HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Երանուհի Սողոյան

Գյումրեցի նկարիչների կարծիքով՝ «Գյումրին ԱՊՀ մշակութային մայրաքաղաք 2013» ծրագիրը փող լվանալու միջոց է

«Գյումրին՝ ԱՊՀ մշակութային մայրաքաղաք 2013» ծրագրի միջոցառումների ցանկում այդպես էլ չընգրկվեց Գյումրիի նկարիչների միության ներկայացրած նախագիծը: Միության նախագահ Գարիկ Մանուկյանն ասում է, որ մինչև օրս իրենց չեն տեղեկացրել, թե ինչ հիմքերով է մերժվել իրենց առաջարկն, ու դրա փոխարեն ընտրվել Լոռվա հայրենակցական միության ներկայացրած ծրագիրը:

«Պարզ չէ, ինչո՞ւ,- վրդովված իր տեսակետն է հայտնում Երևանի գեղարվեստի պետական ակադեմիայի Գյումրու մասնաճյուղի գրաֆիկայի ամբիոնի վարիչ Գագիկ Մանուկյանը:- Եթե կարճ ու կոնկրետ արտահայտվեմ, փող պիտի լվանան, իրենց իմացած մարդիկ պիտի լինեն, իրենց նախընտրած ծրագրերը: Իսկ եթե փորձեին էս ամենը մասնագետների միջոցով կազմակերպել, ապա ուզեին-չուզեին պիտի վճարեին մասնագետներին, ու գումարն էլ պիտի ծախսվեր նպատակային»:

Երևանի գեղարվեստի պետական ակադեմիայի Գյումրու մասնաճյուղի տնօրեն, գեղանկարիչ Համբարձում Ղուկասյանը ևս վրդովված է այն լուրից, որ իբրև թե գյումրեցի նկարիչները չեն մասնակցում միջոցառմանը, որովհետև ծրագիր չեն ներկայացրել: «Ծրագիրը, որ կրում էր «Երեկ, այսօր, վաղը» խորագիրը, մենք ներկայացրել ենք Գյումրիի նկարիչների միության և ակադեմիայի կողմից,- ասում է Համբարձում Ղուկասյանը:- Ծրագրով նախատեսված էր երեք ցուցահանդեսի կազմակերպում, որտեղ պիտի ներկայացվեին գյումրեցի նկարիչների երեք՝ ավագ, միջին և երիտասարդ սերունդների ստեղծագործությունները, պիտի լիներ նկարիչների սիմպոզիում»:

Գյումրիի նկարիչների միության նախագահ Գարիկ Մանուկյանն ասում է, որ ծրագիրն անձամբ ինքն ու Համբարձում Ղուկասյանն են տարել քաղաքապետարան: Ըստ գյումրեցիների ներկայացրած ծրագրի՝ քաղաքի մերձակա տարածքներից մեկում մեկ ամսով պիտի գործեր նկարիչների վրանային ճամբար, որտեղ ապրելու և ստեղծագործելու էին տարբեր երկրներից հրավիրված և տեղացի նկարիչները:

«Մենք ծրագրի իրականացման համար 20 մլն դրամ էինք ուզել: Դրա մեջ մտնում էր հրավիրված նկարիչների կեցությունը, կտավների, ներկերի գումարն էր ներառված և այլն: Եթե մեր առաջարկն ընդունվեր, ապա հրավիրված բոլոր նկարիչները պարտավորվելու էին 5 կտավից 3-ը որպես նվեր թողնել Գյումրիին այն դեպքում, երբ նման «պլենեռների» ժամանակ սովորաբար մեկ կտավ են թողնում: Մեր հաշվարկով կստանայինք 150-ից 200 գործ, որոնք էլ կարող էին հիմք հանդիսանալ Գյումրիում ստեղծվելիք ապագա պատկերասրահի համար»,- ասում է Գարիկ Մանուկյանը:

Բացի դրանից՝ ծրագրի շրջանակներում գյումրեցի նկարիչների ուժերով քաղաքի կենտրոնական Ռիժկովի ճեմափողոցում պիտի կազմակերպվեր փառատոն: Մեկ օրը նվիրվելու էր Գյումրիի բնակիչներին, այսինքն՝ ցանկացած մեկն, այդ օրը անցնելով ճեմափողոցով, կարող էր ցանկություն հայտնել ու ունենալ իր դիմանկարը: Օրվա վերջում այդ բոլոր գործերը հավաքվելու էին, և հանպատրաստից ցուցահանդես էր կազմակերպվելու հենց ճեմափողոցում: Մանուկները ևս ունենալու էին իրենց հետաքրքրությունը: Նրանց, ովքեր ցանկություն կունենային նկարելու, կտրամադրվեին հարկավոր նյութերը, և այդ 2 օրը տոն կլիներ թե մեծերի, թե մանուկների համար: Ծրագրի հեղինակները նախատեսել էին նաև գյումրեցի հայտնի անհատ կատարողների և ռոք խմբերի մասնակցությունն իրենց նկարչական փառատոնին:

Ծրագիրը ներկայացնելուց հետո հեղինակները տեղեկացել են, որ մշակույթի նախարարությունը գյումրեցիներից ակնկալել է ոչ թե նոր, իրենց անծանոթ, այլ բիենալեին վերաբերող ծրագիր: Թե ինչու են նախարարությունում նախընտրել այդ տարբերակը, գյումրեցի նկարիչները պատճառը չգիտեն, անում են միայն ենթադրություններ:

«Մենք ուզեցինք ազնիվ լինել: Կարող էինք, չէ՞, ինչ-որ բաներ անել ու բիենալեի անվան տակ ցուցադրել թե մեր գործերը, թե անցած տարիներից պահպանված աշխատանքները: Բայց մենք որոշեցինք, որ Շիրակի մարզի նկարիչները ներկայանան երեք սերունդներով: Ի վերջո, Գյումրին ունի նկարչական հարուստ դպրոց: Այդ դպրոցի հետևորդներն ապրում և ստեղծագործում են իրենց հայրենի քաղաքում: Եվ ամեն ինչ դնել նեղ շրջանակաների մեջ կամ տալ նեղ ուղղվածություն, էդ էլ ճիշտ չէ: Բիենալեն հետո մեջտեղից հանեցին. մեզ էլ չմտցրեցին,- պատմում է Համբարձում Ղուկասյանը:- Դրանից հետո, երբ պարզում ենք, որ մեր ծրագիրը չի անցել, զանգում է ինձ Լոռվա ծրագրի ղեկավարը և ասում. «Դե, մի 7 ուսանող կտաք ինձ ձեր մոտից, տեղ կտաք աշխատելու, հետո 7 հատ էլ դասախոս, ու ես կանցկացնեմ էդ ծրագիրը»: Ես ասում եմ՝ շատ բարի, ուսանողը ես չեմ կարող ձեզ չտալ, թող ներկերը տան, ուսանողները գնան նկարեն, բայց դասախոսների հարցում չեմ կարող հստակ «այո» ասել: Լոռեցի համադրողն էլ, թե. «Դե լավ, Երևանից մի հատ դախացած դասախոս կբերենք, թող անցկացնի ծրագիրը»: Խնդրեմ, ահա էսպիսի վերաբերմունք թե նախարարության կողմից, թե մեր քաղաքի, թե ծրագիրն իրականացնողի»:

Գյումրիի նկարիչների միության նախագահ Գարիկ Մանուկյանն այս ամբողջ պատմությունից մի բան է հստակ հասկացել. մշակույթի նախարարությունը փորձում է միջոցառումների ցանկում ընդգրկել այն ծրագրերը, որոնք, իր կարծիքով, կայացած են: Գյումրեցիների պարագայում կայացած նախագիծ համարել են բիենալեն, սակայն գաղտնիք չէ, որ միջազգայինի համբավ ունեցող այս նախագիծն իրականացվում է 2 տարին մեկ, և խախտել ավանդույթը պարզապես սխալ է: Վերջին բիենալեն տեղի է ունեցել 2012թ., հաջորդը նախատեսվում է 2014թ-ին: Իսկ լոռեցիների առաջարկած «Պլենեռ» կոչվող ծրագիրը, որ նկարիչների սիմպոզիում է ու արդեն մի քանի տարի է, իրականացվում է, ընտրվել ու հաստատվել է մշակույթի նախարարությունում գյումրեցիների առաջարկած նախագծի փոխարեն:

«Մենք նոր բան էինք առաջարկել, որը չընդունվեց: Երևի վախ կար, որ չենք կարողանա իրականացնել, սակայն ասեմ, որ մեր առաջարկի մեջ բարդություն չկար, ոչ էլ ծրագիրը կտապալվեր, ուղղակի չուզեցին ծրագրի համար նախատեսված գումարը ծախսել ամբողջությամբ ու նպատակային»,- նշում է Գյումրիի գեղարվեստի ակադեմիայի գրաֆիկայի ամբիոնի վարիչ Գագիկ Մանուկյանը:

Հիմա ստացվում է, որ հարևան մարզի նկարիչները Գյումրիում պիտի իրագործեն մի ծրագիր, որ կարող էին անել նաև տեղի ուժերը: Գյումրիի նկարիչների միության ներկայացրած, սակայն հավանության չարժանացած ծրագրի արդյունքում հրատարակվելու էր նաև գիրք, որում ներկայացված կլինեին ոչ միայն գյումրեցի նկարիչներն ու նրանց ստեղծագործությունները, այլև ծրագրի մասնակից մյուս արվեստագետները ևս:

«Գյումրին հռչակվել է ԱՊՀ մշակութային մայրաքաղաք: Ով տեղից բարձրանում է, խոսում է արվեստի և արհեստների բնօրրան Գումրիից, բայց հենց հերթը հասնում է այդ ամենը ստեղծողների ուժերով ինչ-որ մի բան անելուն, մենք մոռացվում ենք: Էս միջոցառումների շրջանակներում գալու են 3-4 ամիս ինչ-որ խմբեր երգեն, պարեն, թռվռան գնան: Ի՞նչ են թողնելու նրանք էս քաղաքին. ես կասեի՝ մնայուն ոչ մի բան: Իսկ մեր առաջարկի դեպքում կունենայիք մոտ 200 կտավից բաղկացած հավաքածու, և հնարավոր է, որ պատկերասրահի հարցն էլ արագ կարգով լուծվեր: Իսկ հիմա չկա ծրագիր, չկան կտավներ, որոնք կախելու համար հարկ կլինի մտածել պատկերասրահի մասին: Մի հարվածով ազատվում են համ գլխից, համ գլխացավանքից»,- ափսոսանք  է հայտնում Գագիկ Մանուկյանը:

Քանդակագործների սիմպոզիումի իրականացումը ևս վտանգված է

Գյումրեցի արվեստագետներին «Գյումրին՝ ԱՊՀ մշակութային մայրաքաղաք 2013» ծրագրի շրջանակներում վստահվել է միայն քանդակագործի սիմպոզիումի անցկացումը: Քանդակագործ Արթուր Գևորգյանն, ով ղեկավարելու է ծրագիրը, վստահ չէ, թե այն կիրականանա ժամանակին և առանց ձախողումների:

«Այդ ծրագրով նախատեսված է Գյումրի տեղափոխել քարակտորներ, որոնց վրա 19 քանդակագործներ աշխատելու են, ստեղծելու են քանդակներ, որոնք հետագայում տեղադրվելու են երկրաշարժից հետո ստեղծված սգո հուշարձանների կողքին: Հրավիրվելու են ԱՊՀ 7 երկրներից քանդակագործներ, լինելու են նաև մեր տեղի ուժերը»,- ասում է Արթուր Գևորգյանը:

Այս ծրագրի բյուջեն ևս 20 մլն դրամ է: Ծրագրով նախատեսվում են մասնակիցների 45 օր կեցություն, նյութի ձեռք բերում, փոքր գրքույկի հրատարակություն և ֆիլմի պատրաստում:

«Գյումրին՝ ԱՊՀ մշակութային մայրաքաղաք 2013» միջոցառման հանդիսավոր բացումը նախատեսված է հունիսի 30-ին: 12 օրից տրվելու է մեկնարկը, սակայն անգամ հաստատված ծրագրերի մասով համադրողները մոտավոր պատկերացում չունեն, թե երբ պիտի սկսեն, որ ժամանակահատվածի համար պիտի պայմանավորվածություններ ձեռք բերեն արտերկրից ժամանող արվեստագետների հետ և այլն: Այս ձևաչափում մասնակցում են 6 արվեստագետ Գյումրիից, 6 արվեստագետ ՀՀ այլ բնակավայրերից և 7 հոգի ԱՊՀ երկրներից:

«Ես արդեն խոսել եմ ռուսների, բելառուսների, ուկրաինացիների, տաջիկների, կիրգիզների, լիտվացիների հետ, միայն թուրքմենների հետ չեմ կարողացել կապվել: Իրանք ինձ ասում են՝ մեզ տեղյակ պահեք ամիս ու կես առաջ, որ մենք կարողանանք մեր գործերը ավարտել ու գալ: Բայց զավեշտն այն է, որ էս պահի դրությամբ իմ ձեռքի տակ չկա հաստատված ծրագիրը: Միակ հույսս էն է, որ առաջիկայում կլինի հանձնաժողովի նիստ, ու որևէ հստակ բան կասվի,- հույս է հայտնում Արթուր Գևորգյանը:- Բայց նույնիսկ այդ պարագայում դժվար թե հնարավոր լինի սեպտեմբերից շուտ այդ սիմպոզիումը կազմակերպել: Մենք պիտի նախապատրաստական աշխատանքները սկսեինք մայիս ամսից, որ օգոստոսին էլ կարողանայինք ծրագիրն անցկացնել՝ չվախենալով նաև եղանակային պայմաններից»:

Մեկնաբանություններ (1)

Արաքս Մարգարյան
Մշակույթի մայրաքաղքն` առանց պատկերասրահի….. Այն, որ Գյումրին հռչակվել է 2013թ. ԱՊՀ երկրների մշակույթի մայրաքաղաք, ուրախալի է ու ոգևորող, սակայն առիթ է տալիս նաև մտորումների… Ինչ մշակույթի մասին կարելի է խոսել, եթե քաղաքն ունենալով հրաշալի քանդակագործներ ու նկարիչներ, չունի անգամ պատկերասրահ…. Ուր տանել հյուրերին, որտեղ ցույց տալ նրանց ստեղծագործությունները…Միգուցե արվեստանոցներ…. Բայց որքան կհիասթափվեն մեր հարգարժան հյուրերն, երբ տեսնեն, թե ինչ պայմաններում են աշխատում ու ստեղծագործում գյումրեցի արվեստագետները…. Պատկերասրահը քաղաքի դեմքը պիտի լինի, նրա հոգին: Քանի դեռ Գյումրին չունի պատկերասրահ, այն դիմազուրկ է….Եվ հետո…Բիենալաների փորձն ցույց տվեց, որ նման մեծ փառատոնների անցկացումներից հետո հարկավոր է հավաքել, ամբողջացնել եկած նյութը…Եթե ժամանակին իշխանությունները շենք տրամադրեին ԳԺԱԿ-ին/Գյումրու Ժամանակակից Արվեստի Կենտրոն/ ապա Բիենալեների ընթացքում կուտակված նյութից այսօր Գյումրիում մենք կունենայինք Ժամանակակից արվեստի գեղեցիկ թանգարան… Ցանկացած միջոցառում կարելի է անցկացնել լավ կամ վատ, շուքով կամ համեստ…. Կարևոր է, թե ինչ է տալիս դա մարդկանց, քաղաքին, որքանով է նպաստում նրա ենթակառուցվածքների զարգացմանը: Այս փառատոնը իմ կարծիքով առիթ կհանդիսանար դրսի արվեստագետների գործերի ներգրավմանը և հետաքրքիր հավաքածուի ստեղծմանը:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter