HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Հայկ Մակիյան

«Ես չունեմ խիղճ, ես ունեմ միայն նյարդեր»․ Ռյունոսկե Ակուտագավա

Ակուտագավան 10 ամսական էր, երբ մայրը հոգեբուժարանում ինքնասպան  եղավ։ Կյանքի ընթացքում գրողին միշտ հետապնդել են տեսողական և լսողական հալյուցինացիաներ։ 1927թ․-ին 35 տարեկան հասակում Ռյունոսկե Ակուտագավան ինքնասպան եղավ՝ ընդունելով քնաբերի մահացու չափաբաժին։

«Հավանաբար, ես աստիճանաբար կորցրի այն, ինչ կոչվում է կյանքի բնազդ՝ կենդանական ուժ։ Ես ապրում եմ բորբոքված նյարդերի աշխարհում՝ սառույցի պես թափանցիկ... Միայն բնությունն է ինձ համար շատ ավելի գեղեցիկ դարձել։ Հավանաբար ծիծաղ կառաջացնի՝ բնության գեղեցկությամբ տարված մարդը մտածում է ինքնասպանության մասին։ Բայց բնությունն այդքան գեղեցիկ է, որովհետև այն արտացոլված է իմ վերջին հայացքում». Ռյունոսկե Ակուտագավա, «Նամակներ ընկերոջը», 1927թ.:

Ճապոնական նոր գրականության դասական համարվող Ռյունոսկե Ակուտագավան ծնվել է 1882թ․-ին Տոկիոյում։ Մոր մահվանից հետո Ակուտագավային որդեգրում է քեռին՝ մեծահարուստ մտավորական, ճապոնական ու չինական մշակույթի գիտակ Միտիագի Ակուտագավան։ Նա  որդեգրին տալիս է իր ազգանունը և հետևում, որ ստանա որակյալ կրթություն։ Դպրոցական հասակում բոլոր առարականերից առաջադիմող Ակուտագավան տարվում է գրականությամբ։ 11 տարեկանում դասընկերների հետ ձեռագիր գրական հանդես է ստեղծում։ Այդ տարիքում արևելյան գրականության հետ մեկտեղ սկսում է ուսումնասիրել և հիանալ եվրոպական մշակույթով՝ Իբսենի, Անատոլ Ֆրանսի, ավելի ուշ՝ Սթրիմբերգի, Բոդլերի, Բերգսոնի աշխատություններով:

Արդեն հասուն գրող Ակուտագավան հետագայում գրում է․«Մարդկային կյանքը ոչինչ է Բոդլերի մեկ տողի դիմաց»։

1913թ․-ին Ակուտագավան ընդունվում է Տոկիոյի համալսարանի անգլիական գրականության բաժին։ Այստեղ են սկսվում գրողի առաջին գրական փորձերը։ Ակուտագավայի գրականության մեջ միախառնված են ճապոնական պոեզիան և եվրոպական քնարերգությունը։

«Գրականության մեջ կարևորը զգացմունքն է, դրանից հետո միայն սովորույթները ու բարքերը։ Զգացմունքը գրականության ուղեղն է»,- Ռյունոսկե Ակուտագավա։

1915-1918 թվականներին գրված «Ռասյոմոնի դարպասները», «Քիթ», «Դժոխքի տանջանքները» պատմվածքները Ակուտագավային բերում են մեծ ճանաչում։ 1919-ից  սկսում է աշխատել  թերթում։ 1921-ին որպես լրագրող գործուղվում է Չինաստան, որտեղ գրում է «Յասուկիտիի մասին պատմվածաշարը», «Ձկան շուկա», «Ստեղծագործություն», «Ա-բա-բա-բա-բա» պատմվածքները։

1922թ․-ին գրված «Թավուտում» պատմվածքի հիման վրա 1950թ.-ին Ակիրա Կուրասավան նկարահանում է «Ռասյոմոն» ֆիլմը, որն արժանանում է «Օսկար»-ի, իսկ Ակուտագավայի պատմվածքին բերում է համաշխարհային ճանաչում։

Ակուտագավան  չէր հետաքրքրվում հասարակական-քաղաքական կյանքով։  Չունի անդրադարձ նույնիսկ 1923թ․-ի Ճապոնիայի ավերիչ երկրաշարժին։ Իր աշխատություններից մեկում Ակուտագավան գրում է․ «Ես չունեմ խիղճ, ես ունեմ միայն նյարդեր»։

Կյանքի վերջին տարիներին Ակուտագավան գրում է ստեղծագործություններ, որտեղ հերոսը հենց ինքն է, իր կենսագրությունը, ապրումները, դրանք նման են ինքնախոստովանանքի։ Այդ ժանրում են գրված «Պիգմեյի խոսքերը», «Ատամնավոր անիվներ», «Նամակներ հին ընկերոջը» և «Ապուշի կյանքը» ստեղծագործությունները։ Իր վերջին պատմվածքում («Ապուշի կյանքը», 1927թ.) հերոսը խելագարված գրողն է, որը կարծում է, թե իրեն առևանգել է դևը։

1927 թ.-ի հուլիսի 24-ին Ռյունոսկե Ակուտագավան ինքնասպան է լինում՝ թողնելով հեգնական հոքու․ 

«Գարնանային ճյուղը դողում է,

Քիչ առաջ դրանից մի կապիկ ընկավ»:

Այսօր՝ մարտի 3-ին, գրողների միջազգային օրն է։ 

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter