«Բարի գալուստ, Մե՛րի». Արտամետի միակ առաջին դասարանցին կսովորի չորրորդ դասարանցիների հետ
Մերին Արմավիրի մարզի Արտամետ համայնքի միակ առաջին դասարանցին է: Աղջիկը սովորելու է իրենից 3 տարի մեծ երեխաների հետ: Դպրոցը ֆինանսական հնարավորություն չունի առանձին դասարան պահելու համար և Մերին ու 4-րդ դասարանի երեխաները սովորելու են երկկոմպլեկտ դասարանում: Արտամետի դպրոցում կան երկկոմպլեկտ, եռակոմպլեկտ դասարաններ:
Առավոտյան ժամը 10-ին Մերին, փուչիկներն ու ծաղիկները ձեռքին, դպրոցի բակում էր: Աստիճանների մոտ աղջիկը շփոթված շուրջն էր նայում: Զննում էր իրենից բարձրահասակ ու մարմնով համեմատաբար խոշոր դասընկերներին: Նրա մտքով չի էլ անցել, որ սովորելու է իրենից տարիքով մեծերի հետ:
Ուսուցչական կազմի կողմից բարեմաղթանքներ լսելուց հետո աշակերտները շտապեցին ներս: Մերին նստած էր առաջին շարքում: Եթե մյուս երեխաներին արդեն ծանոթ էին գրատախտակը, աշակերտական նստարանն ու պատերին փակցրած գունավոր նկարները, ապա Մերին նոր էր տեսնում:
Աղջկա ոտքերը գետնին հազիվ էին դիպչում: Փուչիկն օդում պտտելով՝ ուշադիր նայում էր ամեն ինչին: Երկար համոզելուց հետո նա նույնիսկ բանաստեղծություն արտասանեց ուսուցչուհու համար:
Մերին ազգությամբ եզդի է: Ընտանիքը զբաղվում է անասնապահությամբ և ամառվա ամիսներին բարձրանում են սար՝ անասուններին պահելու: Մերին 2 օր առաջ է սարից իջել, որպեսզի դպրոց գնա: Մայրիկին խնդրել է՝ առաջին օրվա համար ծաղիկներ գնել: Ճիշտ է՝ ծաղկի զամբյուղը Մերիի համար ծանր էր, բայց մայրիկի օգնությամբ փոխանցեց առաջին ուսուցչուհուն: Դասվար Աննա Պողոսյանի սեղանին հենց Մերիի նվիրած ծաղիկներն էին դրված: Ուսուցչուհին էլ աղջկա պատվին դասարանում երաժշտություն էր միացրել:
Մայրը՝ Զինե Ալոյանը, ասաց, որ դպրոցի վիճակով պայմանավորված՝ համակերպվել են այն մտքի հետ, որ իրենց աղջիկը պետք է սովորի 3 տարի մեծ երեխաների հետ: Այլ տարբերակ էլ չունեն: Չհամակերպվելու դեպքում պետք է աղջկան տանեն հարևան համայնքների դպրոցներ, ինչի հնարավորությունն էլ չկա:
«Երեխան ուրախ է, որ դպրոց է եկել, անհամբեր սպասում էր: Ուսուցչուհուն ճանաչում ենք, շատ լավն է, վստահ ենք՝ ոչ մի դժվարություն չի առաջանա»,-ասում է Զ. Ալոյանը:
Դասվար Աննա Պողոսյանն ասաց, որ կոմպլեկտավորված դասարաններում դժվար է աշխատելը: Նշեց, որ 10 տարի է, ինչ աշխատում է Արտամետի դպրոցում: Վերջին 5 տարվա ընթացքում է սկսել աշխատել կոմպլեկտավորված դասարանների հետ:
«Սկզբում ինձ համար էլ էր անսովոր, շատ էի վազվզում, բայց արդեն սովորել եմ»,- կատակով ասում է դասվարը:
Ա. Պողոսյանը նշեց, որ նախորդ տարի էլ մեկ չորրորդ դասարանցի է ունեցել կոմպլեկտավորված դասարանում: Սկզբում երեխան հոգեբանական որոշ դժվարություններ է ունեցել, այնուհետև հարմարվել է այլ տարիքային խմբի երեխաների հետ: Հույս ունի, որ Մերին ևս հեշտ կհաղթահարի:
11 ուսուցչից 10-ը այլ համայնքների բնակիչ է
Արտամետի դպրոցի ներկայիս շենքը շահագործման է հանձնվել 2012թ.-ի սեպտեմբերի 1-ին: Նախկինում ուսումնական գործընթացը կազմակերպվել է վագոն-տնակներում:
Նորակառույց դպրոցը նախատեսված է 92 աշակերտի համար, սակայն այսօր սովորում է 39 աշակերտ՝ 5 կոմպլեկտ դասարանում:
Արտամետի միջնակարգ դպրոցի տնօրեն Մելքոն Ղազարյանն ասաց, որ կոմպլեկտավորված են բոլոր դասարանները, քանի որ թերծանրաբեռնված են: Կոմպլեկտավորումն իրականացրել են Կառավարության որոշման համաձայն, ըստ որի՝ երկկոմպլեկտ դասարաններում աշակերտների թիվը չի կարող գերազանցել 15-ը, եռակոմպլեկտ դասարաններում՝ 12-ը, իսկ քառակոմպլեկտ դասարաններում՝ 8-ը:
Մելքոն Ղազարյանն ասաց, որ առանձին դասարաններ կարող են գործել միայն դպրոցի ազատ ֆինանսական միջոցների առկայության պայմաններում՝ դպրոցի կառավարման խորհրդի որոշմամբ: Սակայն, Արտամետի դպրոցը չունի ֆինանսական միջոցներ, որպեսզի առանձին դասարաններ կարողանան պահել:
Դպրոցի տնօրենը փաստում է, որ կոմպլեկտավորված դասարանների հետ աշխատելն ունի առանձնահատկություններ և դժվարություններ: Ուսուցիչն այդպիսի դասարաններում պետք է 45 րոպեի ընթացքում կատարի իր աշխատանքային պարտականությունները, որը նախատեսված է միակոմպլեկտ դասարանի համար: Տնօրենը բնական է համարում, որ անկախ աշակերտների թվից, բազմակոմպլեկտ դասարաններում ուսուցիչը կունենա ժամանակի պակաս, ինչը անդրադառնալու է նաև որակի վրա:
«Նախորդ տարիների համեմատությամբ ուսուցիչները ձեռք են բերել կոմպլեկտ դասարանների հետ աշխատելու փորձ, այնուամենայնիվ ժամանակը չի բավականացնում գործընթացներն իրականացնելու համար»,- հավելում է Մ. Ղազարյանը:
Արտամետ գյուղում վերջին տարիներին աշակերտների թվի փոփոխություն գրեթե չի եղել: Տնօրենի խոսքերով՝ կոմպլեկտավորված դասարաններ ունեն արդեն 10 տարուց ավելի: Առաջիկա տարիների համար աշակերտների թվի աճ ակնկալում են: Օրինակ՝ հաջորդ տարի ունենալու են 6 առաջին դասարանցի, դրա հաջորդող տարում՝ 3 և այլն, սակայն, միևնույն է, էական փոփոխություններ չեն լինի:
«Այնպիսի թվաքանակով աշակերտներ չենք ունենալու, որ առանձին դասարաններ լինեն: Նույն սկզբունքով առաջիկա տարիներին էլ են կոմպլեկտավորվելու դասարանները»,- ասում է Արտամետի միջնակարգ դպրոցի տնօրենը:
Արտամետի շրջանավարտները հետագայում բարձրագույն կրթություն ստանալու հարցում ևս ունեն դժվարություններ, այդ իսկ պատճառով նախընտրում են Արմավիր քաղաքի քոլեջները:
Բանն այն է, որ գյուղը չունի հասարակական տրանսպորտ: Հենց այդ պատճառով ծնողները չեն կարողանում պահովել երեխաների հետագա կրթության շարունակականությունը: Նույն դժվարության առաջ կանգնած են նաև դպրոցի ուսուցիչները:
11 ուսուցչից միայն դպրոցի տնօրեն Մելքոն Ղազարյանն է Արտամետ համայնքից: Մյուսները գալիս են Արմավիր քաղաքից, մեկն էլ՝ Արագածոտնի մարզի Արագածավան համայնքից:
«Սա էլ մեզ համար անհարմար իրավիճակներ է ստեղծում՝ կախված ձմռան ամիսների ոչ բարենպաստ պայմաններից: Ուսուցիչներն աշխատանքի գալիս են տաքսիներով: Օրինակ բերեմ՝ Արմավիր քաղաքից Արտամետ համայնք մեկ ուղղությունով տաքսով երթևեկելու արժեքը 2-3 հազար դրամ է»,- ասում է Մ. Ղազարյանը:
Ուսուցիչները երբեմն հավաքվում, մեկ ավտոմեքենայով են գալիս, սակայն լինում են նաև դեպքեր, որ միասին հնարավոր չէ գալը, ստիպված 2-3 հազար դրամ են վճարում դպրոց հասնելու համար:
Մելքոն Ղազարյանն ասաց, որ նախորդ տարվանից ուսուցիչներին հատկացվում է նաև տրանսպորտային ծախս՝ ամսական առավելագույնը 20,200 դրամ, սակայն այդ գումարը չի բավականացնում տաքսիներով երթևեկելու համար:
«Եթե աշխատանքային օրերը ամսվա կտրվածքով վերցնենք 22 օր, ապա բնականաբար այդ գումարը չի բավականացնելու տաքսիներով երթևեկելու համար, իրենց գրպանից են ծախսում»,- հավելեց տնօրենը:
Դա է պատճառը, որ դպրոցում աշխատելը շահեկան ու գրավիչ չէ ուսուցիչների համար: Անցյալ տարվանից թափուր են դպրոցի ֆիզկուլտուրայի, բնագիտության, քիմիայի և ֆիզիկայի ուսուցիչների տեղերը. դիմողներ չկան:
Մեկնաբանել