HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մերի Մամյան

Րաֆֆի Մովսիսյան. «Այն խնդիրները, որոնց պատճառով մեր կինոն թույլ է, իրականում դեռ չեն լուծվել»

Հուլիսի 7-ին մեկնարկում է «Ոսկե ծիրան» Երևանի 10-րդ միջազգային կինոփառատոնը: «Հայկական համայնապատկեր» մրցութային ծրագրում ընդգրկված է 24 ֆիլմ` լիամետրաժ, կարճամետրաժ և վավերագրական: Այստեղ ներկայացված են թե Հայաստանում, թե հայերի կողմից, բայց Հայաստանից դուրս արտադրված ֆիլմեր: Այս տարի ընտրող հանձնաժողովում ընդգրկված էին արձակագիր Արմեն Օհանյանը, կինոլրագրող Դավիթ Վարդազարյանը և կինոքննադատ Րաֆֆի Մովսիսյանը:

«Հետքի» հարցերին պատասխանում է «Հայկական համայնապատկեր» մրցութային ծրագրի համակարգող, կինոքննադատ Րաֆֆի Մովսիսյանը:

Ի՞նչ չափանիշներով են ընտրվել «Հայկական համայնապատկեր» ծրագրի ֆիլմերը:

Չափանիշները շատ հստակ են, և ընտրությունը կատարվում է լավի և լավագույնի միջև: Չափանիշները, բնականաբար, սուբյեկտիվ են ինչպես յուրաքանչյուր փառատոնի ժամանակ: Դրանք պայմանավորված են տվյալ տարվա հանձնաժողովի մասնագիտական հմտություններով, աշխարհայացքով և այլն: Այդ պատճառով փորձել էինք հնարավորինս տարբեր աշխատանքային պրցեսներում գտնվող երիտասարդներից կազմել այս տարվա հանձնախումբը, որպեսզի քննարկումնները լինեն ավելի շատ, և այդ քննարկումների արդյունքում հասնենք վերջնական արդյունքի:

Ես կարծում եմ, որ այս տարվա մեր ծրագիրը ոչնչով չի զիջում մեր մյուս` միջազգային մրցութային ծրագրերին:

Մի հետաքրքիր հանգամանք ևս: Այս տարի «Հայկական համայնապատկերին» ներկայացված ֆիլմերը, որոնք չընդգրկվեցին մրցութային ծրագրում, ներկայացվելու են առանձին ստեղծված ինֆորմացիոն ծրագրում: Իհարկե, դրանցից ևս ընտրություն է արվել, և այդ ֆիլմերը ներկայացվելու են «Հայեր. հայացք ներսից և դրսից» խորագրի ներքո: Ֆիլմերի ցուցադրությունները տեղի են ունենալու Հ. Մալյանի անվան թատրոնում: Ընդգրկված են ֆիլմեր, որոնք տեղում են արտադրվել և ֆիլմեր, որոնք արտադրված են դրսում, բայց հայերի մասին են: Ամեն օր ցուցադրված ֆիլմերին հաջորդելու են քննարկումներ, կլինեն ռեժիսորներ, արտասահմանցի հյուրեր:

Դրան զուգահեռ կարելի է տեսնել «Հայկական համայնապատկերը», ու այս դեպքում վիճելու առիթ ունենալ ընտրող հանձնաժողովի հետ: Հնարավորություն կա տեսնել` ինչից ինչ ենք ընտրել, հասկանալ` ճիշտ ենք ընտրել, թե` ոչ:

Իրականում «Ոսկե ծիրանի» քաղաքականությունն ուղղված է ազգային կինոյին: Մենք դա շատ լավ հասկանում ենք, ու մեր առաքելությունը մեր կինոն զարգացնելն է: Փորձել ենք փառատոնի շրջանակներում հնարավորիս շատացնել ազգային կինոն:

Արդյո՞ք ծրագրում ընդգրկված ֆիլմերի միջև կա կարմիր գիծ. մի բան, որ կապում է բոլոր ֆիլմերը:  

Սփյուռքից եկած ֆիլմերն ավելի շատ անրադառնում են սփյուռքում հայի տեսակի պաշտպանության խնդրին, հայրենիք-սփյուռք հարաբերություններին: Հետաքրքիր է, որ այստեղ արտադրված ֆիլմերում, բացի տեղական պատմական խնդիրներից, որոնց միշտ անրադառանում են, միևնույն ժամանակ փորձում են ինչ-որ ձևով իրենց անձնական խնդիրները լուծել: Եթե սփյուռքի ֆիլմերում անձնական խնդիրներում կա հայրենիքի հարցը, ապա այստեղ խնդիրն ավելի ներանձնական մակարդակի վրա է: Բայց թեմատիկ հստակ նմանություն ֆիլմերի միջև չկա:

Եթե համեմատեմ նախորդ տարիների հետ, այս տարվա ֆիլմերը ավելի համարձակ են: Կային նոր անուններ, մարդիկ, որոնց մասին լսել էի ոչ հայերի կողմից և ոչ Հայաստանում: Չեմ ուզում առանձնացնել մրցութային ֆիլմերը: Բայց ունեմ մի քանի ֆավորիտ ֆիլմեր, որոնց ռեժիսորները Հայաստանից չեն, բայց նկարել են այնպիսի ֆիլմ, որոնցով կարելի է ուղղակի հիանալ:

Եթե նայենք փառատոնի պատմությանը, արդյո՞ք կա զարգացում հայկական կինոյում:

Ես կարծում եմ, որ տեղական կինոյի խնդիրները կապված չեն մտքի և համարձակության հետ: Ֆիլմերը թույլ չեն գաղափարի առումով, թույլ են արտադրական խնդիրների պատճառով: Մտքի ճգնաժամ որպես այդպիսին գոյություն չունի, գոյություն ունի արտադրական պրոցեսի ճգնաժամ:

Վախենում եմ ասել, որ զարգացում կա, որովհետև ռեալ են այն խնդիրները, որոնք եղել են անկախության ձեռք բերման ժամանակ, և մինչ օրս գոյություն ունեն: Այսինքն` այն խնդիրները, որոնց պատճառով մեր կինոն թույլ է, իրականում դեռ չեն լուծվել: Քանի որ այդ խնդիրները գոյություն ունեն, դրանք միշտ թողնելու են իրենց հետքը կինոյի որակի վրա:

Բացի այդ` գրեթե չկան համատեղ արտադրություններ: Դրանք շատ կարևոր են, քանի որ ազդեցություն են ունենում ոչ միայն կինոյի դիստրիբյուցիայի վրա, այլև` հենց թեմայի: Ֆիլմում տարբեր կողմերի մասնակցությունը միանշանակ թեման դարձնում է ավելի համամարդկային, և խնդիրը հանրայնացնում է:

Այսօր եթե անգամ կինոն զարգանում է, ապա սխալ ուղղությամբ է զարգանում. այն իր հիմնական հունից դուրս է եկել: Կան խնդիրներ, որոնք թույլ չեն տալիս ասել, որ` այո, ես տեսնում եմ զարգացում այսօրվա մեր կինոյում: Չէ, այդ զարգացումը չկա, և այդ զարգացումը կապված է ռեալ ինստիտուցիոնալ խնդիրների հետ: Կան ռեժիսորներ, կան տաղանդավոր մարդիկ, ովքեր այդ ահավոր ծանր վիճակում անում են ֆիլմեր, որոնք չնկատել ուղղակի չի կարելի: Բայց ասել, որ դա զարգացում է, չեմ կարող:

Սխալ է համակարգից առանձնացնել ռեժիսորին կամ ստեղծագործական խմբին: Եթե նրանք կարողանում են համակերպվել այն վիճակի հետ, որի շրջանակներում ստեղծագործում են, ուրեմն նրանք էլ են մեղավոր: Այդ համակարգային խնդիրները ռեալ մեղավորներ ունեն: Իսկ ստեղծագործական կողմը, որը տուժողն է, չի ունեցել հնարավորություն անել ավելին, և ոչինչ էլ չի արել այդ հնարավորությունն ունենալու համար: Այդ կոմպրոմիստական մտածողությունը միանշանակ ազդում է նրանց ֆիլմերի վրա, որովհետև արդյունքում նրանք ունենում են ավելի թույլ ֆիլմեր, հնարավորություն չի լինում ունենալ համատեղ արտադրություն, դիստրիբյուցիա:

Եթե նկարում ես ֆիլմ, ու այն բացի «Ոսկե ծիրանից» կամ մեկ անգամ ևս ինչ-որ տեղ ցուցադրելուց հետո չես կարողանում հանրայանացնել, չես իմանում, թե հաջորդ անգամ ինչ պետք է անես: Արդյունքում հաջորդ ֆիլմն ունենում է նույն խնդիրները, ինչ ուներ նախորդը: Դիստրիբյուցիան կարևոր է ոչ միայն շահույթ ունենալու, այլև հանդիսատես ձևավորելու և հանդիսատեսի ռեակցիան ուսումնասիրելու առումով: Ռեժիսորը պետք է միշտ հասկանա այդ «պուլսը»: Այսօրվա մեր կինոն, ցավոք սրտի, այդ «պուլսը» կորցնում է:

Այդ խնդիրնե՞րն են պատճառը, որ հայկական կինոն չի կարողանում ներկայանալ նաև Հայաստանից դուրս:

Եթե ցանկանում ես` քո թեման դառնա հետաքրքիր նաև քո երկրի սահմաններից դուրս, գոյություն ունի մի քանի ճանապարհ: Մեկը փառատոներն են, մյուսը` համատեղ արտադրությունները: Երբ ֆիլմն արտադրված է այլ երկրի հետ, այդ դեպքում դրա դիստրիբյուցիան տվյալ երկում ավելի հեշտ է դառնում: Դիստրիբյուցիայի առումով շատ ենք կաղում, անգամ տեղական մակարդակում չունենք այն:

Բացի այդ` ունենք խնդիրներ օրենսդրական դաշտում. չունենք կինոյի մասին օրենք, վերահսկող համակարգ, որը հնարավորություն կտա դրսի արտադրող կազմակերպությանը հանգիստ լինել քո երկրում ու հավասարը հավասարի հետ մտնել գործարքի մեջ: 

Մեկնաբանություններ (1)

Երևանցի
Եթե Հայ կինոյի գլխին կանգնած է Գրորգ Գեվորգյանի նման ապաշնորհ մեկը, ապա լավ բան չսպասեք, Հարցրեք այդ հին կոմսոմոլից թէ ինչ մասնագիտւթյունն ունի նա.... նա լրիվ կազմաքանդեց Հայֆիլմը...գիտեմ չեք տպագրի իմ այս գրածը, բայց գոնե արտահայտվել պետք է .....

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter