HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Լենա Նազարյան

Ամեն մի իր ունի իր պատրաստման բաղադրատոմսը

«Գաղտնիքը ոչ թե կավն ու քարն է, այլ գեղարվեստական մոտեցումը»,- նշում է նկարիչ, դիզայներ Արմեն Աթանյանը` ցույց տալով «Մանե Թայլս» ընկերության կավե եւ քարե ձեռակերտ խճանկարներն ու սալիկները, որոնց գեղագիտական արժեքի համար պատասխանատու է իր ստեղծագործական խումբը:

«Մանե Թայլս»-ը 2001թ. հիմնել է ամերիկահայ գործարար Հարություն Աջարյանը` Հայաստանի բնական քարերից եւ կավահողից դեկորատիվ սալիկներ եւ կերամիկա արտադրելու նպատակով, որոնք նախատեսված են տան ներքին եւ արտաքին հարդարանքի համար: 

Ընկերության արտադրամասը բացվեց նախկին Երեւանի ավտոդետալների գործարանում, որտեղ երկաթյա հաստոցների փոխարեն հիմա կավահողի բլրակներն ու կավի թրծման վառարաններն են: Այդտեղ իրականացվում է աշխատանքի արտադրական մասը, իսկ արվեստանոցներում` ստեղծագործական: 

Խճանկարի արհեստանոցը նկարիչների եւ դիզայներների հավաքատեղին է: 

Արվեստանոցի սեղաններին դրված են Մարտիրոս Սարյանի կտավներից երկուսի դեռեւս անավարտ խճանկարները: Երկու նկարչուհիներ կավե սալիկների կտորներից կտոր-կտոր, մաս-մաս հավաքում են շոգ ամառվա եւ ասիական հեքիաթի բնապատկերներ: Յուրաքանչյուր խճանկարի համար օգտագործվում են հազարավոր գունային երանգներ ունեցող սալիկների մասնիկներ: 

Կավե սալիկները ներկվում են տարբեր գույնի ջնարակով, հետո անհրաժեշտ գույնի սալիկից սղոցով կտրվում է մի կտոր, տաշվում այնքան, որ այդ կտորը դառնա մյուս հատվածների անբաժանելի մասնիկը: Երբեմն խճանկարը հավաքվում է քառակուսի հատիկներով: Որոշ կտավների դեպքում, երբ անհրաժեշտ է լինում ընդգծել նկարչի վրձնահարվածները կամ կավե կտորներով վերարտադրել քամուց թեքված ցորենի արտեր, կտրվում են ուղղանկյուն կամ երկարավուն մասնիկներ: 

«Սարյանի «Համբույր» կտավը նկարված է ջրաներկով, եւ մի գույնի մեջ կան մի քանի երանգներ: Սկզբում չգիտեինք` ինչպես անել, որ խճանկարին էլ հաղորդենք այն թափանցիկությունն ու թեթեւությունը, որն ունի ջրաներկը, բայց հետո գտանք տարբերակ. մի գույնի սալիկը ներկեցինք տարբեր երանգային շերտերով եւ ստացվեց»,- աշխատանքի նրբությունների մասին պատմում է խճանկարի խմբի ղեկավար Գոհար Գուրզադյանը: 

«Համբույր» կտավ-խճանկարի հեղինակը մասնագիտությամբ կինոռեժիսոր Նոնա Ավագյանն է: «Մանե Թայլս» նա եկել է երկու տարի առաջ` պատահաբար: Ասում է, որ երբեք չէր փնտրել նման աշխատանք, բայց հիմա այն նրա ոգեշնչման, ստեղծագործելու եւ զարգանալու աղբյուրն է: 10 ամիս շարունակ հավաքել է հայտնի գեղանկարիչ Գյուստավ Կլիմտի «Կույսեր» կտավի խճանկարը, որն ապշեցնում է իր մանրակրկիտ դետալներով եւ գունային բազմազանությամբ: 

«Ամեն անգամ, երբ ավարտում եմ մի աշխատանք, այնքան եմ կապվում ու սիրում այն, որ մի տեսակ ափսոսում եմ, որ պիտի տանեն արվեստանոցից, պիտի վաճառվի»,- տխուր ժպտալով ասում է Նոնա Ավագյանը:

Նոնայի մատներին կան մարտկոցանման թղթե փաթաթաններ, որով նա պաշտպանում է մատները տաշող սարքերից: Օրվա ընթացքում մի քանի անգամ նորն է փաթաթում, քանի որ շատ շուտ մաշվում են: Նրա գործիքներն են մատիտը, աքցանը եւ տարբեր տեսակի տաշիչներ: 

«Երբ նոր էինք սկսում խճանկար հավաքել, չկային համապատասխան գործիքներ: Եվ մենք ձեռքով էինք մշակում խճանկարի մասնիկները, հատուկ մկրատով կտրում էինք, այնքան էինք քարով տաշում, որ մեր ձեռքերի վրա վերքեր ու փուչիկներին էին լինում»,- պատմում է խճանկարի խմբի ղեկավարը:

Խճանկարների, սալիկների եւ այլ արտադրանքի գունային եւ նախշային բազմազանության խնդիրը վստահված է մեկ ուրիշ վարպետի` նկարիչ Արմեն Աթանյանին: 

«Ես ոչ միայն ստեղծագործում եմ, այլ նաեւ փորձարկում,- ասում է նա, - ջնարակների փոշին իսկական փորձարարական նյութ է ստեղծագործողի համար: Որպեսզի կարողանամ իմ ուզած գույները ստանալ, ես պետք է ճիշտ խառնեմ տարբեր գույնի ջնարակներ: Երբեմն իմ ուզածն է ստացվում, երբեմն` լրիվ նոր բան: Հիմնական գույները 30-ն են, որոնց խառնուրդներից ստանում ենք մոտ 400 երանգ: Նույնիսկ գրամները նշանակություն ունեն, վառարանում ջերմաստիճանի աննշան տարբերությունը կարող է ազդել գույնի վրա»:

  Նոր արտադրանքի առաջին նմուշն արհեստավորի հետ նա է պատրաստում: «Նախքան գործի անցնելը ես արդեն մտովի պատկերացնում եմ ինչպիսի բաղադրություն, տեսք, գույն եւ դիզայն պետք է ունենա նոր սալիկը կամ որեւէ կերամիկական արտադրանք: Մտքերս գրում եմ թղթի վրա. օրինակ` վերցնել որեւէ գույնի ջնարակ, ավելացնել 100 գրամ ջուր, ներկել կոնկրետ համարի վրձինով, որից հետոգ եւ այլն: Այսպես ամեն մի նոր արտադրանքի համար, կարելի է ասել, հատուկ բաղադրատոմս եմ գրում»,- պատմում է նկարիչը` ցույց տալով 600 բաղադրատոմսերի թղթապանակը: Ավանդաբար արտադրվող արտադրատեսակները 114-ն են:

Ջնարակներ ընկերությունը ներկրում է արտասահմանից: Այդ նյութերի պատրաստման տեխնոլոգիան շատ բարդ է եւ գաղտնի. Հայաստանում ջնարակ երբեք չի արտադրվել: 

Ընկերության ցուցասրահում գրեթե հնարավոր չէ գտնել ամբողջությամբ միանման սալիկ, խճանկար, հուշանվեր: Փոխարենը կարելի է հայտնաբերել, ասենք, հայկական ժայռապատկերներով կավաբլիթ կամ ավազահատիկներով ծաղիկ-սալիկներ, գեղանկարիչ Գյուստավ Կլիմտի կտավի խճանկարները կամ էլ հայկական նախշերով գորգ` կավե սալիկներով:

«Մանե Թայլս»-ի արտադրանքը ստեղծվում է 20 տարբեր մասնագիտություններ ունեցող մարդկանց աշխատանքի արդյունքում` երկրաբաններ, նկարիչներ, ջնարակողներ, դիզայներներ, կավի թրծման մասնագետներգ

Երկրաբանների վերջին հայտնությունը ժանգագույն քարն է, որը նրանք այդպես էլ անվանել են` ժանգ: Նախկինում այն ոչ մի արտադրատեսակում չի օգտագործվել, հիմա «Մանե Թայլս»-ի մասնագետները փորձում են ինքնուրույն վերամշակել այն: 6 տարիների ընթացքում բազմաթիվ փորձարկումներից հետո արտադրության համար ընտրվել են մարմար, օնիքս, տրավերտին, տուֆ տեսակի քարերը: Արտադրությունում Հայաստանի 290 տեսակի կավերից օգտագործվում է միայն երեքը: Դրանք ընտրվել են տարիների փորձարկումների արդյունքում եւ համապատասխանում են միջազգային չափանիշներին` դիմացկուն են, անվտանգ, ջրակայուն: 

«Մանե Թայլս»-ը ներկայացուցչություններ ունի ԱՄՆ-ում եւ Ռուսաստանում, ուր էլ արտահանվում է արտադրանքի 90 տոկոսը: Ընկերության գործադիր տնօրեն Էդիկ Մանուկյանն ասում է, որ արտահանման ծավալներն աճել են 5 անգամ` սկսած 2001 թվականից: 

«Եթե տեղի ունենար միաչափ սպառում, ապա դրամի արժեւորումը կազդեր մեր գործունեության վրա, բայց մենք ունենք սպառման աճ, որովհետեւ մարդիկ սկսել են ճանաչել մեզ: Սպառումը կշատանար, եթե չլինեին նմանատիպ խնդիրներ: Որոշ արտադրատեսակներ ստիպված ենք եղել թանկացնել մինչեւ 20 տոկոս»,- բացատրում է պրն Մանուկյանը:

Իրենց գործի վարպետները նշում են, որ որքան շատ է արհեստավորի ձեռքը դիպել արտադրանքին, այնքան այն ավելի թանկ է: «Մանե Թայլս»-ի արտադրանքի 1քմ սալիկը գնահատվում է 150-200 ԱՄՆ դոլարից մինչեւ 3500- 4000 ԱՄՆ դոլար:

Հայաստանում «Մանե Թայլս»-ի արտադրանքը շատ ճանաչված չէ: Այդ պատճառով արտադրանքի 10 տոկոսն է սպառվում երկրում, 90 տոկոսը գնահատում են օտարերկրյա սպառողները: Վերջին տարիներին, սակայն, Հայաստանում նկատվում է հետաքրքրության աճ: Շատ շուտով Երեւանում կբացվի ընկերության արտադրանքի վաճառքի սրահը:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter