HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Սեդա Հերգնյան

Ինտերնետի շուկան հասույթով առաջին անգամ գերազանցել է բջջային կապին

Հայաստանում ինտերնետի շուկան արդեն երկրորդ պլան է մղել բջջային կապը։ 2019 թվականի տվյալներով՝ առաջին անգամ, կապի շուկայում ինտերնետ հասանելիության ծառայություններից ստացվող հասույթը գերազանցել է բջջային կապից ստացվող հասույթին։

Եթե տասը տարի առաջ կապի ոլորտում, ըստ հասույթի, բջջային կապը զբաղեցնում էր մոտ 60 %-ը, ինտերնետը՝ ընդամենը 13 %-ը, իսկ մնացածը բաժին էր ընկնում լարային հեռախոսին ու կապի այլ ծառայություններին, ապա այսօրվա դրությամբ բջջային կապի տեսակարար կշիռը 35.6 % է, իսկ ինտերնետինը՝ 36.1 %։

Ըստ Վիճակագրական կոմիտեի տվյալների (ՀՀ ՎԿ)՝ 2019 թվականի հունվար-դեկտեմբերին կապի ոլորտի հասույթը Հայաստանում կազմել է 147.2 մլրդ դրամ, որը նախորդ տարվա համեմատ աճել է 0.5 %-ով։ Այս գումարից մոտ 14.8 մլրդ դրամը գոյացել է հեռուստառադիոծրագրերի հեռարձակումից, հիմնական մասը՝ 132.5 մլրդ դրամը՝ հեռահաղորդակցությունից, որի առյուծի բաժինն էլ ապահովում են բջջային կապն ու ինտերնետ հասանելիության ծառայությունները։

Հեռահաղորդակցության ընդհանուր հասույթը 2018 թվականի համեմատ կրճատվել է 2.9%-ով։ Այդ թվում՝ բջջային կապի հասույթը կրճատվել է 7.4%-ով ու կազմել 52.5 մլրդ դրամ, մինչդեռ ինտերնետի հասույթն ավելացել է 4.5%-ով՝ կազմելով 53.1 մլրդ դրամ։

Լարային հեռախոսի հասույթը կազմել է 8 մլրդ դրամ՝ նվազելով 9%-ով։

Մալուխային հեռուստատեսային համակարգերի սպասարկման և շահագործումից ստացվող հասույթը 6.7 մլրդ դրամ է, աճը՝ 13.5%։

Բջջային կապի հասույթը Հայաստանում սկսել է կրճատվել 2014 թվականից, և անկումը անշեղորեն շարունակվում է մինչ այսօր։ Պատճառը OTT (անգլ. Over the Top) ծառայությունների ընդլայնումն է։ Դրանց ամենահայտնի օրինակներից են Skype-ը, Viber-ը, Messenger-ը, WhatsApp-ը և այլն։ Ինչպես ամբողջ աշխարհում, այնպես էլ՝ Հայաստանում այս ծառայությունները փոխարինելու են եկել բջջային կապին։ Հետևաբար OTT ծառայությունների տարածումը հանգեցրել է հեռախոսակապի դերի նվազմանը և պակասել է բջջային օպերատոների հասույթն այս շուկայում։ Փոխարենը մեծացել ու ընդլայնվել է ինտերնետի շուկան։ Արդյունքում, այսօր ստացվել է, որ օպերատորներն ինտերնետից ավելի շատ հասույթ են ստանում, քան բջջային կապից։

Ինչպես երևում է ստորև տեղադրված ինֆոգրաֆիկայում, մինչև 2013 թվականը ներառյալ բջջային կապից ստացվող հասույթը գնալով ավելացել է, որից հետո այն սկսել է անկում գրանցել։ Ի հակառակ դրան՝ որոշակի շեղումներով դինամիկ աճել է ինտերնետից ստացվող հասույթը։ Մեր առօրյայում զգալի նվազել է նաև լարային հեռախոսակապի դերը, որի հասույթը ևս գնալով ընկել է։

 

Կապ
Infogram

Քանի որ բջջային կապի դերը չնայած հասույթի նվազմանը՝ դեռևս մեծ է կապի շուկայում, հետևաբար վերջինիս անկումը բացասաբար է ազդում կապի ոլորտի ամբողջ հասույթի վրա։

Կապի շուկայի կշիռը Հայաստանի ծառայությունների ոլորտում 2019 թվականի տվյալներով կազմել է 7.1 %: Այս ցուցանիշով կապի ոլորտը ծառայությունների կազմում առաջատարների ցանկում չէ, սակայն մի շարք ոլորտներից էլ առաջ է։ Համեմատության համար նշենք, որ կրթության տեսակարար կշիռն, օրինակ՝ 2.8 % է, առողջապահության և բնակչության սոցիալական սպասարկմանը՝ 4.2 %, անշարժ գույքի հետ կապված գործունեությանը՝ 3.1 % է և այլն։ Առաջատարը մշակույթ, զվարճություններ և հանգիստ ոլորոտն է՝ 23.7 %-ով, որի հասույթի հիմնական մասն ապահովում են բուքմեյքերական ընկերություններն ու խաղատները։

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter