HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մինչ Թուրքիայում հիանում են «Զվարթնոցով», Հայաստանում քննարկում են այն քանդելու հարցը

Հարցազրույց Արվեստի քննադատների ազգային ասոցիացիայի նախագահ Ռուբեն Արևշատյանի հետ

«Զվարթնոց» օդանավակայանի ուղևորային հին համալիրի (կլոր շենքի) քանդման հարցը քննարկման առարկա է դարձել դեռևս նախորդ տարեվերջից: ՀՀ կառավարությանն առընթեր քաղավիացիայի գլխավոր վարչության պետ Արտյոմ Մովսեսյանն այս տարվա մամուլի ասուլիսում նշել էր, թե վարչապետը կառավարության՝ 2013-ի վերջին նիստին առաջարկել էր այգի կամ մակետներ հավաքելու վայր ստեղծել: Այդ ասուլիսին Ա. Մովսեսյանը նշեց, որ կառավարությունը հաստատել է կոնցեսիոների մաստեր պլանը, որտեղ կա նաև «Զվարթնոցի» կլոր շենքը քանդելու հարցը, բայց իրենք դրան փոխարինող լուծումներ են փորձելու գտնել: Կլոր շենքի պահպանման հարցով քննարկում կազմակերպվեց Հանրային խորհրդում: ՀԽ նախագահին այդ շենքի պահպանման մասին նամակ էր ուղարկել նաև Ռ. Արևշատյանը: «Զվարթնոցի» կլոր շենքի հարցը քննարկվել էր նաև ՀԽ-ի հանձնաժողովի նիստում:

Տեղի է ունենում տրիվիալ, սովորական դարձած սպեկուլյատիվ մանիպուլյացիա

-Պարոն Արևշատյան, իրականում ի՞նչ է կատարվում «Զվարթնոցի» կլոր շենքի շուրջ:

-Կառավարության անցած տարվա ամփոփիչ նիստին այգու կառուցման հարց չի քննարկվել: Քննարկվել էր կոնցեսիոների մաստեր պլանը, որը հաստատեց կառավարությունը, բայց մի բացառությամբ՝ վարչապետը հանդես եկավ հայտարարությամբ, որ ճարտարապետական հանրության կողմից եղել են լուրջ բողոքներ՝ շատ ծանրակշիռ փաստարկներով, որ այդ կառույցը համաշխարհային նշանակության խորհրդային մոդեռնիզմի կարևորագույն կառույցներից է և չի կարելի քանդել այն: Նա առաջարկեց թե՛ կոնցեսիոներին, թե ՛ քաղաքացիական ավիացիայի վարչությանը մասնագիտական շրջանակներում քննարկել այդ հարցը: Վարչապետն իր կողմից որպես օրինակ առաջ քաշեց մի բան, որ հնարավոր է այդ տարածքում կազմակերպել այգի կամ թանգարան, որտեղ կարելի է տեղակայել մակետներ: Սա այն տեքստն է, որ ես լսեցի:

Հանրային խորհրդի հանձնաժողովի նիստին ներկա էր նաև քաղավացիայի վարչության պետը, որի ելույթն իրապես կասկածներ առաջացրեց ինձ մոտ. մարդն իրեն շատ ազատ էր զգում այդ տեսակի մեկնաբանություններ անելիս, որովհետև առանց կաշկանդվելու, վստահորեն, օրինակ, 19-րդ վիեննական ճարտարապետական կոնգրեսի ընդունած ռեզոլյուցիայի բովանդակությունը (այն վերաբերում էր խորհրդային մոդեռնիզմի ճարտարապետության դասակարգմանը, համաշխարհային ճարտարապետության ժառանգությանը, և կոնգրեսը նամակն ուղղել էր հետխորհրդային բոլոր հանրապետություններին՝ հորդորելով պահպանել այդ ժառանգությունը) փոքրացրեց և ասաց, որ այն ուղղված էր հատուկ պահպանելու Երևանի մարզահամերգային համալիրի շենքը: Այդ կոնգրեսին Հայաստանը ամենամեծ չափով էր ներկայացված՝ 30-ից ավելի կառույցներով:

Երկրորդն ավելի աբսուրդային էր, երբ իրենք փորձել էին պարզել, թե արդյոք «Զվարթնոց» օդանավակայանի կլոր շենքը իրապես հանդիսանում է սովետական մոդեռնիզմի կառույց: Քաղավիացիայի գլխավոր վարչության պետը բացեիբաց հայտարարեց, որ իր մասնագետների խումբը փորձել էր այդ մասին գտնել տեղեկություններ համացանցում, և ոչինչ չէր կարողացել գտնել:  

-Ի՞նչ է տեղի ունենում:

-Տեղի է ունենում տրիվիալ, սովորական դարձած սպեկուլյատիվ մանիպուլյացիա: Ինչ-որ մեկի կամ շրջանակի մոտ հնարավոր է, որ առաջացել է շենքը քանդելու հետաքրքրություն, որը բացատրվում է տարբեր ձևերով: Իրականում այդ խնդիրը և՛ պարզ է, և՛ բարդ: Պարզ է այն առումով, որ այդ հետաքրքրվող կողմը կարող է ունենալ տրիվիալ շահ, որովհետև 20 տարվա ընթացքում տեսանք, թե ինչպես ողջ տնտեսական կառուցվածքը փոշիացավ: 

Իսկ փոշիանում է ինչպե՞ս. կառույցը կամ գործարանը դիտարկվում է զուտ որպես հումքի աղբյուր: Դա նույնն է, ասենք, ինչպես գնաք շուկա, տեսնեք մսագործի տաղավարում կախված  մի մեծ տավարի մսեղիք, որը մարդը բաժանում է հատվածների, և ամեն ինչ ունի իր գինը: Այդ ձևով գնահատվում են նաև կառույցները, որովհետև վերագործարկելու, ճիգ գործադրելու, ներդրում անելու փոխարեն, որպեսզի այդ կառույցը աշխատի, և դրանից հետո ձևավորելու արտադրանքի  շուկայական պահանջարկը, կարելի է վարվել շատ ավելի հեշտ՝ մաս-մաս վաճառելով այդ կառույցը՝ հաստոցները, դռները, պատուհանները, քարը, ամրանները, և այլն... Եվ դա բացատրում են այն հանգամանքով, որ կառույցը չէր արդարացնում իրեն: 

Հիմա այստեղ նույն իրավիճակն է, բայց, բնականաբար, ամեն անգամ այդ նպատակը քողարկվում է այլ, այսպես կոչված, ռացիոնալ նպատակներով, որոնք հանդես են գալիս այն տեսանկյունից, որ այդ կառույցը տնտեսական առումով արդարացված չէ պահպանել, այն իրենից մշակութային արժեք չի ներկայացնում, խանգարում է ինչ-որ բանի զարգացմանը կամ սեյսմիկ տեսանկյունից այդտեղ կան խնդիրներ: Հետաքրքիր է` Լենինի արձանի պատվանդանի փորձաքննությունը նույնպես հղում էր անում սեյսմիկ խնդիրների վրա: Այսինքն, մեկնաբանել կարելի է տարբեր ձևերով, մինչդեռ իրական նպատակները կարող են լինել շատ տարբեր:

Հիմա, ըստ իս, տեղի է ունենում նմանատիպ մանիպուլյատիվ գործընթաց, և մենք այդ գործընթացի մեջ ենք, շատ մարդիկ կարող է զգում են, թե ինչ է տեղի ունենում, բայց չեն կարող ձևակերպել, հոդավորել դա: Այստեղ աշխատում է ժամանակի գործոնը, այսինքն` այդ հետաքրքրված կողմերն ինչքան ժամանակ կարող են շահել և, ժամանակի ընթացքում կամաց-կամաց բթացնելով հանրային դիմադրությունը, իրենց  գործը տանել առաջ:

Ինձ մոտ լուրջ կասկածներ կան, որ նույն կոնցեսիոներն ընդհանրապես տեղյակ չէ, թե ինչ կառույցի հետ գործ ունի: Գուցե կոնցեսիոների խնդիրը չէ, նա ներդրող է, որը որոշել է վարել իր բիզնեսն այդտեղ: Դա պետության գործառույթն է: Պետությունը պետք է ձևակերպի բոլոր առաջնահերթություններն իր համար, որից հետո պետք է կարողանա դնել հստակ պայմաններ մարդկանց առջև, ովքեր կարող են լինեն Հայաստանի քաղաքացի, Արգենտինայի քաղաքացի: Կարծեմ՝ օրենքի առաջ բոլորը հավասար են:

Ի սկզբանե, երբ օդակայանը տրվել էր Էռնեկյանին, տրված էր վարձակալության հիմունքներով, այսինքն` անհասկանալի է, թե ինչպես եղավ, որ այդ ամբողջ գործընթացը վերից վար շուռ տվեցին: Եթե վարձակալ ես, ի՞նչ իրավունք ունես շենքը քանդելու: Այս դեպքը շատ արտառոց է, քանի որ գործ ունենք վերին աստիճանի կարևոր, նշանային կառույցի հետ ոչ միայն Հայաստանի, այլև ողջ աշխարհի համար, և ադեկվատ զարգացում է լինելու, եթե հանկարծ որոշեն քանդեն: Այսօրվա դրությամբ միջազգային հանրությունն իրազեկված է այն զարգացումների մասին, որոնք տեղի են ունենում «Զվարթնոցի» շուրջ, արդեն պատրաստվում են պետիցիաներ, նամակներ, դիմումներ, որոնք շատ շուտով կհայտնվեն շրջանառության մեջ:

-Հարցը դեռևս  հանրային հնչեղություն չունի, որովհետև պաշտոնական հայտարարություն չկա՞:

-Այո, դա մանիպուլյատիվ գործընթացի մասն է, քանի որ երբ աղմուկ բարձրանա, կարող են ասել` բայց ինչո՞ւ եք աղմուկ բարձրացնում, ոչ մի բան չի եղել: Իրականում ինչ-որ գործընթաց կա:

-Այսինքն` ներքին համաձայնեցումնե՞ր են կատարվում:

-Չգիտեմ, թե ում հետ ինչ համաձայնություն կա, կամ կա, թե ոչ: Գուցե ոչ մի համաձայնեցում էլ չկա, կարող է դա գալիս է ինչ-որ կետից, կամ բխում է որևէ մեկի շահից, առաջ քաշելով թեզ որ գոյություն ունի ներքին համաձայնեցում այս և այն օղակի միջև, իսկ իրականում  կարող է ենթադրյալ օղակներըն ընդհանրապես տեղյակ էլ չլինեն: Այսինքն, տեղի է ունենում ինչ-որ սպեկուլյատիվ մի գործընթաց:

-Ըստ Ձեզ` ե՞րբ կլինի պաշտոնական հայտարարությունը:

-Պաշտոնական հայտարարությունը կարող է լինել մասնագիտական եզրակացությունից  հետո, համենայնդեպս, կառավարության ամփոփիչ նիստին վարչապետի հայտարարությունից հասկացանք, որ պետք է լինի մասնագետների հետ միասնաբար ընդունված որոշում: Այսօրվա դրությամբ նույնիսկ մեկ հանդիպում չի եղել մասնագետների հետ: Կոնցեսիոներին պետք է ներկայացվեն մասնագիտական էքսպերտիզաներ:

«Զվարթնոցը» պատկանում է ոչ միայն Հայաստանին, այլև համամարդկային մշակութային արժեք է

-Ի՞նչ եք պատրաստվում անել` կսպասեք պաշտոնական հայտարարությա՞նը, թե՞ ինչ-որ քայլեր կարվեն նախքան դա:

-Այսօրվա դրությամբ ինտենսիվ իրազեկում ենք մասնագիտական միջազգային շրջանակներին: Անցած տարվա նոյեմբերին Մոսկվայում կազմակերպվել էր խորհրդային մոդեռնիզմին նվիրված մեծ կոնֆերանս: Մոսկվայի մասնագիտական տարբեր ինստիտուտներ, եթե չեմ սխալվում, ճարտարապետների միության մակարդակով պատրաստվում են հանդես գալ պետիցիայով:

Կա մի հետաքրքիր ուրիշ բան. անցած տարի ավստրիացի համադրող  գործընկերոջս հետ, ում հետ արդեն 10 տարի է ուշ մոդեռնիզմի  վերաբերյալ հետազոտությունն ենք իրականացնում, համադրեցինք Վիեննայից հետո խորհրդային մոդեռնիզմին նվիրված երկրորդ ցուցահանդեսը Ստամբուլում: Այդ ցուցահանդեսում «Զվարթնոց» օդակայանի մանրակերտով սկսվում էր չորս հարկով տեղաբաշված ահռելի ցուցադրությունը: Այդ ցուցահանդեսը մեծ ռեզոնանս ունեցավ: Այն այժմ հրավիրված է Սան Պաուլոյի բիենալեին, վերաբացվելու է Վիլնյուսի ճարտարապետության թանգարանում, հիմա Նյու Յորքի «Նյու մյուզիում»-ում որոշակի հատվածով ներկայացված է:

Ստամբուլում ցուցահանդեսից հետո, երբ մանրակերտը հետ ուղարկվեց Երևան, ճանապարհին վնասվեց: Դրա վերականգնման համար կազմվեց հանձնաժողով, ակտավորվեց, այսինքն` բոլոր գործողությունները կանոնավոր կազմակերպվեցին: Թուրքական կողմը շատ արագ կազմակերպեց  ապահովագրական բոլոր գործընթացները՝ մակետի վերանորոգման համար: Փաստորեն, տեսեք` ի՞նչ իրավիճակ է ստացվում. Թուրքիայում «Զվարթնոց» օդանավակայանը` որպես խորհրդային մոդեռնիզմի մաս, մշակութային արժեք ներկայացվել է փայլուն ձևով, որից հետո պատահաբար վնասվել է, և իրենք զբաղվել են գումար տրամադրելով` այն վերականգնելու համար: Այդ նույն ժամանակ Երևանում տեղի է ունենում օրիգինալի ոչնչացման մասին քննարկում: Սա, ինձ թվում է, լավ կարող է ներկայացնել թե´ մշակութային, թե´ քաղաքական հակասական իրավիճակը, որն ապրում ենք այսօր: Դա շատ ռեալ զուգադիպություն է:

-Համառոտ ձևակերպեք, խնդրում եմ` ինչո՞ւ չպետք է քանդվի «Զվարթնոցի» կլոր շենքը:

-Այն կարևորագույն արժեք է և պատկանում է ոչ միայն Հայաստանին, այլև համամարդկային մշակութային արժեք է: Սա ասում եմ կարճ, քանի որ իրականում խնդիրը շատ ավելի խորն է, լայն, բարդ և ենթադրում է երկարատև խոսակցություն, խորը ներթափանցում նյութի մեջ, համատեքստերի և հարացույցերի վերլուծություն: Այս բոլոր լուրջ խոսակցությունները, որոնք կապված են նրբությունների, նրբերանգների հետ, երբ հետո ներկայացնում ես քաղավիացիայի վարչության պետին, ինքը կարող է ասել` բայց «Գուգլ»-ը մեզ ոչինչ ցույց չտվեց: Եվ դրանով տեսնում ես, որ ավարտվում է ողջ խոսակցությունը, որովհետև այս դեպքում գոյություն ունի ոչ թե մշակութային, այլ քաղաքակրթական խզում:  

Լուս.` Ռ. Արևշատյանի ֆեյսբուքյան էջից

Մեկնաբանություններ (12)

Tlkatintsi
Հեղինակը պնդում է: «Այն կարևորագույն արժեք է և պատկանում է ոչ միայն Հայաստանին, այլև համամարդկային մշակութային արժեք է:» Քաւ լիցի....
Գեւորգ
Նախ եւ առաջ հարկավոր է գոնե հստակ ու հիմնավորված մոտիվացիա ներկայացնել թե ինչու է անհրաժեշտ անպայման քանդել? Դրանից ում եւ ինչքան շահ է ակնկալվում? Տեղն ինչ խիստ արժեքավոր բան եք ցանկանում սարքել? Երեւի թե մի քառակուսի VIP հյուրանոց, կազինոյով, ռեստորանով, թաշախուստով, ջանգյուլումներով զարդարած (թուհ!) Մի քիչ դենը սարքեք! Չե որ այդ կառույցի մեջ ահռելի ստեղծագործական հոգի, միտք, ինժեներական-անհատական լուծումներ են դրված! Ձեռքներդ ոնց է գնալու որ ավերեք!
Հ.Շ.
Նիւթի առարկայ հին ու հնամաշ, տխեղծ ու անճոռնի օդակայանը կատարեալ տգեղութիւն մըն է: --- «Զուարթնոց» անունը այդ ճարտարապետական այլանդակութեան համար սեւ կատակի նման կը հնչէ, քանզի ան մութ ու մռայլ վայր մըն է, նեղ կամ անգոյ լուսամուտներով, աւանդական բանտ կամ հիւանդանոց յիշեցնող սենեակներով ու սրահիկներով, պժգալի գոյներով ներկուած պատերով, ճնշող առաստաղներով եւ դալկահար լոյսերով... այդ «Զուարթնոցը» իրօք միայն Տխրանոց է... --- Ի՞նչ են արդեօք զայն պաշտպանողներու հոգեբանական մղումները... Միայն գանգատելու համար՝ գանգատի՞լ. որեւէ բան գտնել, հնարել, նորէն ու դարձեալ, տեւաբար ու միայն գանգատելո՞ւ համար... Թաքուն կարօտա՞խտ, սովետի երանելի՜ օրերուն նկատմամբ... --- Ցաւալի վիճակ... ---- Այդ հրեշային կառոյցը վարկեան առաջ պէտք է փլել ու անհետացնել, որովհետեւ լիովին աւելորդ ծախս է զայն պահպանելը, նորոգելը՝ անհեթեթութիւն, իսկ ամէն պարագայի տեսքն ալ շատ անվայել է եւ ամօթալի, այցելուներու համար: --- Հ.Շ.
Գեւորգ
Հ.Շ. - ին: //Թաքուն կարօտա՞խտ, սովետի երանելի՜ օրերուն նկատմամբ..// - Ահա թե ինչ՜: Պարզվում է որ այդ շինությունը պիտի քանդվի, քանի որ ,,զայն կարմիրներու կողմէ շինուած է!,, Մնում է հարցնել - Եղբայր! լոլիկ ալ չուտի՜նք - անիկա ալ կարմիր է?
Կարին
Հարգելի Հ.Շ. արժեր, որ նման գեղարվեստական կարծիք հայտնելուց հետո ներկայանայիք ըստ մասնագիտության: Ինչու չէ- վստահ եղեք, որ Հայաստանում մենք սիրում ենք նաեւ մեր ՛՛հրեշներին՛՛:
Հ.Շ.
Յարգելի Կարին, իսկական անուն-ազգանունս՝ Հայդուկ Շամլեան (Շամլյան): Ասպարէզով իրաւաբան եմ, 25 տարիներէ ի վեր: --- «Հայաստանում մենք սիրում ենք» դարձուածքը կ'երեւի միտում է նրբօրէն զիս «դրսեցի»ի տեղ դնելու: --- Սակայն վստահ եղէք որ կապերս շատ սերտ են, յարատեւ ու հաստատուն, Մայր Հայրենիքի հետ: --- Օգտակար կը լինի որ մի քիչ լսէք, երբեմն, կարգ մը բաներ, «դրսից», որոնք անպայման չեն հապատասխաներ «ներսում» տիրող՝ հաւաքական խոր տեփրեսիայի, յոռետեսութեան եւ հիւանդագին գանգատապաշտութեան վիճակին: --- Երեւանի այժմու եւ նախկին օդակայանները շատ ծանօթ են ինծի: --- Մինչեւ օրս 14 անգամներ, յաճախ երկար տեւողութեամբ, ժամանակ եմ անցկացրել ու աշխատանք եմ կատարել Հայրենի հողի վրայ --- Ի միջի բազմաթիւ այլ գործօն յանձնառութեանց, ահա թէ իմ ընտանիքիս հետ նաեւ ինչ ձեւով կը ծառայենք Հայրենիքին՝ հttp://www.shoushisummercamp.org/ --- Մի քիչ պրկուածութեամբ հակազդում էք իմ գրածին, սակայն նորմա՞լ էք գտնում ներգեւի արտայայտութիւնը, Գէորգ Ընծայ Պապախանյանի կողմէ... Ոչի՛չ, ո'չ մէկ բան կարող է արդարացնել այդպիսի անկապ ու անմիտ, ամօթալի, եւ ամէն պարագայի՝ բացայայտօրէն անհիմն ու սխալ խօսքեր: --- Հ.Շ.
Հ.Շ.
Յ.Գ. Իսկ եթէ գեղարուեստական ճաշակս է խնդրի առարկան, հաճեցէք նաեւ նկատի ունենալ որ հրատարակուած չորս գիրքերու հեղինակ եմ, որոնցմէ մէկը օտարալեզու վիպակ մըն է, իսկ միւս երեքը՝ հայերէնով բանաստեղծութիւններու գիրքեր: --- Նաեւ, քառորդ դարէ ի վեր, հրապարակագիր եմ:
Հայկազ
Շուտով տոնելու ենք Երևանի հիմնադրման 3000 ամյակը: Բացի սեպագիր արձանագրությունից որտեղ են մնացել 30 դարերի պատմական հուշարձանները: Նույն բաշտին էլ կարժանանան խորհրդային ճարտարապետության նմուշները:
Կարին
Հարգելի Հայդուկ, ուրախ եմ, որ այս գավառական հողակտորը կոչում եւ փառավորում եք իբրեւ Հայրենիք, Հայրենի հող կամ Մայր Հայրենիք, անգամ պարտք եք համարում ծառայել նրան ձեր գրով կամ այլ գործունեությամբ: Ես հարգում եմ ձեր նվիրումը: Խնդրո առարկա կառույցի աստիճանները երբեմն զուգարան տանող ճանապարհ են հիշեցնում, եթե նկատել եք: Ես նկատել եմ: Ես չեմ կարող գնահատել այս ճարտարապետական կառույցի արժեքը՝ լինելով թարգմանիչ: Ես ինձ կարող եմ թույլ տալ միայն էսթետիկական միտք, իմ ուղեծրում: Եւ ես պաշտպանում եմ Թարխանյան ճարտարապետի էսթետիկական միտքն իր ուղեծրում: Քանի որ միտքը, եթե այն կա, միշտ հնարավոր է կատարելագործել: Իսկ երբ պղծում են միտքը՝ մաս-մաս վաճառելով նրա մարմինը, երբ դա անում են շարունակաբար եւ լկտիաբար, հաճեցեք ընդունել անբարոյականությունն ինչպիսին այն կա այս հողակտորի վրա:
Գեւորգ
Հ.Շ. - ին: 1. //Ոչի՛չ, ո'չ մէկ բան կարող է արդարացնել այդպիսի անկապ ու անմիտ, ամօթալի, եւ ամէն պարագայի՝ բացայայտօրէն անհիմն ու սխալ խօսքեր .. // : Հարգարժան բանաստէղծ - իրավաբան! Վերը գործածուած այս գնահատականներ ինծի իրապես անհիմն ու անհարկի զորեղ կթվին: 2. Նաեւ խիստ անվերապահ - կատեգօրիկ - անպատասխանատու եւ անաապացուցելի կհնչեն այս խօսքեր Ձեր նախօրդ (3 - րդ) գրութիան մեջ //տխեղծ ու անճոռնի օդակայանը կատարեալ տգեղութիւն մըն է ...// - Եղբայր պատվական! Արդյոք իրավունք ունինք այլոց աշխատանքն այսպես ջնջելու, անձնական-սուբյեկտիվ տպավորութիուններից ելնելով միայն? 3. //Գէորգ Ընծայ Պապախանյանի կողմէ...// - Հոս ալ պզտիկ սխալ մը կայ - ես ուրիշ մեկ Գէորգ եմ ..
Հ.Շ.
Յարգելի Գէորգ, այն արժեւրումները զորս կ'արտայայտես իմ խօսքերուս նկատմամբ, հազար անգամ աւելի կը վերաբերին Պարոն Պապախանեանի ասածին, որու կը ջանամ պարզապէս հակազդել: --- Յուզականութիւն, բարկութիւն, զգայուն արուեստագէտի ծայրահեղ պոռթկում, եւայլն., շատ բարի, այդ ամէնը հասկացայ, սակայն ախր, թուրքի ի՞նչ գործ ունի այս նիւթին մէջ: --- Պարզապէս «ուժ» տալու համար անձնական կարծիքի մը, յաճախ կը շահագործուին այդպիտի անհեթեթ բաղդատականներ: Իսկ յատկապէս այս պարագային՝ բացարձակապէս անճիշդ է, խորապէս վիրաւորական է: Թուրքը՝ շինարա՞ր! Ամբողջ թուրքիոյ տարածքին մի հատ ճարտարապետական կառոյց չկայ, որու հեղինակը թուրք լինի. Նաեւ, կը խօսինք ազգի մը մասին որ գործած է Ցեղասպանութիւն, տակաւին ժխտում է այդ, եւ տեւաբար գողացած ու թալանած է բազմաթիւ այլ ազգերի բոլոր ինչքերն ու հողերը, կալուածները, կոթողները... Թուրքը՝ շինարար... Դուք գիտէ՞ք արդեօք թէ ինչ վիճակում կը գտնուին Արեւմտեան Հայաստանի մեր հին, բազմադարեայ եկեղեցիներն ու կոթողները... Իսկ տակաւին մի շաբաթ առաջ, դարձեալ երիտասարդ զոհ ենք տուել ռազմաճակատի վրայ. --- Ու այս ամէնից յետոյ, ե՞ս եմ «խիստը», իմ գրա՞ծն է «անպատասխանատու», «անհարկի զորեղ», եւայլն. --- Չեմ կարծում: --- Հայդուկ Շամլյան
harry mardirossian
Զվարթնոցի ուրոյն յատկութիւնը կը կայեանայ անոր բարդ ժամանակակից ճարտարապետական լուծումներէն անդին՝ անոր ազգային պատմական ճարտարապետութեան շաղախումը եւ անսովոր վերադարձը դէպի ակունքները նախ իր անուանակոչութեամբ թռիչքն ու զուարթունը առաւել Վաղարշապատի եւ Անիի Գակաշէնի բառագիտութիւնը: Այս առմամբ Հայաստանի մէջ նմանը չունեցող օրինակ մըն է եւ պատկան մարմինները պարտին ամէն միջոց ձեռք առնելու անոր պահպանման եւ վերամշակաման պահելով անոր եզակի արժէքները որպէսզի ան նաեւ դառնայ ներշնչումի աղբիւր եւ օրինակ ծառայէ ապագայ ստեղծագորղութիւններուն: Թորոնթօշ Գանատա

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter