HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Գրիշա Բալասանյան

«Վաշինգտոնի հոգեւորականը տարբերվում է Հայաստանի հոգեւորականից»

Այս տարի Վաշինգտոնում տոնել են հայ համայնքի կազմավորման 77-ամյակը: Մինչեւ Հայոց ցեղասպանությունը Վաշինգտոնում հայեր ապրել են, սակայն համախմբված հայ համայնք չի եղել: Հայերն այստեղ համախմբվել են թուրքական ջարդերից հետո: Հայերի երկրորդ մեծ հոսքը Վաշինգտոն սկսվել է Հայաստանի անկախությունից հետո:

Վաշինգտոնի Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցու հոգեւոր հովիվ Հովսեփ քահանա Կարապետյանը «Հետքի» հետ զրույցում ասաց, որ Վաշինգտոն եկող հայերը տարբերվում են Կալիֆոռնիա կամ այլ նահանգներ գնացողներից: Ըստ քահանայի` Վաշինգտոն գնում են կրթված մարդիկ, որոնք անմիջապես աշխատանք են գտնում, թեեւ` ժամանակավոր: Վաշինգտոն քաղաքում, ինչպես նաեւ կից Մերիլենդ եւ Վիրջինիա նահանգներում այս պահին ապրում է 10-12 հազար հայ: Պատմական Հայաստանից եկածները հիմնականում արվեստագետներ են եւ արհեստավորներ: Զբաղվում են կոշկակարությամբ, նկարչությամբ եւ այլն: Հայաստանից եկածները հիմնականում բիզնեսմեններ են եւ ֆինանսական ոլորտում են աշխատում: Շատ է Համաշխարհային բանկում աշխատող հայերի թիվը: Հովսեփ քահանա Կարապետյանն ասում է, որ Հայ Առաքելական եկեղեցին սփյուռքում երկու դեր ունի` իբրեւ մշակույթը, լեզուն պահող եւ հոգեւոր սնունդ տվող: Իրենք էլ հենց այդ առաքելությունն են իրականացնում Վաշինգտոնում:

Սփյուռքի գրեթե բոլոր եկեղեցիներն ունեն կից կառույցներ, որտեղ տեղակայված են կիրակնօրյա դպրոցը եւ գործող տարբեր խմբակները: Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցու կիրակնօրյա դպրոցում սովորում է մոտ 80 երեխա: Նրանց 95%-ը Հայաստանից է: Կիրակնօրյա դպրոցում դասերն անցկացվում են շաբաթը մեկ անգամ: Երեխաները սովորում են հայոց պատմություն, հայոց լեզու եւ գրականություն: «Սփյուռքում եկեղեցու դերը կարեւոր է, որովհետեւ եկեղեցին միակ տեղն է, որտեղ ժողովուրդը հաճախ է այցելում: Գալով Վաշինգտոն` հայերը փորձում են հայկական ինչ-որ բան գտնել, եւ առաջին կապող օղակը հենց եկեղեցին է: Իզուր չէ, որ երբ հայերը գալիս են այստեղ եւ սոցիալապես անկայուն են լինում, անմիջապես եկեղեցի են գալիս, որ իրենց ուղղորդենք, օգնենք, որ ոտքի կանգնեն»,- ասում է քահանա Կարապետյանը:

Ամերիկայի թեմում ընդունված է, որ յուրաքանչյուր մկրտված մարդ, եթե եկեղեցու անդամ է եւ ցանկանում է լիարժեք մասնակցել եկեղեցու գործերին, որոշումների կայացման գործընթացին, պետք է եկեղեցուն տուրք վճարի: Այդ տուրքը կոչվում է տրատու, իսկ վճարողները` եկեղեցու տրատու անդամներ: Սուրբ Մարիամ Աստվածածին եկեղեցին նույնպես ունի իր տրատուն` տարեկան 200 դոլար: Եկեղեցին ունի մոտ 300 տրատու անդամ: Սփյուռքում, հատկապես Վաշինգտոնում, եկեղեցու մեծությունը որոշվում է ոչ թե կառույցի չափերով, այլ տրատու անդամների թվով: Վաշինգտոնի եկեղեցին համարվում է «միջին մեծության» եկեղեցի, իսկ Բոստոնի եկեղեցին համարվում է «մեծ եկեղեցի», քանի որ մոտ 700 տրատու անդամ ունի: Փոքրերն ունեն 80-100 տրատու անդամ: Հավաքված գումարը ծախսվում է եկեղեցու կարիքների համար, ինչպես նաեւ` որպես օգնություն հատկացվում է սոցիալապես անապահով հայ ընտանիքներին:

Տեր Հովսեփն ասում է, որ Վաշինգտոնի հայերն ունեն նույն խնդիրները, ինչ տեղացիները: Իբրեւ հոգեւոր հովիվ արդեն 4 տարի է, ինչ Վաշինգտոնում է եւ հայերի հետ կապված լուրջ միջադեպերի կամ խնդիրների չի հանդիպել: «Այդ ընթացքում 2-3 դեպք է եղել, երբ հայերին բռնել են, եւ ես գնացել եմ բանտ, որ բարեխոսեմ, ինչ- որ չափով օգտակար լինեմ: Վաշինգտոնում հայերը կարգապահ եւ օրենք հարգող են: Վատ երեւույթներն ավելի շատ տարածված են Կալիֆոռնիա եւ հարակից նահանգներում: Փոքր հանցագործություններ այստեղ լինում են, բայց Ամերիկայում հանցավոր խմբավորումներում հայերի մասնակցությունը նոր երեւույթ էր մեզ համար, որ մի քանի ամիս առաջ ի հայտ եկավ (նկատի ունի հայկական հանցավոր խմբավորումն ու դրա պարագլուխ «Պզո» մականունով հայտնի «օրենքով գող» Արմեն Ղազարյանին, ում հոկտեմբերին ձերբակալել էին Լոս Անջելեսում- Գ. Բ.)»,- ասում է Հովսեփ քահանա Կարապետյանը:

Այս տարի Ս. Մարիամ Աստվածածին եկեղեցին պատրաստվում է մեծ շուքով նշել Հայաստանի անկախության 20-ամյակը: Տոնակատարությունները պատշաճ կազմակերպելու համար եկեղեցուն կից ստեղծվել է մշակութային հանձնաժողով: Միջոցառումները կազմակերպվելու են հայ համայնքի եւ Հայաստանի դեսպանատան աջակցությամբ: Քահանա Կարապետյանի ասելով` միջոցառումների առանցքում երեխաներն են լինելու, քանի որ ավագ սերունդը քիչ թե շատ գիտի Հայաստանի մասին, հիմա ավելի կարեւոր է, որպեսզի երեխաները կրթվեն: «Դա կարեւոր է, որովհետեւ երեխայի ծնողները, լինելով հայեր, աշխատանքի, զբաղվածության պատճառով չեն կարողանում իրենց երեխաներին հայկական ոգով դաստիարակել: Կա մի քանի պատճառ` երեխան գնում է ամերիկյան դպրոց, նրա բոլոր ընկերները ամերիկացիներ են, հայոց լեզուն չի օգտագործվում, իսկ տանը, եթե հայերեն խոսեն էլ, ապա 1-2 ժամ»,- ավելացնում է Հովսեփ քահանա Կարապետյանը:

Նրա ասելով` եկեղեցին փորձում է քաղաքականությունից զերծ մնալ եւ չխառնվել հայաստանյան իրադարձություններին: Տեր Հովսեփն էլ չի ցանկանում եկեղեցական քաղաքական գործիչ լինել: Եկեղեցու դերը պատկերացնում է միայն հոգեւոր սնունդ տալու եւ դեպի Քրիստոս առաջնորդելու մեջ: Բայց քանի որ ազգային եկեղեցին է, փորձում են պատմության, մշակույթի միջոցով հայերին կրթել, որպեսզի շարունակեն հայ մնալ: «Եթե եկեղեցին մտնի քաղաքականության մեջ, իր իմաստն ու դերը կկորցնի: Եկեղեցին իր դերից չպետք է իջնի եւ մասնակցի քաղաքական գործընթացներին: Բացի այդ, մենք շատ հեռու ենք Հայաստանից: Դուք ապրում եք Հայաստանում, ձեր աչքերով տեսնում եք իրականությունը, իսկ այստեղ այլ ձեւով ենք այդ ամենի մասին իմանում: Դժվար կացության մեջ կհայտնվի եկեղեցին, եթե քաղաքական հարցեր շոշափի եւ խառնվի Հայաստանի անց ու դարձին»,- ասում է Տեր Հովսեփ քահանան: Նա համամիտ է, որ Հայաստանում հոգեւորականների մի մասը զբաղվում է քաղաքականությամբ:

Հոգեւոր հովվի կարծիքով` Հայաստանում եկեղեցին փորձում է իրեն վերագտնել, կորցրած արժեքները վերականգնել: Պատմականորեն Հայ Առաքելական եկեղեցին միշտ կանգնած է եղել ժողովրդի կողքին: Տեր Հովսեփը կարծում է, որ այսօր այդ ազգային հատկանիշները կորել են: «Այստեղի հեգեւորականն ու Հայաստանի հոգեւորականը տարբերվում են իրարից: Հայաստանի հոգեւորականը դեռ սովետի ժամանակվանից ծիսակատար քահանա է եղել: Մեկը եկել, ասել է` Տեր հայր, արի մեր մեռելին թաղի, կամ մկրտություն են արել, վերջում էլ քահանայի գրպանը գումար են դրել եւ ճանապարհել են: Կամաց-կամաց փոխվում է, բայց հիմնականում այդ տեսակետը դեռ կա նաեւ ժողովրդի մեջ: Եթե այստեղ ես պիտի ամուսնության կարգ անեմ, մի քանի անգամ հանդիպում եմ զույգի հետ, նույնը նաեւ այլ դեպքերում: Հայաստանում դա չկա, ճիշտ է` հոգեւորականը հեռացված է ժողովրդից»,- ասում է Տեր Հովսեփը:

Միեւնույն ժամանակ նա հորդորում է լրագրողներին եւ Հայաստանի քաղաքացիներին, որ 2-3 հոգեւորականի վատ արարքով եկեղեցու անունը չվարկաբեկեն, քննադատեն այդ հոգեւորականների անձը, ոչ եկեղեցին, որովհետեւ եկեղեցին ավելի վեհ գաղափար է:

Մեկնաբանություններ (3)

Հովհաննես
Dave, արա ինչ ես հավայի դուրս տալիս, դու հլը գնա մի հատ հայերեն սովորի, նոր արի քո կարծիքը գրի: Այ տուֆեր, սաղտ ձեզ դրել եք քննադատողի տեղ, բայց ձեզ հայելու մեջ նայելուց ցանկություն ունեցել եք, մի հատ փորձեք նայել, դեսեք հաստատ բան կա ընդեղ, թե ուղղակի մի ՀԱՏ ՇՆՉԱՎՈՐ ԿԵՆԴԱՆԻ... սպանիք, թողիք էլի...
Armen
Dave I have no idea which Der Hayr you are talking about, all the one's that I know speak exactly the opposite what you are alleging. Maybe where you live you might not have a clueless der hayr, but do not generalize by mixing all of them together. There are some out there that I know that could challenge even highly educated Ph.D. recepiants with their arguments and knowledge of history, culture, language and science. So my advise to you would be to love your priest and meanwhile try to become a positive christian instead of judging others when probably you yourself are worst. Who know's one day you might get an educated and spirited priest and take back all your words.
Dave
I am embarrassed to tell you that the Armenian priests in America generally say nothing about the Genocide except that it occurred. They do not relate it to current events or dangers, nor do they urge their congregations to pursue justice in the American political system. Der Hayrs generally are what one might call utterly clueless. On Vartanantz (Vartan's victory over a Persian takeover) priests don't relate that victory to current Armenian victories. They are living entirely in the past. There is generally little substance to their sermons, just blah blah blah. Der Hayrs are a dispirited and uninspiring group. I hope they are reading this, but I doubt they will learn anything from it.

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter