HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Գրիշա Բալասանյան

Հայկական ընթրիք` վաշինգտոնյան եկեղեցու ներքնահարկում

Վաշինգտոնի Սբ. Մարիամ Աստվածածին Հայ առաքելական եկեղեցում ամեն չորեքշաբթի երեկոյան ընթրիք է մատուցվում տեղի հայերի և եկեղեցի այցելած հյուրերի համար: Եկեղեցուն ավելի մոտ կանգնած հայերը հավաքվում և որոշում են, թե իրենք երբ և ինչ հերթականությամբ են պատրաստելու ուտելիքները: Հենց ընտրվածն էլ շաբաթվա այդ կարևոր օրն իր վրա է վերցնում հյուրերին հյուրասիրելու և կերակրելու պարտականությունը: Ճաշի և հյուրասիրության համար հյուրերը վճարում են խորհրդանշական գումար' 5 դոլար, որն ամբողջությամբ փոխանցվում է եկեղեցուն:

ԱՄՆ պետդեպարտամենտի «Միջազգային այցելու» ծրագրի շրջանակներում Վաշինգտոնում էի և ինքս էլ մասնակցեցի խորհրդավոր ընթրիքին: Սբ. Մարիամ Աստվածածին եկեղեցին ունի նկուղային հարկ: Այնտեղ կան խոհանոց, սառնարանային սենյակ, հսկայական պահեստ, ինչպես նաև հանդիսությունների մեծ սենյակ, որտեղ էլ հայերը հավաքվում են, ընթրում և քննարկում համայնքին հուզող թեմաները:

Հայաստանցիներս սովոր ենք, որ հյուրերին պետք է հյուրասիրեն, առաջնահերթ տեղ տան և ուշադրության կենտրոնում պահեն: Եկեղեցի գնացել էինք 3 հայաստանցիներով: Այնտեղ մեզ նույնիսկ չնկատեցին, ոմանք չբարևեցին էլ: Եկան ընթրեցին ու գնացին: Ապրում էին իրենց կյանքով, իսկ կենցաղում գերիշխողն արդեն հայկականը չէր. պարզապես մարդիկ էին, ովքեր խոսում էին հայերեն և պնդում, որ իրենք եկեղեցի են գալիս հայ մնալու համար:

Դորիս Հակոբյանին հանդիպեցի ընթրիքի ժամանակ: Նա գրեթե ամեն չորեքշաբթի գալիս է եկեղեցի, իսկ ամեն կիրակի մասնակցում է պատարագներին: Դորիս Հակոբյանը 74 տարեկան է: Այդ տարիքի կանանց սովորաբար տատիկ եմ ասում, սակայն նրան դժվար էր տատիկ ասելը մի քանի պատճառով: Նախ' տիկին Դորիսը փորձում էր ամեն ինչ անել, որ չզգացվի իր տարիքը. սեղան էր դնում, երեխաների հետ էր խաղում: Բացի դրանից' տիկնոջ խնամված արտաքինը ներքուստ չէր տրամադրում, որ նրան տատիկ բառով դիմեի:

Արդեն չորս տասնամյակ է, Դորիս Հակոբյանը ապրում է ԱՄՆ-ում: Նա ծնվել է Եգիպտոսի Ալեքսանդրիա քաղաքում: Հայաստանում առաջին անգամ եղել է 2004 թ.: Եկել են 5 հոգանոց խմբով: 14 օր են կարողացել մնալ Հայաստանում, որից 3 օրը Արցախում են եղել:

«Զարմացած էի Երևանով: Առաջին պտույտս ըլլալով' չէի սպասեր նման բան, որովհետև կմտածեի, որ սովետական ըլլալու պատճառով երկիրը հետ մնացած է, բայց զարմացա Երևանով: Առաջադիմություն կար երկրում: Քիչ մը հուսախաբ եղանք, երբ գյուղերու աղքատությունը տեսանք: Ադիկա ինձ վրա շատ ազդեց, բայց ամեն երկրու մեջ ադիկա կա, և Ամերիկայի պես հարուստ երկրին մեջ աղքատություն կա: Բայց ամենեն շատ տպավորվեցա Ղարաբաղով»,- ասում է Դորիս Հակոբյանը:

Այդ ժամանակ նրա ամուսինը նույնպես ցանկացել է Հայաստան գալ, սակայն վատառողջ լինելու պատճառով չի կարողացել: Դորիս Հակոբյանը 2 տարի անց' 2006թ., կրկին է եկել Հայաստան, սակայն բոլորովին այլ առաքելությամբ: «Ամուսինս փափագած էր, որ ինքը հոն երթա: Երբ 2006 թ. մահացավ, իր գերեզմանի հողը բերեցի լեցուցի Սևանա լիճի ջրերու մեջ»,- պատմում է տիկին Դորիսը:

Թեև նա կարճ ժամանակում սիրել է Հայաստանը, սակայն իր ասելով' հայրենիքում չի կարողանա ապրել: Պատճառաբանեց, թե արդեն տարիքը մեծ է, առողջական խնդիրներ ունի, բայց զրույցի ընթացքում ասաց այն հիմնական պատճառը, որն իրեն հետ է պահում հայրենիքում ապրելու որոշում կայացնելուց:

«Հոս այլ պայմաններով կապրինք. ապահավագրություն կա, երբ ցավալի բան մը ըլլա, իրենք կհոգան: Հայաստանում վար ինկա, բթամատս վնասվեց, շտապօգնություն կանչեցին, քույրը ասեղով մը սրսկեց, որ ցավերս հանդարտվին: Բայց շատերն ըսին, թե ինչու նման բան ըրիր, կրնա վտանգավոր բան մը ըլլալ: Ուրիշ բժիշկ կար մեզի հետ, ըսավ, որ հնարավոր է' մի քանի անգամ ուրիշին սրսկած ըլլան նույն ասեղով: Ճիշտ է, անվստահություն մը կա: Ինձ մոտ անվստահություն չկար, բժիշկն էր, որ ըսավ, ու ես վախցա, որ վարակ մը հնարավոր էր անցներ մարմնուս մեջ»,- ասում է տիկին Դորիսը:

Հետո նա ուրախացել է, որ ոչ մի վատ բան չի եղել, պարզապես հայաստանցի բժիշկն, իրեն ցավազրկող ներարկելով, օգնել է: Տիկին Դորիսն ասում է, որ Հայաստանում եղած ժամանակ շատ դրական բաներ է տեսել և համամիտ չէ Հայաստանից դուրս ապրողների այն կարծիքին, թե հայրենիքում ամեն ինչ վատ է:

«Սովետական ռեժիմի տակ ըլլալով' ադիկա ձեզի հետ ձգած է, և առաջադիմությունը պետք եղածի չափ չէ: Բայց այս քիչ 20 տարվա մեջ առաջադիմություն կա: Երբ 2006 թ. գացինք Երևան, շուրջբոլորը մեծ շենքեր կպատեին, զարմացանք, որ եվրոպական սիստեմը կար: Ադիկա շատ լավ բան է»,- «Հետքին» իր տպավորություներն է պատմում Դորիս Հակոբյանը:

Ինքն էլ խոստովանում է, որ Հայաստանի մասին քիչ բան գիտի: Պատճառներից մեկն էլ այն է, որ իր տանը արբանյակային հեռարձակմամբ հայկական հեռուստաալիքներ չունի, քանի որ պետք է հավելյալ գումար վճարի դրանց համար: Իսկ երբ միջազգային լրահոսով հայերի կամ Հայաստանի մասին բացասական որևէ բան է լսում, իր ասելով' ցավ է ապրում: Դորիս Հակոբյանը նման ցավ է ապրում նաև, երբ խոսք է լինում հայ-թուրքական սահմանը բացելու մասին. «Հարստանալու համար պիտի մոռնա՞նք թուրքերու վատ բաները: Խելքս բան չի կտրեր»:

2006 թ. Դորիս Հակոբյանի հետ առաջին անգամ Հայաստան է եկել 73-ամյա Նորա Մեհրաբյանը: «Երևանը քիչ մը Աթենքին նմանեցուցի, և շատ հավնեցա Հայաստանը: Երևանը շատ աղվոր է, բայց արվարձանները շատ աղքատ են: Անոր համար մի քանի հատ պզդիկներ ունիմ, որ իրենց սպոնսոր եղած եմ: Շատ ուրախ եմ պզդիկներու համար»,- ասում է Նորա Մեհրաբյանը: Գյուղերում նա հանդիպել է սոցիալապես անապահով ընտանիքների և որոշել այդ ընտանիքներից մեկի 2 երեխային հովանավորել: Նա տարին մի քանի անգամ գումար է ուղարկում նրանց համար:

Նորա Մեհրաբյանը ծնվել է Հունաստանում և արդեն 46 տարի է, ապրում է ԱՄՆ-ում: «Երբ պզդիկ էի, ուզեցանք Հունաստանից ներգաղթենք Հայաստան, բայց չկրցանք: Միշտ միտքներուս մեջ էր Հայաստանը, և հայկական ոգի ունինք մեջներս: Չմոռնանք' այս եկեղեցին պահելու համար պիտի հայ ըլլաս»,- ասում է տիկին Նորան:

Նա էլ ավյունով լեցուն է: Տիկին Նորան պատմեց, որ միշտ ակտիվ է հայերին ու Հայաստանին վերաբերող հարցերում: «Ապրիլի 24-ին թուրքական դեսպանատուն կերթամ, բաներ կբռնեմ ձեռքներուս մեջ, այս տարիքիս ադիկա կընեմ և ամբողջ սրտովս կընեմ»,- ավելացնում է Ն.Մեհրաբյանը:

Մեկնաբանություններ (1)

haykUS
I kind of agree with Grisha. There is a difference between us, Armenians from Armenia and Diaspora. We all the same, but our culture can be different we just need to appreciate our difference and not rant about it. Also, we should not try to force our cultures on one another like rahageets or kevork suggested. Yes, Armenians from Armenia may not artificially smile like American Armenians, but what is wrong with that? In the same time Armenian Armenians need to learn accountability from Diaspora Armenians. So, there are good and bad habits and may not be acceptable by one or other cultural branches. I am from Armenia and I lived half of my life in US. I have great friends in both sides, but I do not like when someone try to push their preferences on me or influence to change my native Armenian habits. We do not ask Diaspora to do the same in Armenia don’t we?

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter