HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Գրիշա Բալասանյան

Նույն ընկերության մոտ ԱՊՊԱ պայմանագիր ունենալու դեպքում պատահարի մասին կրկնակի տեղեկացումը ձևական է. Վճռաբեկ դատարանի որոշումը

Հրապարակվել է Վճռաբեկ դատարանի նախադեպային որոշումը, որը վերաբերում է ապահովագրական ընկերությանը վթարի մասին տեղեկացնելուն: Դատարանի որոշման համաձայն, եթե վթարի մասնակից երկու տրանսպորտային միջոցերի օգտագործումից բխող պատասխանատվությունն ապահովագրված է նույն ընկերության մոտ, ապա պատահարի ժամանակ նույն ապահովագրական պատահարի մասին ապահովագրական ընկերությանը կրկնակի տեղեկացնելու պարտականությունը կրում է ձևական բնույթ՝ զուրկ բովանդակային նշանակությունից, և չի ծառայում օրենսդրի նպատակին: Այլ կերպ ասած, նույն ընկերության մոտ գործող ԱՊՊԱ պայմանագիր ունեցող վթարի մասնակից տրանսպորտային միջոցի վարորդներից մեկի՝ վթարի մասին ապահովագրող ընկերությանը հայտնելն արդեն իսկ բավարար է, և պարտադիր չէ մյուս վարորդի տեղեկացումը։

Վճռաբեկ դատարանն արձանագրել է, որ ապահովագրական պատահարի մասին ապահովագրողին տեղեկացնելու կանոնն ինքնանպատակ չէ, քանի որ դրանով հնարավորություն է ընձեռվում ձեռնարկել անհրաժեշտ գործողություններ: Մասնավորապես՝ հավաքելու պատահարի մասին լրացուցիչ, ելակետային տվյալներ, մասնակիցներին տրամադրելու իրենց հետագա վարքագծի մասին տեղեկատվություն, իսկ անհրաժեշտության դեպքում՝ տալու ապահովագրական պատահարի հետևանքով հնարավոր կամ հատուցման ենթակա վնասները նվազեցնելու, արդյունավետ և արագ իրավիճակը լուծելու, ինչպես նաև երթևեկության բնականոն ընթացքը վերականգնելու մասին ցուցումներ: Իսկ պարզեցված հատուցման գործընթացի դեպքում պատահարի մասին տեղեկացվելու պայմաններում ապահովագրողը, նախ՝ հավաստիանում է, որ վարորդները չեն խոչընդոտում բնականոն երթևեկությանը, որից հետո հարցադրումներ կատարոում համաձայնեցված հայտարարագրում լրացված տեղեկատվության վերաբերյալ:

Վճռաբեկ դատարանն արձանագրել է, որ եթե Հայաստանի ավտոապահովագրողների բյուրոյի ընդունած կանոններով սահմանած ժամկետում և կարգով ապահովագրական պատահարի մասին ընկերությունը տեղեկացել է դրա մասնակից ավտոտրանսպորտային միջոցի վարորդից, որի օգտագործումից բխող պատասխանատվությունն ապահովագրված է իր մոտ՝ ստանալով պատահարի և դրա մասնակից ավտոտրանսպորտային միջոցների մասին տեղեկատվություն, ապա տեղեկացումը ծառայել է օրենքով հետապնդվող նպատակին։ Ըստ դատարանի՝ տեղեկացվելուց հետո ապահովագրողն արդեն ունեցել է գործողություններ ձեռնարկելու իրական հնարավորություն:

Դատական վեճն առաջացել է այն բանից հետո, երբ Ֆինանսական հաշտարարը վարորդներից մեկի օգտին որոշում է կայացրել, ինչը դուր չի եկել ապահովագրական ընկերությանը։

Մասնավորապես՝ տրանսպորտային միջոցն օգտագործող քաղաքացու և «ՌԵՍՈ» Ապահովագրական ՓԲԸ-ի միջև կնքվել է ավտոտրանսպորտային միջոցների օգտագործումից բխող պատասխանատվության պարտադիր ապահովագրության (ԱՊՊԱ) պայմանագիր, որով ապահովագրել է MERCEDES մակնիշի ավտոմեքենայի օգտագործումից բխող պատասխանատվությունը:

2021թ. հուլիսի 9-ին, ժամը 18:30-ի սահմաններում Արարատի մարզի Շահումյան գյուղում տեղի է ունեցել ճանապարհատրանսպորտային պատահար՝ նշված MERCEDES և մեկ այլ քաղաքացու պատկանող OPEL մակնիշի ավտոմոբիլների մասնակցությամբ: OPEL-ի սեփականատերը ևս ԱՊՊԱ պայմանագիր է ունեցել «ՌԵՍՈ» ԱՓԲԸ-ի հետ։

Ապոհավագրական ընկերությունը վթարի հետևանքով տուժած քաղաքացիների առողջությանը պատճառված վնասների հատուցման և OPEL մակնիշի ավտոմեքենային պատճառված գույքային վնասի հատուցման որոշումներ է կայացրել: 

Ապահովագրական ընկերությունը MERCEDES մակնիշի ավտոմեքենայի սեփականատիրոջը ներկայացրել է հետադարձ պահանջ, այլ կերպ ասած՝  OPEL մակնիշի ավտոմեքենայի համար հատուցած վնասների հետգանձում՝ մոտ 1 մլն 424 հազ. դրամի չափով: Պատճառաբանությունն այն է, որ ապահովագրական պատահարից հետո պատահարի մասին MERCEDES-ի վարորդը կամ սեփականատերը չեն հայտնել «ՌԵՍՈ» ապահովագրական ՓԲԸ-ի ներկայացուցչին: Ընկերությունն ընդունել է, որ թեև այլ անձի միջոցով տեղեկացվել է ապահովագրական պատահարի մասին, այդուհանդերձ միայն այն հիմքով, որ MERCEDES-ի սեփականատերը կամ վարորդը սահմանված ժամկետում և կարգով իրենց չեն տեղեկացրել պատահարի մասին, «ՌԵՍՈ» ապահովագրական ՓԲԸ-ի մոտ MERCEDES-ի սեփականատիրոջ նկատմամբ ծագել է հետադարձ պահանջի իրավունք:

MERCEDES-ի սեփականատերը ապահովագրական ընկերությանը խնդրել է իր նկատմամբ չկիրառել այդ պահանջը, ինչը մերժվել է, որից հետո քաղաքացին դիմել է Ֆինանսական հաշտարարի գրասենյակ: Հաշտատարի որոշմամբ քաղաքացու պահանջը բավարարվել է, ինչից դժգոհ է մնացել «ՌԵՍՈ» ապահովագրական ՓԲԸ-ն և այդ որոշումը չեղյալ ճանաչելու պահանջով դիմել դատարան:

Ուշագրավն այն է, որ ստորադաս դատարանները որոշում են կայացրել հօգուտ ապահովագրական ընկերության, սակայն Վճռաբեկ դատարանը բեկանել է Վերաքննիչ դատարանի որոշումը և այն փոփոխել՝ հօգուտ վարորդի:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter