HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Երանուհի Սողոյան

Երկնքից ուղիղ ճանապարհ դեպի Աստծո տաճար

Տարիներ շարունակ Տաթեւի վանքային համալիր տանող ավտոճանապարհից դժգոհող սյունեցիներն ու տարածաշրջան այցելող հյուրերը կարծես թե այլեւս բողոքելու առիթ չեն ունենալու: Դարեր առաջ սրբավայրեր ոտքով կամ ավանակով հասնող ուխտավորին 21-րդ դարում առաջարկվում է ոչ միայն ավտոմեքենա, այլեւ օդային ճանապարհ: Վերջին տարբերակն էլ, այս դեպքում, կարծես հեքիաթից վերցրած լինի` երկնքից ուղիղ հայտնվում ես սրբավայրում:

Ստացվում է` մենք Գինեսի ռեկորդների գրքում հայտնվելու ոչ թե մեկ, այլ առնվազն երկու լավ առիթ ունենք: Նախ` կառուցել ենք աշխարհի ամենաերկար ճոպանուղին, երկրորդ` աշխարհում ոչ մի հնագույն սրբավայր հասնելու համար նման հնարավորություն չի ընձեռված: Իսկ ահա Գորիսի տարածաշրջանում ճոպանուղու առկայության վերաբերյալ տեսակետները միանշանակ չեն:

«Վաղը մյուս օրը գյուղերի հարակից անտառի փեշերին խորովածանոցներ են սարքելու, ծառեր են կտրելու տարածքների համար, բնությունը փչացնելու են,- մտահոգվում է գորիսաբնակ Համլետ Մարտիրոսյանը,- մարդ չի հասկանում` ուրախանա՞, թե՞ տխրի էդ ճոպանուղու գաղափարից, մանավանդ, որ տոմսի գինը, ասում են, էժան չի լինելու, կնշանակի տեղացին էլի իրա սովոր ճամփով է գնալու Տաթեւ: Եվ հետո, էդ նույն կերուխումի օբյեկտները վաղը մյուս օրը սնկի նման վանքի բոլորն են ծլելու: Սրբավայր հասկացությունն է աղավաղվում: Ասում են` ճոպանուղին կառուցում ենք, որ տուրիզմը զարգանա, է~հ, որ ասենք ավտոյի ճամփեն ասֆալտեին-բարեկարգեին, չէր զարգանա՞: Մի կողմից ուրախալի է, որ պետությունը մտածում է տարածաշրջանի զարգացման մասին, մյուս կողմից էլ հարց է` արդյո՞ք իմ ասած բաները վերահսկվելու են»:

Աշխարհի ամենաերկար ճոպանուղու գաղափարը առավել ոգեւորել է Գորիսի տարածաշրջանի 5 համայնքների բնակիչներին: Գյուղացիներն իրենց օգուտն ու վնասը դիտարկում են ունեցած գյուղմթերքը տեղում իրացնելու տեսանկյունից, իսկ Գորիսում հույս ունեն, որ կզարգանա հյուրանոցային բիզնեսը: Թեպետ նույն գորիսեցին այդ առումով մտավախություն ունի: Տաթեւ գնացող ճանապարհը շրջանցում է քաղաքը: Մեկ կամ երկու օրով սրբավայր այցելող զբոսաշրջիկը գուցե եւ չուզենա գիշերելու համար վերադառնալ Գորիս, այլ իջեւանի, ասենք, Տաթեւ կամ Հալիձոր գյուղերում: Այդ նպատակով Տաթեւ գյուղում 8 տուն է առանձնացվել, որոնք հետագայում ծառայելու են որպես հյուրատներ: Հալիձոր եւ Շինուհայր գյուղերում եւս մտածում են այդ ուղղությամբ: Ու այս հանգամանքը մի փոքր մտահոգում է գորիսեցի գործարարներին: Թեպետ նրանց մեջ լավատեսներ էլ կան:

Գորիսի «Անդրանիկ» հյուրատան տնօրեն Սեւադա Մալինցյանը պատրաստվում է տան բակում եւս երեք սենյակ կառուցել: Սեփական առանձնատունը հյուրատան վերածելու գաղափարը այս տարվա օգոստոսից է իրականացրել եւ դժգոհ չէ: «Մի քանի տարի առաջ որ գայիք Գորիս, հյուրանոց չէիք գտնի, որ մնայիք,-ասում է Սեւադան,- որ ճիշտն ասեմ` մարդիկ չէին հավատում, թե բիզնեսի էդ տեսակը կաշխատի: Մի պարսկահայ եկավ, առաջին հյուրանոցն իրանն է եղել, որ բացեց: Դրանից հետո գորիսեցիներն էլ սկսեցին մտածել էդ ուղղությամբ»: Սեւադան խոստովանեց, որ ինքը տարբեր բիզնեսներ է փորձել, սակայն հյուրատան գաղափար երբեք չի ունեցել: Մինչ այս կահույքագործությամբ է զբաղվել: Այդ ընթացքում մեկ-երկուսն արդեն Գորիսում իրենց տները սկսել էին ծառայեցնել որպես հյուրատներ` առաջարկելով մատչելի գներ եւ ընտանեկան միջավայր, որ հատկապես գրավում էր օտարազգի զբոսաշրջիկներին: «Դե տեսա, որ բիզնեսի էդ տեսակն ավելի ձեռնտու է, ասի` ես էլ փորձեմ,- պարզաբանում է Սեւադան,-հիմա կարծեմ 7-8 հյուրանոց կա Գորիսում: Ճոպանուղու կառուցման հետ կապված էլ ասում են, որ զբոսաշրջությունը մեր տարածաշրջանում զարգանալու է: Ես էլ մտածեցի սենյակների թիվն ավելացնեմ»: Գորիսեցի Սեւադան չի կարծում, թե բարեկարգվող Շինուհայրը կամ Հալիձորը կազդեն իր բիզնեսի վրա: «Գորիս եկողն էլի Գորիս կգա,- Սեւադայի ձայնը վստահ է հնչում,- եթե իմ հաճախորդը գոնե մեկ անգամ գոհ գնաց, էլի կգա, ուրիշ տեղ չի մնա»:

Ճոպանուղին չլիներ` գյուղը մի տասնամյակ էլ չէր ասֆալտապատվի

«Շինուհայրցիք փրկվեցին,- չգիտես` նախանձով, թե ուրախությամբ շեշտում են գորիսեցիք,- էս ճոպանուղին չլիներ` էդ գյուղը դժվար էլ ասֆալտի երես տեսներ: Ընտիր ասֆալտ են արել, մայթեր են սարքում: Էնպես է արվել, որ գյուղ մտնող զբոսաշրջիկի առաջ շինուհայրցին պարզերես լինի»:

«Տաթեւի վերածնունդ» ծրագրի շրջանակներում դեպի Տաթեւ գնացող ճանապարհի` Շինուհայրով անցնող 3 կմ-անոց ճանապարհն ամբողջովին ասֆալտապատվել է: Երբեւէ մայթի երես չտեսած համայնքում բետոնածածկ մայթեր են կառուցվում: Միջհամայնքային ճանապարհի աջակողմյան հատվածի տներն առաջարկվել է պարսպապատել միանման ոճով: Հարությունյան Վալերին ինքն է ձեռնամուխ եղել սեփական տան նորաոճ պարսպի կառուցման գործին: Ասում է` մնացած տների պարսպապատման համար վարպետներ են հրավիրել: «Դե, ասեցին պատեք, մենք էլ պատում ենք,- ծիծաղում է Վալերին,- վարձը տալիս են, քարը տալիս են, ուղղակի իմ տան հայաթն է, ես եմ վերցրել, ես եմ պատում: Քարե մասը որ պրծանք, վրան սալիկներ են լինելու»: Վալերիի հաշվարկով` մեկ ամսվա աշխատանքի համար ինքը 100 հազար դրամ կստանա: Աշխատանք չլինելու պայմաններում օգուտը կրկնակի է` եւ փող, եւ գեղեցիկ պարիսպ: Գյուղի այդ հատվածում տները ճանապարհից հեռու են մոտ 10-15 մետր: Նախկին փշալարե ցանկապատերը բավական տգեղ տպավորություն էին թողնում: Համայնքապետ Սմբատ Երեմյանը առաջարկել է, որպեսզի միանման պարսպապատում արվի: Առաջարկին հավանություն են տվել թե «Ազգային մրցունակության հիմնադրամում», թե տարածքային կառավարման նախարարությունում: «Ես պիտի խոստովանեմ, որ այսօր մենք շահում ենք,- ասում է Սյունիքի ամենամեծ գյուղի համայնքապետը,- սեփական բյուջեի հաշվին անհնար է կապիտալ շինարարություն անել, եթե հաշվի առնենք, որ մինչեւ 2005-ը գյուղում բյուջեն չի կատարվել, գումար չի հավաքվել, 30-35 տոկոս կատարողական է եղել: 2009-ին 75 տոկոս է եղել, իսկ այս տարի հույս ունենք, որ կհասնի մինչեւ 90 տոկոսի: Այս պահին իրականացվող շինաշխատանքներում ընդգրկված բանվորական հատվածը հիմնականում շինուհայրցիներ են` օրական 3-ից 4 հազար դրամ աշխատավարձով: Գյուղից վարպետներ եւս կան ընդգրկված, հատկապես պարսպապատման աշխատանքներում: Նրանց համար էլ մետրը 2000 դրամով են հաշվարկում»: 2987 մարդ կամ 543 տնտեսություն ունեցող գյուղում անկախացումից հետո հիմնական զբաղվածությունը հողագործությունն ու այգեգործությունն է: Իսկ խորհրդային տարիներին գյուղում ռետինե կոշիկների ֆաբրիկա է գործել 800-ից 900 աշխատատեղով, որտեղ գյուղի ամեն ընտանիքից միջինը 1-2 հոգի են աշխատել: Ապրելով գյուղում` շինուհայրցիները քաղաքացու կենցաղ են վարել: Եվ հիմա մի աղոտ հույս են փայփայում, որ գուցե ճոպանուղին ու սպասվելիք զարգացող զբոսաշրջությունը Շինուհայրին վերադարձնեն նախկին փառքը:

«Ակնկալիքները մեծ են,- Սմբատ Երեմյանը չի թաքցնում գոհունակությունը,- շատ մեծ շարժ է նախատեսվում զբոսաշրջության առումով, արդեն իսկ ճոպանուղու կառուցման հետ կապված գյուղում եռուզեռ է: Դեռ շինարարությունը չի ավարտվել, բայց զգում ենք, որ տուրիստների, եկող-գնացողների թիվն ավելացել է»: Գյուղի ծայրամասում թոնրատուն են կառուցել, որպեսզի այցելողներին հայկական լավաշ առաջարկեն: Համայնքապետարանի հարեւանությամբ ժամանակին փոքրիկ բացօթյա շուկա է գործել, հիմա պատրաստվում են բարեկարգել, որպեսզի գյուղացիները կարողանան իրենց արտադրանքը կենտրոնացված վաճառեն, անհատական ու ցրված չհայտնվեն մայրուղու եզրերին: «Տարածքային կառավարման նախարարի տեղակալ Արտաշես Բախշյանի հետ խորհրդակցել ենք, ասել են` էդ հարցում էլ կօժանդակենք»,- ասում է համայնքապետը: Սմբատ Երեմյանն առիթն օգտագործել ու գիշերային լուսավորության հարցն էլ է բարձրացրել: «4 տարի առաջ սեփական եկամուտների հաշվին մոտ 70 տոկոս լուսավորություն ապահովել ենք` սյուներ, լամպեր, սակայն փողոցն ամբողջությամբ լուսավորված չէ,-բացատրում է պրն Երեմյանը,-պիտի 30 տոոկսն էլ ապահովվի, որպեսզի էդ ճանապարհը ծայրից ծայր լուսավորվի: Ես սա էլ եմ ներկայացրել պարոն Բախշյանին ու հույս ունեմ, որ լուծում կստանա»:

100 գրամ` ի պետս քաջության

Շինուհայրի համայնքապետից փորձեցինք ճշտել, թե ինչ տարբերակով են ճոպանուղով երթեւեկելու շրջակա գյուղերի բնակիչները: Պարզվեց` համայնքապետից բնակիչների ցուցակն են ուզել եւ տեղեկացրել, որ Շինուհայր, Խոտ, Հալիձոր, Տաթեւ, Սվարանց գյուղերի բնակիչների համար երթեւեկը օդային ճանապարհով անվճար է լինելու: «Մեկ հոգին օրը մեկ անգամ կարող է անվճար երթեւեկել,- տեղեկացրեց համայնքապետը,- անձնագրային տվյալները, նկարը մուտքագրվում է համակարգիչ, ու դա բավարար կլինի: Ինչ-որ տոմս կամ անցաթուղթ չի լինելու»: «Իսկ ի՞նչ անեն Տաթեւ հասնել ցանկացող, սակայն բարձրությունից վախեցողները»,- հարցը տալիս եմ` սպասելով, որ համայնքապետը մատնացույց կանի ավտոճանապարհը: «Հասկացա, որ դուք հենց էդ վախեցողների թվում եք, ճի՞շտ է,- ծիծաղում է համայնքապետը,-մեր գյուղում շատ որակյալ թթի օղի է լինում, 100 գրամ խմում եք` ի պետս քաջության, ու նստում ճոպանուղի, մինչեւ հասնեք տեղ, կսթափվեք, այնպես որ, կկարողանաք լիարժեք վայելել Տաթեւի գեղեցկությունը»:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter