HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Գրիշա Բալասանյան

Հայ դատավորին կաշառակեր դատավորի մաշկից պատրաստած աթոռ պե՞տք է

«Հետքի» հարցերին պատասխանում է արդարադատության նախարար Հրայր Թովմասյանը:

Սոցիոլոգիական հարցումները ցույց են տալիս, որ հասարակության զգալի հատվածը դեռեւս չի վստահում դատական համակարգին: Անկախությունից ի վեր ինչու՞ այդպես էլ չկայացավ արդարադատության համակարգը:

Խնդիրների պատճառները բազմաշերտ են եւ բազմագործոն, օբյեկտիվ են եւ սուբյեկտիվ, պատմական եւ պայմանավորված են այսօրվա խնդիրներով, ուստի եթե գործ ունենք նման դժվարության հետ, ապա իմ խոսքում հաճախ եմ ասում, որ բոլորս ենք մեղավոր, եւ որոշ մարդկանց մոտ տպավորություն է ստեղծվում, թե պատրաստվում եմ պատասխանատվությունը լուծարել: Իմ վերլուծությունը ցույց է տալիս հետեւյալ պատկերը. հայերը ցանկանում են, որ արդարություն լինի, բայց իրենք այդ արդարության հաստատման համար չեն պայքարում: Իրենք ուզում են, ինչ որ տեղից, մի կետից պարտադրվի այդ արդարությունը: Սա չի նպաստում, հակառակը` խոչընդոտում է այդ ամբողջի իրականացմանը:

Երկրորդ. հայերը արդարություն հաստատելու հարցում ազնիվ չեն: Միգուցե կատեգորիկ է հնչում, բայց դարձյալ վերլուծություններն են ցույց տալիս: Ինչպես իմ ընկերներից մեկն է ասում` հայերն ուզում են, որ արդարություն լինի, բայց կողքինին բռնեն, դիմացինին, հարեւանին, բայց իրենց չհասնեն: Սա եւս չի նպաստում արդարության հաստատմանը: Մենք, պայքարելով թվացյալ արդարության համար, այնուամենայնիվ, մեր սեփական գործի լուծման համար սկսում ենք մտածել` կարո՞ղ է մի ինչ-որ ճանապարհ գտնվի, որ իմ գործը լուծվի: Շատ վատ արդյունքներ են ցույց տալիս ոչ պրոֆեսիոնալ սոցիոլոգիական հարցումները, թե հանրության քանի տոկոսն է պատրաստ դատարաններում կամ այլ մարմիններում անօրեն գործի լուծմանը հասնել զարթուղի ճանապարհներով: Բավականին պատկառելի տոկոս է կազմում: Մինչ ուշադրություն դարձնելով կամ սեւեռվելով դատական բարեփոխումների վրա՝ մի տեսակ ուշադրությունից դուրս են մնացել տարբեր սուբյեկտներ եւ ամենագլխավորը` մարդը:

Եթե հայերը ամբողջ ազգով մի բան ուզում են, դա լինում է, եւ այստեղ անելիք կա, թե ինչպես անել, որ արդարության հասնելու համար հանրային կյանքի արդար կառուցվածքի ստեղծումը դառնա հանրային պահանջ: Սա չեմ կապում միայն դատական համակարգի հետ: Ասում ենք՝ այս համակարգում անվստահություն կա, կոռուպցիոն ռիսկեր եւ այլն: Գնանք դատավորների ընտրության կարգը փոխենք, ներկայացվող պահանջները փոխենք, անկախության երաշխիքները մեծացնենք եւ այլն: Այս ամբողջը կարեւոր է, ցավոք սրտի, անում ենք, բայց վստահության աստիճանը չի մեծանում: Իսկ վստահության աստիճանի վրա չես կարող ազդել ու արհեստականորեն մեծացնել: Ընդհանրապես արդարությունն ու արդարամտությունն այնքան են միմյանց փոխկապակցված, որ չի կարելի տարանջատել, բայց արդարամտության հասնելը շատ ավելի բարդ ու դժվար է, թե ոնց անել, որ մարդը կենցաղային հարաբերություններից սկսած արդարամիտ լինի: Եթե սա չկա, շատ դժվար է մեկին դարձնել դատավոր ու ասել՝ արդարադատություն իրականացրու: Մի անգամ կատակով ասացի, որ մի ռենտգեն սարքի պես բան է պետք, որ յուրաքանչյուրն անցնի դրանով եւ ցույց տա` դատավոր կարող է աշխատել, թե ոչ: Այս համակարգի նկատմամբ անվստահությունը ածանցյալ բերում է անվստահություն բոլոր համակարգերի նկատմամբ:

Եթե այս ոլորտում հաջողությունների չհասնենք, մյուս ոլորտներում մեր ջանքերը շատ փոքր ազդեցություն կարող են ունենալ հանրային կարծիքի վրա: Այս ոլորտի անվստահությունը նման է թոքերի չարորակ ուռուցքի, եթե չես վերացնում՝ օրգանիզմը մահանում է: Թիրախում միշտ դատավորն է, սակայն նրա կողքին ունենք փաստաբաններ, թող ներող լինեն, որ այդպես եմ արտահայտվում, բայց նրանց մի մասը զբաղվում է բացառապես միջնորդությամբ կամ իր գերխնդիրն է զբաղվել իրավունքի չարաշահմամբ` ձգձգել դատական նիստերը, տեղի-անտեղի միջնորդություններ անել եւ հրապարակայնորեն փնովել դատական իշխանությունը, որովհետեւ ինքը պիտի արդարանա իր վստահորդի մոտ: Մենք նման փաստաբան էլ չպիտի ունենանք: Գործ ունենք նաեւ դատախազական համակարգի հետ, որտեղ պետք է պրոֆեսիոնալ լինել եւ մեղադրանքն այնպես հիմնավորել, որ հանրության մոտ կարծիք չստեղծվի` կարո՞ղ է ինքը չէր արել այս հանցագործությունը, բայց իրեն մեղադրեցին:

Ձեր նշած բոլոր խնդիրներն առկա են, այնուամենայնիվ ի՞նչ պետք է անել դատական համակարգից «ուռուցքը» վերացնելու համար:

Անհրաժեշտ է բարձրացնել դատական ակտերի նկատմամբ վստահությունը: Սա անելու համար անհրաժեշտ է բարձրացնել այն չափորոշիչները, որոնք ներկայացվում են դատավորներին: Բարձրացնել պրոֆեսիոնալիզմի, հրապարակայնության մակարդակը, դատական ակտերի որակը, հստակեցնել եւ որոշակիացնել դատավորին կարգապահական պատասխանատվության ենթարկելու հիմքերը, դատական ինքնավարության մարմինների կարգերն ու եղանակները, գործերի բաշխման ընթացակարգը եւ այսպես շարունակ: Արդեն մշակվել է 2012-2014 թթ. «Դատաիրավական բարեփոխումների» ծրագրի նախագիծը, որը մինչեւ տարվա վերջ կհաստատվի ՀՀ նախագահի կողմից: Միայն միջոցառումների ցանկն անցնում է 100-ից եւ առաջին անգամն է, որ գործողությունների ծրագրերից բացի նախատեսված է որոշակի հայեցակարգային լուծումներ:

Վերջերս մարդու իրավունքների պաշտպանը հրապարակայնորեն Ձեզ հիշեցրեց, որ երկրում խնդիրներից մեկն էլ արդարության պակասն է եւ մարդիկ արդարադատություն են գտնում ոչ թե դատարաններում, այլ կառավարության շենքի դիմաց: Կիսու՞մ եք ՄԻՊ-ի այդ հայտարարությունը:

Մարդու իրավունքների պաշտպանին շատ հարգում եմ եւ ուրախ եմ իր նախաձեռնությունների համար: Հիշեցնելու անհրաժեշտություն չկար, որովհետեւ դա արդարադատության նախարարի ամենօրյա աշխատանքի հիմքում դրված մի սկզբունք է, որը պետք է կատարել: Մեկ տարվա ընթացքում ուժերիս չափով, իմ լիազորությունների սահմաններում, փորձել եմ այդ ամբողջն անել, որպեսզի այդ խնդիրները լուծվեն: Այո, արդարություն փնտրում են այնտեղ: Շատ գործերով, որ հավաքվում են կառավարության շենքի դիմաց, նայել եմ ինքս, մի մասին ընդունել եմ: Կա արդարության պակաս, մի մասին լիարժեք չի բացատրվել, մի մասի մոտ կասկածներ են մնացել եւ այս առումով անելիքներ կան:

ՄԻՊ-ը երեք դատավորներին կարգապահական պատասխանատվության ենթարկելու համար դիմել էր արդարադատության խորհրդին: Էթիկայի հանձնաժողովը վարույթ չէր հարուցել, ինչից հետո ՄԻ պաշտպանը դիմել էր նաեւ Ձեզ: Ո՞ր փուլում է գտնվում այդ գործերը, եւ, Ձեր կարծիքով, այդ դատավորները ենթակա՞ են պատասխանատվության:

Վերջնական պատասխանատվության ենթարկողը արդարադատության խորհուրդն է:  Բարձրացված այդ 3 հարցերում էլ առերեւույթ կան օրենքի խախտումներ եւ խնդիրը կայանում է հետեւյալում՝ արդյոք այդ խախտումները ակնհայտ ու կոպիտ են, որոնք հիմք են հանդիսանում դատավորներին կարգապահական պատասխանատվության ենթարկելու համար: Անկեղծ ասեմ, ողջունում եմ այս ոլորտում ՄԻՊ-ի մարտավարությունը, որ ուշադրւթյան կենտրոնում է պահում այս հարցերը: Այն հարցերը, որ բարձրացված են, եթե չավարտվեն կարգապահական վարույթի հարուցմամբ եւ դատավորներին կարգապահական պատասխանատվության ենթարկելով, այնուամենայնիվ, ինձ համար առնվազն մտորումների տեղիք են տալիս, մասնավորապես մի դեպքում, որտեղ խոսքը գնում էր ողջամիտ ժամկետներին: Այս հարցը մտահոգիչ էր, սա կրկին եկավ հաստատելու, որ իրավական որոշակիությունը, կանխատեսելիությունը ենթադրում է ողջամիտ ժամկետում գործի քննություն: Եթե գործի քննությունը տեւում է ոչ թե ամիսներ, այլ տարիներ, ապա վստահության կորուստ կա, կամ արդարադատության արդյունավետության պակաս: Սա եւս նպաստեց, որ ոլորտում իմ օրենսդրական նախաձեռնություններն էլ ավելի ակտիվ լինեն եւ կարգավորումներն այնպես լինեն, որ ողջամիտ ժամկետներն իրոք ողջամիտ լինեն, ոչ թե առանձգական:

Դատավորից մեկին կարգապահական պատասխանատվության ենթարկելու համար արդեն պատասխանել եմ, որ հիմքեր չկան, մյուսները գտնվում են ուսումնասիրության փուլում: Ես կաշկանդված չեմ ՄԻՊ-ի հրապարակային միջնորդություններով եւ եթե ես ներքին համոզմունք չունենամ, որ այդ խախտումներն ակնհայտ ու կոպիտ են, չեմ դիմի: Տեղեկացնեմ, որ զուգահեռաբար ընթացքի մեջ են 30-40 գործեր: Միշտ պատրաստ եմ ՄԻՊ-ի հետ համագործակցել եւ ողջունում եմ նրա նախաձեռնողականությունը: Հնչեցին որոշակի քննադատություններ, որոնք չեմ կիսում: Միգուցե որոշ շեշտադրումներ այլ կերպ կարելի էր անել:

Մամուլը հաճախ է անդրադառնում դատավորների տարբեր էթիկական նորմերի խախտումներին: Կարծես թե դատավորին պատժելն այսօր մեծ դժվարություն է դարձել արդարադատության խորհրդի եւ իշխանությունների համար: Արդյոք այդքան ցավո՞տ է ընկալվում դատավորին պատժելու հասարակական պահանջը:

Դատավորին պատժելը արեւածաղիկ ուտելու պես չպետք է լինի, իրոք պետք է դժվար լինի, որովհետեւ գործ ունենք առավել պաշտպանված մի խմբի հետ: Կարգապահական վարույթի երկու հիմքեր կան՝ էթիկայի նորմերի խախտումներ, որով մոտ 200 որոշում է կայացրել արդարադատության խորհուրդը: Իմ կողմից ստեղծվել է աշխատանքային խումբ, որն ուսումնասիրում է այդ բոլորը, որի արդյունքում կարող են օրենսդրական փոփոխություններ ծնվել: Մյուսն էլ օրենսդրության խախտումն է: Չեմ հիշում մի դեպք, որ ասենք՝ դատավորը հարբած լինի, հայհոյի, ոչ պատշաճ վարքագիծ դրսեւորի, ինչ-որ տեղերում կրակի ու համապատասխան պատասխանատվության չենթարկվի: Միգուցե խնդիր ունենք արդարադատության խորհրդի աշխատաքներն առավել հրապարակային ու թափանցիկ դարձնելու, որ հանրությունը հստակ իմանա, որ դեպքում հարուցվեց, որոնք էին հիմքերը եւ այլն: Թեպետ արդարադատության խորհուրդը առավելապես բաղկացած է դատավորներից, բայց այդ խորհուրդը չպետք է դառնա դատավորների արհմիություն: Դատավորներին պատասխանատվության ենթարկելը առաջին հերթին բխում է հենց  խորհրդում ընդգրկված դատավորների շահերից, որովհետեւ ճիշտ որոշումներով է պայմանավորված համակարգի եւ դատավորի հեղինակությունը: Փակել, կորպորատիվ շահերով առաջնորդվել եւ մտածել, որ վաղն այդ ուղտը մեր դուռը կչոքի, եւ ոչինչ չանենք, ճիշտ գործելակերպ չէ:

Նույնիսկ Ազգային ժողովի ամբիոնից իշխանական պատգամավորներն են բարձրաձայնում դատական համակարգում տիրող կոռուպցիայի մասին: Արդյոք այդքան մտահոգի՞չ է համակարգում կոռուպցիան:

Ես չէ, որ դրան պիտի պատասխանեմ: Եթե կա հասարակական մեծ դժգոհություն, դա նշանակում է, որ մի մասն էլ պայմանավորված է դրանով: Այս խնդիրները հայտնաբերելու եւ վեր հանելու առումով անելիք ունեն նաեւ ոստիկանությունը, դատախազությունը, ազգային անվտանգության մարմինները, որ բացահայտեն եւ պատժեն: Շատ երկրներում դատավորի կողմից կաշառք վերցնելը պատժվում է ցմահ ազատազրկմամբ՝ առանց ներման իրավունքի: Հին Հռոմում դատավորների աթոռները պատրաստվում էին նախկին կաշառակեր դատավորների մաշկից, որպեսզի դատավորներն արդարադատություն իրականացնելիս հստակ իմանան, թե ինչ աթոռի վրա են նստած եւ այն ինչից է պատրաստված:

Վճռաբեկ դատարանը կոչված է ապահովելու օրենքների միատեսակ կիառություն, սակայն հաճախ է պատահում, որ Վճռաբեկ դատարանի կայացրած որոշումները հակասում են միմյանց: Բացի այդ՝ լայն թափով չեն կիրառվում նախադեպային իրավունքը եւ այն միջազգային փաստաթղթերի դրույթները, որոնք վավերացվել են եւ Հայաստանի իրավական համակարգի մասն են կազմում: Ինչու՞:

Պետք է ասեմ, որ վերջին ժամանակներում հաճախ կարող եք տեսնել Եվրոպական դատարանի տարբեր որոշումներ եւ հղումներ, Վճռաբեկ դատարանի շատ որոշումներում միջազգային փաստաթղթերին` հատկապես Մարդու իրավունքների Եվրոպական կոնվենցիային հղումներ: Կա՞ն հակասություններ, թե՞ չկան: Սա խնդիրներից մեկն է, որ Վճռաբեկ դատարանի որոշումներում չպետք է հակասություններ լինեն: Եթե նույն հարցի վերաբերյալ տարբեր դատավորների մոտ տարբեր կարծիքներ կան, ապա դա չի կարող լինել Վճռաբեկ դատարանում, որովհետեւ վերջինիս առաքելություններից մեկն էլ օրենքների միատեսակ կիրառության ապահովումն է: Եթե նման խնդիրներ կան, ապա պետք է տեսնենք, թե ինչով է դա պայմանավորված: Տեսականորեն կարող են նման վիճակներ առաջանալ, հատկապես իրավունքի ընկալման փոփոխության պարագայում:

Իրավունքը զարգանում է եւ եթե մի նորմը, մի սկզբունքը տվյալ հասարակության զարգացման այդ ժամանակահատվածում իրավական մշակույթն այդպես էր ընկալվում, ապա աշխարհը կարող է փոխվել, զարգանալ, իրավունքը զարգանալ է այդ իրավունքի ընկալման հարցում Վճռաբեկ դատարանը եւս կարող է վերանայել իր որոշումները, իր իրավական դիրքորոշումները: Սակայն խոսքը չի գնում ժամացույցի ճոճանակի մասին, որ մի դեպքում այսպես լինի, մյուս դեպքում` այնպես: Եթե դրանք շատ են, բազմաթիվ են եւ մեկ էպիզոդիկ դեպք չէ, որ ասենք` Վճռաբեկ դատարանն էլ կարող է սխալվել, ապա մենք գործ ունենք իրավական պետության հիմքերի խաթարման հետ, որի ենթասկզբունքը կամայականության արգելքն է: Այսինքն՝ մենք ավելի մեծ խնդրի հետ գործ ունենք, քան թվացյալ հակասությունը:

Մեկնաբանություններ (44)

Armen
ete sqsen kasharaker datavorneric ator patrastel, urmen mer cexaviknery irenc artadramaser@ petqa dzevapoxen kaxuyqi artadramasi. glxanc asem kashvi pakasutyun chi lini motaga mi qani tari.
Նազիկ Ղազինյան
Վահագն ջան ցանկանոըմ եմ դու ել ուրիշների պատճառով անտուն մնաս, ընկնես դատարանի դռներն,հետո էլ Թովմասյանի ձեռքը,իհարկե եթե բարեկամա-խնամիական կապեր չունեք,ես այն մարդն եմ ,որ ինձ թույլ չեմ տա անօրինական գործարքների մեջ մտնել,հենց այդ պատճառով ել այս վիճակի մեջ եմ ընկել:
Վահագն
W. Wallace-ին - Հիշում եք ֆիլմի վերջում ինչ է ասում սևամորթը? կինոյի դաստիարակչական կամ որ ռեժիսորի միտքը հենց էդ վերջին նախադասության մեջ էր կայանում: Ինչ վերաբերում է Ձեր 56-րդ կոմենտին, շատ մի խորացեք իմ նման ասելիքի մեջ, հակառակի պարագայում կդրդեմ Ձեզ հակակրելու ինձ: Ու երևի կստացվի իմ մոտ: Ես չեմ հավատում, որ այս թեմայով որևէ մեղադրանք կարելի է ուղղել ՀՀ Ա նախարարին: Դուք և ես շատ բաներ կան, որ չգիտենք, ու չենք էլ իմանա, բայց ես մի հատ համոզմունք ունեմ, որ եթե մինչև հիմա դոփում էինք տեղում, համենայն դեպս ներկայումս դրական փոփոխություններ կան: Ես սրանով նաև չեմ ստվերում հիմիկվա Ա նախարարի նախորդների աշխատանքը, նամանավանդ Դ. Հարությունյանի, ուղղակի ամեն մեկը մի կամ մի քանի առաքելությամբ աչքի է ընկել: Իսկ դրանք հնարավոր չէ ժխտել, ուրանալ, կամ գովասանքի չարժանացնել: Եղեք անաչառ, օբյեկտիվ ու փորձեք անձնական նախասիրություններից ու անձնական պրոբլեմներից մի քիչ վերանալ, բայց և չմոռանալ դրանք: Հուսով եմ W. Wallace Ձեր մասին իմ ունեցած տպավորությունը չեք փչացնի անիմաստ հակաճառություններով:
W. Wallace
Ի դեպ, հարգելի Վահագն, չեմ կարծում որ հեղինակները իրենց մեկնաբանությունները թողնում են որեւէ մեկի հակակրանքին կամ համակրանքին արժանանալու նպատակով:
W. Wallace
Շատ լավ ֆիլմ է ի դեպ Law abiding citizen-ը: Մարդը առավելագույնս վրեժ է լուծում հանցագործներից ու համակարգից (թեեւ կարող էր եւ շատ ավելի անել եւ անպատիժ մնալ)`հենց անմեղության վկայակոչված կանխավարկածի ուժով, հետո թե ինչ կլինի իր հետ, արդեն այդպես ասած չի հուզում: Ի դեպ, ասեմ, որ անմեղության կանխավարկած որպես այդպիսին գոյություն չունի, կա ընդամենը դատավորի ներքին համոզմունք: Էն որ 02-ով ցույց են տալիս կամ գրում են էս մարդը սենց բանա արել, ոչ ոք չի մտածում որ անմեղության կանխավարկածի կոպիտ խախտում...
Լիլիթ88
Հարգելի հայրենակիցներ, նախ ասեմ, որ հայերենին շատ լավ չեմ տիրապետում, ուստի, խնդրում եմ . ինձ շատ հետաքրքիր էր այս բանավեճը, մի շնչի կարդացի, և ուզում եմ իմ կարծիքն էլ արտահայտեմ..... անձնապես ոչ-մի քաղաքական գործիչի չեմ ճանաչում, սակայն կարծում եմ մենք շաաատ հետ ենք շաաատ երկրներից մեր քաղաքական գործիչների պրոֆեսիոնալիզմի և ՙ՚ մակարդակիՙՙ առումով։ Գտնում եմ, մենք փորձում ենք մտածել արտասահմանյան մտածելակերպով, սակայն ապրում ենք ռուսաստանյան թելադրանքով և հայկական անորոշության մեջ։ Ես շուրջ տաս տարի ապրել եմ ՌԴ-ում, ու հիմա, երբ վերադարձել եմ հայրենիք, տեսնում եմ, ու միաժամանակ ցավ ապրում, որ մեր քաղականության հիմքում Ռուսաստանի ստրատեգիան է, իր բոլոր թերություններով գումարած հայկական /տիպիկ բառ չեմ գտնում/՚ մենտալիտետը՚։ Այսինքն, և ՌԴ-ի, և ՀՀ-ի քաղաքականությունը կայանում է նրանում, որ ժողովրդի աչքին թոզ փչելու համար ընդունում են իրենց կողմից թույլ տված սխալները, վարկաբեկում են իրենց ՚՚աշխատակիցներին, և փորձում ժողովրդին համոզել, որ մենք Էլ գոհ չենք ներկա վիճակից և այլն, և այլն, արհեստականորեն ընդունում են օրենսդրության բացերը, բարձրաձայնում են ՊԵՏՔ Էՙ ՊԵՏՔ Էՙ ՊԵՏՔ Է ԱՅՍՊԵՍ ԱՆԵԼՙ ԷՆՊԵՍ ԱՆԵԼՙ ՈՐ ԼԱՎ ԼԻՆԻՙ՚ սակայ ն իրականում ոչինչ չեն անում՚, գտնում եմ ժողովրդին ՚հիմարիՙ տեղ են դնում, ասելով, որ մենք սխալ ենք, կուղղվենք, դե արի ու սպասի,,,,,,,անդադար սպասի,,,,, քանի որ իշխանությունը փոխվելու է ու քեզ նորից ասելու են ՍԽԱԼ ԵՆՔ ՙ ԿՈՒՂՂՎԵՆՔՙ դե արի ու էլի սպասի,,,,, կարծում եմ մի քիչ շեղվեցի, բայց....... այնուամենայնիվ, կարծում եմ, որ մենք մի քիչ պետք է ինքնատիպ լինենք, մեր քազաքական ստրատեգիան ՚ստեղծենք՚ մեր ազգային առանձնահատկությունների, այլ ոչ թե ՚հարևանից ընդօրինակենք՚ ....ամենակարևորը, եղեք առողջ..............
VAHAN
karevor chi-Զարմանում եմ, գիտակից մարդը ինչպես կարող է իր անձը այդքան անտեսել ու իր վրա վերցնել ԿԱՐևՈՐ ՉԻ անունը.Այնպես որ, գնա, մի քիչ մեծացի, հասունացի, նոր սկսի քոմենթ գրել.
Քաջիկ
karevor chi-ին. Իմ 49 համարի մեկնաբանության մեջ նշված խրոխտ ակորդ ու իններորդ ալիք արտահայտություններն արել էի միայն դրական իմաստով, առանց հետին մտքի, սակայն պարզվեց, որ դու ավելի ճիշտ ես գնահատել այն և ինքնաբացահայտվել, իսկ ղասաբին բնորոշ ժարգոնդ էլ լրացնում ու ամբողջացնում է կերպարդ: Իմ իմ շփումը քո տեսակի հետ շատ մեծ շռայլություն կլինի, ուստի գնացիր... շատ հեռու:
karevor chi
Duq vortex eq aprel joxovurd. inch himarutyun???Hrayre 2 kursi sharqayin, sovorakan usanox er,yerb Henrik Xachatryane myusneri het grum er Sahmanadrurtyne. Dzez ov e stipel xosel mi bani masin,voric arhasarak gaxapar chuneq???
karevor che
Hrayr jan,,haskanum em vor du shat poqr mard es voreve radikal popoxutyun anelu,,bayc du sksum en nmanvel naxagahin,varchapetin yev nranc ovqer shat hmtoren karoxanum en xusapel konkret drvac harcic u shexum en hasarakutyane,,du gone hishum es vor inqt es patasxanatu tvyal hamakargi hamar??? Nmanvelov nranc mi or axbanocum khaytnves. Chisht verlutsutyun e,dem chem,bayc ov chgiter dra masin??? endhanracnum es vor patasxanatvutyunic xusapes. Kam kas ,kam el chkas,,u yes vstah em vor ays pahin du chkas,,chnayats mets tsankutyun unes iroq popoxutyunner anelu. U ov el liner qo poxaren,cher karox eakan popoxutyunner anel. Hartc- inch es anum du sranc koxqin,yete SRANCIC meke ches????
Քաջիկ
VAHAN-ին. Շնորհակալ եմ ձեր աջակցության համար: Կարծում եմ՝ ջանքերի միավորման դեպքում հաջողությունը երկար սպասեցնել չի տա:
VAHAN
Հարգելի ՔԱՋԻԿ,մասնագիտությամբ իռավական համակարգի հետ որևէ առնչություն չունեմ, ոչ էլ օրենսգիրքն եմ լավ պատկերացնում.Բայց լսում եմ հասարակ ժողովրդի պատմածները դատարանների ու դատավորների մասին ու սարսռում եմ, որ հանկարծ թե աստված չանի գործ ունենամ նրանց հետ.Զգում եմ, որ քաջատեղյակ եք այս համակարգին, ձեր խոսքը ավելի վստահություն է ներշնչում, քան Վահագի խոսքը, իսկույն զգացվում է, որ նա սուբյեկտիվ կեցվածք ունի.Խնդրում եմ, աըդպես էլ շարունակեք ձեր բանավեճը. Մենք ձեզ հետ ենք.
W. Wallace
Դա իհարկե իմ կարծիքն է
W. Wallace
Ինչ վերաբերոմ է աշխատավարձին. եթե կարծում եք, որ դատավորին տալով 2 կամ 5 կամ նույնիսկ 15 հազար կանաչ իրենց տոտալ կախվածությունը նախագահականից կամ ծանոթ/բարեկամից կվերանա, չարաչար սխալվում եք
W. Wallace
Քաջիկ (23) - ես համաձայն եմ համալիր փոփոխությունների գաղափարին: Բայց ինչպե՞ս Ձեր կարծիքով դրանք պետք է իրականացվեն: Կարծում եմ, որ նախարարը, ինչքան էլ լավն ու գրագետը լինի (Վահագն, պնդել որ համար մեկն է իրավունքի վերաբերյալ գիտելիքներում, կարծում եմ ճիշտ չի, քանի որ դրա համար առնվազն պետք է ստուգած լինել բոլոր այլ անձանց, առնվազն իրավաբանների, գիտելիքների մակարդակը), չի կարող հանդես գալ ռեֆորմատորի դերում՝ հենց հաշվի առնելով դատավորների անկախության, նշանակման եւ մեր իրականությունից բխող մի շարք այլ հանգամանքներ: Որքան էլ անցանկալի լինի իմ համար հարեւան երկրի հետ զուգահեռներ անցկացնելը, Վրաստանի նախագահը առնվազն երկու ռեֆորմ է կատարել, որոնք ես համարում եմ ռեֆորմատորական՝ ոստիկանության ապարատի համակարգային ամբողջական նորացումը եւ օրենքով գողերի «բնաջնջումը»: Սրա նշանակությունն իրոք դժվար է գերագնահատել: Այո, սոցիալական խնդիրները մի կողմ դնենք, ազգային մտածելակերպը, որի մեջ մտել են (հատուկ շնորհակալություն խորհրդային ժառանգությանը, այդ ասպեկտով իհարկե) օրենքի հետ ոչ մի ընդհանրություն չունեցող գաղափարներ, բացարձակ խոչընդոտ է հանդիսանում օրենքի գերակայության հաստատման համար: Ի՞նչ է պետք անել, որ նման ռեֆորմներ գոնե սկսվեն մեզ մոտ: Այստեղ շատ գործոններ կան - 1. գործադիր իշխանություն 2. Ռուսաստանի ազդեցություն կամ ա՞յլ, ինչ կասեք
Քաջիկ
ՄիՄարդ-ուն. Նախարարին ուղղված քննադատությունը՝ Սահմանադրության հեղինակ, կամ թեկուզ համահեղինակ լինելու պահով, չեմ կիսում, որովհետև նախ՝ համարում եմ որ Սահմանադրությունն, իր որոշ թերություններով հանդերձ, հատկապես փոփոխությունից հետո, բավականին հաջողված է, բացի այդ, եթե որևէ մեկն իր ստեղծագործությունը համարում է կատարյալ և անփոփոխելի, ուրեմն ինքնահավան ու սնապարծի մեկն է, շատ ավելի կարևոր է Կարևորագույն փաստաթղթի վերաբերյալ արտահայտել փաստարկված և օբյեկտիվ կարծիք, անկախ նրանից, թե ով է Նրա հեղինակը:
Gagik
Corruption in Armenian courts is very high.I am sure that this is the main cause of migration from Armenia. Simultaneously the salary of judges must be significantly decreased. Attention! Armenian judges destroy armenian language with their illegal decisions.
ՄիՄարդ
Պատկերացրեք այսպիսի իրավիճակ. - Ընկեր Ստալին, ես կատարել եմ Ձեր հանձնարարությունը ու կառուցել եմ մի ռմբակոծիչ, որի նմանը աշխարհում չկա: Այն ունի այս այս այս հատկությունները, թռչում է այսքան արագ, ծախսում է այսքան քիչ վառելիք, միաժամանակ խոցում է այսքան թիրախ, բայց մի թերություն ունի. Այն չի թռչում: Թե ինչպես կվարվեր այդ ղեկավարի հետ Ստալինը կամ ինչ կմտածեք դուք այդ մարդու մասին դուք, թողնում եմ Ձեր երևակայությանը. Իսկ իմ մտածածը չեմ գրում, որ վերլուծությունս չջնջվի: Պրն. Թովմասյանին համարում եմ շատ գրագետ. կիրթ ու բանիմաց անձնավորություն, և ամենևին ցանկություն և մտադրություն չունեմ իր անձը վիրավորելու: Մի քանի անգամ տարբեր հեռուստաալիքներով դիտել եմ իր հարցազրույցները: Նա մի այսպիսի միտք է արտահայտել. ”իսկ ով ասաց, որ մեր սահմանադրության մեջ թերություններ չկան, թերություններ շատ կան և դրանք պետք է շտկել:” Ես գիտեմ, որ մեր սահմանադրության հեղինակը հենց պրն. Թովմասյանն է: ՈՒրեմն ստացվում է, որ նա գիտակցաբար խոտան արտադրանք է հրամցրել հասարակությանը, որովհետև եթե գիտես, որ քո արտադրանքում առկա են թերություններ, ապա պիտի դրանք շտկես նոր այն հանձնես սպառողին: Եթե այդպես չես վարվում, ապա կարելի է եզրակացնել, պրն. Թովմասյանը պատվեր է կատարել և այդ թերությունները կանխամտածված են արված, քանի որ մեր սահմանադրությունն իրականում ծառայում է ոչ թե հասարակության, այլ քաղաքական ու տնտեսական վերնախավի շահերին: Իսկ եթե սահմանադրությունն ակամա է թերի ստացվել, որը նույնպես հնարավոր է, ապա ստացվում է, որ պրն. Թովմասյանը կամ չի տիրապետում իր մասնագիտությանը, որին ես ինքս չեմ հավատում, կամ գրել է ՏԵՍԱԿԱՆ դոկտրին, հաշվի չառնելով մեր իրական կյանքն ու հայկական մենթալիտետը: Այժմ պրն. Թովմասյանն արդարադատության նախարար է և կարծես ուզում է գործ անի: Փորձեմ հասկանալ, ինչքանով կստացվի: Մեջբերում նախարարի հարցազրույցից. Հայերը արդարության հարցում ազնիվ չեն: Այս հարցում նախարարն իրավացի է, բայց իր գնահատականներում նա նույնպես ազնիվ չէ: Ես ինքս մի անգամ գործ եմ ունեցել դատական համակարդի հետ, ու հետագայում իմ հարցերը կգերադասեմ լուծել այլ եղանակներով: Ինչու?. Որովհետև եթե նախարարը լիաթոք ծիծաղելու ցանկություն ունենա, իրեն կուղարկեմ իմ գործով դատարանի վճիռները, թող կարդա ու մի լավ ուրախանա: Ինչպես հասկացա, մեկնաբանների մի մասը իրավաբաններ են: Իսկ Դուք կամ նախարարը գիտեք?, որ ավտովթարի պատճառած վնասը պետք է հաշվարկել ոչ թե վնասը պատճառելուց ՀԵՏՈ, այլ դրանից ԱՌԱՋ: Եթե կարծում եք թե ծաղրում եմ, գրեք կուղարկեմ վճիոը դատավորի կնիքով. Այնտեղ ուրիշ զվարճալի մտքեր էլ կան: Իսկ ինչն է դատավորներին հնարավորություն տալիս նման կերպ աշխատել: Պատճառները շատ են: Առաջինը. ՀՀ Դատական և ՀՀ Դատավարական օրենսգիրքը: Երկրորդ, դատավորների նշանակման և վերահսկողության կարգը: Երրորդ. Դատավորների վարձատրությունը: Չորրորդ. ՀՀ օրենքները և այլն:
Վահագն
Իմ մոտ էն տպավորությունն է, որ անկախ ամեն ինչից ու ամեն հանգամանքից, եթե գտնում ենք, որ հակարագը ունի էական շեղումներ ու ոչ թույլատրելի իրավիճակային մոմենտներ, ուրեմն պետք է բոլորին և հատկապես անձնավորված ձևով սկսել դատախազական մեղադրանքով հանդե սգալ, առանց ծանր ու թեթև անելու բոլոր հանգամանքներն ու փաստերը: Շատ փնթփնթալը կնմանեցնի փնթփնթացողին ծերացած, կարծրացած պառավ կիսուր-կիսրարի: Հերիք ա:
Վահագն
W. Wallace-ին համեմատության առարկայական սահմանները անսահման են: Համոզված եղեք: Կամ կարող եք ինքներդ ձեռնարկել ցանկացած միջոց դրանում համոզվելու: Ես գիտեմ, որ դա դժվար չէ Ձեզ համար:
W. Wallace
1. Վահագն, իմ վերլուծությունն ըստ օրինակի ուղղակի նշանակության չէր, չակերտները հենց այդ փաստն արտացոլելու նպատակն էին հետապնդում... 2. Չգիտեմ ում էր վերաբերում վերջին հռետորական բնույթի մտորումը, բայց պարզաբանեմ մի բան - իմ մեկնաբանությունները, այդ թվում՝ քննադատական, վերաբերել եւ վերաբերում են արդարադատության վիճակին, այլ ոչ նախարարի անձին: Կասկածների առկայության դեպքում, խորհուրդ եմ տալիս վերանայել իմ մեկնաբանությունները 3. Շատ հետաքրքիր որակում էր նախարարի գիտելիքների ծավալի վերաբերյալ, հետաքրքիր կլիիներ իմանալ համեմատության առարկայական սահմանները
W. Wallace
Վահագն, շատ հետաքրքիր զուգահեռ էր, բայց ոչ այդքան հաջող: Կարծում եմ կհամաձայնեք, որ բեղմնավորման պարագայում անվիճելի է տղամարդու ուղղակի կամ անուղղակի դերը: Իսկ տվյալ դեպքում ո՞վ է հանդես գալու որպես դատավորների հետ «սեռական հարաբերություն» ունեցող:
Վահագն
Քաջիկ-ին , մասամբ W. Wallace-ին - Մի հատ էլ ուշադիր կարդացի բոլոր գրածները և հասկացա, որ Ձեր իսկ մտածելու դեպքում հնարավոր է` կնոջ հետ սեռական հարաբերություն ունենալ և վաղը ևեթ սպասել, որ լույս աշխարհ կգա մի նոր մարդ:
Վահագն
Դուք, նրանց ովքեր դժգոհ են նախարարի գործունեությունից, հասկանում եք նախարարին վերապահված իրավասությունները դատավորին կարգապահական պատասխանատվության ենթարկելու ողջ գործընթացում: Հասկանում եք? Թե գիտեք` նախարարն ա գրավոր նկատողություն կամ աշխատավարձից պահումներ կատարողը կամ էլ անմիջապես հեռացնողը: Ինչ եք առանց հասկանալու խոսում? Մի հատ վերցրեք իրավական ակտը և կարդացեք: Ես էլի եմ ասում նախարարին կպկողը կամ անձամբ աբիժնիկ ա նրանից, չնայած համոզված եմ նախարարը երբեք ոչ մեկին չի նեղացնում, կամ էլ չմահավան գոռոզամիտի մեկն ա: Մտածեք` հասկացեք, լավ ճանաչեք, նոր խոսացեք, այլապես ստիպված կլինենք ասելու, որ դուք ընդամենը, էլ չասեմ:
Վահագն
Ashot-ին խնդրում եմ հստակեցնես` կոնկրետ որ քայլերն են ձեռնարկվել նախարարի կամ նախարարության կողմից, որ քանդել են նոտարիատը?: Եվ հետո խնդրում եմ ասա նաև` նոտարիատի կայացվածության մասին մի քանի բաներ, որ հասկանամ: Դու խո պատահաբար Բաղևրամյան 1-ին փակուղի հասցեում գտնվող նոտարական գրասենյակի ժառանգության հարցերով /նախկինում/ զբաղվող Աշոտը չես? Եթե հա կհասկանամ քո մռմռվածությունդ Նախարարից: Ասա տեսնեմ քանի հատ դեպք գիտես, որ կոռումպացված դատավոր է առլա ու ասա ինքնդ դու անձամբ ինչ ես արել էդ ուղղությամբ: Նախարարը սրա մասին է ասել, որ դու էլ ինքն էլ, ես էլ ու բոլորն էլ մեղավոր են դրանում:
Քաջիկ
W. Wallace-ին. Չեմ կարծում, թե զանգվածաբար կադրերին փոխելով հնարավոր լինի հասնել ինչոր հաջողության, որովհետև շատ դեպքերում դատավորներն էլ պաշտպանված չեն և անարդար ակտերն ընդունում են վերից եկած հրահանգների ճնշման տակ, այստեղ կոմպլեքս մոտեցում է անհրաժեշտ: Մեր դատական համակարգը նման է կողմնացույցի, որի մոտ մագնիս է դրված, և այդ մագնիսը ոչ միայն կաշառքն է, այլ նաև հեռախոսային՝ կատարման համար պարտադիր հրահանգները, որոնց ազդեցությունը կարելի է կտրուկ նվազեցնել, կիրառելով արդար և միայն օրենքից բխող կարգապահական տույժեր:
W. Wallace
Վատը չի նախարարը, հիմնականում լավ կադրերա բերել, բայց արդարադատության համակարգում, եթե համարենք որ դրանում առանցքային դեր են խաղում դատարանները, կարծում եմ չի կարելի ակնկալել որեւէ բարեփոխումներ քանի այն իրականացվում է նույն անձանց կողմից: Դժվար է հավատալ, որ ինչ-որ մեկը, ով տարիներ շարունակ ինչ-որ ձեւով աշխատել է, մի օր կարող է փոխվել...
Ashot
Անի ինչ որ բան չես խառնում? էտ մենք պետք է աշխատենք արդարատատության ասպարեզում թե ձեր սիրած նախարարը? որն է նրա բարեփոխիչ աշխատանքը?...էն որ քանդեց կայացած նոտարական համակարգը,թէ էն որ ամեն կերպ պաշտպանում է կոռումպացված դատավորներին?.......օբյեկտիվ խորացեք ձեր նախարարի գործունեության մեջ և կտեսնեք որ քայքայիչ արդյունքները ավելի շատ են
W. Wallace
Հետաքրքիր է, նախարարի կողմից խոստացված «որակապես նոր դատական ակտերը» երբ կարելի է ակնկալել
W. Wallace
Անի, իսկ ինչպես ես եմ տեսնում, մի լավ օֆտալմոլոգի, ինչպես նաեւ լեզվաբանի օգնության կարիք ունեք
W. Wallace
Անի ինչպես ես եմ տեսնում մի լավ օֆտալմոլոգի, ինչպես նաեւ :
Քաջիկ
Անիին-Ընդհանրապես, որևէ դժվարին դրությունից դուրս գալու համար նախ պետք է ստեղծված իրավիճակը ճիշտ գնահատել, իսկ ինքնագովասանքը, դեպի պարտություն տանող ամենակարճ ուղին է: Ի՞նչ եք կարծում, այն 30-40 դիմումների հեղինակները /կողմ+փաստաբան/, կամ այն 20-30-ինը, որից ընդամենը 3-ին ներկայացրել էր ՄԻՊ-ը, անազնիվ հայեր ե՞ն, ինչու՞ եք տեղում քայլով մարշը փորձում ներկայացնել որպես կտրուկ առաջընթաց, և վերջապես, ավելի ճիշտ կլինի, որ սրտացավ քննադատությունը շնորհակալությամբ ընդունեք, քան անհարկի նեղացածի կեցվացք ընդունեք, դրանից որևէ մեկը չի շահի:
Անի
Սխալվում եք W. Wallace , հոտառությունից այնքան էլ լավ չեք ինչպես տեսնում եմ: ինս ինչ վերաբերվում է 'խորը մտածելուն'' և ցենզուրայի հոտ գալուն, ապա ես կասեցի ձեր խոսքն է արդեն կամաց կամաց ցենզուրայից դուրս գալիս: Միայն նստում ու բողոքում եք, ինչպես բոլորն են անում, ի՞նչ եք դուք անում, ես վիճակը փոխելու համար, բացի դժգոհելուց:
W. Wallace
Քաջիկ, ես կասեի ոչ թե ցենզուրայի, այլ արդարադատության նախարարության:)
Անի
Հարգելիներս, ինչ եք դրել ու քնարկամն առարկա դարձրել ՀՀ Ան նախարարի ելույթը; Նախ կցանկանայի անդրադառնալ QAJIK-ի գրածներին և ասել, որ լավ կլինի խորը մտածեք նախքան Ձեր կողմից մի կարծիք գրելը: Այո, կարելի է նաև սուբյեկտիվ վերաբերմունք ունենալ մեր նախարարի նկատմամբ, քանի որ վերջինս իսկապես մեծ հարգանքի է արժանի: Ես ինքս նման պատիվ ունեմ Նախարարին ճանաչելու, գիտեմ, որ ինքը իր էությամբ բարեփոխություների ձգտող է անձնավորություն է և չեմ կարծում, որ դրանք իր կողմից կկատարվեն ոչ պատշաճ: Համամիտ եմ Վահագնի հետ հատկապես դատավորների կողմից իրականացված անօրինություների թվարկան մասով: Իսկապես դատավորը կարող է հայտարարել նիստի ժամն ու օրը, սակայն զլանա իր աշխատակազմին հանձնարարել, որպեսզի Կողմերին տեղյակ պահեն, որ նիստ չի լինի իսկ կողմերը կարող են ասենք հասնել Գորիս և նոր այնտեղ տեղեկանալ այդ փոփոխություների մասին և նման բազմաթիվ այլ դեպքեր կարող եմ ներկայացնել: Սակայն ես ևս համաիտ եմ Նախարարի հետ և գտնում եմ որ մարդը ինքը ևս պետք է փորձի պայքարել արդարության և արդարամտության հասենլու համար: Շատերը զլանում են ցանկացած գործարք կատարելուց առաջ դիմել իրավաբանի, խորհրդակցել, որպեսզի իրենց իրավունքները հնարավորինս պաշտպանեն, մտածում են այլ ճանապարհներով (դե ճանապարհների մասին չարժե խոսել բոլորիս էլ պարզ է) իրենց խնդիրներին լուծում տալ և նման պայմաներում արդարություն պահանջել միայն Նախարաից, գտնում եմ այնքան էլ ճիշտ չի: Այնպես, որ եկեք յուրաքանչյուրս մեզ հարցնենք ինչ ենք աում արդարության հասնելու համար:
Քաջիկ Արեյան
#11 Վահագնին. Հարգելիս, ես նախարարի այս կարգի դատողությունների մասին տեղեկանում եմ նրա պաշտոնավարման առաջին իսկ օրերից: Այսօր ինձ այդ դատողությունները այլևս չեն բավարարում, ինձ՝ որպես քաղաքացի, անհրաժեշտ են գործողություններ՝ մասնավորապես խոսքը վերաբերում էր հոդվածագրի կարգապահական վարույթների վերաբերյալ հարցին: Կոնկրետ հարց եմ տալիս Ձեզ. այս համատարած՝ այդ թվում և Ձեր նշած անարդար դատավարությունների պայմաններում, մեր սիրելի նախարարը քանի՞ կարգապահական վարույթի միջնորդություն է ներկայացրել, և եթե ներկայացրել է՝ ասեք կոնկրետ դատավորների անունները և դատական գործերի համարները, datalex.am պորտալից միասին ճշտենք, համաձա՞յն եք...
Վահագն
QAJIK-ին ուշադիր կարդա նախարարի խոսքերը, տես որ ինքը քեզ նման կերպ մտածելու համար խոսքեր չի ասել, ուշադիր կարդա, հասկացիր ենթատեքստը, նոր ասա: Ոչ մեկը չի ասում, որ մեր արդարադատության համակարգը գերազանց վիճակում ա: Խնդիրների ու պատճառների մասին խոսելուց, եթե գոնե մի անգամ շփվել ես դատարանի հետ, հաստատ կհասկանաս, սրա նրա ասածով չառաջնորդվես ու օրինակներ չբերես, մոտ երկու հազար դատական գործերի եմ մասնակցել 14 տարվա ընթացքում, լավ վերլուծի առարկությունը, հետո նոր ասա այն ինչով կհակաճառվես:
W. Wallace
Չեմ կարծում, որ վրիպակը նույնիսկ ուղղակի խոսքի մեջ կարող է դիտարկվել որպես խոսքի խեղաթյուրման նպատակ հետապնդող փաստ: Հետաքրքիրն այդուհանդերձ այն հանգամանքն է, որ նմանաբովանդակ մեկնաբանությունների Հետքը պատրաստակամորեն պատասխանում է, նույնիսկ հայտնում իր երախտապարտությունը, այնինչ բազմիցս հնչեցրած առաջարկը մեկնաբանությունների համակարգի բարեփոխման վերաբերյալ հետեւողականորեն անտեսվում է...
Ashot
Բոլորին էլ պարզ է ,որ Հայաստանում կոռուպցիայի, արտագաղթի,սեփականության ոտնահարման և այլ մտահոգիչ խնդիրների հիմնական պատճառը դատարաններն ու կադաստրն են:Իսկ պարոն նախարարն փոխանակ նրանց սանձահարի ընկել է անիմաստ գիրկը... օրինակ իբր կարգավորում է նոտարիատի աշխատանքները,բայցընդհակառակը լիովին պառալիզացրեց նրանց աշխատանքը,հիմա էլ ուզում են անշարժ գույքի բոլոր գործարքները տալ կադաստրին,որի հետեվանքով կլինեն բազմաթիվ ապօրինություններ և արդյունքում բազմաթիվ գործեր դատարաններում....................այսինքն կրկին նախարարը վոչնչացնում նոտարիատը և կերատաշտակ տալիս կադաստրին ու դատարաններին.......
Վարազ Սյունի (Ամստերդամ)
Կամ.Հայաստանի ներկայիս օլիգարխային-համատարած կաշառակերության-ընկեր/բարեկամի-սարքովի արդարադատության /«արդարադատության » ճահիճում ԱՐԴՅՈՔ (դատավորի մաշկից պատրաստած) աթոռին պետք է դատավոր? Միևնույնը չէ?
Vahagn
Ես մի բան էլ կուզենայի ասել, որը մեզ բոլորիս է հետաքրքրում: Հիրավի, բոլորիս մոտ առկա է այն տպավորությունը, որ դատարանները այն չեն, ինչ նախանշում է օրենքը և ինչ անհրաժեշտ է որպես այդպիսին լինելու համար: Դատարան անունը լսելուց մարդը պետք է զգաստանա, այլ ոչ թե ասի` հա մեր պողոս Պետրոսի աշխատանքի վայրը: Դատարանը հարգանքի արժանի է, ու նրանում գտնվողը պետք է առավելագույնս հարգի այն, այդ թվում` դատավորը: Առավել քան զավեշտալի դեպքերը շատ են ու անհամար, բայց էսօր այդ հարցում մեղավորներ փնտրելը հարցը չի լուծելու: Մենք, այդ թվում նաև ես մեղավոր ենք, որ ունենք նման դատական համակարգ: Ասեմ ինչու, որովհետև նախ մտածում ենք, թե ում ասենք, որ դատավորը արդադատություն իրականացնի: Ասեք, էդպես չի, սկսում ենք ծանոթ մանոթ ման գալ, չեմ ասում, վախում եմ ասեմ էլ ինչեր անել: Ասեք ըտենց չի: Եթե մեզանում կգտնվի մեկը, որը կասի, որ չի մտածում դրա մասին, կասենք` արա, դու խոմ լուսնից չես իջել: Էսօր դատարաններում իսկապես վիճակը խոստումնալից չէ: Էսօր նաև նրանց վիճակը ինչքան հեռանում ես մայրաքաղաքից այն հավասարվում է ամենանվազ մակարդակին: Եղել է դեպք, երբ դատավորը փաստաբան ներկայացուցչի ներկայությամբ բարկացել է կողմի վրա ասելով` վրես փաստաբան ես բերում, եղել է դեպք, որ անձին անգործունակ /հոգական հիվանդ/ ճանաչելու գործով, դատավորը հարցնում է` գործով հաշտության համաձայնություն ունեք կնքելու: Եղել է դեպք, երբ դատավորը գործը /դատական նիստի ձայնագրությունը/ բացում է, բայց ընթերցում է մեկ այլ ուրիշ, ասենք, հաջորդ ժամին նշանակված գործի համարն ու կողմերի անունները: Եղել են նաև առարկայական թերություններ` դատավորը նշանակված ժամին չի մտնում դատական նիստի: Դատավորը դատական նիստում հրապարակում է հաջորդ դատական նիստի օրը, բայց նշանակված օրը մի կես ժամ կամ մի ժամ շուտ է սկսում, հետն էլ պատճառաբանում, որ կողմը սխալ է լսել, մինչ դեռ` դատական նիստը ձայնագրված է ու ամեն ինչ պարզ է լինում: Լինում են դեպքեր, որ գործը քննող դատավորը գործը քննում է կողմի բացակայությամբ, առանց կողմին ծանուցելու, լինում են դեպքեր, երբ դատավորը վճիռ է կայացնում, ու վճիռը չի ուղարկում կողմերին: Լինում է դեպքեր, որ դատարանը վտարման գործ քննելուց այն քննում է երկու տարի: Լինում է դեպքեր, որ դատավորը օրենքը մեկնաբանում է չլսված, չտեսնված ձևով: Հիմա ինչքանով է ողջամիտ դատավորի վարքագիծը? Մի մտածեք, թե արտասահմանում ամեն ինչ նորմալ է էս առումով, մեր մոտինը բացառություն չի, ընդամենը հասարակության ամենացավոտ խնդիրը, որը մինչև վերջ չես կարող լուծել նույնիսկ ամենաժողովրդավարական երկիրն էլ լինես:
Վահագն
Հետք - ես հարգում եմ Ձեզ, նույնչափ նաև նախարարին, հետևաբար չէի կարող շատ ուշադիր չկարդալ հոդվածը: Չարժե շնորհակալություն հայտնել, դրա անհրաժեշտությունը չկար:
Վահագն
QAJIK - ին - Քաջիկ Ձեր թիվ 1 կոմենտում մի բան էր իրականությանը համապատասխանում, էն որ գրել եք, որ նախարարը ճարտար լեզու ունի: Չնայած էս մասով էլ թերացում թույլ տվեցիք: Ես կասեի, որ նման ճարտար լեզու իմացողները հատուկենտ են, ինչը առավելություն է, ու գովելի, որը, չգիտեմ` ինչու, Ձեզ էդքան տխրեցրել և կոմենտի թեմա է տվել: Ձեր կոմենտի մնացած մասը կարդացի ու զգացի, որ իրավունքից հեռու մարդ եք: Համենայն դեպս, նաև համոզվեցի, որ չեք ճանաչում Թովմասյանին, չեմ ասում դեմքով: Եթե կճանաչեիք, նոր դատողություններ անելուց կզգայիք, որ մարդու իրավունքների պաշտպանի գործողություններում կան որոշակի բաց թողումներ, ընդ որում, մի մարդու, որը նախկինում եղել է փաստաբան, որն այժմ ՄԻՊ է: Վատ բան չկա դրա տակ, բայց ինքը հանդիսանալով այդ համակարգին ծանոթներից մեկը լավ հասկանում է, որ ՀՀ ԱՆ նախարարից բացի նաև այլ անձանց ևս կարող է դիմել ու նման պոպուլիստական հարցադրումներով թող ՄԻՊ-ը չփորձի կոզրներ հավաքի: Գործուն միջոցները թողած` թող ուրիշների ումիդին չնայի ՄԻՊ-ը, ու թող ծանր ու թեթև անի իր հետագա անելիքները օրենքին համապատասխան: Էսօր դիմում ա ներկայացրել ՀՀ ՍԴ` մի օրենքի հակասահմանադրականության վերաբերյալ, որի հիմնավորումները, ըստ ինձ էդքան էլ էդ ձևի չեն: Սրա մասին թող ինքը մտածի, ու բացի այդ էլ եթե ճյուղի կտրելու մասին եք խոսում ՄԻՊ-ի ճյուղը շիվ ա, որն արդեն ճկման ենթակա է ու ճկվելու է վաղ թե ուշ ծանր ծանրության տակ: Ինչը չեմ ասի ՀՀ ԱՆ նախարարի մասին: Էսօր ես տարբերությունը հաստատ տեսնում եմ նոտար, ՔԿԱԳ, հարկադիր կատարման ծառայությունների ոլորտում, եթե շատ կուզենաս մանրամասնեցնեմ, կասեմ, իմ մեծ ցանկության դեպքում: Ու երբ քննադատություն եք անում, ես Ձեզ ոխորհուրդ չեմ տա, այլ ընդամենը կհորդորեմ սրանով` ՀՀ ԱՆ նախարարը բոլոր այն ազնիվ ու արդար մադկանցից է, որոնց մեր հասարակությունում արդեն դժվար է գտնել: Հակաճառվելու դեպքում` փորձեք մի հատ վերլուծել Ձեր արգումենտացիան, նոր, թե չէ հավես չեմ անի, Ձեր ու բոլոր հետ անիմաստ վիճաբանելու: Թովմասյանի մասին վատ բան ասողը ասելու մեր հասարակության մի մեծ զանգվածի մասին ու կպնելու է նաև նրանց, այդ թվում նաև ինձ, իսկ ինչու ես չասեմ` Քաջի ջան, էս դեպքում ճիշտ չարեցիր, որ ՀՀ ԱՆ նախարարի մասին նման կարծիք ձևավորեցիր` չճանաչելով ու չփորձելով ճանաչել նրան:
Հետք
Շնորհակալություն Վահագն:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter