HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Գևորգ Դանիելյան. «Արժեք ունի ոչ այնքան պետական մարմնի ցուցանիշների «անաղարտությունը», որքան կոնկրետ մարդու ճակատագիրը»

«Հետքի» հարցերին պատասխանում է ԵՊՀ իրավագիտության ֆակուլտետի սահմանադրական իրավունքի ամբիոնի վարիչ, Սահմանադրական իրավունքի կենտրոնի խորհրդի նախագահ, իրավագիտության դոկտոր, պրոֆեսոր Գևորգ Դանիելյանը

«Հետքում» առանձին հոդվածաշարով ներկայացնում ենք անկախ Հայաստանի առաջին տարիներին քննված քրեական գործեր, որոնցով մարդիկ դատապարտվել են պատժի առավելագույն չափի եւ այսօր էլ շարունակում են պատիժ կրել: Նրանցից ոմանք տարիներ շարունակ բարձրաձայնում են, որ դատական սխալի հետևանքով են հայտնվել բանտում: Արխիվում ուսումնասիրելով այդ գործերը՝ հայտնաբերեցինք, որ պետությունը օրենքով ոչնչացրել է գործերի վերաբացման հիմքեր հանդիսացող իրեղեն ապացույցները: Պարոն Դանիելյան, ինչո՞ւ պետությունն, ըստ Ձեզ, չի պահպանել այդ կարևոր ապացույցները:

- Իրեղեն ապացույցների պահպանման խնդիրն անմիջականորեն առնչվում է Սահմանադրությամբ և Մարդու իրավունքների և հիմնարար ազատությունների պաշտպանության Եվրոպական կոնվենցիայով նախատեսված` յուրաքանչյուրի արդար դատաքննության իրավունքին: Մասնավորապես, արդարադատության մատչելիության սկզբունքը չի սահմանափակվում սոսկ դատարանին դիմելու իրավական հնարավորություն նախատեսելով. անհրաժեշտ է, որպեսզի այդ իրավունքն ուղեկցվի ողջամիտ երաշխիքներով, ինչը, բնականաբար, հրատապ է դարձնում նաև դատավաճռի հիմքում դրված ապացույցների պահպանմանն առնչվող իրավակարգավորումը: Քրեական գործի նորոգման լիարժեք իրավակարգավորումների մասին խոսելն իմաստազուրկ է՝ ապացույցների ոչնչացման պայմաններում: Ձեր բոլոր հարցերին կփորձեմ պատասխանել սահմանադրաիրավական ասպեկտներով, իսկ դատավարական ասպեկտներին կարող են անդրադառնալ այլ մասնագետներ: Այնքան էլ իրավաչափ չէ որոշակի միտումներով պետության ինչ-ինչ քաղաքականություն «բացահայտելը», խնդիրն այլ հարթության վրա է: Իմ խորին համոզմամբ, այս դեպքում իներցիայի ուժով պահպանվել են խորհրդային իրավական համակարգին ու գաղափարախոսությանը բնորոշ իրավական լուծումներ: Ապացույցների պահպանման վերաբերյալ օրենսդրական կարգավորումներից այն տպավորությունը կարելի է ստանալ, որ խոսքը ոչ թե դատավարական նշանակություն ունեցող իրերի կամ փաստաթղթերի, այլ առևտրի համար նախատեսված ապրանքի մասին է: Պատահական չէ, որ գործող ՀՀ քր. դատ. օր.-ով իրեղեն ապացույցների պահպանման հարցը փոխկապակցված է դրանց շրջանառության մեջ գտնվելու կամ օգագործման համար պիտանի լինելու հետ, ինչը բնորոշ է հենց վաճառքի հանված ապրանքին. «Հանցագործության գործիքները, ինչպես նաև շրջանառությունից հանված առարկաները բռնագրավվում և հանձնվում են համապատասխան պետական հիմնարկներին, իսկ արժեք չներկայացնելու դեպքում՝ ոչնչացվում»: Հասկանալի է, որ համապատասխան հիմնարկներին այդ իրերը հանձնվում են ոչ թե պահպանության, այլ որպես արժեք ունեցող իր՝ օգտագործման նպատակով: Մյուս կողմից, դարձյալ գործող օրենսդրությամբ նախատեսված է, որ քրեական գործին կցվում և մինչև դատավճիռը պահպանվում են այն իրեղեն ապացույցները և դրամն ու այլ արժեքները, որոնք տուժողի տիրապետության տակից դուրս են եկել հանցագործության միջոցով: Սա արդեն այլ ծայրահեղություն է և նշանակում է, որ տուժողն անհարկի պետք է սպասի, որ, օրինակ, իր բնակարանից գողացված դրամը վերադարձվի իրեն միայն դատավճռի կայացումից հետ: Ընդ որում, խոսքը բնավ այն դրամի մասին չէ, որն իրեղեն ապացույցի նշանակություն ունի իր անհատական հատկանիշների համար: Տուժողին պատկանող իրեղեն ապացույցներն ու դրամը, ՀՀ քր. դատ. օր-ի նախագծով նախատեսված կարգի համաձայն, արդեն վերադարձվելու են մինչդատական վարույթում, եթե դա չի կարող վնասել պատշաճ ապացուցմանը: Ինքս եմ եղել այս բնույթի իրավակարգավորման ջատագովը: Ինչ վերաբերում է ապացույցների պահպանության կանոններին, ապա դրանք օրինագծում դաձյալ նույնն են, ինչ գործող օրենսդրությամբ: Նշված իրավակարգավորումները համահունչ են նաև 2013թ. ՌԴ-ում ընդունված քրեական դատավության օրենսգրքով ամրագրված մոտեցումներին, սակայն դրանք ընդհանուր ոչինչ չունեն միջազգային փորձի հետ:

Աշխարհի տարբեր երկրներում, միայն շնորհիվ իրեղեն ապացույցների պահպանման, անգամ տասնյակ տարիներ անց ԴՆԹ թեստով արդարացման դատավճիռներով դատապարտյալները վերադառնում են կյանք: Մեզանում ինչպե՞ս կարող ենք հասնել գործերի վերանայումների, նոր երևան եկած հանգամանքներո՞վ միայն, իսկ ո՞վ պետք է երևան բերի այդ հանգամանքները:

- Նոր երևան եկած հանգամանքների առնչությամբ ձևավորվել է անհարկի շփոթ: Արմատացած են այն պատկերացումները, ըստ որոնց՝ որպես նոր երևան եկած հանգամանքների առկայությունը հավաստող իրավական հիմք բացառապես կարող է լինել օրինական ուժի մեջ մտած դատական ակտը: Անգամ դատավճռի հիմքում դրված փաստաթղթի կեղծված լինելը պետք է հաստատված լինի օրինական ուժի մեջ մտած դատական ակտով: Այս իրավական կարգավորումների հիմքում այն թյուր մտայնությունն է, որ այլ իրավասու մարմնի կողմից փաստաթղթի կեղծված լինելը հաստատված համարելու դեպքում, իբր, կխախտենք Սահմանադրությամբ ամրագրված անմեղության կանխավարկածի սկզբունքը: Սակայն չպետք է անտեսել, որ տվյալ դեպքում մենք գնահատում ենք ոչ թե անձի վարքագիծը, այլ ինքնին փաստաթղթի կեղծված լինելը՝ անկախ նրանից, թե ով է դա կատարել: Մենք կարող ենք բացահայտել, որ փաստաթուղթը կեղծված է, բայց, միաժամանակ, պետք է ձեռնպահ մնանք դրա համար որևէ մեկին մեղադրելուց: Ավելին, հնարավոր է, որ ընդհանրապես բացահայտված չլինի կեղծիք կատարողը, բայց դրանից չի բխում, որ փաստաթուղթը դադարում է կեղծված լինել: Վերը նշված իրավական կարգավորումները գործնականում հանգեցնում են լուրջ խնդիրների ոչ միայն քրեական, այլև քաղաքացիական գործերով: Օրինակ` որևէ  փաստաթղթի հիմքով կայացված վճռի հիման վրա օրինական տիրապետողը զրկվում է իր գույքից, սակայն, երբ պարզվում է տվյալ փաստաթղթի կեղծված լինելը, միշտ չէ, որ հնարավոր է լինում ակնկալել այդ կեղծիքի կապակցությամբ օրինական ուժի մեջ մտած դատավճիռ (քրեական գործի վարույթը կարող է կարճվել տարբեր, ոչ արդարացնող հիմքերով՝ համաներման ակտը, վաղեմության ժամկետի լրանալը, կասկածյալի մահը և այլն), ինչի արդյունքում բացառվում է նաև քաղաքացիական գործի վարույթի նորոգումը և խախտված էական իրավունքների վերականգնումը: Այս իրավական կարգավորումները դարձյալ նույնական են ՌԴ գործող օրենսդրության հետ, սակայն բոլորովին այլ մոտեցումներ են որդեգրված արևմտյան Եվրոպայի երկրներում: Օրինակ` Գերմանիայի քրեական դատավարության օրենսգրքի 359-րդ և 362-րդ հոդվածների համաձայն` փաստաթղթի կեղծված լինելը հաստատված համարելու համար որևէ օրինական ուժի մեջ մտած դատական ակտի անհրաժեշտություն չկա: Կարծում եմ` մեր գործընկերները քննարկման նյութ կդարձնեն հիշյալ հարցադրումը և նախապատվությունը կտան առավել հիմնավորված իրավական լուծումների, քանզի պահպանված մոտեցումը նաև հղի է կոռուպցիոն ռիսկերով:  

Բրիտանացի քրեական գենետիկ Մայքլ Նոթթոնն ինձ հետ հարցազրույցում պատմեց իրենց պայքարի մասին, երբ պետական համակարգերը գործերի վերաբացմանն ուղղված նախաձեռնությունների համար համակարգի թշնամի էին անվանում իրենց: 20 տարի է պահանջվել, որ նույն դատական համակարգը ընկալի իրենց աշխատանքը, և այժմ պետությունը լուրջ միջոցներ է ուղղում գործերի վերաբացմանը: Հայաստանում նման ընթացք ե՞րբ կարելի է կանխատեսել` հաշվի առնելով, որ այսօր պետական համակարգերը համառորեն բացառում են դատական սխալի հավանականությունը:  

- Հարցը, կարծում եմ, քաղաքականացնելու անհրաժեշտություն չկա. եթե օրենսդրությունը և իրավական մշակույթը որոշ հարցադրումներով հետ են մնում բնականոն զարգացումներից, դրա խորքային պատճառները վատագույն դեպքում կարող են լինել գերատեսչական շահերի ոչ համարժեք ընկալումները, ինչը ևս էական խոչընդոտ է: Ինքս էլ տասնյակ տարիներ աշխատելով իրավապահ մարմիններում` համակողմանի ծանոթացել եմ արտասահմանյան փորձին, տևական ժամանակ անմիջապես տեղում ուսումնասիրել եմ ինչպես քրեական գործերի նորոգման, այնպես էլ չբացահայտված գործերով (վերջիններս ևս կարևոր են, քանզի առօրյա ծանրաբեռնված գործունեությունը նվազեցնում է դրանց նկատմամբ անհրաժեշտ ուշադրությունը) կատարվող աշխատանքների առանձնահատկությունները: Կարծում եմ` կարելի է ընդօրինակել այն երկրների փորձը, որոնք ինչպես նորոգման հարցի, այնպես էլ նախկինում կատարված, սակայն չբացահայտված գործերի առնչությամբ բոլոր դիմումները փոխանցում են այդ գործերի հետ երբևէ որևէ առնչություն չունեցած և գործնական մեծ փորձ ունեցող, պրակտիկայում իրենց հիրավի արդարացրած և տվյալ պահին արդեն կենսաթոշակի անցած մասնագետներից կազմված հանձնախմբերի: Կյանքը ցույց է տալիս, որ փորձառու և իր գործին նվիրված մարդը կարող է մեծ չափով աջակցել համակարգին՝ նաև կենսաթոշակի անցնելուց հետո: Հեռատես չեն կարող համարվել այն իրավական կարգավորումները, որոնք այդ անձանց համար ցանկության դեպքում մասնագիտական աշխատանքում ներգրավվելը հանգեցնում են կենսաթոշակների իսպառ դադարեցմանը: Իրեն արդարացնում է նաև Հոլանդիայի օրինակը, երբ ռոտացիոն սկզբունքով դատավորները որոշ ժամանակ անց ստանձնում են դատախազի պաշտոն և հակառակը: Այս նախաձեռնությունը մեղմում է միևնույն պաշտոնում երկարատև աշխատելու փաստով պայմանավորված կաշկանդվածությունը: Իհարկե, սրանք միայն մասնակի առաջարկություններ են, բայց տասնյակ այլ այս բնույթի նախաձեռնություններ կարող են լինել: Սակայն կարևոր է, որպեսզի դրանք ոչ թե մեխանիկորեն ընդօրինակվեն (ինչը դեռևս տարածված երևույթ է), այլ կիրառվեն հայրենական առանձնահատկությունների հաշվառմամբ:

Վերջին շրջանում է միայն սկսել կիրառվել «անմեղ դատապարտյալ» «դատական սխալ» արտահայտությունը: Ինչի՞ց է գալիս այս համոզմունքը, որ դատարանը միշտ ճիշտ է: Այնինչ քրեագիտության պատմությանը հայտնի են բազմաթիվ դեպքեր, երբ անմեղ մարդու են պատժել:

- Հարցն ունի երկու ասպեկտ. որևէ մեկն իրավասու չէ սխալ համարել օրինական ուժի մեջ մտած դատավճիռը, ինչը բխում է ոչ միայն դատական իշխանության անկախության, այլև հենց դատավորների ինքնուրույնության սահմանադրական սկզբունքից, սակայն ասվածը բնավ չի նշանակում, որ օրինական ուժի մեջ մտած դատավճռի պարագայում ևս չեն կարող նախատեսվել և իրականացվել դատավարական այնպիսի գործողություններ, որոնք միտված կլինեն ողջամիտ հիմքերով քրեական գործերի նորոգմանն ու դատավճիռների վերանայմանը: Գործող օրենսդրությունը ևս նախատեսում է այդպիսի իրավական հիմքեր, ուղղակի դրանք, մեր կարծիքով, բարելավման կարիք ունեն, մասնավորապես` մենք անդրադարձանք նոր երևան եկած հանգամանքների ինստիտուտին:

Պարոն Դանիելյան, եթե մինչ «Վահան Հովհաննիսյան +30» գործի ընթերցումը իմ հրապարակումներով բարձրաձայնում էի, որ իրեղեն ապացույցները պետությունը ոչնչացրել է, ապա այդ գործից գրեթե բան չի մնացել: Չկան անգամ քրեական գործի նյութերը, բազմահատորանոց գործը (մնացել են միայն 16-20 հատորները): Այս գործով եթե անգամ նոր երևան եկած հանգամանքներ լինեն, այն չի կարող վերաբացվել, քանի որ ուսումնասիրության նյութ այլևս չկա: Ի՞նչ անել:

- Բնականաբար, իմ կարգավիճակով ծանոթ չեմ իրավիճակին, ուստի վերացական կտրվածքով լուծումներ առաջադրելն իրավաչափ չեմ համարում: Նկատեմ միայն, որ օրենսդրությամբ ևս նախատեսված են քրեական գործի վերականգնման կանոններ: 

Ուսումնասիրածս գործերում այնքան քիչ էին փորձաքննությունները, այնքան քիչ` լուսանկարները, որ այժմ երբ դիմում ենք աշխարհի տարբեր քրեագիտական կենտրոնների, պատասխանում են, որ, ցավոք, անգամ 3D մոդելավորում չենք կարող անել: Այս առումով ի՞նչ է հնարավոր անել:

- Եթե նկատի ունեք հենց այն գործերը, որոնցով անկախության առաջին փուլում կայացվել են պատժի առավելագույն չափ սահմանող դատավճիռներ, ապա դա պայմանավորված է եղել ինչպես փորձագիտության ընդհանուր ցածր մակարդակով, այնպես էլ աննախադեպ մեծ ծանրաբեռնվածությամբ: 1992-95թթ. մեր երկրում տարեկան գրանցվում էին սպանության 280-320 դեպքեր (ներկայումս դրանք հարյուրի չեն հասնում. 2013թ. գրանցվել է սպանության 48, սպանության փորձի` 25 դեպք)՝ չհաշված ռազմական գործողությունների արդյունքում մահվան դեպքերը, ավազակային հարձակման դեպքերն աճել էին առնվազն 7-8 անգամ: Քննիչները չէին հասցնում գողության դեպքերով անգամ տեղազննություն կատարել և այլն: Ինչ վերաբերում է ԴՆԹ թեստերին, 3D մոդելավորմանը, ապա սուղ միջոցները դեռևս հնարավորություն չեն տալիս համահունչ լինել ներկայիս գիտատեխնիկական անգամ նվազագույն չափանիշներին: Միաժամանակ, կարծում եմ, հետևողական աշխատանք է կատարվում վերջին տարիներին ձևավորված Փորձաքննությունների ազգային բյուրոյում: Բայց, որպեսզի հնարավոր լինի հավուր պատշաճի օգտվել փորձագիտության նվաճումներից, նախ հարկ է, ինչպես ճիշտ նկատեցիք, լուծել մի պարզ խնդիր՝ խելամիտ կերպով կարգավորել ապացույցների պահպանման ընթացակարգը: «Քրեական գործ» եզրույթն ընդգրկում է ոչ միայն արձանագրություններից, դատավարական որոշումներից ու  փաստաթղթերից կազմված նյութերը, այլև դրանց կցված ապացույցները: Ուստի, բոլոր այն ապացույցները, որոնք այդպիսին են ճանաչվել իրենց անհատական հատկանիշների արդյունքում, հարկ է պահել ոչ թե մինչև բողոքարկման ընդհանուր ժամկետների ավարտը, այլ քրեական գործը պահելու ողջ ժամկետում. ոչ ոք չի կարող բացառել, որ այդ ընթացքում կարող է ի հայտ գալ նոր երևան եկած հանգամանք, կամ պարզապես վերանայման արդյունքում պարզվի, որ տեղի է ունեցել դատական կոպիտ սխալ՝ ի վնաս դատապարտյալի: 

Ինչո՞ւ, Ձեր կարծիքով, պետությունը հիմա չի գնում հին քրեական գործերը վերանայելու ճանապարհով:

- Ձեր հարցի մեջ, թերևս, կանխակալ ու ընդհանրացված երանգներ կան. որևէ պետություն չի կարող ընտրել քրեական գործի վերանայումն անվերապահորեն ժխտող քաղաքականություն: Մյուս կողմից, քրեական գործի վերանայումն ինքնանպատակ չէ, դրա համար անհրաժեշտ են հիմքեր, ոոնք անտեսելու դեպքում արդեն առիթ կլինի խոսել կոնկրետ խախտումների ու թերությունների մասին: Սակայն մնում եմ այն կարծիքին, որ միայն բարի կամքն ի զորու չէ համարժեք լուծում տալ կուտակված իրավական խնդիրներին: Կարող եմ համամիտ լինել միայն այն կտրվածքով, որ քրեական գործերի վերանայման լիարժեք ու բնականոն մշակույթ դեռևս չի ձևավորվել, իսկ դրան չեն նպաստել իրավական կարգավորումները: Անմեղ մարդկանց դատապարտված վիճակում պահելը շահեկան չէ նաև հանցագործությունների դեմ պայքարի արդյունավետության տեսանկյունից. իրական հանցագործը և նրա համակիրներն ավելի են հակվում անպատժելիության մտայնությանը:

Հավատո՞ւմ եք, որ հայաստանյան բանտերում կան անմեղ մարդիկ:

- Որևէ մեկը չի կարող բացառել: Եթե անգամ տեսականորեն այդպիսի իդեալական վիճակ հնարավոր է, միևնույն է, պետք է զգոն լինել և հնարավոր բոլոր միջոցները գործադրել այդպիսի մարդկանց օր առաջ ազատ արձակելու համար: Մեծ հաշվով, արժեք ունի ոչ այնքան այս կամ այն պետական մարմնի ու դրա պաշտոնատար անձանց ցուցանիշների «անաղարտությունը», որքան կոնկրետ մարդու ճակատագիրը: Ինձ մտահոգում է ոչ այնքան օբյեկտիվ դատական սխալը (դրանից չեն կարողացել խուսափել անգամ կատարյալ արդարադատության համակարգ ունեցող երկրները), որքան անթույլատրելի եղանակներով ցուցմունքներ կորզելու և ոչ բավարար ապացույցների պարագայում մեղադրանքներ առաջադրելու գործելաոճը. բոլոր դեպքերում արդարացման դեպքերի վերլուծությունը, ցավոք, հիմք է տալիս այդպիսի մտահոգություն հնչեցնելու համար:

 

Լուսանկարը՝ Դանիելյանի ֆեյսբուքյան էջից

Մեկնաբանություններ (7)

Georg
Ըստ ընդունվող միջազգային դեկլարացիայի՝ դատական պրոցեսի ընթացքում կիրառվում է հստակ մոտեցում - եթե կան ոչ ապացուցելի հարցեր, չպարզվող անորոշություններ, կասկածներ եւ այլն, ապա նման հանգամանքները մեկնաբանվում են միայն ի շահ կասկածյալի: Որքանով որ հայտնի է, բոլոր առաջադեմ երկրներում կիրառվում է (կամ գոնե հայտարարվում է) կասկածյալի ինքն իր դեմ ցուցմունք չտալու իրավունքը: Շատ ֆիլմերում գոնե տեսնում ենք թե ինչպես է ոստիկանը պարտադիր զգուշացնում ձերբակալվող-կասկածվողին - ,,այն ինչ որ դուք կասեք հիմա, կարող է օգտագործվել ձեր դեմ,,: Այստեղից հստակ երեւում է նաեւ որ ինքնախոստովանությունը (տանջանքով կորզված) չպետք է հանդիսանա որպես մեղադրանքի ապացույց, որը սակայն կիրառվում լայնորեն: Հիմա, եթե կա ցմահ փակված մարդ, ով պնդում է որ իր հետ սխալ են վարվել, եւ ներկա պահին գոյություն չունի հակառակն ապացուցող որեւէ անժխտելի փաստ, ապա միթե հենց այդ բացակայությունը չպետք է մեկնաբանվի դատապարտյալի օգտին - եթե հաշվի առնենք ապացույցների վերացման ակնհայտ հանցավորությունը եւ հետեւենք վերը նշված սկզբունքին?
Georg
Նաեւ պարզ տրամաբանական հարցեր են առաջանում - ինչպես պարզվեց Զարուհու հոդվածներից՝ իրեղեն ապացույցներն ուղղակի ոչնչացվում են! Իսկ այդ որ կոդեքսի հիման վրա, թույլ տվեք հարցնել - նախկին խորհրդային թե նոր հայկական? Այդ դեպքում ով եւ երբ է այն հաստատել? Իսկ եթե առաջինն է, ապա միթե այստեղ առկա չէ հանցավոր անգործություն? Եթե երկրորդն է - ապա որքանով է այն համապատասխանում հիմնական օրենքին՝ սահմանադրությանը: (Պետք է խնդրել սահմանադիր դատարանի գնահատականը!) Վերջապես, եթե նույնիսկ սովետական պրակտիկայով է, ապա արձանագրությունները, փորձագիտական նկարագրություններն ինչու չեն պահպանվում? Կամ եթե այդ էլ է ենթակա ոչնչացման, ապա ինչու բոլոր նյութերն ու արխիվները չեն ոչնչացվում ընդհանրապես? Դուք հասկանում եք ինչ աբսուրդի հետ գործ ունենք, որով ՄԱՐԴՈՒ ճակատագիր է վճռվում!
Georg
Շարունակելով, թույլ տվեք հիշեցնել նաեւ, որ նույնիսկ ,,մարդակեր,, հռչակվող ստալինա-խորհրդային կարգերի օրոք շատ-շատ անձինք ռեաբիլիտացվեցին, շատերն էլ ներման արժանացան ու ողջ վերադարձան բանտ ու աքսորից: Այդ թվում շատ հայեր, եւ նույնիսկ այնպիսի ապացուցված-ահավոր հանցանքի համար դատապարտված, ինչպիսին հայրենիքի դավաճանությունն էր (գաղտնիք չկա այստեղ - շատերը գերի ընկնելով, գերմանացիների կողմն էին անցել, եւ նույնիսկ գնդակահարել իրենց հայրենակիցներին:) Բայց սրանք էլ ներման ու ազատության արժանացան, իսկ մեր երիտասարդները պիտի մինչեւ վերջ փթեն մեր բանտերում -- ինչու համար, մի պարզ պատճառով - որովհետեւ ՄԱՐԴԿԱՅԻՆՆ ՈՒ ԲԱՆԱԿԱՆԸ ՀԱՆԵԼ ԵՆՔ ՄԵՐ ՆԵՐՍԻՑ! Ուշադիր կարդացեք այս կնոջ հոդվածներն ու փոքր ինչ մտածենք գալիքի մասին - ինչ ենք մենք դարձել?
Զարուհի
Հարգելի Գևորգ, Ձեր մեկնաբանությունները, հատկապես վերջինը այն մասին է, ինչի մասին մշտապես բարձրաձայնում եմ: Եթե պետությունը քրեական գործի նորոգման հիմքերը ոչնչացրել է, իրավական երաշխիքները չեն գործում այս պարագայում, ապա արդյոք դրանք հիմքեր չեն, որպեսզի գոնե հիմա վերանայվեն այդ գործերը?
Գեւորգ
4-ին: Տրամաբանորեն այդպիսի կալանավորները պիտի ազատվեն - քանի որ նրանց հանցանքը, ֆորմալ առումով, հիմքից զուրկ է: Պատկերացնենք այսպես - գալիս է նոր բանտապետը ու հարցնում, թե էս հիշողությունը կորցրաց ծերուկն ինչի համար է դատված, ու ոչ մեկը չի կարողանում հիմնավորել, քանի որ մարդիկ փոխված են, իսկ արխիվներում էլ թուղթ չկա!
Զարուհի
Բայց որևէ օղակում ինձ ուղիղ չեն պատասխանում՝ ինչ անել այն դեպքում, երբ պետությունը ոչնչացրել է իրեղեն ապացույցները? միայն քր.դատ.օր.-ով նախատեսված դրույքն են վկայակոչում, թե գործերը կարող են վերանայվել միայն նոր երևան եկած հանգամանքների հիմքով: Ինչ հանգամանք, երբ ապացույցները չկան արդեն? Մի խոսքով՝ իսկապես աբսուրդի է նմանվում այս ամենը:
G.
//իսկապես աբսուրդի է նմանվում // - իհարկե! Սա պիտի առաջին կարեւոր գլուխներին հասնի նախ ... գուցե եւ ,,ներս մտնի,,: Պետք է փորձել ազգային ժողովի ու խորհրդի անդամներին ուղղակի դիմելու տարբերակը եւս ...

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter