HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Դանիել Իոաննիսյան

Մաքսային միությունը լուրջ խոչընդոտ է որակյալ և մատչելի հանրային տրանսպորտի համար

Այսօր հազիվ թե գտնվի մի հայաստանցի, ով գոհ կլինի մեր երկրում տրանսպորտի որակից: Սակայն մեր երկիրն այժմ կանգնած է մեծ փոփոխության շեմին, այն է` Մաքսային միությանն անդամակցությունը: Արդյոք դա կազդի՞ հանրային տրանսպորտի որակի կամ գնի վրա:

Ներկայիս վիճակը

Գաղտնիք չէ, որ անորակ տրանսպորտի էտալոն են համարվում ռուսական արտադրության Газель-ները: Վերջիններս քիչ մարդ են տեղավորում, անհարմար են, խցանումներ են ստեղծում, իսկ կանգնած ուղևորները դրանցում, ներեցեք, շախմատի ձիու դիրքով են երթևեկում:

Առավել հարմար են հարավ-կորեական Hyundai, ուկրաինական Богдан և չինական Higer մակնիշների ավտոբուսները:

Ներկայումս, ՀՀ Մաքսային օրենսգրքի 102-րդ և «Ավելացված արժեքի մասին» օրենքի 6-րդ հոդվածի համաձայն, ավտոբուսներն ու միկրոավտոբուսները մաքսազերծելուց՝ կազմակերպությունները մաքսատուրք և ԱԱՀ չեն վճարում` անկախ մեքենաները արտադրող երկրից:

Համեմատենք

Այսպիսով, 24 նստատեղ և Hyundai մակնիշի շարժիչ ունեցող Богдан201-ը արժե մոտ 31 հազար ԱՄՆ դոլար: Ընդ որում, այդ ավտոբուսը, բնականաբար, ունի էլեկտարական դռներ և կարող է վերցնել ևս 24 կանգնած ուղևոր: Այն ունի անգամ GPS համակարգ, իսկ բոլոր հանգուցային մասերը (շարժիչ, փոխանցման տուփ և այլն) կորեական Hyundai արտադրության են:

Անշուշտ, ռուսական 12 տեղանոց Газель-ն ավելի էժան է` 21 հազար դոլար: Սակայն այն պակաս եկամտաբեր է, քանի որ անգամ ամեն կերպ խցկվելու պարագայում չի կարող 20-ից ավել ուղևոր տանել, այսինքն` Богдан-ից 2,5 անգամ քիչ:

Բացի այդ, Газель-ն առնելուց հետո շահագործողները ստիպված են լինում վրան մոտ 2 հազար դոլարի չափով «գործ անել» (գազի բալոն դնել, նստատեղերը տեղափոխել և այլն):

Այսինքն, Մաքսային միությունից դուրս արտադրվող ավտոբուսների առավելությունն ակնհայտ է:

Հենց այդ ամենի շնորհիվ է, որ կամաց-կամաց Газель-ները իրենց տեղը զիջում են առավել հարմարավետ Hyundai և Богдан ավտոբուսներին, ինչը, անշուշտ, չի կարող չուրախացնել:

Մաքսային Միությունում

Այսպիսով, Ռուսաստանի, Բելառուսի և Ղազախստանի Մաքսային միության միասնական մաքսային սակագների 17-րդ-բաժնի 87-րդ խմբի համաձայն` ոչ տուրիստական և 10-ից 120 ուղևորի համար նախատեսված նոր ավտոբուսների մաքսատուրքը կազմում է դրա գնի 20 տոկոսը:

Հենց այդպիսի ավտոբուսներ են հանդիսանում թե մեր քննարկած Газель, Богдан, Higer, Hyudai մակինիշի և թե առհասարակ ցանկացած ավոտբուս, որը որպես քաղաքային հասարակական տրանսպորտ է ծառայում:

Բացի այդ, համաձայն «Ավելացված արժեքի մասին» ՀՀ մասին օրենքի, այս դեպքում ավտոբուս ներմուծողներից արդեն կսկսի գանձվել նաև 20 տոկոս ԱԱՀ:

Այսպիսով, մաքսային միությունից դուրս արտադրվող ավտոբուսների գինը կավելանա 44 տոկոսով` գնի 20 տոկոս մաքսատուրք, և ապա գնի արդեն 120 տոկոսի 20 տոկոս ԱԱՀ:

Այսինքն, օրինակ, նույն Богдан-ի գինը կթանկանա 14 հազար դոլարով և կհասնի 45 հազար դոլարի: Մոտավորապես նույնքան կթանկանան նաև Hyundai ավտոբուսները:

Հետևանքները

Բնականաբար, երբ թանկանում են որակյալ և առավել եկամտաբեր ավտոբուսները, գծատերերը ստիպված դիմում են հետևյալ միջոցներից մեկին`

1. զգալիորեն թանկացնում են տրանսպորտի գինը, որ կարողանան գնեն այդ ավտոբուսները,

2. գինը քիչ են թանկացնում, սակայն վերադառնում են պակաս շահավետ ու անհարմար ռուսական Газель-ներին:

Սա նշանակում է, որ Մաքսային միությանն անդամակցելու հետևանքով հանրային տրանսպորտի ինքնարժեքը (հետևաբար` նաև գինը) բարձրանալու է, իսկ որակը տուժելու է:

Մեկնաբանություններ (1)

Артур
Армении надо смотреть на опыт Белорусии. Не секрет что Белорусия отстаивает свои интересы перед Кремлем. Надо узнать как дела с такими автобусами в Белорусии и Казахстане. Вообще надо добиваться от России исключений по всем случаям, где Армении может быть нанесен существенный ущерб. И Россия должна принять это, ибо зачем Армении ТС если экономика ее станет еще беднее? Судя по продажам оружия Азерии, армяское руководство не имело смелости защищать интересы Армении. Если и теперь Армения будет соглашаться на все условия ТС, разорится Армения вконец.

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter