HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մերի Մամյան

Լիլիթ Մովսիսյան. «Չեմ կարող կադրիս մասին գիրք գրել, թե չէ գրող կդառնայի»

«Ես չեմ եկել ու ասել` ես հեղինակային ֆիլմի ռեժիսոր եմ: Դու ինքդ փնտրում ու գտնում ես այն տեղը, որտեղ քեզ ավելի հարմար ես զգում: Ուղղակի պետք է գնաս այն ճանապարհով, որը քեզ մոտ ամենալավն է ստացվում»,- ասում է ռեժիսոր Լիլիթ Մովսիսյանը:

Լիլիթ Մովսիսյանը չի ընտրել հեղինակային կինո կոչվածը մտածված: Բայց իր գործունեության ընթացքում դա դարձել է այն ձևը, որով նա փորձում է ցույց տալ իրականությունն այնպես, ինչպես ինքն է տեսնում: Կարևոր է ասելիքը, բայց շատ ավելի կարևորվում է, թե ինչպես ես այն ներկայացնում: Պարզ կամ բարդ, բայց նրա ներկայացման ձևը յուրահատուկ է: Եվ կարևոր չէ անգամ ֆիլմի ձևաչափը` լիամետրաժ, թե կարճամետրաժ. Լիլիթի ֆիլմերում կադրից դուրս տեսնում ես հեղինակին ու նրա ձեռագիրը:

Լիլիթը նպատակ չունի մտացածին բարդ ձևերով կամ ընդհակառակը` ավելի մատչելի ներկայացնել իր ասելիքը: Բայց ուզում է, որ հանդիսատեսն ինքն ընկալի իր գաղափարը հենց այդ ներկայացված ձևով: Երիտասարդ ռեժիսորն ինքն էլ է խոստովանում, որ իրեն նույնպես ժամանակ է պետք` հասկանալու մի շարք ռեժիսորների գործեր:

«Ինձ համար գոյություն ունի լավ ֆիլմ և վատ ֆիլմ: Կարևոր չէ` այն կոմերցիոն է, թե արտ-հաուս: Պարզապես այն պետք է լինի լավը, ինձ հետաքրքրի ու գրավի,- ասում է Լիլիթը:- Իմ ֆորման մի քիչ գուցե բարդ է կամ հեշտ է, ես չգիտեմ: Բայց գիտեմ, որ հանդիսատեսն ուզում է տեսնել լավ ֆիլմ»:

«Ես իրականությունը ցույց եմ տալիս իմ հայացքով»

Լիլիթը դեռ դպրոցական տարիներից գիտեր, որ ուզում է աշխատել կադրի հետ. նկարահանել, ստեղծել, մոնտաժել, փոխել դիրքերը ու ամենակարևորը` հավերժացնել պահը, որն անկրկնելի է: 

«Ես գնահատում եմ պահը: Երևի այդ պատճառով էլ ընտրել եմ կինոն: Կինոյի մեջ ավելի շատ կա այդ պահի զգացողությունը,- խոստովանում է Լիլիթը:- Կինոյում պետք է հնարավորինս շատ լինեն այդ պահերը, որպեսզի գաղափարդ էլ գնահատվի»:

Եվ պատահական չէ, որ ֆիլմի ստեղծման ժամանակ նրա համար սկզբունքային է պահել այն նախնական գաղափարը, որը ծնվել է մտքի մեջ և պետք է մարմին առնի կադրի միջոցով: Գաղափարները կարող են լինել շատ և տարբեր, բայց նախ և առաջ այն պետք է հետաքրքրի և հուզի ռեժիսորին: Եթե այն չի հուզում նրան, այդ ֆիլմը պարզապես չի ստեղծվի կամ կստեղծվի այն ժամանակ, երբ այդ գաղափարը կհասունանա նրա մեջ:

«Ես ստեղծում եմ մի այլ աշխարհ, որպեսզի այդ աշխարհում կառուցեմ ինչ-որ պատմություն, որը կպատասխանի իմ հարցին: Իրականությունն իմ մեջ սինթեզվում է, և ես ցույց եմ տալիս` ինչպես եմ ես տեսնում իրականությունը»,- ասում է Լիլիթը:- Չեմ ասում, թե դա իմ իրականությունն է, պարզապես ես այն ցույց եմ տալիս իմ հայացքով»:

«Խոսելով ոչինչ չեմ կարող փոխել, պետք է փորձեմ գոնե գործով փոխել»

Սակայն միշտ չէ, որ լավ գաղափարը թույլ է տալիս ստեղծել այն կինոն, որը նախատեսել ես: Լիլիթի խոսքերով` կինոն ամենաթանկ արվեստն է, որը մշտապես ներդրում է պահանջում: Իսկ երբ սահմանափակ հնարավորություններով է ֆիլմը ստեղծվում, հանդիսատեսին կարող է թվալ, որ գաղափարն էլ հզոր չէ:

«Երբ գաղափարը որոշակի զիջումներով ես ներկայացնում, այն տուժում է: Եթե կամերադ ու լույսը վատն են, հանդիսատեսին թվում է, թե դու խավար ես տեսնում կամ լավ չես տեսնում, ու գուցե նրանց չկարողանաս հակառակում համոզել»,- ասում է Լիլիթը:

Հայաստանում կինոարտադրության բացակայությունը շատ է սահմանափակում ռեժիսորին, և Լիլիթի խոսքերով` կինոն սկսում է գոյատևել ռեժիսորի էնտուզիազմի հաշվին: Բայց կինոարտադրության ոլորտի խնդիրների մասին երիտասարդ ռեժիսորը շատ խոսել չի սիրում. կան մարդիկ, որոնք դրա մասին միշտ խոսում են:

«Խոսելով ոչինչ չեմ կարող փոխել, պետք է փորձեմ գոնե գործով փոխել: Հիմա ունենք սա, ուրեմն անում ենք էսպես»,- ասում է նա:

Առհասարակ, Լիլիթը շատ խոսել չի սիրում: Այն ամենը, ինչը նրան հուզում է, ինչի մասին մտածում է, սիրում է կադրի միջոցով ներկայացնել: Նրա լեզուն կադրն է:

«Չեմ կարող կադրիս մասին գիրք գրել, թե չէ գրող կդառնայի»,- ծիծաղելով խոստովանում է ռեժիսորը:

«Կարևոր է, որ քննադատությունը չլինի անձնական»

Որքան էլ իր ֆիլմերի միջոցով ռեժսիորը փորձում է ստանալ իր հարցերի պատասխանը, նա գիտի, որ միաժամանակ այն ստեղծվում է հանդիսատեսի համար: Իսկ թե որքանով հանդիսատեսը կսիրի ֆիլմը կամ չի սիրի, դա արդեն կախված է հենց ֆիլմից, թե որքանով այն իրեն կարդարացնի: Իր ֆիլմերի մասին հնչում են տարբեր կարծիքներ, բնականաբար` նաև քննադատություններ, որոնց ռեժիսորը շատ հանգիստ է վերաբերվում: Մի կողմից` դրանք սեփական սխալները տեսնելու և շտկելու հնարավորություն են տալիս, մյուս կողմից` ուրախալի է, որ կա նման հանդիսատես, ով այնքան է ընկալել ֆիլմը, որ գտել է թերությունները:

«Պարզապես ինձ համար շատ կարևոր է, որ քննադատությունը չլինի անձնական: Պրոֆեսիոնալիզմի պակաս կա, այդ պատճառով էլ հավատս եմ կորցրել քննադատության հանդեպ»,- խոստովանում է ռեժիսորը:

Լիլիթ Մովսիսյանը, ով շուտով դառնալու է 24 տարեկան, արդեն հայ հանդիսատեսին է ներկայացրել իր 3 խաղարկային ֆիլմերը` «Մոխրաման» (լիամետրաժ), «Ես էլ» (կարճամետրաժ), «Խիո» (կարճամետրաժ): Հունիսի 28-ին տեղի է ունենալու  նրա 4-րդ` «Կաուչո» ֆիլմի (լիամետրաժ) պրեմիերան:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter