատինցի
Լավ է որ ուղղեցիք այդ սխսալները: Սազական չեն Հետքի նման ՀԱՅԿԱԿԱՆ լրատվամիջոցին:
ՀԱՅՈՒՀԻ
Թլկատինցի ջան, նախ քո տեղը լինեի, կհրաժարվեի եղեռնամահ գրողի անունը թեկուզ վիրտուալ տարածքում կրելուց։ Երկրորդ. Սիրանույշ Գալստյանը հայերեն է խոսում, իսկ եթե լեզվական անհարթություններ կան (որոնցից գրեթե ոչ ոք զերծ չի կարող մնալ), ապա լրագրողին ասեք, որ իր նյութի լեզվի հանդեպ խիստ լինի, եթե շրջապատում ձեզ նման զուլալ արտահայտվող ու գերբծախնդիր խմբագիր չունի։
Շողիկ
Շնորհակալություն Սիրանույշին իր դիտարկումների համար: Ինձ շատ անհրաժեշտ է Սիրանույշի mail-ը կամ fb հասցեն: Կարող է որևէ մեկը տրամադրել?

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter