HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Երանուհի Սողոյան

Աճեմյանցիները 41 տարվա ընդմիջումից հետո կրկին անդրադարձել են Պարոնյանի «Շողոքորթը» թատերգությանը

Երանուհի Սողոյան

Կարմիր թիթեռնիկ փողկապն ուղղելով եւ լպրծուն ժպիտը դեմքին գծագրած՝ պրոֆեսիոնալ շողոքորթ Պապիկն ընդառաջ է գնում հերթական զոհին՝ Թադեին: Պոլսահայերին բնորոշ ընդգծված քաղաքավարությամբ ողջագուրվելուց հետո թվացյալ ջերմ զրույց է ծավալվում շողոքորթությունը մասնագիտություն դարձրած երիտասարդի եւ կյանքից ձանձրացած, կյանքի մայրամուտն ապրող ծեր պարոնի միջեւ: Համոզել, համոզել, համոզել՝ Պապիկի ամեն բառն ու արտահայտությունը միտված է դրան՝ շողոքորթել, սիրաշահել, հավատացնել, ներդնել բոլոր ջանքերը նպատակին հասնելու համար:  

41 տարվա ընդմիջումից հետո Գյումրու դրամատիկական թատրոնը կրկին անդրադարձել է Հակոբ Պարոնյանի «Շողոքորթը» : Գլխավոր կերպարներին մարմնավորում են ՀՀ վաստակավոր արտիստ Տիգրան Գաբոյանը (Պապիկ) եւ Հայաստանի վաստակավոր գործիչ Սամվել Գրիգորյանը (Թադե): «Պարոնյանի այս գործը երբեք չեմ սիրել,-ժպտալով խոստովանում է Թադեին մարմնավորող դերասան Սամվել Գրիգորյանը,-առաջարկը որ ստացա, մի փոքր տատանվեցի. խաղալ չսիրած ստեղծագործության մեջ` դժվար պարտականություն է, հետո ծանոթանալով սցենարին, որը հարստացված էր Արա Բաղդասարյանի լուծումներով, համաձայնվեցի»:

Ներկայացման գլխավոր հերոսուհուն՝ Սոֆիին մարմնավորում է Ադելինա Հարությունյանը, Փառանձեմին՝ Նառա Սանթոյանը, Հովսեփի դերում Վարագ Գեւորգյանն է, Արշակի դերում՝ Արսեն Սաղաթելյանը, Թերեզային մարմնավորում է Հասմիկ Ղարիբյանը, Տիգրանի դերում՝ Սարգիս Ղարիբյանն է: Ներկայացման երաժշտական ձեւավորումը ռեժիսոր Արա Բաղդասարյանինն է, զգեստները եւ նկարչական ձեւավորումը վստահվել են թատրոնի գլխավոր նկարիչ Անտոն Քեշիշյանին:

Պապիկին մարմնավորող Տիգրան Գաբոյանի համար, թերեւս, ամենադժվարը կերպարի բնավորության հետ հաշտվելն է՝ իր հակապատկերն է: «Ես առավել հաճախ դրական կերպարներ եմ մարմնավորել: Իմ աշխատանքային կարիերայում ամենաբացասական դերը խաղացել եմ «Դեյվիդ Կոպերֆիլդ» ներկայացման մեջ, բայց դեմ չեմ, եթե ցանկը շարունակվի,-Տիգրանը ժպտում է,-մի ամպլուայի դերասանը որոշակի ստերեոտիպ է ձեւավորում հանդիսատեսի մոտ: Ես չեմ ընդունում, երբ դերասանն ասում է՝ սա ինձ հոգեհարազատ է: Կերպարը պիտի դերասանից դուրս լինի, կապ չունենա սեփական ես-ի հետ, այդ դեպքում ավելի լավ ես կարողանում մարմնավորել: Սա վերաբերում է նաեւ Պապիկի կերպարին»:

Պրոֆեսիոնալ շողոքորթ Պապիկը հասարակության ծնունդն է: Շողոքորթները կան եւ կլինեն բոլոր ժամանակաշրջաններում: Սա արատի այն տեսակն է, որ պիտի արմատախիլ արվի հենց իրեն ծնած հասարակության միջոցով: «Շողոքորթ չեն ծնվում, շողոքորթ դառնում են: Մարդկանց շատ հաճախ դուր է գալիս լսել գովաբանող սուտն իրենց մասին: Հասարակության հենց այդ հատվածն է ծնում, սնում ու զարգացնում շողոքորթին: Ներկայացման վերջում իմ ուղերձը հանդիսատեսին հենց դա է, որ շողոքորթները միշտ էլ լինելու են, դուք եք ծնում նրանց եւ միայն «առողջանալով» կարելի է ձերբազատվել նրանցից»,-նկատում է զրուցակիցս:

Պոլսահայ երգիծաբան Հակոբ Պարոնյանը «Շողոքորթը» պիեսը գրել է 1872թ., սակայն այդպես էլ չի ավարտել: Ստեղծագործության ծննդից 50 տարի անց այն ավարտուն տեսքի է բերել մեկ այլ պոլսահայ գրող՝ «ծիծաղի համար ծնված մեծագույն երգիծաբան» տիտղոսին արժանացած Երվանդ Օտյանը: Թեման, որ արծարծվում է պիեսում, արդիական է մինչ օրս: Պարոնյանը, իրեն բնորոշ նուրբ հումորով ու սարկազմով, անդրադառնում է արգահատելի այնպիսի մի երեւույթի, որ կոչվում է շողոքորթություն: Այս երեւույթը պիեսում խտացվել է Պապիկի կերպարում, որի նախատիպերն իր ժամանակաշրջանի որոշ ազգային գործիչներ էին: Հանձին Պապիկի՝ Պարոնյանը նկատի է ունեցել իր գաղափարական հակառակորդներին:

Գյումրու դրամատիկական թատրոնում «Շողոքորթն» առաջին անգամ բեմադրվել է 1976թ.՝ ռեժիսոր Կարեն Աբրահամյանի մեկնաբանմամբ: Ներկայացումն ուղեկցվել է կենդանի երաժշտությամբ: «Շողոքորթը» երկար ժամանակ եղել է թատրոնի խաղացանկում: Առաջնախաղն իր ներկայությամբ պատվել է Ամենայն հայոց կաթողիկոս Վազգեն Ա-ն: «Շողոքորթ»-ում խաղացել են թատրոնի ճանաչված ու շնորհաշատ դերասաններ Ռազմիկ Բադլյանը, Ժաննա Թովմասյանը, Կարուշ Ղեւոնդյանը:

41 տարի անց, այլ լուծումներով եւ մեկնաբանությամբ, Գյումրու դրամատիկականում ներկայացումը բեմ է հանում հրավիրյալ ռեժիսոր Արա Բաղդասարյանը: «Իմ կարծիքով, բոլոր թատրոններն իրենց խաղացանկում պիտի Պարոնյան ունենան, բացի դրանից՝ թեման է արդիական»,-հակիրճ նկատում է ներկայացման ռեժիսորը: Նույն կարծիքին է նաեւ Գյումրու դրամատիկական թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր Լյուդվիգ Հարությունյանը:

 «Ցանկացած դերասանի համար մեծ պատիվ է Պարոնյանի պիեսները խաղալ, քանի որ Պարոնյանն ունի թատերական լեզու, միտք եւ մի առանձին դպրոց է: Ես ինքս` որպես թատրոնի գլխավոր ռեժիսոր, այն հեղինակների գործերը, որոնք պետք են թատրոնին եւ երկար ժամանակ չեն եղել, փորձում եմ կյանքի կոչել եւ ապրեցնել թատրոնում, ինչպես, օրինակ, Շեքսպիրը: Շատ կուզենամ հետագայում Օստրովսկու, ինչպես նաեւ հայ դասական հեղինակների գործերը բեմադրվեն»,-անկեղծանում է Լյուդվիգ Հարությունյանը:

Լեզվամտածողության, արեւմտահայերենը հասկանալ-չհասկանալու խնդիր չի լինելու. զրուցակիցս համոզված է դրանում՝ ակնարկելով, որ գյումրվա բարբառն այդ առումով ամենամոտն է արեւմտահայերենին: Կանխատեսումներ անելն անշնորհակալ գործ է, սակայն մեծ է ցանկությունը «Շողոքորթը» տեսնել «երկարակյաց» ներկայացումների ցանկում: «Համոզված եմ՝ ներկայացումն ունենալու է իր հիմնական հանդիսատեսը: Ենթադրելի է, որ միջին եւ միջինից բարձր տարիքային խումբն է գերակշռելու,-նկատում է Լյուդվիգ Հարությունյանը,-չեմ ասի, թե երիտասարդությունը չի գա, բայց հետաքրքրվածության առյուծի բաժինը, թիրախային խումբն, այսպես ասած, իրենք չեն լինի: Թեպետ, իմ կարծիքով, երիտասարդությանն այս ներկայացումն ավելի է պետք»:

Պիեսին քաջածանոթ հանդիսատեսին ներկայացման աճեմյանական տարբերակում անակնկալ է սպասվում: Սցենարական փոփոխություններ կատարելով՝ ռեժիսոր Արա Բաղդասարյանը Թադեի տան ծառայող Բարթեմի կերպարը փոխարինել է սպասուհու՝ Փառանձեմի կերպարով: Սպասուհուն մարմավորում է թատրոնի փորձառու դերասանուհիներից Նառա Սանթոյանը: «Թող մեծամտություն չթվա, բայց պիտի ասեմ, որ Փառանձեմը, լինելով հորինված կերպար ռեժիսորի կողմից, այս ներկայացման գույնն է: Ինքը հյութեղ կերպար է ու, համոզված եմ, հանդիսատեսը կսիրի իրեն: Միջին տարիքի, սեփական անձնական կյանքը չունեցող Փառանձեմի` Թադեի հետ ամուսնանալու ցանկությունն անբնական մի բան չէ: Այս ներկայացման մեջ բոլորը սիրում են, բայց ոչ մեկն իրապես սիրված չէ, ես կասեի՝ ոչ մեկն իր տեղում չէ»,-դերասանուհին ծիծաղում է՝ ուղղելով շքեղ մազափունջը:

Անհույս սիրահարված, ինքզինքը մեծագույն բանաստեղծ կարծող 20-ամյա Արշակին մարմնավորող Արսեն Սաղաթելյանի համար արեւմտահայ գրողի ստեղծագործության մեջ խաղալը փորձություն էր լեզվի առումով: «Երբեք առիթ չէր եղել արեւմտահայ գրողներից որեւէ մեկի պիեսում խաղալ, այնպես որ սա իմ առաջին փորձն ու առաջին դասն է, որ կարծում եմ` կարողացա պատվով հաղթահարել, թեպետ սկզբում դժվարություններ ունեի»,-խոստովանում է Արսենը:

Մայիսի 13-ին «Շողոքորթը» ներկայացման առաջնախաղն է: Թատրոնի տնօրեն Տիգրան Վիրաբյանի փոխանցմամբ, մոտ 100 տոմս խոստացել է գնել մշակույթի նախարարությունը: Նախարար Արմեն Ամիրյանը եւս ներկա է լինելու առաջնախաղին: «Մեզ համար շատ կարեւոր է, որ ներկայացումը նայեն ոչ միայն գյումրեցիները: Մայրաքաղաքում ապրողը պետք է հասկանա, որ Երեւանից դուրս էլ կա մշակույթ, կա թատրոն, որ մարզային թատրոնները եւս կարող են հրաշալի ներկայացումներ բեմադրել,-ասում է Տիգրան Վիրաբանը,-մենք անցած տարի դրա հիմքը դրեցինք Շեքսպիրի «Լիր արքա»-ով, երբ ներկայացումը դիտելու համար մարդիկ գալիս էին Երեւանից: Հուսամ, որ «Շողոքորթը» ներկայացումը կունենա նույն հաջողությունը: Հատկապես, եթե նկատի ունենանք, որ շատ արդիական թեմա է արծարծվում ու Պարոնյանից մինչեւ մեր օրերը շատ բան չի փոխվել, ընդհակառակը՝ կատարելագործվել են շողոքորթության ձեւերը»:

Լուսանկարները՝ Արսեն Միրզախանյանի

 

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter