
Պաշտպանը ստացել է 2904 բողոք. մեծ մասը վերաբերում է ոստիկանությանը և դատական համակարգին
2011թ-ի մարտի 3-ից մինչև նոյեմբերի 28-ը ՀՀ մարդու իրավունքների պաշտպանը ստացել է 2904 դիմում-բողոք, որից 1307-ը գրավոր, իսկ 1597-ը բանավոր:
Դիմում-բողոքների համեմատական տվյալներ
|
2011թ.
|
2010թ. |
ընդամենը |
2904 |
2367 |
գրավոր |
1307 |
926 |
բանավոր |
1597 |
1415 |
դրական |
123, որից 6-ը թեժ գծի ահազանգերով |
55 |
Ինչպես 2010, այնպես էլ 2011թ. ժամանակահատվածում դրական լուծում ստացած դիմում-բողոքներն հիմնականում վերաբերում են՝
- Անձանց ընտանեկան նպաստի իրավունքից զրկելուն, կենսաթոշակները սխալ հաշվարկելուն.
- «Զինվորական ծառայության անցնելու մասին» ՀՀ օրենքի պահանջների խախտմամբ անձանց ՀՀ զինված ուժերից չզորացրելուն, առողջության հետ խնդիրներ ունեցող անձանց բանակ զորակոչելուն.
- բժշկական օգնություն չտրամադրելուն.
- կրպակների ապամոնտաժմանը.
- տեղեկատվություն չտրամադրելուն.
- ԴԱՀԿ ծառայության կողմից դատարանի վճիռը չկատարելուն.
- անհիմն պատճառաբանությամբ անձնագիր չտրամադրելուն.
- անձանց աշխատանքից ազատելուն:
2010-2011թթ-ի ընթացքում մարդու իրավունքների խախտման վերաբերյալ ներկայացված գրավոր դիմում-բողոքների քանակական պատկերն ըստ մարզերի:
|
Մարզ |
2011թ. |
2010թ. |
|
Երևան |
802 |
583 |
|
Կոտայք |
79 |
54 |
|
Շիրակ |
73 |
33 |
|
Լոռի |
70 |
80 |
|
Արարատ |
52 |
25 |
|
Գեղարքունիք |
43 |
35 |
|
Արմավիր |
42 |
26 |
|
Սյունիք |
33 |
14 |
|
Արագածոտն |
30 |
17 |
|
Տավուշ |
28 |
19 |
|
Վայոց Ձոր |
11 |
5 |
|
Անհասցե |
44 |
35 |
Գրավոր դիմում-բողոքներն ըստ հանրային մարմինների
|
Հանրային մարմնի անվանում |
2011թ. |
2010Ã.
|
Ոստիկանություն |
220 |
134 |
|
Դատարաններ |
194 |
101 |
|
ՀՀ աշխատանքի և սոցիալական հարցերի նախարարություն |
152 |
90 |
|
Երևանի քաղաքապետարան |
116 |
44 |
|
ՀՀ պաշտպանության նախարարություն |
48 |
41 |
|
ՀՀ ԱՆ Քրեակատարողական հիմնարկներ |
38 |
25 |
|
Քաղաքապետարաններ (բացի Երևանից) |
38 |
21 |
|
Դատախազություն |
35 |
29 |
|
ՀՀ ոստիկանության անձնագրային և վիզաների վարչություն |
32 |
22 |
|
ՀՀ ԱՆ դատական ակտերի հարկադիր կա¬տարման ծառայություն |
31 |
25 |
|
ՀՀ ԿԱ Անշարժ գույքի կադաստրի պետական կոմիտե |
30 |
28 |
|
ՀՀ ԿԵրևանի վարչական շրջաններ |
27 |
12 |
|
ՀՀ Արդարադատության նախարարություն |
22 |
11 |
|
Գյուղապետարաններ |
16 |
22 |
|
Մարզպետարաններ |
15 |
14 |
|
ՀՀ կրթության և գիտության նախարարություն |
15 |
14 |
|
ՀՀ Առողջապահության նախարարություն
|
13 |
7 |
|
ՀՀ Տարածքային կառավարման նախարարության միգրացիոն պետական ծառայություն |
13 |
11 |
|
ՀՀ Կառավարություն |
12 |
12 |
|
Այլ մարմիններ
|
169 |
102 |
Խոցելի խմբերից ստացված դիմում-բողոքներ
|
2011թ. |
2010թ. |
Հաշմանդամներ |
74 |
38 |
Սոցիալապես անապահովներ |
32 |
4 |
Փախստականներ |
18 |
11 |
Երեխաներ |
7 |
1 |
Բռնադատվածներ |
4 |
6 |
Ազգային փոքրամասնություններ |
1 |
0 |
ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպանի աշխատակազմի 116 հեռախոսահամարից (թեժ գիծ) ստացված հեռախոսազանգերի քանակի և դրանց համառոտ բովանդակության վերաբերյալ
Ս/թ նոյեմբերի 1-ից 28-ն ընկած ժամանակահատվածում Պաշտպանի աշխատակազմի 116 հեռախոսահամարին ստացվել է 405 հեռախոսազանգ, որոնցից՝
- 246 անձանց տրամադրվել է իրավաբանական խորհրդատվություն: Դրանք հիմնականում վերաբերել են ԽՍՀՄ Խնայդրամարկղում ներդրած գումարները փոխհատուցելուն, ընտանեկան նպաստի համակարգից անձանց զրկելուն կամ չընդգրկելուն և այլն:
- 151 հեռախոսազանգեր Պաշտպանի իրավասությունից դուրս հարցեր են եղել, մասնավորապես՝ դրանք վերաբերել են դատական քննության փուլում գտնվող գործերին Պաշտպանի միջամտությանը, կայացված դատական ակտերը վերանայելուն, ֆիզիկական անձանց միջև առաջացած վեճերը լուծելուն և այլն:
Թեժ գծին ստացված հեռախոսազանգերից ընդամենը 8-ի դեպքում պահանջվել է արագ արձագանքում համապատասխան վայր այցելելու կամ հեռախոսազանգի միջոցով: Այսպես.
- Անձանց անհիմն ոստիկանության բաժիններ բերման ենթարկելու վերաբերյալ 3 հեռախոսազանգերի դեպքում ՄԻՊ աշխատակազմի հերթապահ աշխատակիցների կողմից կատարվել են հեռախոսազանգեր ՀՀ Ոստիկանության համապատասխան ստորաբաժանումներ, ինչի արդյունքում անձանց բաց են թողել:
- Քաղաքացուն ծեծի ենթարկելու հետևանքով նրան տեղափոխել են բուժ հաստատություն, որտեղից ահազանգել են ոստիկանություն, սակայն ոստիկանության աշխատակիցները հրաժարվել են մեկնել բուժ հաստատություն: ՄԻՊ աշխատակազմի հերթապահ աշխատակցի հեռախոսազանգից հետո ոստիկանության աշխատակիցները այցելել են բուժ հաստատություն: Այդ մասին տեղեկությունը հայտնել է տուժողի մայրը:
- Քաղաքացիները հայտնել էին, որ Աբովյան-Երևան ուղևորափոխադրումներ իրականացնող տրանսպորտային միջոցները չեն գործում: ՄԻՊ աշխատակազմի հերթապահ աշխատակիցները մեկնել և տեղում արձանագրել են, որ Աբովյան-Երևան ուղղությամբ 267, 261, 259 համարի ուղևորափոխադրումներ իրականացնող ավտոբուսներով ու միկրոավտոբուսներով իրականացվում են միակողմանի ուղևորափոխադրումներ, այսինքն` իրականացվում էր միայն Երևան-Աբովյան ուղղությամբ ուղևորափոխադրում: Նկատի ունենալով, որ խնդրի լուծումն այդ պահին վերապահված է եղել ոչ պետական կազմակերպությանը, այդ իսկ պատճառով արագ արձագանքումը տեղում դրական արդյունք չի ունեցել, սակայն, Պաշտպանի կողմից կազմվել և ուղարկվել է գրություն ՀՀ տրանսպորտի և կապի նախարարություն՝ համապատասխան պարզաբանումներ ստանալու նպատակով:
- Փաստաբանը հայտնել է, որ իր պաշտպանյալին բերման են ենթարկել ՀՀ ոստիկանության ԿՀԴՊԳՎ, որտեղ թույլ չեն տալիս իրեն հանդիպել պաշտպանյալի հետ: Միայն ՄԻՊ աշխատակազմի հերթապահ աշխատակիցների միջամտությամբ թույլ են տվել պաշտպանին հանդիպել իր պաշտպանյալի հետ:
- Փաստաբանը հայտնել է, որ «Նուբարաշեն» ՔԿՀ-ում գտնվող իր պաշտպանյալին վիրահատությունից անմիջապես հետո ցանկացել են ներկայացնել դատական նիստին: Փաստաբանը գտնում էր, որ այդ տեղափոխումն ըստ էության հնարավոր չէ, քանի որ առկա չէ բժշկի համապատասխան թույլտվությունը: ՄԻՊ աշխատակազմի հերթապահ աշխատակիցը ՔԿՀ պետի հետ հեռախոսազրույցի ընթացքում պարզել է, որ չնայած առկա է բժշկի թույլտվությունը, այնուամենայնիվ կալանավորին տեղախոխելու են հաջորդ օրը, ինչպիսի խնդրանքով մեզ դիմել էր փաստաբանը:
- Քաղաքացին հայտնել էր, որ իր որդուն ՀՀ ոստիկանության բաժին են տարել բռնություն գործադրելով, և ինքը մտավախություն ունի, որ իր որդուն ծեծելու են նաև ոստիկանության բաժնում: ՄԻՊ աշխատակազմի հերթապահ աշխատակիցները այցելել են ոստիկանության համապատասխան բաժին և հանդիպել դիմումատուի որդու հետ, որոնք արձանագրել են, որ բերման ենթարկված անձի նկատմամբ բռնություն չի կիրառվել:
Նշված բոլոր դեպքերում համագործակցող հասարակական կազմակերպություններն անմիջական մասնակցություն չեն ունեցել կամ նրանց զբաղվածության պատճառով, կամ էլ նման անհրաժեշտության բացակայությամբ՝ օրինակ, երբ ՄԻՊ ներկայացուցիչը հեռախոսազանգի միջոցող ահազանգի դրական լուծում է տալիս:
Մեկնաբանել