HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մարիամ Ստեփանյան

«Հավատարմագրման գործընթաց կամ «Բուհերի ելքի դռները» նեղացվում են

Մասնավոր բուհերի հավատարմագրման գործընթացը սառեցված է, մինչեւ իսկ կան հարուցված քրեական գործեր: «Հստակ է մի բան. պետք է ճշտենք չափորոշիչները, հետո միայն անցնենք այս կարեւորագույն գործընթացին»,- խորհրդարան-կառավարություն նոյեմբերի 21-ի հարցուպատասխանի ժամանակ հրապարակավ խոստովանել է ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարար Լեւոն Մկրտչյանը:

Շատ «ջուր վերցնող այս խմորը» սկսել էր հունցվել մի քանի տարի առաջ, երբ արդեն մասնավոր բուհերը եւ քոլեջները հատել էին 100-ի սահմանագիծը (88 բուհ, 33 միջին մասնագիտական հաստատություն):

ԿԳ-ի նախարարի խոստովանությունը, որ հավատարմագրման գործընթացը սկսվել է առանց հստակ չափորոշիչների, անաչառ ճշմարտություն է` զերծ զգացական երանգներից: Ճշմարտություն, որը հայտնի է եղել նաեւ նախկին նախարար Էդուարդ Ղազարյանին, սակայն, այնուամենայնիվ հավատարմագրումը սկսվել է, առաջին փուլն ավարտվել, որի արդյունքում արձանագրվել են տասնյակից ավել հավատարմագրված մասնավոր բուհեր: Գործընթացը ճեպով սկսելու, հնարավորինս արագ պետական նմուշի դիպլոմներ ունենալու իդեաֆիքսը դարձավ հավատարմագրման գործընթացի սուբյեկտիվ, սակայն ներգործությամբ` սուպեր օբյեկտիվ գործոնը: Երեւան եկավ նաեւ «տանիքային» ազդեցիկ գործոնը: Ավելի հանգամանորեն: Ամենախոշոր մասնավոր բուհի` «Հրաչյա Աճառյան» համալսարանի ռեկտոր Ավագ Խաչատրյանը ԱԺ խոսնակ Արմեն Խաչատրյանի հայրն է: Ավելին, ԱԺ խոսնակ Արմեն Խաչատրյանը նույն բուհի պրոռեկտորն է, «Գլաձոր» համալսարանի ռեկտոր Ժորա Ջհանգիրյանը ՀՀ զինվորական դատախազ Գագիկ Ջհանգիրյանի հորեղբոր որդին է: «Գալիք» համալսարանի «տանիքը» ԱԺ պատգամավոր Ֆրունզիկ Խառատյանն է: «Մենեջմենթինը»` Ղարաբաղի ազդեցիկ մի կլան: «Երեւանի տնտեսաիրավագիտական համալսարանի» «տանիքը» սփուռքահայ մեծահարուստ Քըրք Քըրքորյանն է: Նշենք, որ բարեգործը «տանիք» է դարձել ի հեճուկս իր կամքի, երբ առանց վերջինիս կարծիքը հարցնելու, մոլորության մեջ գցելով անվանակոչության հանձնաժողովին, բուհը կոչել էին «Քըրք Քըրքորյան» համալսարան: «Տանիքի» յուրօրինակ մի տեսակ էլ «Հյուսիսային համալսարանի» դեպքն է: Հավատարմագրման ընթացքում` շրջանավարտների ամփոփիչ ատեստավորման ժամանակ բուհի ռեկտոր Բորիս Մակիչյանը դանակով ահաբեկում է քննությանը մասնակցող Երեւանի պետական համալսարանի դասախոսին, որը «անբավարար» էր նշանակել մի խումբ ուսանողների: Ռեկտորը, տեսնելով, որ կտրվողների քանակը մոտենում է կրիտիկական սահմանին, որոշում է դառնալ իր սեփական բուհի տանիքը:

ՀՀ վարչապետի 1996-ի փետրվարի 1-ի թիվ 36 որոշմամբ հաստատված ՀՀ Կ նախարարության «Կանոնադրության» «Նախարարության հիմնական խնդիրներն ու գործառույթները» բաժնի 4-րդ կետի. «Նախարարության հիմնական խնդիրներն են» ա) նթակետում գրված է. «Կրթության եւ գիտության համակարգում Հայաստանի Հանրապետության միասնական պետական քաղաքականության իրականացումը եւ դրա կենսագործման նկատմամբ վերահսկողությունը»: «Միասնական պետական քաղաքականության իրականացում» տողը ենթադրում է կրթության եւ գիտության նախարարության կողմից որակի պետական կրթական նոր չափորոշիչների ստեղծում, որով հնարավոր կդառնար իրականացնել պետական հավատարմագրումը: Ի՞նչ է եղել իրականում: ՀՀ Կ նախարարությունը սկսել է հավատարմագրման գործընթացը, սկզբունք հռչակելով կառավարության 2000-ի հուլիսի 7-ի թիվ 372 որոշմամբ հաստատված «...պետական հավատարմագրման» կարգի 2-րդ կետը` «Ուսումնական հաստատությունների եւ դրանց մասնագիտությունների պետական հավատարմագրումն ուսումնական հաստատության մասնագետների պատրաստման որակի պետական կրթական չափորոշիչներին համապատասխանության ճանաչումն է պետության կողմից», կարգախոսը սակայն գործընթացում, իբրեւ պետական չափորոշիչ, օգտագործվել են պետական բուհերի ծրագրերն ու դասավանդման կազմակերպման մեթոդիկան: Մի քանի մասնավոր բուհերը իրենց ուսումնական պլաններն ու ծրագրերը (այլ կերպ` կարեւոր չափորոշիչները) ձեռք են բերել ՌԴ-ի մայրաքաղաքի նույնանուն բուհերից:

Ավագ Խաչատրյան («Հրաչյա Աճառյան» համալսարանի ռեկտոր)

- 1991-ին մենք, Մոսկվայի միջազգային հարաբերությունների ինստիտուտի հետ կնքված պայմանագրով, ձեռք ենք բերել այդ բուհի ուսումնական պլանները եւ տեղայնացրել: Ըստ պայմանագրի, ուսումնական պլանների դիմաց բուհին վճարել ենք:

Տասը տարվա ընթացքում եղել են փորձաքննություններ, այդ ուսումնական պլանների մասին դրական են արտահայտվել պետական համալսարանի դասախոսները: Այսինքն ՌԴ-ից բերված ուսումնական պլանների վերաբերյալ եղել է դրական վերաբերմունք:

Անահիտ Մելքոնյան (ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության լիցենզավորման եւ հավատարմագրման ծառայության պետի պաշտոնակատար)

- Շատ մասնավոր բուհեր ՌԴ-ի մայրաքաղաքի նույնանուն բուհերից ձեռք են բերել ուսումնական պլաններ: Մինչդեռ կրթության եւ գիտության նախարարությունն ինքը պետք է մշակեր չափորոշիչներ: Հավատարմագրման ընթացքում, օգտագործելով պետական բուհերի որակի չափորոշիչները, տեղի է ունեցել հավատարմագրման գործընթացի սկզբունքային կետերի խախտում. պետական բուհերը մասնավորների նկատմամբ հայտնվել են արտոնյալ վիճակում: Չէ՞ որ պետական բուհերը նույնպես, որպես ինքնակառավարվող բարձրագույն ուսումնական հաստատություններ, ենթակա են հավատարմագրման: Ի դեպ, մինչ օրս ոչ մի պետական բուհ դեռ չի հավատարմագրվել եւ չի էլ շտապում հավատարմագրման հայտ ներկայացնել, մինչդեռ դասընթացն ավարտած ուսանողներին շարունակում են տրվել պետական նմուշի դիպլոմներ:

Խախտումներ պետական հավատարմագրման ընթացակարգում

Փաստաթղթի 7-րդ կետում ասվում է. «Դրական փորձագիտական եզրակացության դեպքում նախարարության սահմանած կարգով իրականացվում է 2 տարվա շրջանավարտների ամփոփիչ ստուգում (ատեստավորում): Հիշյալ ընթացակարգի հաջորդ` 8-րդ կետն ավելացնում է. «Փորձագիտական եզրակացության եւ անընդմեջ 2 տարվա շրջանավարտների առնվազն 60 տոկոսի ատեստավորման դրական արդյունքների հիման վրա Ծառայությունը մեկամսյա ժամկետում պետական հավատարմագրման մասին եզրակացություն է ներկայացնում նախարարին»:

ՀՀ ԿԳ նախարարը խախտել է հավատարմագրման ընթացակարգի այս խիստ չափորոշիչը, երբ օրինականացրել է ապօրինությունը` չսպասելով, որ ՀՀ կառավարության 2000 թվականի հուլիսի 7-ի թիվ 372 որոշումից անցնի պարտադիր 2 տարին, երբ «անընդմեջ 2 տարվա շրջանավարտների առնվազն 60 տոկոսի ատեստավորման դրական արդյունքները» երեւան գան: ՀՀ ԿԳ նախարարությունը պետական հավատարմագրեր է տվել 13 բուհի: Պետական հավատարմագրեր ստացած բուհերից ինը հավատարմագրվել են լրիվ, 4-ը` առանձին մասնագիտությունների գծով:

Հավատարմագրվող մասնավոր բուհերը պետք է հաղթահարեին նաեւ այդ դժվարին արգելքը. դասախոսական կազմի 50%-ը պետք է հրամանագրված լիներ «հիմնական աշխատող»: Հավատարմագրեր ստացած բուհերից 8-ում դասավանդվում է «իրավագիտություն» առարկան: Հավատարմագրման պարտադիր պահանջի համաձայն` հավատարմագրված յուրաքանչյուր առարկայի համար տվյալ բուհը պետք է ունենա գիտական աստիճանով առնվազն 3 մասնագետ հիմնական աշխատող: Դա ենթադրում է, որ այդ գիտնական- դասախոսները հիմնական աշխատանքի անցնելով որեւէ բուհում, ուրիշ բուհում իրավունք չունեն հիմնական աշխատողի կարգավիճակով հանդես գալու:

Հավատարմագրված բուհերի ընդամենը մեկ մասնագիտություն` իրավագիտություն, դասավանդող գիտնական բանախոսների անուն, ազգանունների, գիտական կոչումների ուսումնասիրությունից կարելի է եզրակացնել, որ գիտնական-իրավագետների մի մասը «հիմնական աշխատող է» միաժամանակ մի քանի բուհում: «Հայկական բժշկական ինստիտուտում աշխատում են 41 բժշկական գիտությունների թեկնածուներ (15-ը հիմնական) եւ 19-ը դոկտորներ (4-ը հիմնական): Ընդհանուր առմամբ բուհում աշխատող, գիտական աստիճան ունեցող 73 հոգուց միայն 31-ն են հիմնական աշխատող: Աշխատողների ընդհանուր քանակը 104 է:

Առեղծված չկա էլ իրականում. պարզապես դասախոսներն ունեն մի քանի աշխատանքային գրքույկ, եւ դրանք ներկայացնում են պահանջվող վայրերում:

Հավատարմագրված բուհերի ներկայացրած «Տեղեկանք»-ների ուսումնասիրությունից պարզվել է, որ մեծ պահանջարկ վայելող մասնագիտություններից իրավագիտություն մասնագիտությամբ միայն Հայաստանում կան 47 գիտական աստիճան ունեցող իրավագետներ, տնտեսագիտության գծով` 78 տնտեսագետ-գիտնականներ: Էլ չենք խոսում այլ մասնագիտությունների գծով գիտական աստիճան ունեցող բանախոսների «հզոր» բանակի մասին, որով համալրված է մասնավոր բուհերի պրոֆեսորադասախոսական կազմը: Եթե նման ահռելի բանակ աշխատում է մասնավոր բուհերում, ապա բնական է, որ գիտական աստիճան ունեցող բանախոսների մի պատկառելի զանգված էլ գործում է պետական բուհերում:

Վիճակագրություն

Ըստ ՀՀ ազգային վիճակագրական ծառայության տեղեկատվական- վերլուծական զեկույցի, երկրի 19 պետական բուհերում 2000-ին սովորել է 43 հազար 615 ուսանող: Հիշյալ բուհերում աշխատել է 7623 դասախոս: Պետական բուհերում դասախոսների եւ ուսանողների թվերի հարաբերակցությունը կազմել է 1:6:

Նույն ժամանակահատվածում ոչ պետական, մասնավոր բուհերում սովորել է 17 111 ուսանող, աշխատել` 4020 դասախոս: Հարաբերակցությունը եղել է 1:4:

Մեր ուսումնասիրությամբ հավատարմագրված ամենախոշոր «Հր. Աճառյան» համալսարանում դասախոս-ուսանող հարաբերակցությունը կազմում է 1:8, «Գլաձոր»-ում` 1:10: Ստացվում է, որ ոչ ուսանողի պակաս կա, ոչ դասախոսի:

Իրականության մեջ, իհարկե, բացառվում է մասնագետների` ըստ մասնագիտությունների քվոտավորումը: Կրթությունը բնական մենաշնորհ չէ, որ կարգավորվի պետության կողմից: Մասնագետների տեսականին եւ քանակը որոշում է շուկան: Ի դեպ, մի յուրօրինակ ուսումնասիրության արդյունքում ՀՀ ազգային-վիճակագրական ծառայության ղեկավար Ստեփան Մնացականյանը եզրակացրել է. «Մենեջմենթ մասնագիտությամբ 40 հազ. աշխատողի պահանջարկ կա»:

Ուսանողների քանակը եւ ուսման վարձերը

Ըստ ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության բուհերի վարչության պետ Ռ. Գասպարյանի, հավատարմագրման չափորոշիչներում չի ֆիքսվել կուրսային խմբերում ուսանողների քանակի նվազագույն շեմը: «Ընդսմին հասկանալի է, որ պետք է պահպանվեր ակադեմիական խումբ հասկացողությունը` 20-25 ուսանող»: Մինչդեռ, լիցենզավորման եւ հավատարմագրման ծառայության պետի պաշտոնակատար Ա. Մելքոնյանի խոստովանությամբ. «Ստիպված էինք պայմանականորեն 10 ուսանողից ավել նվազագույն քանակ սահմանել, որպեսզի պահպանվի «60 տոկոսի ատեստավորման դրական արդյունքների հիման վրա» չափորոշիչը: Ուսանողների նվազագույն քանակի ապահովման չափորոշիչը, կարելի է ասել, դեռ նոր պիտի մշակվի, քանզի, այն, ինչ եղել է, լուծել է միայն իրավիճակային խնդիր:

Ինչ վերաբերում է ուսման վարձերին, ապա միանշանակ, յուրաքանչյուր ուսումնական հաստատություն, որպես ինքնակառավարվող սուբյեկտ, ինքն է սահմանում իր ուսման վարձերը: Դասավանդվող մասնագիտությունների ուսման վարձերի ձեւավորման հիմքում շուկան է` իր առաջարկ-պահանջարկի համամասնությամբ: Այս առումով պետական եւ ոչ պետական բուհերի մեծ պահանջարկ վայելող մասնագիտությունների ուսման վարձերը, եթե չեն նույնանում, ապա մոտենում են իրար: Պետական բուհերում ամենաբարձր ուսման վարձեր են սահմանել Մ. Հերացու պետական բժշկական համալսարանը $1400 (ֆակուլտետների գերակշիռ մասում), Երեւանի պետական համալսարանը իրավաբանական ֆակուլտետում` $1400: Համեմատաբար բարձր ուսման վարձեր են սահմանվել հավատարմագրված «Հրաչյա Աճառյան» համալսարանում (մինչեւ $800): Այս բուհում ուսման վարձերի նվազագույն եւ առավելագույն չափերի միջակայքը բավականին մեծ է` $400-800:

«Գլաձոր» համալսարանը բոլոր ֆակուլտետներում սահմանել է միասնական ուսման վարձ` $500: Այս բուհում գործում է զեղչերի ճկուն համակարգ սոցիալապես անապահով խավի, ՀՀ պաշտպանության ժամանակ հաշմանդամ դարձած անձանց, զոհված ազատամարտիկների ընտանիքների համար: Հավատարմագրված մյուս բուհերում ուսման վարձերի նվազագույն շեմը $200 է, առավելագույնը մինչեւ $450:

Հետաքրքիր է ուսման վարձերի գանձման եւ վերջինիս հետ կապված մի քանի հարցերի կարգավորման գործընթացը հանրապետության բուհերում: Միանգամից նշենք, որ այս կտրվածքով բուհերի հավատարմագրման գործընթացը ոչ մի չափորոշիչ չի ներառում:

Ինչպես ուսման վարձերը, այնպես էլ վարձերի ուշացման ժամանակ կիրառվող տույժերը սահմանում է տվյալ բուհը` թե¯ պետական, թե¯ մասնավոր: Այսպես. ե¯ւ մայր բուհում, ե¯ւ պետական այլ բուհերում ուսման կիսամյակային վարձը չմուծած ուսանողին թույլ չի տրվում մասնակցել քննաշրջանին: ԿՆ բուհերի վարչության պետ Ռ. Գասպարյանի հավաստմամբ. «Վարձը չմուծած ուսանողը զրկվում է քննաշրջանի առնվազն 1 քննություն հանձնելու իրավունքից: Չհանձնած քննությունը տվյալ ուսանողը այնքան ժամանակ չի կարող վերահանձնել, քանի դեռ ուսման վարձը չի մուծել: Մասնավոր բուհերի համեմատ, պետական բուհերում ուսման վարձը ուշացրած ուսանողների նկատմամբ կիրառվող տույժերը մեղմ են: Հազվադեպ է լինում, երբ ուսման վարձը չմուծելու պատճառով բուհից ուսանող է հեռացվում:

Մասնավոր բուհերում այլ է վերաբերմունքը ուսման վարձը ուշացնողների կամ չվճարողների նկատմամբ: Նախ` այն մասին, թե ո՞րն է դրա գլխավոր պատճառը: «Հրաչյա Աճառյան» համալսարանի ռեկտոր Ա. Խաչատրյանի խոսքերով. «Դեռ սեպտեմբեր ամսին, երբ նոր-նոր կախվում են բուհ ընդունված դիմորդների ցուցակները, պարտադիր պետք է մուծենք հարկերը` ուսանողների քանակին համապատասխան: Եթե ընդունված դիմորդը, ինչ-ինչ պատճառներով, հրաժարվում է մեր բուհում սովորելուց, միեւնույն է, մենք պետք է վճարենք նաեւ նրա չվճարած ուսման վարձի հարկը»:

Մինչեւ անցյալ տարի «Հրաչյա Աճառյան» համալսարանում ուսման վարձն ուշացրած ուսանողների նկատմամբ կիրառվել է տույժերի յուրահատուկ համակարգ:

Ռ. Վ. - Երբ ընդունվեցի «Հրաչյա Աճառյան» համալսարան, տնտեսաիրավագիտության ֆակուլտետ, շատերն ինձ խորհուրդ տվեցին տեղափոխվել այլ բուհ: Երկու պատճառ կար դրա համար. ուսման վարձն անհամեմատ թանկ էր, բացի այդ բացակայությունների պատճառով հաճախ դաս չէինք անում: Առաջին քննաշրջանի ընթացքում պարզվեց, որ մեզ, խոստացածի համաձայն, խորը եւ հիմնավոր գիտելիքներ չեն տալիս, սակայն ուսման վարձի գանձման ժամանակ խիստ հետեւողական են եւ սկզբունքային: Ես չկարողացա սահմանված ժամկետում վճարել ուսման վարձը: Հաշվապահությունում զգուշացրեցին, որ յուրաքանչյուր ամիս գումարին տոկոսներ են ավելանալու, որ լավ կլինի պարտքով գումար ճարենք եւ շուտ վճարենք: Բարձր կուրսեցիները հաստատեցին, որ դա, իրոք, այդպես է: Մի քննաշրջան պարտքով փող վերցրինք, երկրորդն էլ, սակայն 2-րդ կուրսի առաջին քննաշրջանից հրաժարվեցի սովորել:

Ն. Մ. - Մինչեւ 4-րդ կուրսի առաջին քննաշրջան կարողացանք վճարել վարձը: «Հրաչյա Աճառյան» համալսարանի ամենաթանկ ֆակուլտետում չէի սովորում եւ, եթե հայրիկս չկորցներ իր աշխատանքը, հնարավոր է ես այս տարի կավարտեի ուսումս: Մեր ընտանեկան դրությունը միանգամից վատացավ, իսկ ուշացրած վարձերին գումարվեցին տոկոսներ: Մեկ տարի գնում էի «դասի», չնայած վաղուց արդեն հեռացված ուսանող էի: Խնդրեցի` թույլ տան բոլորի հետ ես էլ հանձնեմ քննությունները, ապա գլխիս ճարը տեսնեմ, արգելեցին: Ես մինչեւ այսօր շարունակում եմ հաճախել համալսարան, որի ուսանողը չեմ այլեւս:

Ա. Ս. - «Գալիք» համալսարանում էի սովորում: Երկրորդ կուրսում չկարողացա վճարել ուսման վարձը, գումարվեցին տոկոսներ, ստացվեց պատկառելի մի գումար: Տանն ասացի, փոշմանել եմ, սխալ եմ ընտրել մասնագիտությունս, որպեսզի ծնողներս բարոյապես հանգիստ լինեն: Մեկ-երկու ամսից մերոնց համոզեցի տեղափոխվել ՌԴ: Մի քանի օրից ես էլ եմ մեկնելու Ռուսաստան:

Արամ Խաչատրյան («Հրաչյա Աճառյան» համալսարանի պրոռեկտոր)

- Մինչեւ մեկուկես տարի առաջ վարձն ուշացրած ուսանողների` պարտք- գումարին ավելացվում էր տոկոսադրույք` ամսական 30 $-ի չափով: Վարձերին ավելացվող տոկոսները, տարվա կտրվածքով չպետք է գերազանցեին 120 $-ը:

Ինչ վերաբերում է վարձերը չմուծելու հետեւանքով ուսանողների հեռացմանը, ապա տարբեր պատճառներով (այդ թվում նաեւ չմուծելու) համալսարանը թողնում է ուսանողների 15%-ը:

Ուսման ուշացրած վարձին հավելվել են տոկոսներ: Բուհը վերածվել է վաշխառուի, եւ այս փաստը կրթության եւ գիտության նախարարության առանձին քննության առարկա չի դարձել: Չվճարած ուսման վարձերին տոկոսադրույքների հավելումը լայն տարածում է գտել Հայաստանի մասնավոր բուհերի պրակտիկայում:

Մի՞գուցե սա էլ հավատարմագրման եւ լիցենզավորման գործընթացի էական բացթողումներից է: Եթե ուսման վարձերի նվազագույնից առավելագույն շեմի սահմանումը բուհի ինքնակառավարման սրբազան իրավունքն է, ինչպես նաեւ շուկայի ուղղակի ազդեցության արդյունք, ապա ուսման վարձերին տոկոսադրույքների հավելումը սկզբունքորեն անհարիր է զարգացող երկրում իրականացվող կրթության եւ գիտության պետական քաղաքականությանը:

Ի դեպ, դրամաշորթության հետաքրքիր մի տարատեսակ էլ կիրառվում է պետական մի հայտնի բուհում` ճարտարագիտական համալսարանում: Ս. Ա. -Երեք անգամ, տարբեր պատճառներով չեմ մասնակցել լաբորատոր աշխատանքներին: Քննությանը ինձ թույլ տվեցին մասնակցել, ասացին, որ պետք է այդ աշխատանքներն անպայման հանձնեմ: Երբ գնացի լաբորատորները կատարելու, աշխատանքի ղեկավարը յուրաքանչյուրի համար պահանջեց 1000 դրամ` պատճառաբանելով, որ փորձերը միայն ինձ համար են արվելու, ուստի ես պետք է իմ գրպանից վճարեմ անհրաժեշտ նյութերի համար:

Հավատագրման գործընթացը միայն գաղափարի հաղթանա՞կ

2000-ի հուլիսից գործող ԿՆ «Լիցենզավորման եւ հավատարմագրման ծառայությունը» իրականացրել է 108 իրավաբանական անձանց ներկայացրած փաստաթղթերում առկա տվյալների լիցենզավորման պայմաններին համապատասխանության փորձաքննություն եւ եզրակացություն եւ ներկայացրել է նախարարին` կրթական գործունեության լիցենզիա տալու համար: Արդյունքում նախարարի հրամանով լիցենզավորվել է 1 հետբուհական կրթություն իրականացնող ուսհաստատություն, 54 բուհ, 16 միջին մասնագիտական, 15 հանրակրթական, 3 նախադպրոցական ուսումնական հաստատություն եւ 19 լրացուցիչ կրթական ծրագիր, կասեցվել են բազմաթիվ մասնագիտություններ, հատկապես առողջապահության եւ իրավաբանության բնագավառներում: Ծառայությունը ուսումնական հաստատությունների կողմից լիցենզավորման պայմանները, ուսուցման որակը կամ պետական կրթական չափորոշիչների պահանջները չապահովելու մասին եզրակացություններ է ներկայացրել նախարարին, որի արդյունքում ուժը կորցրած է ճանաչվել 12 լիցենզիա, 6 բուհում կասեցվել է առանձին մասնագիտություններով կրթական գործունեությունը:

Բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների եւ դրանց մասնագիտությունների պետական հավատարմագրման մասին եզրակացություն ներկայացնելու նպատակով.

- մշակել եւ նախարարի հաստատմանն է ներկայացրել միջին եւ բարձրագույն ուսումնական հաստատությունների գործունեության ինքնավերլուծության օրինակելի ձեւը, «Հավատարմագրման գործընթացում գտնվող բարձրագույն եւ միջին մասնագիտական ուսումնական հաստատությունների շրջանավարտների ամփոփիչ ատեստավորման» կարգը:

Ստեղծել է փորձագետների բանկ, պետական բուհերի, ազգային ակադեմիայի ինստիտուտների, ՀՀ կենտրոնական բանկի, ՀՀ ֆինանսների եւ էկոնոմիկայի, արտաքին գործերի, արդարադատության, ՀՀ մշակույթի, երիտասարդության եւ սպորտի նախարարությունների եւ ՀՀ նախագահի պետաիրավական վարչության ներկայացրած մասնագետներից: Կազմակերպել է շրջանավարտների ամփոփիչ ատեստավորման միասնական հարցաշարերի ստեղծման եւ սահմանված կարգով դրանց հաստատման աշխատանքները, մասնակցել է ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարության կողմից կազմակերպված ոչ պետական 14 բուհերի 1999-2000 ուստարվա եւ 30 բուհերի 2000-2001 ուստարվա շրջանավարտների ամփոփիչ ատեստավորմանը, մշակել եւ հաստատել է հավատարմագրման ցուցանիշների ստուգման մեթոդական ցուցումները:

Հավատարմագրման բոլոր փուլերն անցած բուհերի մասին տեղեկություններ եւ պետական հավատարմագրում իրականացնելու սխեմա է ներկայացրել ՀՀ կառավարությանը եւ ստացել կառավարության համաձայնությունը, ուսումնական հաստատությունների եւ դրանց մասնագիտությունների պետական հավատարմագրման մասին եզրակացություններ է ներկայացրել նախարարին, որի արդյունքում ամբողջությամբ հավատարմագրվել են 9 բուհ եւ 4 բուհի առանձին մասնագիտություններ:

Ծառայության իրականացրած գործունեության արդյունքում հանրապետությունում գործող 88 մասնավոր բուհերից 20-ը, 33 միջնակարգ մասնագիտական կրթօջախներից 14-ը փակվել են:

Առանձին քննության է արժանի մասնավոր բուհերին հավատարմագրման գործընթացում ներկայացվող կարեւորագույն մի չափորոշիչ, ինչպիսին է ասպիրանտուրային կրթության կազմակերպումը: ԿՆ գիտության վարչության պետ պրն Թռչունյանի հավաստմամբ. «Մասնավոր բուհերի հավատարմագրման գործընթացում ասպիրանտուրայի պարտադիր չափորոշիչ կիրառելը ճիշտ չէ, քանզի պետք է ընդունել, որ ասպիրանտուրան գիտական մտքի կենտրոն է, որը դատարկ տեղում չի կարող ստեղծվել»:

Բացառելով հավատարմագրման գործընթացի ֆորմալ ընկալումը` եզրափակենք. հավատարմագրումը կրթական համակարգի բարեփոխումների դժվարին, խիստ կարեւոր գործընթաց է, որը լիարժեք կայանալու դեպքում ի զորու է վերականգնել բարձրագույն կրթության դիպլոմի կորսված պատիվը:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter