HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Երանուհի Սողոյան

Խոշորացման ծրագիրը լավ կլիներ սկսել ոչ թե Գյումրիի, այլ մայր բուհերի միավորումից. Հակոբ Զիլֆիմյան

«Այսօրվա դրությամբ, կապված բուհերի միավորման լուրերի հետ, մեր մասնաճյուղից արդեն վեց ուսանող գնացել է Երեւան,-ասում է Երեւանի թատրոնի եւ կինոյի պետական ինստիտուտի Գյումրու մասնաճյուղի տնօրեն Հակոբ Զիլֆիմյանը,-սեպտեմբերի 1-ին լսելով էս խնդրի մասին, դիմեցին, որ գործերը տեղափոխեն Մայր բուհ»:

 Հակոբ Զիլֆիմյանն ասում է, որ շուրջ հինգ-վեց տարի է` պտտվում են լուրեր, որ Գյումրիում պետք է ստեղծվի Շիրակի համալսարան, ու այդ նպատակով միավորվելու են Մանկավարժական պետական ինստիտուտը, պետական ճարտարագիտական (պոլիտեխնիկի) համալսարանի մասնաճյուղը և տնտեսագիտական համալսարանի մասնաճյուղը: Այս տարի այդ ամենին գումարվել է Գյումրու Արվեստների ակադեմիայի ստեղծման լուրը՝ Երեւանի գեղարվեստի, Կոնսերվատորիայի , Թատրոնի եւ կինոյի Գյումրու մասնաճյուղերի միավորման գնով:

Հակոբ Զիլֆիմյանն ասում է, որ ինքը տեղյակ չէ` արդյոք  այդ ծրագիրը կառավարության կողմից հաստատվել է, թե ոչ, եւ որքանով են իրականությանը համապատասխանում շրջանառվող լուրերը բուհերի միավորման մասին: «Ի վերջո կրթության քաղաքականությունն իրականացնում է ՀՀ կրթության եւ գիտության նախարարությունը: Իր քաղաքականության շրջանակներում նա կարող է մոտեցումներ դրսեւորել, որը որ կլինի պետական մոտեցում, դրան էլ պարտավոր է ենթարկվել ցանկացած պետական չինովնիկ»,-նկատում է զրուցակիցս:

Դեռեւս 1997թ-ին էր կառավարությունը որոշում ընդունել, որ Երեւանի երեք բուհերը ունենան մասնաճյուղեր Գյումրիում: Որոշումն ընդունվել է, մասնաճյուղերը բացվել, սակայն ընդամենը երկու տարի անց սկսվել են խնդիրներ, որոնք պատկան ատյանները որոշում ընդունելիս նկատի չէին ունեցել:

«Ես այդ ժամանակ Գյումրու կրթության բաժնի պետն էի: 2000թ.-ին ինձ կանչեցին եւ առաջարկեցին զբաղվել շենքի ճակատագրով, որը դարձել էր անկառավարելի այն իմաստով, որ չուներ տեր, չուներ բալանսային արժեք եւ այլն: Երեք- չորս ուսանող ունեցող մասնաճյուղերից ոչ մեկը չուներ կանոնադրություն, չուներ ֆինանսական կարգավիճակ, վարձերը հավաքում` կեսը ծախսում էին տեղում, կեսը տանում էին Երեւանի Մայր բուհ: Շենքում կար 12 հասարակական կազմակերպություն, որոնք պարզապես ապրում էին այստեղ»,-հիշում է Հակոբ Զիլֆիմյանը:

2000թ.-ին, ստեղծված խառնաշփոթից դուրս գալու նպատակով՝ մարզպետ Ֆելիքս Փիրումյանի նախաձեռնությամբ եւ վարչապետ Անդրանիկ Մարգարյանի հանձնարարությամբ Հակոբ Զիլֆիմյանը ձեռնամուխ է լինում մասնաճյուղերի միավորման գործընթացին: «Մշակեցի մի փաստաթուղթ, ներկայացրեցի կրթության, գիտության նախարարություն, որ արժե ստեղծել Գյումրու արվեստների ակադեմիա: Ասեմ, որ այն ժամանակ համար մեկ պայքարողը Կոնսերվատորիայի ամբողջ անձնակազմն էր, որ անընդհատ բողոքներ ու դիմումներ էր գրում, որ դեմ են: գեղարվեստը դեմ էր, թատրոնը դեմ էր: Կռվախնձորը միանձնյա ղեկավարի աթոռն էր, ու ես դա հասկանում էի»:

2000թ.-ին ստեղծվում է Գյումրու արվեստների ակադեմիան: Ղեկավար նշանակվում է Հակոբ Զիլֆիմյանը: Ակադեմիան, որպես միացյալ կառույց, գոյատեւում է մինչեւ 2003թ.-ը: Հակոբ Զիլֆիմյանն ասում է, որ այդ երեք տարիներին բազմաթիվ խնդիրներ են լուծվել, բացի մեկից՝ անձնական ամբիցիաներից:

«Պայքարեցին եւ 2003թ-ին ոչ առեւտրային կազմակերպության օրենքի պարագայում մասնաճյուղերը բավականին ինքնուրույնություն ունեցան եւ կառույցը լուծարվեց,-պատմում է Հակոբ Զիլֆիմյանը,- ու սկսվեց կիսելու անտրամաբանական գործընթացը՝ առաջին հարկից մինչեւ տանիք: Խողովակներն անգամ մենք կիսել ենք, կիսել ենք լարերը, կտրել-փոխել ենք ջրագծի խողովակները, կատարվում էր մի բան, որը տրամաբանությունից դուրս էր: Էս հավաքարարն ինձ, էս հավաքարարը քեզ, էս պահակն իմն է, էս պահակը՝ քոնը»:

Բաժանեցին ամեն ինչ, բացի բակից ու իրենց սխալը զգացին, երբ պարզեցին, որ «անտեր» մնացած տարածքը նախկին քաղաքապետ Վարդան Ղուկասյանը վաճառել է: «Ի՜նչ կռիվներ տվեցի: Գնացել խնդրել եմ նախկին քաղաքապետին: Ավագանու որոշումով մի մասը բակի հետ տվեցին, բայց մյուս մասն արդեն սեփականության վկայականը կար, չկարողացանք հետ վերցնել,-պատմում է Հակոբ Զիլֆիմյանը,- ժողովուրդն ասում է` «տիրովին տերն է տարել, անտերին՝ գելը»: Հիմա, եթե կա այդպիսի մտադրություն, որ բուհերը միավորվեն, ասեմ, որ շենքի կառավարման առումով դա ամենաճիշտ որոշումը կլինի»:

Հակոբ Զիլֆիմյանի փոխանցմամբ, անցած 10 տարիների ընթացքում Թատրոնի եւ  կինոյի ինստիտուտի Գյումրու մասնաճյուղը չի ունեցել դիմորդների պակաս: Սկսել են երեք դիմորդով, հետո 12 դիմորդ, իսկ հիմա ամեն տարի 40-ից ավել ուսանող է ընդունվում բուհ:

«Մենք ավելիի ցանկությունը չունենք, որովհետեւ  ես պատրաստում եմ դերասան, ռեժիսոր, օպերատոր, պարարվեստի մասնագետ: Եթե ես ամեն տարի հարյուր դերասան արտադրեմ, կոպիտ ասած, անիմաստ է: Բայց բուհը օր օրի ծաղկում է,-ասում է Հակոբ Զիլֆիմյանը,-ես անցյալ տարի մասնակցել եմ Երեւանում կազմակերպված փառատոնին, որը ուսանողական թատերարվեստի, կինո արվեստի, կերպարվեստի փառատոն էր ու Գյումրի բերել ոսկի, արծաթ, բրոնզե մրցանակները: Մեր բուհերը կատարողական արվեստի բուհեր են, երբեք որեւէ մեկը չի հարցրել Խորեն Աբրահամյանին, թե նա որ բուհն է ավարտել, կամ Ֆրունզիկ Մկրտչյանին, կամ Սոս Սարգսյանին հարցրե՞լ եք, թե ինչ դիպլոմ ունի: Բուհի խնդիրն ընդամենը աստվածատուր մարդուն կատարելագործելն է: Կատարողական արվեստի մարդուն պիտի հանրությունը ծափահարի, եթե իմ ռեժիսորը պիես է բեմադրում, ծափ տվեց հանդիսատեսը, գոհ մնաց, ուրեմն նա լավ ռեժիսոր է, չտվեցին՝ դժգոհեցին, ուրեմն վատն է»:

Հակոբ Զիլֆիմյանը, խոսելով բուհերի խոշորացման ծրագրից, նշեց, որ ինքը կողմ կլիներ, եթե այդ խոշորացումը սկսվեր Երեւանից: Միավորվեին Երեւանի Թատրոնի եւ կինոյի պետական ինստիտուտը, Գեղարվեստի ինստիտուտը, Կոնսերվատորիան, ստեղծվեր հզոր մի կառույց՝ Արվեստների ակադեմիա, իրենք էլ Գյումրիում միավորվելով վերածվեն նրանց մասնաճյուղի: «Այլապես ինչ է ստացվում. մեզ տեղում միավորելով ստեղծում են 300-հոգանոց «գաճաճ» բուհ եւ թուլացնում երեւանյան մայր բուհերը»,-ասում է Հակոբ Զիլֆիմյանը:

Գյումրիի Արվեստների ակադեմիայի ստեղծման դրական եւ բացասական կողմերը վերլուծելիս, Հակոբ Զրլֆմյանը առաջ քաշեց նաեւ «բրենդի» խնդիրը: «Ամեն դեպքում, եկեք խոստովանենք, որ մեր մտածողությունը գավառային է: Երեխան մեր բուհ գալով կարեւորում է բրենդի խնդիրը, որ ավարտելիս իր դիպլոմում նշվելու է «Երեւանի թատրոնի եւ կինոյի պետական ինստիտուտի Գյումրու մասնաճյուղի շրջանավարտ» բառերը, ու սրա հետ կապված շատերն իրենց երեխաներին ուղարկելու են Երեւան,-կարծիք է հայտնում Հակոբ Զիլֆիմյանը,-հետո, մի խնդիր էլ կա, լինելով մասնաճյուղ, մեր ուսանողներն իրենց թե ընդունելության, թե ավարտական քննություները հանձնում են Երեւանում, մեր նշանավոր արտիստներն են հանձնաժողովի կազմում, երեխան ավելի մեծ պատասխանատվությամբ է մոտենում գործին, իսկ թե ինչ կլինի միավորման դեպքում, դժվար է  ասել»:

Ամեն դեպքում, մի բանում Հակոբ Զիլֆիմյանն համոզված է, որ ինչ որոշում էլ կայացվի, այն չի լինի հակապետական, հակամանկավարժական եւ հակաբուհական: Քննարկումները ցանկալին են: Եթե ինչ-որ մի բան պիտի ստեղծվի, ցանկալի է մտածել ինչ ձեւի եւ ինչ տեսքի: 

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter