HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Որպես օտար թռչուն` հեռավոր Ամերիկայում. թե ինչպես հոգևորականը դարձավ բիզնեսմեն

Մաս 2

Լևոնի հետ ծանոթացա ԱՄՆ-ի Իլինոյս նահանգի Էվանստոն քաղաքի հայկական եկեղեցում: Սարկավագի հագուստով էր, մի քանի րոպեից պետք է պատարագին մասնակցեր: Կարճ զրույցի ավարտին ասացի, որ ուզում եմ հանդիպել և հարցազրույց վերցնել հայկական համայնքի մասին: Տվեց իր այցեքարտը, որտեղ գրված էր` «Siunik. Armenian grill»: Չհասկացա, թե ինչ կապ ունի Սյունիքը կամ հայկական գրիլը եկեղեցու սպասավորի հետ: Երկար փնտրեցի նրա պաշտոնը կամ եկեղեցու անունը այցեքարտի վրա, չգտա: Այցեքարտի հաջորդ երեսին երկու հասցե հայտնաբերեցի: Ավելի ուշ` պատարագի ավարտից հետո, Սուրբ Հակոբ եկեղեցու քահանայի հետ զրուցելիս հասկացա, որ  այցեքարտում նշվածը նրա ռեստորանների հասցեներն են: Տեր Հովնան քահանան պատմեց, որ իր սարկավագները իրենց հացը դրսում են վաստակում, և Լևոնը երկու նոր ռեստորան է բացել մեծ Չիկագոյում:

Երեկոյան` ժամը վեցին, Լևոնի ռեստորաններից մեկում էի` փոքրում: Ավելի շուտ` արագ սննդի կետ էր՝ շուրջ 30 այցելուի համար: Հաճախորդներն այդ ժամին միմյանց ետեւից մտնում և դուրս էին գալիս, ոմանք նստում էին` տեղում ճաշելու, ոմանք պատվերը տանում էին իրենց հետ: Լևոնին այստեղ քաղաքացիական հագուստով տեսա, անձամբ էր պատվեր վերցնում, սպասարկում մեծ արագությամբ, նրան օգնում էր մեքսիկացի աշխատողը: Երբեմն պատվերներն այնքան էին շատանում, որ օգնության էր հասնում Լևոնի մայրը` տիկին Հայասատանը:  

Տիկին Հայաստանը և մեքսիկացին` «Սյունիքում»  Լևոնը (աջից) և հայրը` Հերոսը (ձախից)

Այդ օրը Լևոնի ռեստորեն շատ հայեր այցելեցին, ոմանք հատուկ էին եկել՝ «Հայաստանեն էկած» հայերի հետ ծանոթանալու և շփվելու համար, ոմանք` պատահաբար. միշտ էլ Լևոնի մոտ հայեր են գալիս, որովհետև խոհանոցը «հայկական» է կոչվում. ճաշացանկում հանրահայտ խորովածն ու քյաբաբն են, տարատեսակ փլավներ, թաբուլեն և այլ աղցաններ, իսկ հայկական խոհանոցում հայտնի «իման բայալդին», որպեսզի հեշտ լինի արտասանել անգլերենով, Լևոնն անվանափոխել է «համով»-ի, «աջիկան» դարձրել «կարմիրուկ»:

Լևոնի մյուս ռեստորանն ավեի մեծ է` նախատեսված ավելի շատ այցելուների համար: Այնտեղ էլ հաճախում են հայտնի հայեր, բիզնեսմեններ, Չիկագոյի գործադիր կամ օրենսդիր մարմիններում աշխատող ծագումով հայեր և տեղաբնակ այլազգիներ, չնայած ռեստորանը դեռևս 6 ամսվա պատմություն ունի:

Մեր սեղանը հետզհետե մարդաշատ է դառնում. մոտենում է 81-ամյա Սարգիսը կոնջ` Սանդուխտի հետ: Սարգիսին Չիկագոյում և Էվանստոնում բոլոր հայերն են ճանաչում, նա իր անվամբ սրճարաններ է ունեցել, մեկն էլ` Էվանստոնում: Այժմ թոշակի է անցել և վաճառել է դրանք, բայց սրճարանը շարունակում է կրել սկզբնատիրոջ անունը: Մոտենում են նաև Ալիկն ու դուստրը` Ալինան: Ալիկ Սարգսյանը 19 տարի առաջ է Հայաստանից տեղափոխվել ԱՄՆ: Էվանստոնի Նորթվեստերն համալսարանում գլխավորում է կանանց և տղամարդկանց ջրացատկի խմբերը և դասավանդում ջրացատկ: Այս ընտանիքներից յուրաքանչյուրն իր պատմությունն ու պատճառներն ունի, թե ինչու և ինչպես է տեղափոխվել Հայաստանից:

Սարգիսն ու Սանդուխտը` «Սյունիքում» Սարգիսի նախկին սրճարանը

Լևոնը 25 տարեկան էր, երբ եկավ ԱՄՆ: Ավարտել է Երևանի տնտեսագիտական համալսարանը: ՀՀ ԱԺ մի գործարար պատգամավոր (Լևոնը խնդրեց, որ առայժմ չհրապարակենք նրա անունը, սակայն նշենք, որ նույն պատգամավորն այս ընտրություններում էլ առաջադրել է իր թեկնածությունը) խաբել է նրան և չի տվել 12 հազար դոլար, ինչի հետևանքով Լևոնը «տակ է տվել» և մեկնել ԱՄՆ: Նյու Յորքում սովորել է Սուրբ Ներսես ճեմարանում և այդպես դարձել հոգևորական: Շուրջ 6 տարի եղել է Էվանստոնի Սուրբ Հակոբ եկեղեցու հոգևոր սպասավորը և մոտ 1.5 տարի առաջ է որոշել դուրս գալ ծառայությունից և հիմնել իր բիզնեսը: Այժմ նրան փոխարինում է Տեր Հովնանը, սակայն Լևոնն ասում է, որ հիմա էլ կամավոր մասնակցում է պատարագներին և օգնում Տեր հորը:

Լևոնը իր երկու ռեստորանն էլ «Սյունիք» է անվանել, չնայած խոստովանում է, որ սյունեցի չէ, այլ էջմիածնեցի է, պարզապես անգլերենով «Սյունիքը» գեղեցիկ է հնչում, որոշել է այդպես անվանել: Լևոնն ասում է, որ բիզնես սկսելու համար բոլոր պայմանները կան ԱՄՆ-ում, միայն գումար լինի, իսկ այդ հարցում իրեն մասնակիորեն օգնել են նաև տեղացի հայերը:

Լևոնը երկու երեխա ունի, որոնք շաբաթվա բոլոր օրերին դպրոց են հաճախում, առաջին հինգ օրը` ամերիկյան, շաբաթ օրը` հայկական, իսկ կիրակի` եկեղեցու կրոնական դասընթացին: Լևոնն ասում է, որ դժվար է երեխաներին հայ պահելը: «Մենք տանը տղայիս բացատրում ենք, որ դու հայ ես, երեխան գնում է դպրոց, ամեն օր այնտեղ ձեռքը սրտի վրա են դնել տալիս և Ամերիկայի հիմնը երգացնում և ասում, որ դուք բոլորդ ամերիքըն եք (ամերիկացի), որդիս տուն է վերադառնում և ինձ հարցնում է. «Հայրիկ, հիմա ես ամերիքա՞ն եմ, թե՞ արմինյան»: Եվ ես նորից ասում եմ, որ դու հայ ես, և նա հաջորդ օրը նորից դպորց է գնում և նորից լսում է, որ ինքը ամերիքըն է: Շատ դժվար է այս առումով, բայց աշխատում ենք ամեն ինչ անել, որ պահենք մեր հայ լինելը»,-պատմում է Լևոնը:

Կիրակոսյանների ընտանիքը միշտ աշխատում է տանը երեխաների հետ գրական հայերենով խոսել, և հայերենը պահելու մի լավ ձև էլ են գտել, որը կիրառում է նաև Լևոնի ընկերներից մեկը. «Նրանց ամառային արձակուրդներին ուղարկում է Հայաստան, շատ վարժ հայերենով վերադառնում են Ամերիկա»,- կատակով պատմում է Լևոնը:

Լևոնի հայրը և մայրը` Հերոս և Հայաստան Կիրակոսյանները, շուտով ԱՄՆ քաղաքացի կդառնան, բայց դեռ կարոտում են Հայաստանը: Քանի որ որդին այստեղ է կյանքը դասավորել, իրենց էլ կանչել է, հիմա ամուսիններն օգնում են նրան «ոտքի կանգնել»: Հերոսն ասում է, որ դժվարությամբ, բայց հարմարվել է, աշխատանք էլ ունի, վարորդ է: Անգլերեն արդեն հասկանում է, չնայած տարիքով է և դժվարանում է ազատ հաղորդակցվել: Տիկին Հայաստանի աչքերը փայլում էին, երբ նա Հայաստանի մասին էր խոսում: «Ամերիկայում քեզ զգում ես որպես օտար թռչուն»,- խոստովանեց նա: Տեր և տիկին Կիրակոսյանները Հայաստանում թողել են իրենց դստեր ընտանիքը և այլ հարազատների: Տիկին Հայաստանի աչքերը փայլեցնում էին զսպված արցունքի կաթիլները: 

Չիկագո-Երևան

Մեկնաբանություններ (7)

Katrin
GOHAR cer meknabanutjune kardalov es parzapes ckaroxaca mi erku xoskov im verabermunke chhajtnel. Karcum em duk iravunk chunek vorakavorel ev @ndhanracnel erevujte amboxj azgi masshtabov ev manavand ogtagorcel davachanutjun bare . Duk barojakan iravunk chunek arterkir meknac ev voch mi hayi davachan anvanel. Tekuz ev shat mi parz patcharoc vor inqnert el lav tesnum ek ev giteq vor shat u shat mardik nujnisk stipvac en heranum hayrenikic otar aperum mi ktor hac vastakelu ev Hayastanum mnacac irenc @ntaniqnerin ev harazatnerin sovic prkelu hamar.Shatere arjun arcunk tapelov tariner sharunak zurk en mnum irenc tun u texuc ,irenc @taniqneric ev zavakneric henc ajd mi ktor haci hamar. Es inqs arterkrum em aprum ev im sepakan achkerov em tesnum ajd amene.Ete arterkri transfernere chlinen hayastanum shatere uxaki sovi kmatnven- da haytni past e. Ev qani vor menk qaric hoxic hac qamox azg enk -shatere eakan hajoxutjunneri el en hasnum artasahmanum,vortex petutjune irenc iravunqnere pashtpanum e. Karcem duk inqnert nman hnaravorutjun chunenalu patcharov ek charanum ev ajd mardkanc davachan anvanum. Spyurki hayerin davachan anvanele cer koxmic parzapes korekt che.
Arman G.
Գոհար, HMAYAG Լևոնի պարագային դուք պարզապես սխալ եք: Ես իրենց ընտանիքը նոր չեմ ճանաչում, իրենք, պարզ ու ուզնիվ մարդիկ են: Սփյուռքուեմ ընդհանրապես մեր սարկավագների մեծ մասը կամավոր հիմունքներով են ծառայում, շաբաթ կիրակի եկեղեցում են, մնացած օրերին ամեն մեկը իր գործը ունի, իր հաց հանապազօրեան է վաստակում իր քրտինքով: ինչ վերաբերվում է հետքին՝ դուք ինչ որ շատ եք դեգրետացվում վերջերս: վերցրել եք մի առանձին մարդ, մի առանձին երևույթ ու ընդրանրացնելով ինչ որ երեւույթի մասին եք ուզում խոսել: եդ եղավ ՛investigative journalism'?
Gohar
Art-in. Im karcikov hortayin tramabanutyun duk unek, vor im grac@ makeresoren eq haskanum. Ev @ndhanrapes, ete es karciq em haytnum, da chi nshanakum vor duk el petk e meknabanek im karcik@.
bjishk
Եթե մարդը հոգևոր կրթություն է ստացել, հիմա էլ ծառայում է իր եկեղեցուն առանց վարձատրվելու, ի՞նչ վատ բան կա դրա մեջ: Եթե մեր բոլոր հոգևորականներն էլ իրենց ապրուստը եկեղեցուց դուրս վաստակեին, և ոչ մի նյութական սպասելիք չունենաին եկեղեցուց կամ կրոնական արարողություններից, այլ զուտ սիրով և նվիրվածությամբ ծառայեին, ապա կարծում եմ, որ միայն իրական հոգևորականները կմնային:
Art
Շնորհակալություն մեկնաբանելու համար: Ձեր մեկնաբանությունը պետք է հաստատվի խմբագրության կողմից: Lurj eq asum?
Art
GOHAR-in. Inch ankap-animast baner es grel? Inch davachanutyun? Mardik Green Card en shahel, texapoxvel en mi yerkir ur karox en parzapes APREL (te fizikakan, te nyutakan, te hogevor arumnerov). Kneres, bayts asatsid mej hortayin tramabanutyun em tesnum, aylapes cheir @ndhanratsni bolor mardkants masin mek kartsiq haytnelov.
HMAYAG
HENDZ HOGEVORAKANERN EN SXAL USMUNQ DALIS JOXOVRDIN ,

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter