HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Հոսանքի տատանման պատճառով տուժած բաժանորդները փորձության են ենթարկվում․ ՀԷՑ–ի դեմ անզոր են

Հայաստանում տարիներ շարունակ մարդիկ վնասներ են կրում հոսանքի տատանումից, սակայն ոչ բոլորը և ոչ միշտ են համարժեք փոխհատուցում ստանում։ Բազմաթիվ դեպքերում ընդհանրապես փոխհատուցում չեն ստացել։

Ալեքսանդր Թարփոշյանի բնակարանում հոսանքի տատանման հետևանքով վնասվել են էլեկտրական բազմաթիվ սարքեր։ 2019 թ.-ի սեպտեմբերից մինչ օրս նրա կրած վնասը ո՛չ պատշաճ գնահատվել է, ո՛չ փոխհատուցվել։ «Հետք»-ի հետ զրույցում Թարփոշյանը պատմեց, որ նախորդ տարի տան էլեկտրական սարքերը հաջորդաբար խափանվել են, սակայն սկզբում չի պատկերացրել, որ հոսանքի տատանումից կարող է առաջացած լինել։ «Բաքսին սարքել տվեցի, նորից փչացավ, արդեն ստաբլիզատորն (հոսանքի կարգավորիչ) էլ վառեց, այդ ժամանակ մասնագետներն ասեցին, որ տուն մտնող հոսանքի գծերի հետ խնդիր կա»,- ասաց Ալեքսանր Թարփոշյանը։

Դրանից հետո «Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր» ընկերության աշխատակիցները եկել, փորձել են խնդիրը հասկանալ։ Պարզվել է, որ շենքի մուտքը սնուցող մալուխներից մեկն է վնասվել, որի նորոգման ժամանակ կրկին հոսանքի տատանում է եղել։ Այդ ամենից հետո անցել է 9 ամիս, սակայն Ալեքսանդր Թարփոշյանի կրած վնասը պատշաճ չի գնահատվել։ ՀԷՑ-ից նրան ուղղորդել են էլեկտրական սարքեր նորոգող մի ընկերություն, որտեղ էլ վնասված սարքավորումների մի մասը փորձել են նորոգել, մի մասը ասել է հոսանքի տատանումից չի վնասվել, որոշ դեպքերում էլ չնչին գումար են առաջարկել վնասը վերականգնելու համար։ Ա․ Թարփոշյանի և ՀԷՑ-ի հաղորդակցությունը կանոնավոր չի եղել, ամիսներ շարունակ բաժանորդը զանգել, դիմումներ է գրել, որոնց ժամանակ առ ժամանակ պատշաճ ընթացք չի տրվել։ Եղել է դեպք, որ նամակով զբաղվող չի եղել։ Բաժանորդի դիմումներին միտումնավոր կամ անփութությամբ փորձել են պատշաճ ընթացք չտալ։

Հոսանքի տատանման պատճառով վնասներ կրած բաժանորդներին ՀԷՑ-ից առաջարկում են դիմել իրենց հետ համագործակցող արհեստանոց։ Երևանի Հրաչյա Քոչար փողոցում գտնվող արհեստանոցը շահագործում է «Մերի Ավոտիսյան» ԱՁ-ն։ Մեր գրավոր հարցերին ի պատասխան ԱՁ-ի տեխնիկական ծառայության պետ Արա Կիրակոսյանը հայտնեց, որ իրենց կազմակերպությունն իրականացնում է լարման շեղման հետևանքով կենցաղային տեխնիկայի վերանորոգման աշատանքներ։ ՀԷՑ-ի հետ համագործակցում են 2016 թ.-ից։

«Ուսումնասիրում ենք տեխնիկան տեղում՝ հասկանալու, թե արդյոք տեխնիկայի վնասման պատճառը լարման շեղման հետևանք է։ Եթե փաստը հաստատվում է, և սարքը վերանորգման ենթակա է, այն վերանորգվում է, եթե վերանորգման ենթակա չէ, ներկայացվում է ՀԷՑ ընկերությանը ֆինանսական փոխհատուցման։ Եթե պարզվում է, որ սարքի խափանումը լարման շեղման հետևանք չէ, այն վերադարձվում է բաժանորդին»,- հայտնել է Ա․Կարապետյանը։

0Q3A9062.JPG (4.54 MB)

Մենք ի թիվս այլ հարցերի Կիրակոսյանին երկու կարևոր հարց էինք տվել՝ կազմակերպությունը փորձաքննություն իրականացնո՞ւմ է, և կարողանո՞ւմ եք ճշգրիտ պարզել՝ քաղաքացիների էլեկտրական սարքավորումները մատակարարվող հոսանքի որակի անհամապատասխանության հետեւանքով է առաջացել, թե՞ այլ տեխնածին պատճառներից է վնասն առաջացել։ ԱՁ-ից այս հարցերին չեն պատասխանել։

Փոխհատուցման հազարավոր դիմումներ

Մինչ արհեստանոցին դիմելը, գրավոր հարցմամբ դիմել էինք Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր ՓԲԸ-ին։ Մի շարք տեղեկություններ էինք խնդրել քաղաքացիներին պատճառված վնասի վերականգման գործընթացի, այդ փուլում նորոգման կետերի և այլնի մասին։ 2020 թ.-ի փետրվարից ՀԷՑ-ի հասարակայնության և կորպորատիվ կապերի դեպարտամենտի պետ Նատալիա Սարաջյանից, ամիսներ տևած հաղորդակցության արդյունքում, այդպես էլ չստացանք մեր հիմնական հարցերի պատասխանը։ Երեք ամիս անց Նատալիա Սարաջյանը անստորագիր մի նամակով տեղեկություն տրամադրեց վերջին տարիներին ՀԷՑ-ի կողմից վնասի փոխհատուցման մասին։ Ստորև ներկայացված ինֆոգրաֆիկայում արտացոլված թվերը փաստում են, որ ՀԷՑ-ի գործունեության ընթացքում բազմաթիվ բաժանորդներ միլիոնավոր դրամների վնասներ են կրում։

2016թ.-ին «Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր» ընկերությունը ստացել է 2163 դիմում, որոնցից 28-ը ոչ բնակիչ-բաժանորդներից,

2017թ.-ին՝ 2102, որոնցից 20-ը ոչ բնակիչ-բաժանորդներից,

2018թ.-ին՝ 1749, որից 54-ը ոչ բնակիչ-բաժանորդներից,

2019թ.-ին՝ 2307, որից 114-ը ոչ բնակիչ-բաժանորդներից,

2020թ.-ի առաջին եռամսյակում 423, որից 4-ը ոչ բնակիչ-բաժանորդներից:

Ստորև ներկայացված ինֆոգրաֆիկայում, ըստ տարիների, ներկայացված են տրամադրված փոխհատուցման չափերը։ ՀԷՑ-ից ստացված թվերը ցույց են տալիս, թե որքան հաճախ ու ինչ ծավալի հոսանքի տատանումներ են տեղի ունենում։

ինֆոգրաֆիկա 1.jpg (576 KB)

ՀԷՑ-ի և բաժանորդների իրավունքները

«Հայաստանի էլեկտրական ցանցեր» փակ բաժնետիրական ընկերությունը էլեկտրաէներգիա մատակարարող միակ ընկերությունն է Հայաստանում։ ՀԷՑ-ն ու բնակիչ-բաժանորդները ունեն էլեկտրաէներգիայի մատակարարման պայմանագիր։ Բացի պայմանագրից, ՀԷՑ-ի և բաժանորդների իրավունքներն ու պարտականությունները սահմանված են Հանրային ծառայությունները կարգավորող հանձնաժողովի (ՀԾԿՀ) կողմից սահմանված՝ էլեկտրական էներգիայի մատակարարման և օգտագործման կանոններով (ԷՄՕԿ)։ Այդ ամենից զատ այս ոլորտը կարգավորվում է նաև «Էներգետիկայի մասին» ՀՀ օրենքով։ ՀԷՑ-ի և բաժանորդի միջև կնքված պայմանագրում որևէ բառ չկա հոսանք մատակարարող ընկերության բաժանորդին հասցրած վնասի փոխհատուցման մասին։

ԷՄՕԿ-ում էլ ընդամենը արձանագրված է, որ «որակի ցուցանիշներից շեղումներով էլեկտրաէներգիա մատակարարելու համար մատակարարը փոխհատուցում է սպառողի կրած վնասը ՀՀ օրենքով սահմանված կարգով»։ էլեկտրաէներգիայի մատակարարման պայմանագրի 11-րդ կետում նշված է, որ «ԷՄՕԿ-ով սահմանված ժամկետում սպառիչ կերպով պատասխանել սպառողի բանավոր դիմումին` բանավոր, գրավոր դիմումին` գրավոր, իսկ էլեկտրոնային փոստով ստացված դիմումին` էլեկտրոնային փոստի միջոցով»: ԷՄՕԿ–ի 75–րդ կետն էլ սահմանում է, որ «մատակարարը սպառողի դիմում-բողոքին պարտավոր է պատասխանել այն ստանալու պահից առնվազն 15 սպասարկման օրվա ընթացքում, եթե առանձին դեպքերի համար սույն կանոններով այլ ժամկետ սահմանված չէ»:

Շատ դեպքերում և հիմնականում սպառողների հետ հաղորդակցության ժամանակ չեն պահպանվում ժամկետները։ Իսկ եթե բանը հասնում է էլեկտրական սարքերի խափանման պատճառը բացահայտելուն, ապա այն կանոնակարգված չէ, և արհեստանոցը, առանց փորձաքննության, հայեցողական կարող է որոշել՝ սարքը խափանվել է հոսանքի տատանումից, թե չէ։ Բաժանորդը անորակ մատակարարման պատճառով վնաս կրելու դեպքում երաշխիք չունի, որ իր կրած վնասը պատշաճ կգնահատվի և կփոխհատուցվի։

ՀԷՑ–Տաշիր.jpg (700 KB)

Ի տարբերության վերը շարադրվածի՝ բաժանորդի հետ կնքված պայմանագրում և իրավական ակտերում ՀԷՑ-ի իրավունքներն ավելի պաշտպանված են, քան բաժանորդներինը։ Օրինակ՝ եթե բաժանորդը սահմանված ժամկետից ուշ վճարում կատարի սպառած էլեկտրաէներգիայի դիմաց, ապա հոսանքազրկումը ժամերի հարց է։

Դատական տեղեկատվական համակարգում ՀԷՑ-ի դեմ բնակիչ-բաժանորդների ներկայացրած դատական գործերի վերլուծությունն էլ ցույց է տալիս, որ ՀԷՑ-ը գրեթե միշտ դատարանում հաղթում է։ Չի պարտվում, քանի որ բնակիչ-բաժանորդներն են կրում վնասի առաջացման պատճառն ապացուցելու բեռը։

Մեկնաբանություններ (1)

Հայկ
Բոլոր մեզ ծառայություններ մատուցող պետական մարմինները մեր ծառաներն են, դրա համար էլ այդպես է։ Եթե պաշտոնապես ծառաներ հայտարարեյին ժողովրդին, իսկ իրենք լինեին տերեր, դա ավելի կհամապատասխաներ իրականությանը և տերերն էլ իրենց ծառաների նկատմամբ ավելի պատասխանատու կլինեին։

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter