HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Դանիել Իոաննիսյան

Խցանումների հիմնական պատճառներն ու լուծումները

Երևանցիներն ու մայրաքաղաքի հյուրերը նկատած կլինեն, որ քաղաքում տարեցտարի ավելանում են խցանումները: Փորձենք քննարկել այդ խցանումների պատճառներն ու դրանց դեմ պայքարի հնարավորությունները:

Վթարներ

Ինչպես գիտենք, անգամ ամենաչնչին վթարը կարող է լինել մեծ խցանման պատճառ: Կառավարությունն արդեն հավանության է արժանացրել մի նախագիծ, ըստ որի վթարների դեպքում ՃՈ տեսուչների արձանագրությունը հիմք է ապահովագրական փոխհատուցման համար:

Դա, անշուշտ, կնվազեցնի վթարների արդյունքում առաջացող խցանումները, սակայն  անհրաժեշտ է ավելի մտածված ու ճիշտ գծանշումներ անելով պայքարել մանր վթարների բավականին տխուր վիճակագրության դեմ:

Կարգավորում

Հայտնի է, որ խցանումների մեծ մասը առաջանում է խաչմերուկներում:  Պիկ ժամերին վարորդները մտնում են խաչմերուկ և չեն կարողանում լքել այն, քանի որ փողոցը, որով իրենք պետք է շարունակեն երթևեկությունը փակ է (խցանված է):  Արդյունքում այդ մեքենաները մնում են խաչմերուկի բանուկ մասում և երբ ուղղահայաց փողոցի լուսաֆորը կանաչում է, այդ վարորդներն էլ գալիս ու մխրճվում են առաջինների մեջ և տրանսպորտային «դժողքը» պատրաստ է:

Ճանապարհային երթևեկության կանոններն միանգամից երկու դրույթ ունեն, որոնք պետք է կանխեն այս վիճակները: Նախ, արգելվում է մտնել խաչմերուկ (անկախ լուսաֆորի գույնից), եթե չկա համոզմունք, որ հնարավոր կլինի ամինջապես ազատել խաչմերուկը: Այսինքն, եթե դուրս եկող փողոցը խցանված է, ապա վարորդը պարտավոր է չմտնել խաչմերուկ:

Երկրորդն էլ այն է, որ լուսաֆորի կանաչ լույսը միանալուց հետո վարորդը պարտավոր է զիճել ճանապարհը ուղղահայաց փողոցի այն վարորդներին, ովքեր իրենց կանաչ լույսի տակ են մուտք գործել խաչմերուկ:

Սակայն, ինչպես գիտեք, հայ վարորդների առնվազն 90 տոկոսը չի հետևում այս կանոններին, իսկ Ճանապարհային ոստիկանությունը չի տուգանում այս կանոնները խախտողներին (քանի որ բոլորին տուգանել չի լինի):

Բայց վիճակն անելաների չէ: Հայտնի է, որ երբ խաչմերուկի մի փողոցի լուսաֆորի կարմիր լույսը միանում է, դրան ուղղահայաց փողոցի լուսաֆորն ամինջապես կանաչում է: Սակայն դա Հայաստանում: Արևմտյան երկրներում լուսաֆորի կարմրելուց հետո մի-քանի վարկյան ամբողջ խաչմերուկը «կարմիր» է, որ կանաչի տակ անցած մեքենաներն ազատեն այն, և ապա միայն կանաչում է հատվող փողոցի լուսաֆորը:

Այդ, բավականին պարզ, մեխանիզմը հնարավորություն է տալիս առանց վարորդների սովորությունները փոխելու և առանց համատարած տուգանքներ բաժանելու լուծել խաչմերուկներում խցանումների մեծ մասը:

Հանգույցներ

Երևանում տարեց տարի ավելանում են նոր փողոցներ, որոնք հնարվորությունների սահմանում շրջանցում են քաղաքի առվել խցանված հատվածները: Դալմայի այգիներով անցնող փողոցը, Սարալանջի փողոցը, Խանջյանի թունելները և այլն: Սակայն բավականին լայն և թանկարժեք այդ փողոցների ճանապարհային հանգույցները, որպես կանոն, բավականին անհաջող են:

Այդպես, երբեմն 3-4 երթևեկության գոտի ունեցող փողոցները ավարտվում են նեղ ու անհաջող հանգույցներում, որոնց թողունակությունը շատ փոքր է: Դրանով իսկ, անիմաստ է դառնում այդքան լայն փողոց կառուցելու իմաստը:

Հարկ է հաշվի առնել, որ լավ և վատ ճանապարհային հանգույցների գինը, որպես կանոն, համարյա նույնն է: Պարզապես, Հայաստանում գրեթե չկան մասնագետներ, ովքեր կրող են նախագծելիս ճիշտ հասկանալ ավտոմեքենաների հոսքերը և նվազագույնի հասցնել հանգույցի խցանելիությունը:

Հանրային տրանսպորտ

Տարիների ընթացքում մարդիկ սկսում են համեմատաբար ավելի ու ավելի լավ ապրել: Որպես հետևանք, պակասում է այն մարդկանց քանակը, ովքեր ստիպված են երթուղայիններում կռացած երթեւեկել: Մարդիկ գնում են մեքենաներ ու օգտվում են տաքսիներից, վերջիններս էլ, մեծացնում են խցանումները:

Ուստի կրկին հանգում ենք այն պարզ ճշմարտության (որի մասին բազմից ենք խոսել), որ խցանումների դեմ պայքարը պետք է սկսել հանրային տրանսպորտի որակի բարելավմամբ և մետրոյի ցանցի զարգացմամբ:

Լուսանկարը՝ news.am-ի

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter