HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Օդաչուների անկարգապահությունը՝ ավիապատահարների պատճառ

Շարունակում ենք ներկայացնել հայկական քաղավիացիային առնչվող պատահարները, որոնց ընթացքում ոչ միայն օդանավեր են ավերվել, այլեւ մարդիկ են զոհվել (նախորդ հոդվածները՝ այստեղ եւ այստեղ):

1938 թ. մարտի 10-ին Քաղաքացիական օդանավատորմի անդրկովկասյան վարչության (սրա կազմում էր ներառված հայկական քաղավիացիան) «Պ-5» ինքնաթիռը (խորհրդային գրանցումը՝ СССР-Л1950) Երեւանից ուղղություն վերցրեց դեպի Ապարան, որն այն ժամանակ գյուղ էր: Օդանավը պետք է 119 կգ բեռ նետեր Ապարանի մոտ՝ առանց վայրէջք կատարելու: Բացի օդաչուից՝ ինքնաթիռում էր նաեւ ավիատեխնիկը: Օդ բարձրանալով ներկայիս «Էրեբունի» օդանավակայանից՝ «Պ-5»-ը թռչում էր բավականին ցածր, այն էլ՝ ամբողջովին ձնածածկ, անհարթ տարածքի վրայով:

Թռիչքից 10 րոպե անց, երբ դեռ Երեւանի մոտ էր, «Պ-5»-ի անիվներն ու շարժիչի պտուտակը դիպան հողին, ինչի հետեւանքով պտուտակը կոտրվեց («Պ-5»-ը մեկ շարժիչով բիպլան է): Քթամասը՝ ներքեւ, պոչը՝ վերեւ վիճակում օդանավը գետնի վրա գնաց 55 մ ու գլխիվայր շրջվեց: Չնայած «Պ-5»-ն ամբողջովին դուրս եկավ շարքից, օդաչուն ու ավիատեխնիկը ողջ մնացին:

Հետաքննության եզրակացությունն այն էր, որ օդաչուն անկարգապահություն է դրսեւորել՝ ցածր թռիչք կատարելով անհարթ ու ձնածածկ մակերեւույթի վրայով, ինչի պատճառով ճիշտ չի գնահատել թռիչքի բարձրությունն ու թույլ է տվել բախում գետնի հետ:  

1938-ին Քաղաքացիական օդանավատորմի անդրկովկասյան վարչության փոխարեն ձեւավորվեցին Հայաստանի, Վրաստանի ու Ադրբեջանի առանձին ավիացիոն միավորումները, որոնք անմիջապես ենթարկվում էին միութենական կենտրոնական մարմնին՝ Քաղաքացիական օդանավատորմի գլխավոր վարչությանը (Մոսկվա): Հայաստանում ձեւավորվեց Հայկական առանձին ավիաջոկատը:

1941 թ. հունիսի 14-ին Հայկական առանձին ավիաջոկատի «Պ-5» ինքնաթիռը (СССР-Л2986 գրանցումով) վատ եղանակային պայմաններում բախվեց սարին եւ ավերվեց, սակայն օդաչուն կենդանի մնաց: Այս վթարի մասին շատ մանրամասներ հայտնի չեն:  

Սրանից 2 ամիս անց՝ օգոստոսի 18-ին, հայկական ստորաբաժանումը մեկ այլ օդանավ կորցրեց, բայց նաեւ զոհ եղավ:

СССР-К398 գրանցումով «Ս-2» ինքնաթիռը («Ու-2»-ի մոդիֆիկացիներից է՝ նախատեսված սանավիացիայի համար) Երեւանից ավիատեխնիկի հետ պետք է մեկներ Սեւան (մինչեւ 1935 թ. կոչվում էր Ելենովկա)՝ տեղի ռադիոկայանի շարժիչները վերանորոգելու: Օդանավը Երեւանից թռավ 8:10-ին: Սեւանում օդաչուն իջեցրեց ավիատեխնիկին եւ անջատեց ինքնաթիռի շարժիչը, քանի որ հետադարձ թռիչքը նախատեսված էր ժամը 11-ին: 10:30-ին նրանք երկուսով վերադարձան օդանավի մոտ: Օդաչուն դիտարկեց ինքնաթիռը եւ գործարկեց շարժիչը: 10:50-ին «Ս-2»-ը օդ բարձրացավ: 25-35 մ բարձրության վրա ինքնաթիռը մարտական շրջադարձ կատարեց (այսպես է կոչվում շրջադարձը, որը կատարվում է 180 աստիճանով եւ բարձրություն հավաքելով): Սակայն շրջադարձի ժամանակ օդանավը կորցրեց արագությունն ու, ձախ կողմի վրա թեքվելով, սկսեց անկումը քթի վրա: Օդաչուն անջատեց շարժիչը: «Ս-2»-ը քթով բախվեց գետնին ու ավերվեց: Օդաչուն ծանր վիրավորվեց եւ 4,5 ժամ անց մահացավ Երեւանի հիվանդանոցում. վիրահատությունը չփրկեց նրա կյանքը: Նշվում է, որ Սեւան-Երեւան թռիչքի ժամանակ ինքնաթիռում եղել է միայն օդաչուն: Ըստ էության, ավիատեխնիկը մնացել էր Սեւանում:

Հետաքննության եզրակացության տվյալներով՝ աղետի հիմնական պատճառը եղել է օդաչուի անկարգապահ վարքագիծը, որը կոպտորեն խախտել է թռիչքային ծառայության հրահանգներն ու չի կատարել ավիաջոկատի հրամանատարի ցուցումները: Ըստ այդմ՝ հրամանատարն այս պատահարից առաջ ամբողջ թռիչքային անձնակազմին զգուշացրել էր, որ թռիչքներ կատարեն՝ հետեւելով թռիչքային եւ աերոդրոմային ծառայության պահանջներին, ինչը, սակայն, «Ս-2»-ի օդաչուն չի արել՝ հանգեցնելով ավիաաղետի:

Լուսանկարում՝ «Ս-2» տիպի ինքնաթիռ. այն իր ֆյուզելաժում ունի պատգարակով հիվանդ տեղավորելու առանձին հատված, լուսանկարի աղբյուրը՝ gelio.livejournal.com 

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter