HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Արմեն Առաքելյան

Կարգախոսներ, որոնք ասում են ամեն ինչ ու ոչինչ

Այն հարցի պատասխանը, թե ինչ Երևան են պատկերացնում կամ խոստանում կառուցել Երևանի ավագանու ընտրություններին մասնակցող քաղաքական ուժերը, մայրաքաղաքի ընտրողներն առաջին հերթին պետք է ենթագիտակցական մակարդակով ստանային այդ ուժերի նախընտրական կարգախոսներից: Շատ դեպքերում կոմունիկացիոն իմաստով ճիշտ ընտրված, հակիճ ու կրեատիվ կարգախոսը կարող է շատ ավելի մեծ ազդեցություն ունենալ, քան տասնյակ էջեր կազմող նախընտրական ծրագրերը կամ այն կերպարները, որոնք մատուցվում են իբրև քաղաքապետացուներ կամ ավագանու պոտենցիալ անդամներ:

Սակայն երևանյան ընտրություններում շրջանառվող կարգախոսները թե ձևակերպումների և թե իմաստային առումներով այնքան աղքատիկ են, միօրինակ, որ դրանցից ոչ մի տեսլականի, զարգացման, հեռանկարի մասին դատողություն հնարավոր չէ անել: Եթե առանձին շտրիխները չլինեին, որոշների պարագայում կարելի էր նույնիսկ կրկնողության կամ գուցե գրագողության մասին խոսել:

Ընդհանուր առմամբ կարգախոսները կարելի է երկու խմբի բաժանել` պայմանավորված այն նշանակությամբ, որը քաղաքական ուժերը տվել են ավագանու ընտրություններին:

Արդյոք քաղաքապետն ընդամենը գլխավոր հավաքարա՞ր է...

Օրինակ, իշխանական ուժերը ձգտել են որքան հնարավոր է կենցաղային դարձնել ընտրությունները, դրանք զրկել քաղաքական բովանդակությունից: Նման մոտեցումը բխում է մարտավարական նկատառումներից: Ընտրությունների «կենցաղայնացումը», երբ քաղաքապետը մատուցվում է, ասենք, առավելագույնը քաղաքի գլխավոր հավաքարարի, գլխավոր կանաչապատողի, շինարարի կերպարով, անհրաժեշտ է նախագահական ընտրություններից մնացած և անընդհատ գեներացվող էներգետիկան մարելու համար` քաղաքի մշտապես լցված աղբամանների, կաթվածահար տրանսպորտի, կանաչ տարածքների բետոնապատման, մշակութային արժեք ունեցող հուշակոթողների ոչնչացման և այլ խնդիրների լաբիրինթոսում:

Քվեարկության միջոցով իրավիճակ փոխելու սեփական իրավունքի գիտակցման այն մակարդակը, որն ունի այսօրվա միջին ընտրողը, ստիպում է իշխանությանը հաղթանակի հույսը կապել հիմնականում հենց ընտրության քաղաքական նշանակությունը նսեմացնելու հետ, ինչը և հստակ արտացոլված է ՀՀԿ-ի և ՕԵԿ-ի բացարձակ նույնիմաստ կարգախոսներում` համապատասխանաբար «Ավելի լավ Երևան» և «Մենք կարող ենք ավելին»:

Ըստ էության, կոալիցիոն գործընկերների կարգախոսները կառուցվել են բացառապես շարունակականություն ապահովելու տրամաբանությամբ: «Ավելին» կամ «ավելի» բառն այստեղ կոդային իմաստ ունի. ՀՀԿ-ի պարագայում այն առնչվում է Երևանին, ՕԵԿ-ի պարագայում` մայրաքաղաքը որակապես փոխելու կարողությանը: Սակայն թե ինչ է ենթադրում այդ «ավելին», ինչով է այն առանձնահատուկ, որտեղ պետք է երևանցին փնտրի այդ նորը, ավելի լավը, հնարավոր չէ անգամ մոտավոր պատկերացնել: Եվ տպավորություն է, թե խոսքը ոչ թե հանրապետության ազգաբնակչության գրեթե կեսը ներառող քաղաքի մասին է, այլ` հեռավոր մի ինչ որ գյուղակի:

Բայց ամենաէականն այն է, որ այս կարգախոսները մեզ համոզում են, որ իբրև երևանցիներ` մենք մինչև հիմա լավ ենք ապրել, ունենք ենթակառուցվածքների լավ համակարգ, կենսագործունեության համար անհրաժեշտ լավ պայմաններ: Պարզապես խնդիր է դրված այդ ամենը ավելի լավը դարձնել, որպեսզի երևանցին ոչ թե գոհ մնա, այլ ուղղակի երջանկությունից իր տեղը չգտնի և իր քաղաքը լքելու մասին երբեք մտքով չանցկացնի:

Նման փարիսեցիությունը, սակայն, ոչ միայն PR տեսանկյունից չի կարող արդարացվել, քանի որ անհամահունչ է ընտրողների սպասելիքներին ու առկա իրականությանը, այլև վտանգավոր է, որովհետև անմիջապես մատնում է, որ այս երկու ուժերն իրականում մրցակցության խնդիր չեն լուծում և իրար հետ մրցելու նպատակով չէ, որ մասնակցում են ընտրություններին: Նրանք ավելի շատ փոխլրացնում և օգնում են միմյանց, դրա համար էլ, օրինակ, ՕԵԿ-ի քարոզարշավը բացարձակապես սնանկ է մայրաքաղաքի հիմնահարցերը քննադատելու և նոր ծրագրեր առաջարկելու տեսանկյունից:

Որոշ վերապահումներով այս կատեգորիայի մեջ կարելի է ներառել նաև նորահայտ «Առաքելություն» կուսակցության կարգախոսը` «Ապրում ենք Երևանում, ապրում ենք Երևանով»: Սակայն նրա դեպքում մի փոքր տարբեր են շեշտադրումները և դրդապատճառը: Կուսակցությունը քաղաքական դաշտում ինքնաիրացվելու, ճանաչելի դառնալու խնդիր ունի, ինչին փորձում է ծառայեցնել Երևանի ավագանու ընտրություններին իր մասնակցությունը: Դա ուղղակիորեն արտացոլված է կուսակցության երկրորդ կարգախոսում` «Երևան՝ մեր առաջին առաքելությունը»:

Այս կարգախոսների մեջ ավելորդ հավակնություններ չկան. կա զգացմունքայնության և անկեղծության որոշակի ֆոն: Կուսակցության երիտասարդ անդամներն անկեղծ են գոնե այնքանով, որ կարգախոսներով գրեթե բացահայտ ակնարկում են` առայժմ իզուր է իրենցից լուրջ սպասելիքներ ունենալ կոնկրետ Երևանի կառավարման կտրվածքով: Ինչ վերաբերում է զգացմունքայնությանը, ապա այն դրսևորվում է մայրաքաղաքային կոլորիտի շեշտադրմամբ և քաղաքին իրենց նվիրվածությամբ` ապրում ենք Երևանում և Երևանով: Այսպիսի մոտեցում որդեգրելով՝ «Առաքելությունն» իրեն դուրս է դնում քաղաքական ընդհանուր ներկապնակից, այն տրամաբանությունից, որ ընտրությունների մեջ դնում են թե իշխանական և թե ընդդիմադիր ուժերը, և սա այն հիմնական առավելությունն է, որն ունի «Առաքելությունը»:

Իսկ որտե՞ղ է երևանցին

Մյուս խմբի մեջ ընդգրկված են անխտիր բոլոր 4 ընդդիմադիր կամ այլընտրանքային ուժերի` ՀՅԴ-ի, ՀԱԿ-ի, ԲՀԿ-ի և «Բարև Երևան» դաշինքի կարգախոսները: Դրանց միավորում է ընտրությունները գերքաղաքականացնելու ծայրահեղական մոտեցումը, երբ համայնքային ընտրություններին վերագրվում է համապետական նշանակություն, և դրանում դրվում է իշխանափոխության գլոբալ խնդիրը: Մի կողմից դա պայմանավորված է Երևանի ունեցած հանրային, սոցիալ-տնտեսական, մշակութային ու վերջապես քաղաքական բացառիկ նշանակությամբ:

Բայց մյուս կողմից չափազանց մեծ է եղել ՀԱԿ-ի, ՀՅԴ-ի և ԲՀԿ-ի` նախագահական ընտրություններին չմասնակցելուց հետո կորցրած դիրքերը վերագտնելու համար մղվող ներքին խուլ պայքարի ազդեցությունը: Դա է պատճառը, որ չնայած ձևակերպումների տարբերություններին` այս երեք ուժի կարգախոսները իմաստային ու ֆոնային մակարդակում ևս կրկնություններ են:

Այն դեպքում, երբ ԲՀԿ-ն առաջարկում է «Սկսենք Երևանից» կամ «Փոխելու ենք», ՀՅԴ-ն առաջարկում է` «Երևան, փոխիր Հայաստանը»: Իսկ ահա Րաֆֆի Հովհաննիսյանը, սեղմած «Բարև Երևան» դաշինքի քաղաքապետացու Արմեն Մարտիրոսյանի ձեռքը, երևանցիներին կոչ է անում` «Արթնացիր»: Ամենաբացառիկը թե գորշությամբ և թե մաշվածությամբ ՀԱԿ-ի կարգախոսն է` «Իշխանությունը քաղաքացուն», որը կրում է ընտրությունների գերքաղաքականացման ամբողջ ենթատեքստն ու կոդային համակարգը:

Առաջին երեքի պարագայում գոնե հասկանալի է, որ կարգախոսներն ուղղված են երևանցիներին, թեև «Բարև Երևան»-ի պարագայում անհասկանալի է` ինչու է արթնանալու կոչ արվում, երբ կարծես թե երկու ամիս շարունակ հենց իրենք են պնդում, թե քաղաքացին արթնացել է, ու նրա հաղթարշավն անկասելի է: Միգուցե այդ ընթացքում երևանցիները հասցրե՞լ են մեկ անգամ կուշտ քնել:

Մինչդեռ ահա ՀԱԿ-ի պարագայում այս կարգախոսը կարելի է կիրառել, առանց բացառության, բոլոր համապետական ու ու համայնքային ընտրություններում գոնե այնքան ժամանակ, քանի դեռ քաղաքացին իշխանության տեր չի դարձել, կամ ՀԱԿ-ը չի համարել, որ այս խնդիրը լուծվել է:

Մեկ բան ակնհայտ է. այս բոլոր կարգախոսներում Երևանը և երևանցին պարզապես չկան: Կա ընդամենը իշխանափոխության հնարավորությունը, որն ի վերջո ավելի շատ քաղաքական ուժերինն է` հետագայում իշխանություն ձեռք բերելու իմաստով, քան քաղաքացունը, ով ընդամենը հաջողակ կամ անհաջող ընտրություն կատարելու իրավունք կամ պարտավորություն ունի:

Ընդդիմադիր ուժերը մոռացել են գոնե երևանցուն բացատրել` ինչ են նրան տալու այդ տարատեսակ արթնացումները, փոփոխությունները իշխանափոխությունից դուրս, անմիջական կենցաղային, առօրեական հարցերում, այն նույն չափով, ինչքանով իշխանական ուժերն են մոռացել երևանցուն բացատրել ընտրությունների քաղաքական նշանակությունը մթնոլորտի փոփոխության առումով:

Այսինքն՝ իսկապես գործ ունենք ծայրահեղական դրսևորումների հետ` թե ընտրությունների մասնակցության դրդապատճառի ու իրական ձգտումների, թե ընտրողի հանդեպ վերաբերմունքի և թե այն ակնկալիքների առումով, որոնք ներկայացվում են երևանցի ընտրողներին: Բայց ողջ հարցն այն է, որ ընտրողի համար մեծ հաշվով միևնույն է` ինչ կարգախոսով են իրեն փորձում «գայթակղել». որովհետև բոլորին էլ շատ լավ ճանաչում է, և որովհետև կարգախոսներով ընտրություն կատարելու մշակույթը Հայաստանին դեռ «սազական» չէ:

Մեկնաբանություններ (1)

Gagik
~ԴՔԱՆ ՈՐ ԻՇԽԱՆԱԿԱՆ ՏԵՎԸ ԱՍՈՒՄ Է ՈՐ ԵՐԵՎԱՆԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ ՀԱՐԿԱՈՐ ՉԻ ՔԱՂԱՔԿԱՆԱՑՆԵԼ ՈՐ ԴԱ ԸՆԴԱՄԵԸ ԱՎԱԳԱՆՈՒ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆ Է ԱԿԱՄԱ ՄՏԱՑՈՒՄ ԵՍ ԵԴ ԱՍՕՂՆԵՐԸ ԻՌԵՆՑ ԵՆ ՉՀԱՍԿԱՑՕՂԻ ՏԵՂ ԴՌԵԼ ՏԵ ԺՈՂՈՎՐԴԻՆ,,,ԼԱՎ ԿԼԻՆԻ ԳՌԵՔ ԹԵ ԵՐԵՎԱՆԻ ԿԱԶՄԱԿԵՐՊՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐՈՒՄ ՔԱՆԻ ՊԱՇՏՕՆՅԱ Է ԱՅԼ ԿՈՒՍԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԻՑ ԵՎ ԱՄԵՆ ԻՆՉ ԿԳԱ ԻՐ ՏԵՂԸ,, ՀԱՅԱՍՏԱՆՈՒՄ ԱՄԵՆ ՄԻ ԸՆՏՐՈՒԹՅՈՒՆ ԼՈՒԾՈՒՄ Է ԸՆԴԱՄԵՆԸ ՄԵԿ ՀԱՐՑ,,,ՈՎ ԻՐԱՎՈՒՆՔ ՈՒՆԻ ՈՒՏԵԼՈՒ, ՈՐՈՇ ԴԵՊՔԵՐՈՒՄ ԼԱՓԵԼՈՒ, ԻՍԿ ՈՎ ՍՈՎԱԾ ԶԿՐՏԱԼՈՒ

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter