HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Արմեն Առաքելյան

Ինչով Հայաստանը կհատուցի Մայդանում Ռուսաստանի պարտության դիմաց

Այն պահին, երբ Վիկտոր Յանուկովիչը փախավ անհայտ ուղղությամբ և ԵՄ-ն հայտարարեց Ուկրաինայի նոր իշխանությունը ճանաչելու և այդ երկիրը սնանկացումից փրկելու համար 20մլրդ դոլար հատկացնելու պատրաստակամության մասին, Ռուսաստանը կորցրեց Ուկրաինան: Դա կարող է լինել ժամանակավոր կորուստ, որովհետև դժվար է հավատալ, որ Մոսկվան կբավարարվի միայն եղունգները նյարդային ձևով կրծոտելով, այն դեպքում, երբ իրական է դառնում նաև Ղրիմի նավատորմային հենակետը և Դնեպրից արևելք ընկած շրջանններում հզոր արդյունաբերական ռեսուրսը կորցնելու վտանգը: Այս անգամ Ռուսաստանին վիրավորել են չափազանց խորը և չափազանց ցավոտ: Իսկ ինչպես հայտնի է` վիրավոր առյուծը վտանգավոր է կրկնակի:

Առաջին հերթին՝ վիրավոր Ռուսաստանը վտանգավոր է նույնիսկ ոչ թե Ուկրաինայի համար, այլ բոլոր այն երկրների, որոնք գտնվում են նրա ավանդական ազդեցության ավազանում: Մոսկվայի առաջին քայլը կլինի այդ տարածքներում նոր ուկրաինաներ և նոր մայդաններ թույլ չտալը, իր ավարը վերջնականապես վերցնելը և, այսպես ասած, սեփականացնելը: Իսկ դա նշանակում է, որ Ռուսաստանի վերքերը պետք է բուժվեն նաև ու գուցե առաջին հերթին այդ երկրների ինքնիշխանության ամբողջական կամ մասնակի կորուստների գնով:

Հետևաբար, պետք է սպասել, որ այն կարագացնի Եվրասիական միության ստեղծումը` Մաքսային միության բազայի հենքի վրա: Եվ Հայաստանը ստիպված կլինի ոչ թե կրկնապատկել, այլ եռապատկել ջանքերը դրան միանալու ուղղությամբ: Նրան շունչ քաշելու և այդ միությանը միանալու տնտեսական, քաղաքական շահավետության հարցը քննարկելու ժամանակ չեն տա: Արդյունքում Հայաստանը կբավարարի խոցված Կրեմլի քմահաճույքը` ընդամենը հույս փայփայելով, որ Մոսկվան չի հրաժարվի իրեն էժան գներով զենք և գազ վաճառել և անհրաժեշտ պահին կարգելի Ադրբեջանին հարձակվել Լեռնային Ղարաբաղի վրա:

Մյուս կողմից, այն կարող է Հայաստանը վերջնականապես խեղդելու և Արևմուտքից կտրելու համար վերցնել այն ամենը, ինչ դեռ չեն հասցրել վերցնել ռուսական ընկերությունները Հայաստանի տնտեսության և ենթակառուցվածքային համակարգերում: Այս պահին Երևանն արդեն բանակցում է ռուսական «Ռոսնևթ»-ի հետ` Հայաստանում նավթի վերամշակման և, այսպես կոչված, նոր «Նաիրիտ» գործարան կառուցելու շուրջ, որի մասին նախագահ Սերժ Սարգսյանն ակնարկեց ԵԿՄ համագումարում ունեցած ելույթում: Այսօր վարչապետ Տիգրան Սարգսյանը հայտարարել է, որ այդ նախագծերը մոտ 500մլն դոլարի ներդրումներ են պահանջում ռուսական կողմից, և Կառավարությունը պետք է դիտարկի այն հարցը, թե ինչ պայմաններ պետք է ապահովվեն այդ ներդրումներն իրականացնելու համար:

Ինչ խոսք, լավ է, որ այս դեպքում խոսքը ներդրումների մասին է: Բայց նման խոստումներ Մոսկվան տասը տարի առաջ տալիս էր նաև «գույք պարտքի դիմաց» գործարքով իրեն հանձնվող 5 ստրատեգիական ձեռնարկությունների վերաբերյալ, որոնք այդպես էլ մնացին թղթի վրա: Մյուս կողմից, թե սովորաբար ինչ պայմաններ են պահանջում ռուսները Հայաստանից նման դեպքերում, արդեն գիտենք ռուս-հայկական գազային համաձայնագրերի օրինակով, որոնք վավերացվեցին ԱԺ-ում անցած տարեվերջին. դրանց դիմաց Հայաստանը պարզապես ռուսներին է հանձնում իր ինքնիշխանության մի մասը:

Գազային համաձայնագրերի պարագայում դա ուենցավ երկու առարկայական դրսևորում. նախ` Հայաստանը «Գազպրոմի»-ի առջև պարտավորություն ստանձնեց առաջիկա 30 տարվա ընթացքում չընդունել ընկերության շահերից չբխող որևէ օրենք, իրավական ակտ և նրա գործողությունները չվիճարկել դատական կարգով: Արդյունքում «Գազպրոմ»-ը արգելք դրեց էներգետիկ, մասնավորապես՝ գազային ոլորտում Հայաստանի խորհրդարանի` օրենսդրական սահմանադրական իրավունքի իրացման վրա կամ ուղղակի վերցրեց այդ իրավունքը: Երկրորդ` Հայաստանը «Գազպրոմ»-ին պարտքի դիմաց հանձնեց «Հայռուսգազարդ»-ի՝ Կառավարության ձեռքին մնացած 20 տոկոս բաժնետոմսերը: Արդյունքում այդ ընկերությունն այլևս հայկական չէ: Ու քանի որ այն դարձավ «Գազպրոմ»-ի դուստր ձեռնարկություն, ստացվում է, որ մոնոպոլ իրավունքներ ունի գազամատակարարման ոլորտում և դրանով Հայաստանը սահմանափակեց այլ երկրներից առանց «Գազպրոմ»-ի համաձայնության այլընտրանքային գազ գնելու իր իրավունքը` միաժամանակ զրկվելով առհասարակ այդ մոնոպոլ ընկերությունում աուդիտ անցկացնելու, նրա որոշումների վրա թեկուզ նվազագույն չափով ազդելու բոլոր լծակներից, որոնք տալիս էին այդ 20 տոկոս բաժնեմասերը:

ԵԿՄ համագումարում նախագահ Սերժ Սարգսյանն այս կապակցությամբ շատ պարզ հայտարարեց. «Ինչ վերաբերում է 20 տոկոսին: Ինչո՞ւ են վաճառել, էժան են վաճառել և այլն: Ինձ հետաքրքիր է՝ ի՞նչ էր տալիս այդ 20 տոկոսը: Եթե մենք՝ որպես պետություն, տարիների ընթացքում վաճառել ենք 80 տոկոսը, այսինքն՝ 80 տոկոսը կարելի էր վաճառել, 20-ը չէր կարելի՞ վաճառել»: Այսինքն՝ 20 տոկոս բաժնեմասը վաճառվել է, որովհետև վաճառված է եղել 80 տոկոսը: Հետևությունը շատ պարզ է, այն «ապրանքը», որի կեսից ավելին տրվել կամ վաճառվել է, կարելի է ու պետք է վաճառել ամբողջությամբ: Եթե շարժվում ենք այս տրամաբանությամբ, ապա պետք է պարզել` Հայաստանը Ռուսաստանի հետ նախորդ նմանատիպ գործարքների արդյունքում արդյոք իր անկախության կեսից պակա՞սն է հանձնել, թե՞ կեսից ավելին: Որովհետև եթե գործ ունենք երկրորդի հետ, ապա չի բացառվում, որ բարկացած, վիրավոր Ռուսաստանի նոր քմահաճույքները բավարարելու համար Հայաստանը որոշի «նաղդով» հանձնել ինքնիշխանության մնացած այդ մի փոքր մասի «բաժնետոմսերը»: Ինչ է` դրա մեծ մասը կարելի է կորցնել, մնացած փոքր մասը` ո՞չ...

Մեկնաբանություններ (1)

վարպետ
Երեւի չարի փոքրն էլ այդ լինի ժողովրդի համար - տուն քանդող սեփական անասուններից գոնե կպրծնենք, սենց թե ընենց իսկական ,,կախություն,, ենք դարձել միայն ...

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter