HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Ես նորից դիմում եմ Վեհափառ Հայրապետին

Մհեր Ենոքյան, «Հետքի» թղթակիցը «Նուբարաշեն» բանտից

Գիտեմ, որ ապրիլի 5-ին Զատիկն ենք նշելու: Ասում եմ՝ գիտեմ, որովհետև կար ժամանակ, որ չգիտեի, թե երբ են Ողջերի աշխարհում տոնում Քրիստոսի հրաշափառ հարության օրը: Հիշողությանս երկրային ժամանակով մտովի հաշվում էի օրերը, շաբաթներն ու ամիսները: Անցյալ դարավերջում կլոր գերեզմանոցում ո՛չ հեռուստացույց էր թույլատրվում, ո՛չ թերթ ու նամակ: Ներկած կարմիր ձվերի, չամիչով ու բրնձով փլավի, ձկան մասին այստեղ կարելի էր միայն երազել:

Ի՞նչն էր իմ միտքն ու հոգին կենդանի պահում՝ 24 ժամ փակված լինելով քարե դագաղ-պատերի մեջ. սերը կյանքի նկատմամբ, Հավատը, երևակայությունը, գրքերը, անուղղելի լավատեսությունը, մանկության հուշերը:

Զատիկը միակ տոնն է, առավել, քան Ամանորը, որ տեղափոխում է ինձ մանկություն: Բակի տղաներով, աղջիկներով հավաքվում էինք, նստում նորածին խոտերի վրա, ձվերը կռվացնելուց հետո թարխունով փաթաթում էինք լավաշի մեջ, ուտում: Այնքան էլ չէինք գիտակցում Քրիստոսի խաչելության ու հարություն առնելու գաղափարը, բայց առավել, քան հասուն տարիքում զգում էինք կյանքի անմահությունը: Պատահական չէ, որ Քրիստոսն ասել է`թողեք երեխաներն ինձ մոտ գան, որովհետև նրանցն է երկնքի արքայությունը…

Կրոն, որի առանցքը ՆԵՐՄԱՆ գաղափարն է

2001 թվականն էր՝ նոր հազարամյակ, 21-րդ հարյուրամյակը Քրիստոսի ծննդից հետո: Հայ Առաքելական եկեղեցին ու Հայաստանի Հանրապետությունը նշում էին Քրիստոնեությունը որպես պետական կրոն հռչակելու 1700-ամյակը: Կրոն, որի առանցքը ՆԵՐՄԱՆ գաղափարն է: Բայց ոչ մի ներում չեղավ, չնայած նրան, որ այստեղ հիմնականում ջահելություն է՝ 18-20 տարեկան զինվորներ կան, Ղարաբաղյան պատերազմի ազատամարտիկներ, մեկ վկայով կայացված դատավճիռներ, անմեղ կամ չափազանցված պատիժ կրողներ:

Ֆիլմի սցենարում պատկերավոր նկարագրել եմ քրիստոնեության 1700-ամյակի օրերը երկու զուգահեռ աշխարհներում՝ Ողջերի աշխարհում ու այստեղ՝ Մահվան տանը: Դրսում պաշտոնական պատվիրակությունները, փողկապավոր պաշտոնյաները եկեղեցի են մտնում, խաչակնքվում, պատարագ լսում, իսկ այստեղ՝ քարե խուց-դագաղների մեջ դատապարտյալները մահանում են սովից, հիվանդություններից, ծեծից ու ջարդից: Մինչ օրս երազում տեսնում եմ մեռնողներին: Ամեն մեկից հետո մտածում էինք՝ հաջորդը մենք ենք: Այդ տարիների սարսափների մասին մանրամասն գրել եմ «Դեպի ցմահ Ազատություն» պատմվածքում:

Վեհափառին գրած նամակներս այրեցին մոխրամանի մեջ

Երբ թույլատրվեց նամակներ գրել, առաջին նամակներս գրել եմ Վեհափառին, նրան գրել եմ անգամ առաջին փախուստի ժամանակ՝ 2004-ին: Գրել եմ, որ ես մարդ չեմ սպանել: Սակայն, երբ ինձ բռնեցին, քրեական հետախուզության շենքում ԱԱԾ-ից և 6-րդ բաժնից երկու բարձրաստիճան պաշտոնյաներ կարդացին նամակներս, հետո աչքերիս առաջ դրանք վառեցին մոխրամանի մեջ՝ ասելով. «Մոռացի՛ր, որ Հայաստանում գործում է հակահրեական գաղտնի կազմակերպություն. ազգային ու կրոնական ատելության հողի վրա սպանությունների մասին պետք է լռել, հասկանո՞ւմ ես»:

Նորից հայտնվեցի «Նուբարաշենի» բանտում: Ոչ մի դիմում կամ նամակ բանտից դուրս չէր գալիս, ավելին` ինձ զրկել էին նամակագրության իրավունքից, նաև տեսակցությունից: Ծեծ ու ջարդի հետ կապված այցելեցին ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպան Լարիսա Ալավերդյանի ներկայացուցիչները և հենց նրանց միջոցով նամակներս, որոնք նորից թաքուն գրել ու պահել էի ներքնակիս մեջ, ուղարկեցի:

Երբ ինձ թույլատրեցին ծանոթանալ անձնական գործիս, այնտեղ ես գտա փաստաթուղթ`ստացված Լարիսա Ալավերդյանի կողմից, որտեղ նա «Նուբարաշեն» ՔԿՀ պետին տեղեկացնում է, որ իմ երկու նամակները ուղարկվել են ՀՀ նախագահին ու Վեհափառին: Մայր Աթոռի արխիվում, փառք Աստծո, պահպանվել է այդ նամակս, որը ներկայացվեց դատական նիստերից մեկի ժամանակ: Ահա նամակից մի հատված.

Այն ժամանակ Վեհափառի կարգադրությամբ ինձ այցելեց Տեր Արամը, ով մինչ ինձ մոտ գալը գնացել էր ինձ իր ցուցմունքով այստեղ ուղարկողի` Արամ Հարությունյանի մոտ` «Կոշ», բայց Արամը, տեսնելով քահանայի հագուստով մարդուն, հրաժարվել էր նրա հետ զրուցել և ասել` ես ոչ Աստծուն եմ հավատում, ոչ էլ եկեղեցուն:

Դարձյալ դիմում եմ Վեհափառին

Մի քանի օր առաջ դարձյալ դիմել եմ Վեհափառին, որպեսզի Եղեռնի 100-րդ տարելիցի կապակցությամբ հորդորի Հանրապետության նախագահ Սերժ Սարգսյանին մասնակի ներում շնորհել Ղարաբաղյան պատերազմի ազատամարտիկ, հետախույզ Սողոմոն Քոչարյանի ու իմ երկու փախուստների համար: Եվրոպական բազմաթիվ երկրներում փախուստը կալանավայրից օրենքով չի համարվում հանցանք, քանի որ ազատության ձգտումը համարվում է մարդու նույնքան կենսական, ինչպես ուտելու, բազմանալու, շնչելու բնական պահանջները: Այլ ելք չունենալով հասնել արդարության՝ մենք, վտանգելով ինքներս մեզ, հուսահատությունից  դիմել ենք փախուստի ծայրահեղ քայլին: Ազատության մեջ, լինելով տարբեր ծայրահեղ իրավիճակներում, նույնիսկ զանցանք չենք կատարել: Մինչդեռ մի քանի օր ազատության օդը շնչելու համար մեզ դատապարտել են 15 տարվա ազատազրկման՝ փաստացի զրկելով 20 տարի բանտային պայմաններում պատիժ կրելուց հետո գոնե պայմանական վաղաժամկետ ազատվելու հնարավորությունից: Փորձում եմ ինձ հանգիստ պահել, բայց իրականում սրտատրոփ սպասում եմ ՀՀ նախագահի պատասխանին:  

Ես հավատում եմ Հավատին

Լինելով 24 ժամ փակված 4 պատի մեջ՝ երկար տարիներ ուսումնասիրել եմ մոլորակի հիմնական կրոնական ուղղությունների ծագման, զարգացման պատմությունները: Իսկ Հայր Ռուբենի առաջարկով մի քանի տարի առաջ կարդացի Ռաֆայել Պապայանի «Արդի իրավունքի քրիստոնեական ակունքները» աշխատությունը:

Հավատ ու կրոն հասկացություններն ինձ համար նույնական չեն: Ես դրանք տարանջատում եմ: Հավատն ապրում է մարդու հոգում, կարծում եմ՝ ուժեղ դրական լիցք է, որը կարող է հրաշքներ գործել: Իսկ կրոնը հոգևոր քաղաքականությունն է, որը կիրառվում է հասարակությունների հոգևոր բնազդները կառավարելի դարձնելու նպատակով: Այս ամենի մասին գրել եմ իմ «Հավատի բանականություն» ստեղծագործության մեջ:

Ինձ համարում եմ հավատավոր մարդ, բայց ոչ կույր ու միամիտ հավատավոր: Ես հավատում եմ Հավատին: Իմ պատկերացմամբ, գերհզոր մի ուժ մարդկանց տվել է կյանք, ապրելու հնարավորություն, նվիրել է օրեր: Իսկ ամեն սկսվող Օրը ոչ այլ ինչ է, քան հնարավորություն փոխելու վատը՝ դրանով իսկ անմահանալու:

Ես հավատում եմ, որ վերադառնալու եմ այնտեղ, ուր ողջ էությունս է, վերադառնալու եմ ֆիզիկական ազատություն: Եվ այդ Հավատն է, որ ամեն օր ինձ պայքարի, աշխատելու, չնահանջելու, պրպտելու, սովորելու կոչ է անում:                                                                                                

Հ.Գ.  Մի քանի տարի է՝ եկեղեցական տոներին մեզ այցելում է Տեր Գրիգորը: Այստեղ բաժանում են կարմիր ներկված ձվեր, միասին աղոթք ենք ասում, շնորհակալություն հայտնում մեզ շնորհված ամեն օրվա համար:             

Մեկնաբանություններ (5)

2112
Իսկ սպանված երիտասարդի հարազատների կարծիքը ինչ որ մեկին հետաքրքրել է մինչ հիմա ?
2112-ԻՆ
Սպանված երիտասարդի հարազատների կարծիքը մինչև հիմա բոլորին էլ հետաքրքրել է, անյ աստիճան, որ նրանց տարածած ստին հավատացողներ կան։ Նրանց համար կարևորը այն է, որ այդ արարքի համար մեկը ցմահ բանտարկվի, նրանց համար կարևոր չէ՝ դա կլինի մարդասպան Արամ Հարությունյանը թե այնտեղ ներկա եղած Մհեր Ենոքյանը, որի գլխին պարզապես սարքել են, քոռն էլ դա տեսնում է
Հավատացյալ
Վեհափառ Հայրապետ, խնդրում եմ Ձեզ, հուսամ քաջ գիտակցում եք, որ եթե Դուք սկիզբ դնեք անմեղների ազատման գործին, ապա հայոց պատմության մեջ կհիշվեք միայն օրհնանքով, որ նպաստեց մեր հիվանդ հասարակության առողջացման պրոցեսին։ տեսեք ինչեր է կատարվում աշխարհում, մարդկանց անմեղությւոնը տարիներ անց ապացուցվում է և անմեղներն ազատ են արձակվում, իսկ մեզ մոտ ոչ մի բան տեղի չի ունենում։ Խնդրում եմ Ձեզ, մեծարգո Վեհափառ Հայրապետ, այս անգամ Ձեր վճռական ձայնը բարձրացրեք և ազդեք դատախազության վրա։
Լևոն
այս տղայի գործի մասին այնքան գրվեց, արդեն նոր բան չկա էլ, մեն հասարակության անունից խնդրում ենք նրան հետ վերադարձնել հասարակություն
ՀԱՅՈՒՀԻ
Վեհափառ Հայրապետ, դիմում եմ Ձեզ որպես հայ կին, հայ մայր և խնդրում եմ ականջալուր լինեք ձեր հավատացյալ հոտի իմ անդամի այս հուսահատ ճիչին՝ արեք Ձեզնից կախված ամեն բան և ազատեք հանգամանքների զոհ գնացած այս երիտասարդին բանտից, նա քսան տարի է պայքարում է, բայց նրա ճիչը մնում է ձայն բառբառոյ հանապատի։ Չէ՞ որ մենք քրիստոնյա ենք, չէ՞ որ մենք պիտի ներենք, հասարակությւոն վերադարձնենք մեր զավակներին, մանավանդ Մհեր Ենոքյանի նմաններին, ոորնք պնդում են իրենց անմեղությունը։ Շատ եմ խնդրում Ձեզ՝ միջնորդ եղեք պետության միջև և ի սեր 100-ամյակի՝ ազատեք այս արժանավոր հայորդուն իր իսկ ասած քարե դագաղից։

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter