HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Հայց. եկեղեցւոյ բարեկարգութեան հրատապ հարցը

Կարելի չէ անտեսել ժամանակին պահանջները, որովհետեւ ժամանակը ամենազօր ոյժն է որ կը սղոցէ անհարկի եւ անտրամաբանական դիմադրութիւնները եւ հեղեղի նման կը քանդէ եւ կը տապալէ ամէն ինչ որ արգելք կ’ըլլայ ժամանակի պահանջներու իրագործման։ Դարձեալ կարելի չէ, եւ վտանգաւոր է, կառչած մնալ դաւանանքի ու հաւատքի անսրբագրելիութեան, որովհետեւ անփոփոխութիւնը լճացում կը յառաջացնէ, իսկ լճացումը թէ՛թունաւոր է եւ թէ՛վնասակար, որովհետեւ առաջ կը բերէ ճահճացում, մէկ խօսքով՝ ամբողջական ապականացում, որուն դէմ յանդիման կը կանգնի այսօր Հայաստանեայց Եկեղեցին։

Պէտք է ընդունինք որ եկեղեցիներէն խոյս տուած է քրիստոնէական ոգին եւ կրօնքը տագնապի շրջանէ մը կ’անցնի ամբողջ աշխարհի մէջ, որովհետեւ մարդիկ չեն ուզեր մշակել իրենց հաւատքի կարողութիւնները։ Ամէն ինչ դարձած է մեքենականութիւն, այլ խօսքով՝ մեր արարողութիւնները դարձած են կրօնական շարժապատկերի մը նման տափակ, անհամ եւ անհրապոյր ներկայացում մը, ուր աղօթքները կ’արտասանուին շատ անգամ տգէտ եկեղեցականներու կողմէ, որոնք յաճախ իրենց կարդացածը հասկնալու եւ ապրելու ո՛չ միայն յարմարութիւնը չունին, այլեւ պատրաստութիւնը։ Եթէ մեր եկեղեցիներու նստարանները թափուր են այսօր, որովհետեւ աւանդապաշտութիւնն է մտած մեր եկեղեցիներէն ներս միայն, պարպելով մեզ բոլոր հոգեկան ապրումներէ։ Հոն ուր չկայ շարժում, չկայ նաեւ եղափոխութիւն, յառաջդիմութիւն եւ հետեւաբար կայ միայն քարացած մտայնութիւն, որ 21րդ դարու մարտահրաւէրներուն դիմաց չի կրնար որեւէ լուծում առաջարկել հաւատացեալին եւ դատապարտուած է ամլութեան։

Բարեկարգութեան մասին խօսելէ առաջ, նախ սահմանենք թէ ի՞նչ կը նշանակէ բարեկարգութիւն բառը.- լաւ կարգաւորել, դասաւորել, վերակազմել, կարգ-կանոն մտցնել, կազմակերպել, բարենորոգել։ Թէեւ բարեկարգութիւն բառը (Reform կամ Reformation) կրօնական եւ քաղաքական շարժում կը յիշեցնէ միանգամայն, որուն հետեւանքով Կաթողիկէ (Catholic) եկեղեցւոյ միութեան “անխորտակելի” միութիւնը խախտեցաւ։

Լութերական այս շարժումը անտառային հրդեհի նման տարածուեցաւ հեռանալով եւ դուրս ելլելով իր իսկական նպատակէն եւ դարձաւ հոմանիշ Բողոքականութեան, որ իր այլազան եւ բազմազան ճիւղաւորումներով, Եւրոպայի ու ապա մասնաւորաբար Հիւսիսային Ամերիկայի Միացեալ Նահանգներու մէջ, յեղափոխեց քրիստոնէական Ընդհանուր Եկեղեցւոյ աւանդական ըմբռնումը եւ դարձաւ մի կերպ քաղաքական ոյժ, հակազդելու Կաթողիկէ Եկեղեցիին, պայքար մը որ տակաւին կը շարունակուի մեր օրերուն կրօնական եւ քաղաքական ճակատներու վրայ։

Կրնա՞յ ըլլալ որ մեր եկեղեցւոյ մէջ կատարուելիք բարեկարգութիւնը ոեւէ ձեւով կարենայ խախտել նաեւ Հայց. Եկեղեցւոյ դիրքը քրիստոնէական պատմական եկեղեցւոյ մեծ ընտանիքին մէջ։ Անկասկած ոչ. որովհետեւ մեր եկեղեցւոյ մէջ կատարուելիք բարեկարգութիւնը չի մերժեր եկեղեցւոյ հեղինակութիւնը եւ այդ դերը չի տար անհատին՝ ինչպէս պատահեցաւ Բողոքականութեան պարագային։

Բարեկարգութիւնը այն իմաստով զոր մենք կը հասկնանք Հայց. Եկեղեցիէն ներս՝ կը նշանակէ կենդանութիւն արտայայտող վիճակ մը, զարգացման տեւական ընթացք մը, որ ոչ՛ թէ կ’այլափոխէ, կ’օտարանայ, այլ կը զարգանայ իր հիմնական սկզբունքներուն մէջ եւ այս զարգացման վիճակն է որ կ’արտայայտէ անոր կենդանութիւնը, քայլ պահելով իր ժողովուրդի ամէնօրեայ հոգեմտաւոր կեանքին հետ։

Նկատի ունենալով որ Հայ ժողովուրդի մեծամասնութիւնը ոչինչ կը հասկնայ Եկեղեցւոյ դաւանաբանական խնդիրներէն, հետեւաբար այդքան ալ հետաքրքրուած չէ այդ բաժնի բարեկարգութեամբ։ Զինք հետաքրքրողը աւելի՝ եկեղեցականներու պատրաստութիւնն է, անոնց վարքն ու բարքը, եկեղեցական արարողութեանց տեւողութիւնը եւ ներդաշնակ երգեցողութիւնը, եւ այնպիսի հարցեր որոնք անմիջական կապ ունին իր հոգեմտաւոր աշխարհի հետ ԱՅՍՕՐ։

Հայց. Եկեղեցւոյ բարեկարգութեան խնդրին մէջ կարեւորագոյնն է եկեղեցւոյ պաշտօնէութեան պատրաստութիւնը, որովհետեւ հոգեւոր եւ մտաւոր պատրաստութիւն ունեցող եկեղեցականութիւնն է որ պիտի կարենայ Եկեղեցին պահել եւ ղեկավարել 21րդ դարու բոլոր մարտահրաւէրներու դիմաց։ Մէկ խօսքով, պատրաստուիլ ժամանակի պահանջներուն համաձայն, ինչպէս ըրաւ Կաթողիկէ Եկեղեցին երբ Բողոքականութեան նուաճումներու հետեւանքով կորսնցուցած հաւատացեալները կրցաւ փոխարինել միսիոնարական դաշտերու մէջ ձեռք բերուած յաջողութիւններով: Իսկ այս բոլորը՝ ան կը պարտի պատրաստուած, զինուորեալ Յիսուսեան միաբանութեան, որ տակաւին կը գործէ նոյն աշխուժութեամբ կազմելով Կաթողիկէ Եկեղեցւոյ ողնասիւնը։

Պատրաստութիւն ըսելով կը հասկնանք ամբողջական պատրաստութիւն. այսինքն բացի աստուածաբանական գիտելիքներէ (Ընդհանուր Եկեղեցւոյ պատմութիւն, Եկեղեցական մատենագիտութիւն, Հայրախօսութիւն, Քահանայագործութիւն, Ծիսակատարութիւն)՝ նաեւ արտաքին գիտութեանց եւ քաղաքագիտութեան հմտութիւն (օրինակ՝ Հոգեբանութիւն, Փիլիսոփայութիւն, Ընկերաբանութիւն, Իրաւաբանութիւն, Ճարտարապետութիւն, Բժշկութիւն, եւայլն), համաձայն ժամանակի պահանջներուն։

Նկատի ունենալով Հայց. Եկեղեցւոյ մերօրեայ աւելի խիստ եւ խրթին պահանջները, անհրաժեշտ է ունենալ եւ շեշտել կարիքը որակեալ պաշտօնէութեան, որոնք կրնան լրացնել եկեղեցականէ մը ակնկալուած բոլոր պայմանները՝ Կոչում, Նկարագիր, Ուսում, Կենցաղավարութիւն։ Այս առաքինութիւններու համադրումն է որ պիտի կարենայ ապահովել Եկեղեցւոյ գոյատեւումն ու բարգաւաճումը նոր լուասաւորութեամբ եւ մեկնաբանութեամբ:

Բայց ո՞վ պիտի կատարէ բարեկարգութիւնը: Անկասկած որ մեր Եկեղեցական-Ազգային Ժողովները, թէեւ՝ անցեալին, միջին դարերուն Գրիգոր Տաթեւացիէն սկսած մինչեւ Գէորգ Ե. Կաթողիկոս Ամենայն Հայոց, որպէս հեղինակաւոր պատրաստուած եկեղեցականներ (կաթողիկոս, եպիսկոպոս եւ վարդապետ) բարեկարգչական ձեռնարկներ կատարած են իրենց անձին հեղինակութեան հմայքով. ինչպէս՝ վարդապետական աստիճաններու ստեղծում, տօնացուցական փոփոխութիւններ, պսակի արգիլուած օրէնքներու փոփոխութիւն եւ այս բոլորը տակաւ առ տակաւ ընդունուած են եւ գործածուած մեր եկեղեցական կեանքին մէջ։ Եթէ ուզենք աւելի խոր կերպով ուսումնասիրել, պիտի տեսնենք որ ժամանակի ընթացքին շատ մը յաւելումներ, յապաղումներ եւ սրբագրութիւններ կատարուած են միայն անհատական նախաձեռնութեամբ եւ ժամանակը վաւերացուցած է զանոնք։

Սակայն այսօր, երբ բոլոր ժամանակներէ աւելի պահանջը կայ բարեկարգութեան, բարեկարգութիւնը պէտք է ըլլայ միայն Ազգային-Եկեղեցական Ժողովներու որոշումով, իրենց ժողովուրդին հոգեմտաւոր ապագայով նախանձախնդիր ու մտահոգ աշխարհականներու եւ հոգեւորականներու մասնակցութեամբ, նուիրապետական բոլոր Աթոռներէն անխտիր։

Ակներեւ է վտանգը այլեւս մեր ազգային-եկեղեցական կեանքին մէջ, որովհետեւ խախտած են հայկական կեանքին մէջ մեր հարիւրամեայ ժողովական կարգերը։ Երբ ասդին եկեղեցական հանրային-հասարակական կեանքն է որ կը քայքայուի, մարդիկ քար անտարբերութեամբ կը դիտեն համազգային նուիրականութիւններու, օրէնքի, կանոնագրութեանց հանդէպ գործուած անպատկառ խախտումներու հետեւանքով յառաջացած անմխիթար դրութիւնը։ Անարդարանալի դասալքութիւնն է որ կը տիրէ ամէն տեղ, առիթ տալով պատեհապաշտներուն որպէսզի կեղեքեն եկեկեղեցին ու ազգը, իրենց անհատական կամ խմբակցական շահերուն համար։

Անկեղծութեան եւ քաջութեան պակասը կայ ամէնուրեք։ Թորգոմ Պատրիարք Գուշակեան հետեւեալ բառերով կը բնորոշէ բարեկարգութեան կարիքը. “նուիրական բայց -չքաշուինք ըսելէ- նոյն ատեն ծանրակշիռ հարց է որ կը դրուի մեր առջեւ. հարկ է անոր մօտենալ երկիւղածութեամբ եւ իմաստութեամբ միանգամայն”։ Պատշաճութեան սկզբունքը պատրուակ ծառայեցնելով, շատեր կոյր կամ խուլ կը ձեւանան եւ ձեռնածալ կը մնան բացայայտ ապօրինութիւններու եւ սահմանազանցումներու նկատմամբ, ուստի եւ իրենց անտարբերութեամբ կը դառնան մեղսակիցներ հանրային վստահութիւնը չարաշահողներուն։ Երբ ժողովուրդի մը կեանքին մէջ օրէնք, հանրային կարծիք եւ հաւաքական հակակշիռ կը պակսին ու մարդիկ ուս թօթուելով կ’անցնին, անկասկած որ կամակոր, կամապաշտ օրինական խախտումներ կը շեշտուին ու կը դառնան հանապազօրեայ հաւաքական կեանքի մէկ այլանդակ ձեւ։ Մեր ժողովուրդի առօրեայ կեանքէն բխող հրատապ հարցերը, ինչպէս նաեւ Եկեղեցւոյ կեանքին ներքին հարցերը, անյապաղ լուծման կը կարօտին։

21րդ դարուն երբ մարդկային իրականութեան մէջ ամէն շարժում լոյսով, գիտութեամբ եւ բարձր իմացականութեամբ կը կատարուի, տգէտներ եւ անուսներ չեն որ պիտի առաջնորդեն Հայց. Եկեղեցին իր ծով կարիքներուն մէջ, այլ բոլոր անոնք՝ որոնք իրենց վանական Ընծայարանի գործնական եւ հովուական աստուածաբանական ուսումներէն ետք, բաց մտքով եւ հոգիով կը յաճախեն բարձրագոյն համալսարաններ, թէկուզ Կաթողիկէ կամ Բողոքական, ինչպէս կատարեցին վերջին հարիւրամեակին՝ Կարապետ Տէր Մկրտչեաններ, Երուանդ Տէր Մինասեաններ, Գէորգ Չէօրէքճեաններ, Գարեգին Յովսէփեաններ, Կոմիտասներ, Պերլինէն մինեւ Հռովմ, Փարիզէն մինչեւ Լոնտոն ու ապա Ամերիկեան համալսարաններու մէջ պատրաստուեցան եւ զինուեցան նոր գիտութեամբ եւ ջատագովներն ու ռահվիրաները դարձան Հայց. Եկեղեցւոյ բարեկարգութեան։

Հայց. Եկեղեցին ԱՅՍՕՐ պէտք ունի վարչական, ծիսական եւ կանոնական բարեկարգութեան, որովհետեւ երբ կրօնի ուսուցումը կը դադրի ու կը կորսնցնէ իր հմայքը, երբ քրիտոնէական բեմը կը դադրի մեր եկեղեցիներուն ամենէն կենսունակ զօրութիւնը ըլլալէ՝ անկարող եւ անպատրաստ քարոզիչներու պատճառով, մենք կը դատապարտուինք ուծացումի։ Հայց. Եկեղեցին տասնութ դարերէ ի վեր հայ ժողովուրդին կեանքն ու ճակատագիրը վարող ոյժը եղած է, որպէս կրօնական եւ ազգային հաստատութիւն. չենք կրնար ձգել զայն պատահականութեան։

Եկեղեցւոյ պաշտօնական նախաձեռնութեամբ, եւ եկեղեցական ու աշխարհական մասնագէտներոու մասնակցութեամբ համազգային ժողովի մը անհրաժեշտութեան կարիքը կը զգանք մեր Եկեղեցին առաջնորդելու դէպի բարեկարգութեան առաջին քայլերը։

Շար. Ա.
Ոսկան Մխիթարեան

Մեկնաբանություններ (7)

Ռուբէն Մանկասարեան
Կը գնահատեմ Հայց. Առաքելական Եկեղեցուոյ բարեկարգութեան և նորոգութեան համար մտահոգուող և աղօթող ամէն հայ, ան ըլլայ մայր Հայաստանի թէ սփիւռքի մէջ և իրար վիրաւորելու կամ մրոտելու հարց չպէտք է ըլլայ: Օրհնեալ է ան որ Յիսուս Քրիստոսի պատգամը և աւետիսը ժողովուրդին հասցնելու խանդը կ'ապրի և կը տագնապի երբ ներկայի կարգը կամայ թէ ակամայ այդ պարտականութիւնը լիովին չի կատարեր: Յատկապէս մեր մատղաշ երիտասարդ սերունդին համար որոնք պապակած են Քրիստոսի հաց և ջուր խօսքերուն, Եկեղեցիին թերը հիմնականօրէն իր աւետարանջական առաքելութիւնն է, ինչպէս Տէր Յիսուս սահմանեց համբարձումէն առաջ: Եւ յարմար կը տեսնեմ որ Եկեղեցին կրնայ միայն վերանորոգուիլ և յեղաշրջուիլ երբ Տէր Յիսուս Քրիստոսի փառքը կը յայտարարէ, զինք իր գոյութեան և գործունէութեան նապատակակէտը կը դարձնէ բոլոր սերունդներուն վերստին յայտարարելու անոր փրկարար խօսքը և կեանքը: Այս տեսիլքը սկիզբը պէտք է ըլլայ որևէ «նորոգութեան», և չմոռնանք որ մեր Տէրը ինքը «նորոգութեան» Աստուածն է: Մնացեալը վարջա-կազմակերպական դրութիւններ են որ մեզ պէտք չէ դառնացնեն կամ վախցնեն: Քրիստոսի, Եկեղեցիին և իրար հանդէպ սէրը գաղտնիքն է յաջողութեան, պիտի անուշցնէ մեր նախաձեռնութիւնները և իրար կապէ աղօթքով փոխանակ իրար պարսաւելու: Ներկայի Եկեղեցին նոյնն՞ է այն սքանչելի հոգեւոր ոսկեդարի օրերուն երբ այդ բոլորը գրուեցան, առաւել դարերու ընթացքին նորոգուեցան: Անշուշտ ոչ': Կարիքը չկայ «պաշտպան» ձևանալու, բոլորս ալ գիտենք որ Եկեղեցին Սուրբ Հոգիին վերստին այցելութեան, անկեղծ և տառապող սրտերու պէտք ունի որոնք բեռ կը վերցնեն Քրիստոսի սիրոյն: Միայն Չարը կրնայ ուրախանալ ի տես Եկեղեցիի լճացումին: Այսօր այս նիւթերը զանազան տեղեր կը խօսուին և կը նմանին «փլատակ» Երուսաղէմի պատերուն, սակայն միայն Տէրն է ու իր հզօր Հոգին է որ կրնայ այդ նորոգութիւնը բերել: Աղօթող եմ և ականջալուր թէ մեր երիտասարդները իրենք' ինչ՞ կ'ըսեն այս ուղղութեամբ: Սիրով: Ռուբէն
Լևոն ուրարակիր Բադիրյան
Հայ պլյուս Հայ Առաքելական Սուրբ Եկեղեցին, եթե անգամ զգում է բարեկարգության կարիք ապա միայն այն պատճառով, որ քո նման անպատկառ զավակներ ունի: Թող առաջինը նա քար գցի ով անմեղ է, դու երեևի իրական քրիստոնյայի կյանքով ես ապրում, որ հանդգնում ես այդպես խոսել, վայ քեզ աղոթիր ու ապաշխարիր
Hay
Ete Hay Ekeghezu barekargutyunn ajsorva vaxkot, kamazurk u mijak hogevorakanneriz eq spasum, apa morazeq. Ete ashxarhakanneriz eq spasum, apa nuynpes morazeq. Aysor nvazaguyn@ Hay Araqelakan Surb Ekeghezin piti veradarna ir bun araqeltyan@ ev ani ayn, inci hamar kocvaz e. Sakayn dzhbaxtabar ajsorva hogevorakan horjorjvogh anzanz mez masn anum e ayn, inc cpiti aner, ev ci anum ayn, inci hamar kocvaz e, glxavorutyamb irenz ,,prarab u jartem, kashinerd qertem,, ktrici. Hogevor dasi mez mas@ grete amboghjutyamb tataxvaz e nyutapashtutyan u mardahajutyan mej, da Hay Azg@ arden haskazel e. Hay Araqelakan Surb Ekeghezin Shaaat avelin e, qan aysorva xeghkatak hogevor dasi mez mas@. Es amen or aghotum em mer Surb Ekeghezu hogevor zorasman u verazartonqi hamar. Gitakiz hayer, duq el aghoteq ev dat@ toghnenq Bari Astzun. Guze 50 kam 100 tari heto mer bazmacarcar u ararogh hay Azg@ tesni Hay Araqelakan Surb Ekeghezu hogevor verazartonq@. Bayz mer ankeghz aghotqner@ erbeq anpatasxan cen mna.
Մեկնաբան
Հարգելի Մխիթարյան բավական երկեր հոդված եք գրել, բայց ցավոք թե ինչ եք ուզում ասել եւ ում` պարզ չէ, լավ ծանոթ եք Հայ Առաքելական Սուրբ եկեղեցու ներքին կյանքին, կարգերին, դարձյալ ցավոք տեղյակ չեք շատ կարեւոր մի հնգամանքի, ԴՈՒՔ ԻՐԱՎՈՒՆՔ ՉՈՒՆԵՔ մեր Սուրբ եկեղեցին համեմատելու Կաթոլիկների հետ, երկրորդ ԴՈՒՔ ԻՐԱՎՈՒՆՔ ՉՈՒՆԵՔ պիտակավորելու եւ որակավորելու մեր Սուրբ Եկեղեցու նվիրյալ սպասավորներին: Իսկ եթե դուք չափից շատ եք սիրում ու մտածում Մեր Մայր Եկեղեցու մասին ուրեմն դուք ինքներդ մասնակից եւ օգտակար եղեք Եկեղեցու այն գորժերին, որին ձեզ թույլ կտան եւ կվստահեն, պաշտպան հանդիսացեք Մեր 18 դարյա Մայր եկեղեցուն , ոչ թե ինքներդ քննադատեք ու սեւացրեք, վերջապես աղոթող եղեք Եկեղեցու եւ սպասավորների համար, ինչով եւ օգնած եւ բարելաված կլինեք : Եւ մի բան էլ մյուս անգամ, ընդհանրապես, հոդված գրելիս ներկայացեք ամբողջությամբ, միայն անուն-ազգանունը բավական չե ձեր ով լինելը հասկանալու համար,: Խորապես վրդովված եմ, որ ձեզ նման մարդիկ կան, որ թեեւ փոքր-ինչ տեղեկություն ունեն Եկեղեցու կյանքի մասին, բայց գրում են մեծ-մեծ եւ իրենց գործը չեղողը... Ի դեպ արեւմտահայերեն եւ դասական ուղղագրությամբ գրելը չի համապատասխանում 21-րդ դարին եւ մարդկանց համար դժվարընթեռնելի եւ դժվարհասկանալի է, բարեկարգեք ձեզ, սովորեք արդի ՀԱՅՈՑ ԼԵԶՈՒ,այնուհետեւ շփվեք պարզ ու մատչելի.... Հարգանքներով Հայ Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու զավակ:
Anna
Հարգելի Ընկերություն- Վստահություն, միայն Ձեր գրած մեկնաբանությունը կարդացի: Անկեղծ ասած նյութը չցանկացա կարդալ: Բայց արդեն մի քանի ամիս է որ ցանկանում էի մեր եկեղեցուց խոսել : Ինչու է 1 հատ մոմը դարձել 60 դրամ? նախկին 20 կամ 40 փոխարեն? Այդ նույն մոմը որ ես և մնացածը վառում ենք եկեղեցում , աշխատողը նորից հավաքում ու մոմ է սարքում մյուս մոմ վառողին վաճառելու համար: Ամբողջ աշխարհում եկեղեցու մոմը ԱՆՎՃԱՐ է: Մեզ հարիր չէ, մենք առաջին քրիստոնեությունն ընդունած ազգն ենք աշխարհում: Ես չեմ սիրում Էջմիածնի եկեղեցին, որովհետև մտնելիս ինձ թվում է թե խանու եմ մտել 4 կողմս հուշանվերներ են ահավոր գներով վաճառում: Այսինքն մտնողին կամ առնողին թալանում են: էսքան նոր կրոններ են մընում Հայաստան միգուցե պատճառներից մեկն էլ եկեղեցու թերանալու մեջ է: Եկեղեցուն գումարներ նվիրաբերում են և բյուջեից էլէ դուրս գրվում , եկեղեցին այդ մոմի 60 դրամի կարիքը չունի: Բայց ես ու իմ նման հազարավոր եկեղեցի այցելել ցանկացողների համար թանկ է 1 հատ մոմին 60դրամ վճարել: և այսուհետ տհաճ է գնալ եկեղեցի: Ես երդվել եմ այլևս չգնալ եկեղեցի, մինչև մոմի կամ մատչելի լինելը կամ էլ անվճար: Ինչքան տհաճ է երբ եկեղեցու սպասավորները համերներով ու մերսեդեսներով են ման գալիս նույն եկեղեցու փողերով ու մեր տված 1 մոմի դիմաց վճարած 60դրամի հաշվին: ԱՄՈԹ
Հայր Եղիա
Մեկնաբանի՛ն (թիւ 1 գրառում) որ կոչի Մելքոն դպիր: Նախ պատշաճ էր, որ սեփական անուն-ազգանունովդ հանդէս գայիր, թէեւ դիմամատեանիդ (facebook) յղման հասցէն արդէն յուշեց ինքնութիւնդ: Լա՛ւ էի ճանաչում քեզ, երբ դեռ խոնարհ սպասաւորն էիր Հայ Եկեղեցու: Սակայն շատ զարմացայ, երբ իմացայ, որ դո՛ւ ես հեղինակը չբարեկարգուած խօսքերիդ: Այդուհանդերձ, իմ ուշադրութիւնը գրաւեց քո բոլորովին չիմացած, բայց յանդուգն կերպով շօշափած մի հարցը` կապուած լեզուի եւ ուղղագրութեան հետ: Ըստ քեզ` ո՞րն է այդ «արդի ՀԱՅՈՑ ԼԵԶՈՒՆ»` սովետածին կամ աբեղեանական խեղագրութի՞ւնը, թէ՞ սերիալափուտ կամ փողոցային արեւելահայերէնը, որ այսօր, դժբախտաբար, այդքան ընդհանրացած է մեր իրականութեան մէջ: Գրական արեւելահայերէնից, աւա՜ղ, միայն անունն է մնացել... Նման պարագաներում լաւ կը լինէր` բոլորովին լռէիր, եւ քեզ իմաստուն կը կարծէին, այլ ոչ թէ ինքդ քեզ գիտունիկի տեղ դրած` խօսէիր քեզ անծանօթ լեզուի եւ ուղղագրութեան հարցերի մասին` անհեթեթ կարծիքներովդ վիրաւորելով բոլոր նրանց (իսկ նրանք կազմում են հայութեան մի ստուար զանգուածը` սփիւռքում), ովքեր գրում են 16 դարեայ մեսրոպեան ուղղագրութեամբ եւ խօսում են 21-րդ դարի` արդի ՀԱՅՈՑ ԼԵԶՈՒԻ գրական բարբառներից Արեւմտահայերէնով: Գոնէ հասկանո՞ւմ ես, թէ ինչ ես գրում: Անանուն կամ կեղծանուն հասցէներից ո՛վ ասես` կարող է խօսել եւ անպատասխանատու յայտարարութիւններ անել, սակայն երբ հանդէս ես գալիս սեփական անունիցդ, ապա գոնէ խօսելուց առաջ մտածելու առիթ ես ունենում եւ քեզ պատասխանատու ես զգում գրածներիդ համար: Ճիշդ կը լինի, որ դասերովդ զբաղուես եւ ամառային այս արձակուրդի ընթացքում պատեհ առիթն օգտագործելով` մի փոքր սերտես մեսրոպեան ուղղագրութիւն եւ արեւմտահայ գրականութիւն: Տէրն ընդ քեզ...
Hay+
Barekarqutian arajin paimann e, vor petq e airel mer ekexezu bolor ekexezakannerin, heto nor sksel barekarqel

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter