HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Սոնա Ավագյան

Վարդան Դևրիկյան. «Վեհափառը, իմ ընկալումով, ողբերգական կերպար էր»

Վերջին շրջանում հայ առաքելական եկեղեցու նկատմամբ արտահայտվող քննադատության վերաբերյալ «Հետքի» հարցերին պատասխանում է Գրականության ինստիտուտի փոխտնօրեն Վարդան Դևրիկյանը: Նա 1989-2009թթ. աշխատել է Մայր աթոռում. եղել է «Էջմիածին» ամսագրի գլխավոր խմբագիր և Մայր աթոռի ձեռագրատան վարիչ:

-Պրն Դևրիկյան, Ձեր կարծիքով վերջին շրջանում ԶԼՄ-ներում և սոցիալական ցանցերում Հայ առաքելական եկեղեցու բարձրաստիճան հոգևորականների, այդ թվում նաև կաթողիկոսի նկատմամբ քննադատությունը արհեստականորե՞ն է ստեղծվել, թե՞ արդյունք է աստիճանաբար հասունացած օբյեկտիվ դժգոհության:

-Ես կարծում եմ, որ դա ամեն դեպքում արհեստական բան էր, մի խայծ էր, որը Հայաստանին իրապես նվիրված մարդիկ էլ կուլ տվեցին: Դա շատ վարպետորեն դրսից հրահրված մի կամպանիա էր, որը որոշակի խնդիրներ ուներ լուծելու Հայաստանում:

-Կարո՞ղ եք ասել, թե կոնկրետ ով է հրահրել այս քննադատության ալիքը:

-Պատահական չէր, որ այս ալիքը բարձրացավ արաբական հեղափոխություններից և, այսպես կոչված, ֆեյսբուքային հեղափոխություններից հետո: Անընդհատ ասվում է, չէ՞, որ տարբեր երկրներում, տարբեր տեղերում փորձում են նման ֆեյսբուքային հեղափոխություններ անել: Եվ այս կամպանիան, որ եղավ եկեղեցու, կաթողիկոսի դեմ, մի յուրօրինակ փորձարկում էր, ինչպես, ասենք, միջուկային զենքի փորձարկում է լինում, որ եթե վաղը նույն ձևի, անկախ անձից, ուզեն ՀՀ նախագահի, մեր պետական կառույցների դեմ նման մի ֆեյսբուքային հեղափոխություն իրականացնել, տեխնոլոգիական ի՞նչ միջոցների պիտի դիմեն:

Ես անգամ կարծում եմ՝ ով որ դա արել է, Հայաստանի հետ կապված ոչ թե կրոնական կազմակերպությունների շահագրգիռ ուժեր են եղել, այլ ավելի հասարակական-քաղաքական շահագրգիռ ուժեր են եղել:

Իսկ ինչ վերաբերում է աստիճանական դժգոհության կուտակմանը, մի անորոշություն կա: Նախ, մեր հասարակությունը պետք է ձևակերպի, թե ինքը ինչ պահանջներ ունի ամենայն հայոց կաթողիկոսությունից՝ թեմակալ առաջնորդներից սկսած մինչև քահանաները: Մեր հասարակությունը երկակի հակասության մեջ է ընկել: Մի կողմից այն ընկալումը կա, որ եկեղեցին, վերջիվերջո, անջատ է պետությունից, այսինքն՝ սա պետական կազմակերպություն-հաստատություն չէ, և հետևաբար յուրաքանչյուրի համար դա մասնավոր գործ է, և մյուս կողմից ընդհանրական չափանիշներ են ներկայացնում:

Իմ ըմբռնումով, կան մի շարք խնդիրներ, որոնցով իսկապես մեր եկեղեցին պետք է ավելի լուրջ զբաղվի: Բայց այս ամբողջ աղմուկի ընթացքում այդ խնդիրներից սոցիալական ուղղվածությունը, գթասիրության գաղափարը, մյուսները մամուլում չարծարծվեցին: Հիմնականում կենտրոնացան մեկ հոգևորականի ինչ-որ շքեղ մեքենայի և Սամվել Կարապետյանի ասած ենթադրյալ այդ «օբյեկտ» բառի վրա: Այս քննադատության մեջ մի երրորդ փաստարկ չեք կարող բերել: Սանահինի չարաբաստիկ ծառերը և Սանահինի օբյեկտը, որ մի ամբողջություն էր, և մեքենան ու զենքը: Երրորդ փաստարկ չի եղել:

-Կարո՞ղ ենք այստեղից ենթադրել, որ հասարակությունը հենց պահանջում է, որ եկեղեցու հոգևորականը այդքան տեղ չտա նյութական արժեքներին:

-Բայց մի հոգևորականի մի մեքենայի օրինակ է բերվել: Նույնիսկ հակառակը՝ ես կարծում եմ, երբ տասնամյակներ անցնեն, երբ հետագա հետազոտողները նայեն, պետք է ասեն՝ ինչքան իդեալական է եղել Մայր աթոռը, հայոց եկեղեցին այս ժամանակաշրջանում, որ քննադատելու ոչ մի բան չեն գտել, խոսել են մի հոգևորականի մի մեքենայի և կաթողիկոսի ասած կամ չասած ենթադրյալ մի բառի մասին:

-Նավասարդ Կճոյանը նաև զենք ունի:

-Զենքը ես թերություն չեմ համարում: Ես շատ կերազեի, որ ես էլ անվանական զենք ունենայի: Հիմա եթե ասում են՝ Նավասարդ Սրբազանը հանգուցյալ վարչապետի՝ երջանկահիշատակ Անդրանիկ Մարգարյանի մակագրությամբ զենք ունի, դրա կրիմինալն ի՞նչն է: Զենքը ընդհանրապես քննադատության առարկա չի, ինձ թվում է՝ նույնիսկ պատիվ բերող է, որ Անդրանիկ Մարգարյանի պես մարդը հարմար է համարել անվանական ատրճանակ նվիրել: Եթե դրանով կրակած լիներ որևէ մեկի վրա, ես կասեի՝ հա, կրիմինալ է, բայց ասել, որ հոգևորականը զենք չի ունենում, կեղծ կոսմոպոլիտիզմ է, դա նշանակում է փորձել 3-րդ, 4-րդ դարերի անապատականությանը գնալ:

Նվեր ավտոն մի հրեշավոր բան չի: Ես՝ որպես հայ, երևանցի, առանձնապես չէի ուրախանա, եթե Արարատյան հայրապետական թեմի առաջնորդական փոխանորդը, ասենք, «Զապորոժեցով» ման գար: Ես չեմ կարծում, թե դրանից եկեղեցու դիրքը ավելի կբարձրանար:

Մեկ կամ երկու հոգևորականով փորձում են կասկածելի ձևով կազմել զեխ, շվայտ մյուս հոգևորականների կերպար: Բայց դուք հակառակ տեսանկյունից նայեք. մեր քահանաները, մյուսները իրապես թշվառ վիճակի մեջ են, նյութապես ծանր, անապահով վիճակում տարբեր գյուղերում, շրջաններում, բայց զոհողությամբ իրենց գործը առաջ են տանում:

Որոշակի հարցեր կան, որ ես համաձայն չեմ, բայց քանի որ 20 տարի աշխատել եմ Մայր աթոռում, բարձրաստիճան հոգևորականները նաև ինձ համար հարազատ մարդիկ են, ես մտածում եմ՝ անաղուհացություն է, որ ես կանգնեմ ու որոշակի հարցեր քննադատեմ:

Բայց միշտ ներքուստ սպասում եմ՝ տեսնես մեր լրագրողների խելքը կհասնի՞՝ խոսեն իրապես սոցիալական, մեր հասարակության բարոյական հիմնախնդիրների մասին, որոնց հանդեպ եկեղեցին այնքան էլ գործուն պայքար չի մղում: Այնպես որ, մի նվիրած մեքենայի շուրջը այդքան աղմուկ բարձրացնելու փոխարեն կարելի է նայել, թե նույն եկեղեցին՝ որպես թեմական, համայնքային, ծխական կառույց, ինչքանո՞վ է օպտիմալ գործում:

-Նաև Ձեր ասած այդ սոցիալական տեսանկյունից չի՞ քննադատվում եկեղեցին: Քննադատությունների մեջ հաճախ նաև նշվում է, որ հոգևոր իշխանությունը սերտաճել է քաղաքական իշխանությանը:

-Ես չէի ասի՝ հոգևոր իշխանությունը սերտաճել է քաղաքական իշխանության հետ, որովհետև Գերագույն հոգևոր խորհրդի կամ Ամենայն հայոց կաթողիկոսի որևէ հայտարարություն դուք չեք կարող գտնել, որտեղ համակրություն լինի քաղաքական որևէ ուժի՝ անգամ իշխանության, և հակառակը՝ քննադատված լինի ընդդիմությունը: Անգամ մարտի 1-ի, ցանկացած ողբերգական բանի դեպքում Ամենայն հայոց կաթողիկոսությունը հանդես է եկել ամենահավասարակշռված հայտարարություններով, դիրքորոշումներով, որոնք ինչ-որ տեղ անգամ երկու կողմի դժգոհությունն էլ շարժել են:

Եկեղեցին չի կարող ոչ իշխանությանը պաշտպանել, ոչ ընդդիմությանը: Եկեղեցին կարող է պաշտպանել մեր պետությանը: Եվ ինձ թվում է՝ Մայր աթոռի այսօրվա գործունեությունն էլ դրա շրջանակում է:

Եվ եթե դուք էլի սևեռվում եք, որ մեկ կամ երկու եպիսկոպոս կարող է՝ սերտ կապեր ունեն Հայաստանի հանրապետական կուսակցության հետ, 3-4 էլի թեմակալ առաջնորդ էլ ես կարող եմ բերել, որոնք էլ որոշակի սերտ կապեր ունեն ընդդիմության հետ: Բայց դրանից մենք չենք կարող եզրակացնել, թե մեր եկեղեցին ընդդիմադիր քաղաքական ուժերի է պաշտպանում:

-Պրն Դևրիկյան, ասացիք, որ եկեղեցին միշտ պահպանել է հավասարակշռությունը իշխանության և ընդդիմության միջև: Այն, որ մարտի 1-ին նախորդած տասնօրյա ցույցերի ժամանակ կաթողիկոսը չայցելեց ցուցարարներին, չի՞ խոսում հավասարակշռությունը խախտելու և դեպի իշխանության կողմ հակվելու մասին:

-Ինչո՞ւ պետք է կաթողիկոսը այցելեր քաղաքական որոշակի դիրքորոշում ունեցող խմբակցության և նրան հարող մարդկանց: Իմ կարծիքով, մեղադրելի կլիներ, եթե կաթողիկոսը գար Ազատության հրապարակ: Եթե գար, ասեր՝ «ցրվեք, ժողովուրդ», դուրս կգար, որ ինքը էլի քաղաքականանում է, այսինքն՝ իշխանություններին է պաշտպանում: Միաժամանակ սխալ կլիներ, եթե գար, ասեր՝ «ապրեք, ճիշտ եք, ժողովուրդ, այսպես շարունակեք, մինչև այս ավազակապետությունը տապալենք»:

Ես այդ շրջանում դեռևս Մայր աթոռում էի աշխատում, և հիշում եմ 2007-2008թթ. Վեհափառ Հայրապետի այդ ամբողջ այլայլումները: Նա բոլոր տարբերակները փորձում էր, երբեմն ինձ էլ էր կանչում խոսելու, ելք էր որոնում, թե ինչ կարելի է անել: Այդ ելքը արտաքուստ չի արտացոլվել: Արտաքուստ միշտ այն տպավորությունն է ստացվել, որ «այ, կաթողիկոսը ինչ-որ խուսափում է», բայց դա անարդար վերաբերմունք է, և դա մի խաչ է, որ կրել է թե Վազգեն Վեհափառը, թե Գարեգին Առաջինը՝ արտաքուստ այդ բոլորը ցույց չտալ, բայց ներքուստ ելքեր որոնել:

Ուղղակի Վեհափառը (պատշաճ չէ այդ բառը, բայց) պատեպատ էր խփում՝ մտածելով, թե ինչ ելք ընդունի, ինչ անի, բայց վերջիվերջո, ամենազոր չէր: Եվ, իմ ընկալումով, այդտեղ նա ողբերգական կերպար էր, որ չկարողացավ կանխել: Եվ որ չկարողացավ կանխել, իրերի տրամաբանական ընթացքն էր: Այլ հանգուցալուծում չէր կարող լինել. նախորդ 10 օրը տարել է մարտի 1-ին:

-Ձեր կարծիքով՝ եկեղեցու հասցեին վերջերս արտահայտվող քննադատությունը միանշանակ բացասակա՞ն երևույթ է, թե՞ եկեղեցին կարող էր նաև շահել այդ քննադատությունից:

-Այս քննադատությունը լուրջ չեմ ընդունում, և դա մեր ժողովրդին պատիվ չբերող աղմուկ է. այդպիսի բազում աղմուկներ կգան ու կգնան: Դրանք եկեղեցու ոչ թուլացմանը, ոչ ուժեղացմանը չեն նպաստի: Իսկ իրապես որոշակի քննադատություններ, որ կապված են մեր ժողովրդի բարոյական նկարագրին, սոցիալական հարցերին, եթե բարձրացվեն, օգուտ կբերեն թե մեր եկեղեցուն, թե մեր ժողովրդին: Իսկ մեքենայի քննարկումները, մյուսները ասելիք չունեցող բաներ են, ինչ-որ մի ձևով խայթելու, օտարի չարախնդության արտահայտություններ են:

-Մամուլում և սոցիալական ցանցերում եղել է շատ ավելի ընդհանրական քննադատություն՝ ընդհանուր ժողովրդի հեռանալը եկեղեցուց՝ եկեղեցու, հոգևորականների, այդ թվում նաև կաթողիկոսի հեղինակության անկման պատճառով: Հնարավո՞ր է, որ եկեղեցին այս քննադատությունից կարողանար օգուտ քաղել և իր հեղինակությունը բարձրացնել:

-Այստեղ որևէ առաջարկ չի եղել, որ եկեղեցին դրանից օգուտ քաղի: Երբ ասում են՝ հեղինակության անկում, հարցը այսպես պետք է դնել. մեզանից յուրաքանչյուրը գնացել է եկեղեցի և այնտեղ իր ուզածը չի գտել, դրա՞ համար է հեռացել, թե՞ պարզապես չի ուզեցել գնալ եկեղեցի: Ես չեմ կարծում, թե մարդիկ գնացել են ու չեն գտել: Ինչքան Մայր աթոռում աշխատել եմ, ինչքան նայել եմ մեր հասարակությանը, իմ ըմբռնումը այն է եղել, որ ամեն դեպքում եթե մարդը ձգտի եկեղեցի, այնտեղ բան կգտնի: Այլ խնդիր է, որ եթե մարդը չի գնում, եկեղեցականը ի՞նչ ձևով պետք է ժողովրդին բերի եկեղեցի:

-Ձեր կարծիքով՝ Հայաստանում ավելի ու ավելի մեծ թվով մարդկանց՝ աղանդավորական կազմակերպությունների մեջ ներգրավվելու մեջ ի՞նչ դեր ունի Հայ առաքելական եկեղեցու բարձրաստիճան հոգևորականների, այդ թվում նաև կաթողիկոսի ներկայիս հեղինակությունը:

-Աղանդներ, տարբեր հարանվանություններ արդեն իսկ Վազգեն Վեհափառի ժամանակ, որ այդքան սրբակենցաղ անձնավորություն էր, էլի տարածված էին: Աղանդները միշտ աշխուժանում և ավելի տարածվում են էքստրեմալ իրավիճակներում, և ամբողջ աշխարհում է այդպես: Այսինքն՝ երկրաշարժը, պատերազմը, որոշակի էքստրեմալ իրավիճակներ ինքնին արդեն որոշակի շեղումների պարարտ հող են:

Ես հավատացած եմ, որ ինչքան մեր կյանքը կանոնակարգվի, ինչքան ավելի բնականոն սոցիալական իրավիճակ ստեղծվի, աղանդները իրենց տեղը կզիջեն: Օրինակ՝ դուք երբևէ տեսե՞լ եք Մաշտոցի պողոտայում կամ Ամիրյան փողոցում քայլող Եհովայի վկաներ: Անհնար է՝ տեսած լինեք, որովհետև Երևանի այս մասը սոցիալական այն զանգվածը չէ, որտեղից իրենք մարդ կվերցնեն: Այսինքն՝ իրենց քարոզչության ուժի հիմքում ընկած է ժողովրդի անպաշտպանվածությունը, խոցելիությունը, իրենց խոսքը ոչ թե հիմնված է հոգևոր ներազդեցության, հոգևոր ուժի վրա, այլ մարդկային դժբախտության վրա:

Իհարկե, գուցե մեր եկեղեցին պետք է քարոզչության ավելի ակտիվ ձևեր գտնի, ավելի բաներ մտածի՝ ժողովրդին կապելու, նույն սոցիալական, հոգևոր, բարոյական հիմնախնդիրների հետ: Այդտեղ իրապես մեր եկեղեցին մեծ թերացումներ ունի, բայց այդ նույն խնդիրները եվրոպական երկրների առաջ էլ են ծառացած, երբ ավանդական եկեղեցիները իրենց ազդեցության ինչ-որ մի մաս զիջում են տարբեր նորահայտ կրոնական կազմակերպությունների:

Օրինակ, դուք չեք ասի՝ մարտի 1-ին ինչո՞ւ Եհովայի վկաները չգնացին, մյուսները չգնացին, և ճիշտ էլ կանեք: Բայց բնականորեն հարց է առաջանում, թե արդյոք մեր եկեղեցին իր մեղքը չունի՞ մարտի 1-ի մեջ: Նույն ձևի բնականորեն հարց է առաջանում, թե այսօրվա սոցիալական իրավիճակում արդյոք մեր եկեղեցին իր մեղքը չունի՞, արդյոք անտարբեր չէ՞: Այսինքն՝ այն հարցադրումների մեջ, որ դուք տալիս եք եկեղեցուն, ամենաքիչը վերաբերում է կրոնականին: Այդ պայմաններում եթե այն մյուս կազմակերպություններն էլ միայն կենտրոնացած են հոգևոր-կրոնական գործունեության վրա, բնականաբար իրենց արդյունքը ավելի մեծ կլինի:

Իհարկե, այն հարցն է առաջանում, որ մեր եկեղեցին ինքն էլ Քրիստոսի պատվիրանների հետևությամբ պետք է փորձի առաջին հերթին իր հովանու տակ առնել այդ անպաշտպան ժողովրդին, և դրա համար ինչ-որ ձևեր պետք է մտածվեն:

Մեկնաբանություններ (65)

gayane
http://1in.am/arm/armenia_analysis_34091.html հետաքրքիր է, հենց այն ինչ ուզում էնք :
Գագիկ
Ես չգիտեմ հետևյալ միտքը իմն է ,թե ինչոր տեգից եմ սել, բայս դա կարևոր չէ- Ասում են “Կյանքը պայքար է սեփական խղճի դեմ: Կամ խիղճն է հաղթում, կամ դու ես հաղթում խղճին”: Իսկ չգիտեմ, որ մարդն է համարվում կայացած: Այն որին խիղճն է հաղթել, թե այն ով խղճին է հաղթել: Ես ստիպված պետք է նորից կրկնեմ, ես ոչ քարոզիչ եմ ոչ էլ առավել ևս ազգի փրկիչի գործն եմ վերցրել ինձ վրա: Կարծում եմ եթե հացը կա ուրեմ պետք է պատասխաննել գտնել, իսկ եթե հարց չկա, կամ թվում է թե կա, ուրեմն պետք է ցույց տալ որ հացը սխալ է ընկալվե: Ես էլ իրոք ոչ մի բան էլ չեմ գրի, միայն մի երկու խասք նորից Նոյի մասին: Եթե Ընդունում ենք Աստվածաշունչը, ապա ըստ այդ գրքի Նոյը փաստացի միակ սուրբն է որը ընդունվել է և հաստատվել որպես Սուրբ Աստծու կեղմից, ի տարբերութում մյուս, մահկանացուերի կողմիս ճանանրված սրբերը: Նոյը փաստացի միակ Սուրբն է որի կյանքի ապրելակերպը ընդունվել է և ցուցանվել է Աստծու կողմից ընդորինակելու: Նոյը հավանաբար միակ կերպարն է, որ քիչ թե շատ վստահ կարող ենք ասել որ պահպանվել է հայկական աստվածաբանությունից: Նոյը միակն է թերևս հայերի կողմից մոտ 100 տոկոս ընդունած, նայև ինչ որ կերպով գիտակցության վրա ազդելու և ընդորինակելու համար:
gayane
Գագիկ ձեր մեկնաբանությունները խոր աղանդավորական մեկնաբանութըուններ են և դուք ցանկանում եք որոշ վայ եկեղեցականների նկատմամբ ունեցած դժգոհությունը օգտագործել հոգեորսության համար: Ձեր փորձը համարեք ձախողված, քանզի ձեր փիլիսոփայությունը նման է մանկան թոթովանքի , որն ուզում է գտնել իրեն նոր աշխարհում: Լինելով 50-ին մոտ տղամարդ, մտքի բանկ եք ման գալիս ձեր չհիմնավորված մտքերի ներմուծման համար, նշանակում է դուք չկայացած մարդ եք, չգիտեք թէ ուր եք գնում և կյանքը ձեզ կտանի իր հորձանքով: Սա ձեզ համար ամբիոն չէ, աղանդավորական մտքեր արտահայտելու համար: 70. Գագիկ կատարեք ձեր խոստումը
Գագիկ
Աստվածաշունչ, մի գիրք որի ծագումը նույնիսկ հայտնի չի, ինչքան ես գիտեմ: Ինձ թվում է Հայաստան եկած առաջին առաքիալները սպանվել են քանի որ նրանք եկել էին հռեմեացիների կողմից խմբագրված հայկական աստվածաբանության քարոզներով, որն իսկույն հայտնաբերվե է հայերի կողմից, իսկ Գրիգորը հայաստան եկել էր արդեն հրեաների կողմից մեկ անգամ ևս խմբագրված տաբերակով: Հավանաբար Գրիգորը միանգամից Տրդատի մոտ է գնացել, դրա համար էլ ձերբակալվել է: Ես համոզված եմ, իհարկե ենթադրության մակարդակով, որ քանի որ հրեաների մատը խառն է այս գործում, Գրիգորը ֆինանսական պարգևատրում է առաջարկել Տրդատին, գրքերի դիմաց: Տարիներ հետո Տրդատի արքունիքի գանձարանը դատարկվել է, ու հենց այդ ժամանակ էլ հիշել են Գրիգորին: Հավանաբար ինչ որ բան պահպանված կլինի թե ինչ վիճակում է եղել Տրդատի արքունիքի գանձարանը Գրիգորի ազատվելուս առաջ և հետո: Դա հավանաբար շատ բան կպարզի: Ես իրոք կաևորում եմ այս հարցերի պատասխանը, որը թերևս շատ կարևոր է հայերի համար որ պարզեն “Տեր Աստված” ասելուց ում են դիմում, այդ որ Աստվածին են խնդիրքով դիմում: Գուցե իրոք կոցրել ենք մեր Աստծուն դրա համար է չի լսում մեր ձայնը:
Գագիկ
Իմ կարծիքով, բազմակնությունը հենց աի նպատակով էլ արգելվել է: Մեծ ընտանիքը ենթադրում է կայուն և ամուր միավոր, ընտանիքը աիդ դեպքում հեշտությամբ չի կարող լքել երկիրը, ոնց իմա է, երբ իրենց մինուճար բալիկին դնում են թևի տակ ու հայդե: Մեծ ընտանիքը ենթադրում է կայուն և դիմադրող անարդարացիություններին: Եվ աիլն… Ես չէի ընդունի գիտնականի և գիտության փոխարինումը զգանցմունքային մոտեցման հետ: Հատկապես շատ կարևորում եմ ազգի, պետության, կրոնի հետ կապված գաղափարները գիտության կոմինց հնարավորինս հիմնավորված լինեն: Իմ խորին համզման գիտնականը հասարակության ամենա հարգված և պահանժվաց մարդը պետք է լինի: Չհիմնավորելով ազգի, պետության, կրոնի հետ կապված գաղափարները գիտության կոմինց կստանանք միշտ այն ինչ որ ունենք: Կարծում եմ ինչ որ մտքի ներմուծման բանկ պետք է լինի, որտեղ ամն ոք կարող է ներմուծել իր գաղափարները ազգի, պետության, կրոնի հետ կապված , որը գիտնականների ինչոր խումբ պետք է շատ մեծ ուշադրություն դարձնի, ով գիտի հնարավոր է շատ օգտակար միտք է ծնվել, ով գիտի հնարավոր է մի շատ կարևոր հարցի պատասխանի անհրաժեշտությոն է առաջաել…. Ես ինձ մոտ առաջացած հարցերի պատասխանն եմ փորցել գտնել … ով գիտի հնարավոր է հենց սա է ճիշտը???
gayane
73. Գագիկ սիրված ամուսին կարող էք լինել մի քանի հոգու համար, իսկ սիրող ամուսին և լավ հայր....Դուք դա պետք է ասեիք: Ձեր դժգոհությունը ես էլ եմ կիսում, բայց կարծում եմ, որ շատ երեխաներ ունենալ և ապրել նույն երկրում, ուր բարքերը մեզ չեն բավարարում, մեղմ ասած սխալ կլինի: Հեռանալ երկրից, նույնպես ճիշտ չէ. հայ մարդ տեսակի ոչնչացման վտանգը ավելի է խորանում: Մնում է հեռացնել հասարակության թերմացքը, որը զոռբայության շնորհիվ իրեն կարգել է սերուցք, վերագտնել հոգևոր արժեքները և վերականգնել նյութական կորուստները: Նյութական և հոգևոր արժեքներ փնտրելու և գտնելու համար պետք չէ ոչ գիտնական լինել, ոչ էլ գիտնականի օգնության դիմել. Այդ արժեքները մեր մեջ էն, մեզ հետ ծնվել էն: Ուրիշ հարց է, որ ոմանց մոտ նյութականի մոլեռանդ երկրպագումը նրանց դարձրել է սատանայի կամակատարներ երկրի վրա: Պետք չի նսեմացնելԱստվաշաշնչյան վառ կերպարները` հասկանալու սատանայի ջրաղացին ջուր լցնողներին:
Գագիկ
Հարգելի Գայանե, պետք է հավաստիացնեմ Ձեզ, որ ես լինելով արդեն 50-ին մոտ, և շատ սիրված ամուսին, ինձ անձնապես բազմակությունը վստահաբար չի հետաքրքրում: Ես ոչ էլ որևո աղաբդի հարող եմ: Ես լինելով հայ մարդ, լինելով Առաքելական Եկեղեցու կրող որպես հայ մարդ, լինելով խորապես համոզված որ ներկա զարգացումները պահանջում է գործողություններ, լուծումներ հայ մարդուն ազգային համախմբման մղելու, լինելով համոզված որ հայ մարդ տեսակը ոչնչացման վտանգի առջև է կանգնած, հատկապես հարևան ազգերի քանակական բուռն զարգացումը հաշվի առնելով: Հաշվի առնելով ներկա անբարոյական մթնոլորտը, հաշվի առնելով են ռեսուրսը որ մենք ունենք Նոյ - բարոյականության կերպար արժեվորելու հնարավորությունը, որը օգտագործելու փոխարեմ ինչ որ լօտկեք ենք սարքում, ու ինչ որ սրբերի ենք հավերժացնում երբ ազգը ոչ ընկալում է էտ սրբերին ոչ էլ որևե ազդեցություն է թողում, որպես ապացույց հիշեցնեմ էն խոսակցությունները որ հիմա պտտվում են էն մասին որ կաթողիկոսը բիսզնես օբյեկտներ է կառուում: Են դեպքում երբ որ կաթողիկոսը հնարավորություն ունի փրկելու ազգը, հնարավորություն ունի Ազգային Եկեղեսի դառնակու: Եթե Դուք մի կողմ դնելով Ձեր նեքին համոզմունքները, մի պահ ուղղակի մտածեք ծանր ու թեթև անելով լավ թե վատ կեղմերը ինձ ասեք թե որն է վատը ես սրտանց Ձեզ շնորհակալ կլինեմ: Ասեմ նաևեվ ինչ որ ես ասում եմ ոչ թե համեզմունք է կամ էլ քարոզ, այլ փաստերի վրա հիմնված սեփական վերլուծություն, որի սխալ կամ ճիշտ լինելը ճշտելու համար դիմել եմ մի մարդու որը իրեն գիտնական է կոչում, որ հաստատի կամ մերժի: Ես էլ ինքս հասկանամ սխալ կամ ճիշտ լինելը :
gayane
Գագիկ նախ կարդա այս հղումը: http://www.armenianorthodoxchurch.org/v04/doc/cathcilnews.htm#10 Երկրորդ, ես հետևում եմ քո գրածներին և իմ մոտ տպավորություն է ստեղծվել, որ դու կամ անձնական լուրջ խնդիրներ ունես, որի լուծման համար հարկավոր է բազմակնության մասին օրենք, կամ հարում ես որևէ աղանդի, ուր չի կարևորվում հոր գոյությունը: Թէ չէ մնացյալը` ասենք Նոյի ու նրա լոտկա դարձած տապանի մասին քո փիլիսոփայությունը միայն վարագուր է քողարկելու քո իրական խնդիրները:
SUREN
Gagik, ete arajnordvenk ko gaxaparov, petk e @ndunel uremn, vor kristoneakan ekexecin el mer azgayin@ che,uremn petk e veradarnal hin armatnerin, mer hin astvacnerin, inchn aysor iratesakan che, u chi bxum mer azgi shaheric.
Գագիկ
Ցավոք չկա ոչ մի պատասխան պարոն Վարդանից: Լավ մի երկու դիտարկում ևս: Մեր եկեղեցին Ազգային է կոչվում, կառուցելով օտարածին սրբերի անուններով եկեղեցիներ: Եվ էնքան են տարվել այդ առաքելությամբ, որ տպավորություն է առաջանում թե մեր եկեղեցին Հայաստանում օտարամոլության ամենա ակտիվ ջատագովներից է: Նույնիսկ ավելին կարծես թե կաթողիկոսը ենթարկում է դրսի մի ուժի: Ես ինչ կխնդրեյի Կաթողիկոսից?? Շատ կխնդրեյի Կաթողիկոսից վերանվանել բոլոր եկեղեցիերը Մեսրոպ Մաշտոցի անվան: Շատ կխնդրեյի Կաթողիկոսից ազատել մեզ բազմակության արգելքից, միակ Ճանապարհը թերևս հայերին հնարավորություն տալու վերարտադրվել: Շատ կխնդրեյի Կաթողիկոսից օտարածին սրբերի անուններով եկեղեցիներ կառուցելու փոխարեն ներդրումներ անել, որպեսզի վերգապես գտնենք մենք ով էինք և մենք ով ենք, և վերջիվերջո ԱԶԳԱՅԻՆ եկեղեցի դարնանք: Շատ կխնդրեյի Կաթողիկոսից արժեվորել Նոյին, հույս ունենալով, որ Բարոյականությունը որպես համամարդկային արժեք հայերի կողմից շատ ավելի լուրջ կվերաբերվի: Ես ոնց-որ թե անընդատ նույն բանն եմ ասում, սա իիմ վերգին գրառումը կլինի:
SUREN
Ter-Vrtanes, shat urax em u voxjunum em dzer masnakcutyunn ays banavejin, shat urax klinei, ete masnakcer joxovrdi koxmic sirvac, hargvac u @ndunvac Jrveji kahanan ir canrakshir u ankoxmnakal xoskov.Isk voreve mekin, aravel evs Vehaparin, petk che govel.ASTCO mot mardkayin govestnern u pashtpanutyunnern animast en. Karcum em, es che, vor ayd masin dzez petk e hishecnem.
gayane
67. Տեր Վրթանես, հարգում եմ այն աշխատանքը, որ դուք կատարում եք Օձունում: Եթե Հայաստանում ձեր նման հոգևորականներ շատ լինեին, գուցե հեռավոր շրջաններում աղանդները այդքան տարածում չէին ունենա:Բայց այստեղ, կոնկրետ հարցեր են առաջադրվել ոմն Գագիկի կողմից, որոնք իմ կարծիքով, ունեն աղանդավորական, աթեիստական երանգեր: Ես կարող եմ իմ իմացածի չափով պատասխանել, բայց, ինչպես խոնարհ հավատացյալ քրիստոնյա, չեմ ուզում առաջ անցնել այն մարդկանցից ում ի վերուստ տրված է հավատացյալին, կամ նրան, ով երկմտում է բերել ճիշտ ուղու: Ձեր հովվական խոսքը ավելի ծանրակշիռ կլիներ, եթե դուք Գագիկին Պատասխանեիք: Եվ, կարևոր չէ առաջնորդին անձամբ ճանաչել, գովելու համար, գործերը ինքնին ապացույցն է առաջնորդի հեղինակության:
Տեր Վրթանես
SNS-ես Օձունում եմ ապրում,ուրախ կլինեմ ձեզ հանդիպել:Եթե Վեհափառին ճանաչեիք,դուք էլ կգովեիք:
Գագիկ
Իսկ դուք իտեք, որ հրեաաները, կամ որ նույնն է հրեական ֆինանսավորմաբ հայ գիտնականները, նպատկային փորցում են ապացուցել թե Մովսես Խորենացին սուտասան հեքիաթասածի մեկն էր??? Այսինքն ինչի է դա պետք?? Որպեսզի ապացուցվի որ հայերը Քրիստոսից առաջ չեն էլ եղել, իսկ եթե չեն եղել ուրեմն չէին էլ կարող որևե գիրք ունենալ, են ել գիրք որտեղ ինչ որ բացարձակ Ճշմարտություն է եղել: Մենակ թե հիմա ել չասեն հակա հրեական պրոպագանդա եմ անում: Ես իհարկե հիանում եմ հրեաների ազգային նպատակասլաց գործողություններով: Բայս ինչ են ձգտում հայերը?? Ինձ թվում է մենք դարցել ենք իրենց Աստծուն կորցրած ազգ : Օգտվելով ես վիճակից ամն կողմից վրա են տվել էլ աղանդներ, էլ եհովալի վկաներ, էլ չգիտեմ թե ինչ: Բզկտում ու բաժանում են ազգին: Հայեր ադեն վերջանալու վրա եք, ինչի արգելել բաղմակնությունը?? Իսկ ինչի համար է արգելվել?? Օտարածին կաթողիկոսը արգելել է օտարածին թագավորի համար, որպեսզի չառաջանան մեծ ընտանիքներ ու ցեղախմբեր որը կարող էր վտանգել թագավորությանը: Իսկ հիմա ինչն է պատճառը?? Նայեք ձեր հարևաններին, ճագարի նման բազմանում են: Իսկ ինչ կասեք Նոյի մասին, ինչի մինչ այժմ Նոյի երկիր Հայաստանում չի արժեվորվել Նոյ – բարոյականության խորհրդանիշ: Ինչի?? Չգիտեմ:
gayane
64. Ընթերցող դուք իրավացի եք: 48. մեկնաբանության մեջ ես նույնպես առաջարկել եմ պատասխանել 12. Գագիկ , բայց այդպես էլ որևէ մեկը` պատմաբան կամ եկեղեցական, չպատասխանեցին աթեիսաաղանդավորական հարցերին: Իսկապես, ըստ էության խոսելու փոխարեն բոլոր հարցերին պատասխանում կամ ավելի ճիշտ կլինի ասել հիստերիայի մեջ են ընկնում անհայտ ծագման տեր ինչ-որ անձինք և խոսակցությունը տանում են համապատասխան մակարդակ: Կարծեմ, չինացիները ունեն այսպիսի սովորություն` ղեկավարի չուչելը դնում են նկուղում և աշխատակիցները կարող են իրենց մեջ հավաքված բացասական էներգիան հանել չուչելին հարվածելով: Կարծեմ հենց այդ գործով ենք այստեղ զբաղված, չնայած լավ կլիներ գոնե այս մեկնաբանությունները կարդային իրավասուները և իրենց համար որոշ եզրակացություններ անեին:
Ընթերցող
Անկեղծ զարմացած եմ: Հնարքը, որ կիրառել էի, հուսով որ կանցնեն հայատառ ուղղելու իմ սխալները, պարզվեց կարելի է լատինատառով հայատառ տեքստը խմբագրել: Մեկը հարցնող լինի, քեզ համար ինչ տարբերություն Ընթերցող Թե Ընդերցող, միևնույն է, թքած ունես: Դուք ինչպես կարող եք քննադատել, առավել ևս պաշտպանել մի եկեղեցու, որը տվել է Մաշտոց, Մաշտոց որը չոլերն ընկնելով ձեր համար տառեր է ստեղծել ու վերականգնել, որ դուք ազգային գիտակցություն ունենաք, հունատառ,լատինատառ հայերեն ստիպված չլինեք գրելու: Իսկ դուք թքած ունեք Մաշտցի վրա էլ, ձեր ազգային արժանապատվության վրա էլ: Իհարկե դա ձեր գործն է, բայց ոչ ոք լուրջ չի համարի ձեր կարծիքն ու վստահաբար լատինատառ չթոցի են համարելու: Իսկ ամենահետաքրքիրը մի հազար տարի օգտագործված բենթլիյի թեման է: Ես մի ընկեր ունեի, ասում էր “Ավելի լավ է մեջը չտռած Զապ ունենամ, քան թե 10 տարի անընդմեջ մեջը տռած Մերսեդես ”: Այ մարդ դե բենթլիա էլի, ինչ եք ազգովին խառնվել իրար, մնում էր ասեիք, թե հոգևորականը թրիքով վառարան պետք է օգտագործի ոչթե բաքսի: Ավելի լուրջ թեմաներ կան, օրիակ Գագիկի հարցերը: Ես չգիտեմ, թե ինչի գիտնական համարվող և որպես գիտնական հարցազրույց վարող գիտնաականը չի պատասխանում շատ պարզ հարցերին: Կարծում եմ, գիտնականը էն մարդն է, ով կարողանում է հարցեր տալ և առաել ևս պատասխանել:
gayane
Ազգիս դժբախտությունն էլ հենց այն է, որ չեն կարող անկեղծ խոսել, բայց խոսում են:
SOAD
HARGARJAN paron Devrikyan es dzez gerazanc janachelov handerdz harganqs erbeq chi poxvi dzer nkatmamb ail @ndhakarak@. es gitem vor dzez hamar mek e te inch vayrahach kanen. Harganqnerov dzer vaghemi @nker
SOAD
che ai SUREN DU ES HAY ARAQELAKAN EKEGHECU PASHTPANN U JATAGOV@............. mek el du lezvaban jan. amen mard ia iravunqn uni vonc kuzi enpes el kgri........
Պետրոս
Վարդան ջան, ես քեզ ճանաչում եմ դեռ օրաթերթում տպագրվելուցդ շատ առաջ: Ճանաչել եմ նաև հորդ, ու միշտ էլ շատ դրական եմ վերաբերվել քեզ: Հասկանում եմ նաև հիմա. պարզապես չես կարող անկեղծ խոսել կաթողիկոսի մասին:
SUREN
@nDercox che, ayl`@nTercox.Inch verabervum e latinatar grelun, inch gitek?, guce amen mek@ ir patjarn uni aydpes grelu. Aynpes vor petk che viravorel.
Ընդերցող
Այ քես խայտառակություն: Չկա ընդանրապես ազգային հպարտություն: Լատինատառ չթում եք մեկդ մյուսին ապազգային ու ել չգիտեմ ինչ դարձնելով: Այ մարդ ինչա ամաչում եք որ դ -թ կամ գ-ք կամ րգիտեմ թե ինչ քերականություն չգիտեք?? Հետո ինչ կամաց կամց կուղղվեք: Ես շատ ավելի հարգում եմ Steve-ի անգլերենով ասված հմարությունը որ պայմանավորված է իր կեցությամբ, քան որոշերի բոցաշունչ լատինատառ գզվռտոցը մեկը ասումա սիրում եմ մեկնել թե չեմ սիրում: Ու ետ նույն բանը մի 100 անգամ:
SUREN
ARSO,SOAD, duk u dzer nmannern toxnum en ?, vor HAY ARAKELAKAN EKEXECIN hzor lini.
gayane
Այոոոոոոոո շաաաատ հզոր է ինչպես ասենք շաքարավազի գինը:))))))))))
SOAD
haykus-in. to ay haykus jamanakin trel es Hayastanic es qrdi te turqi anvan tak cvarel es amerikaium u hima el qez herosi nman es pahum te es el em hay. to du tshvarakan es qeznic inch hay mi hat el qnnadatum es. ari estex apri u heto kereva te inchqan es hay. edtexi hayeri kjanqin en enq canot paramol u portabuici pes aprum en u menak amerikai govqn en anum, iranc barekamnern el vor zangum en asum en inch ka edtex ekeq estex kargin apreq, kam el mi 100$ shprtum eq es koghm u glux govum ed cheq. ai paxstakanner.
SUREN
Paron Devrikyan, chgitem, duk aystex grvac comentnern kardum ek?, te`voch. Jisht kaneik kardaik u naev patasxaneik.Isk amenajishtn ayn kliner, vor ays nyutn @ndhanrapes chgrver.Dzer koxmnakal. primitiv meknabanutyunnerov u verlucutyunnerov mek angam evs apacucum ek, vor HAY ARAKELAKAN EKEXECIN lurj virahatutyan karik uni.Nkati unenalov verjin tarineri dzer ancac ashxatankayin uxin, haskanali e, cheik karox ankoxmnakal linel, isk ayd ashxatankayin uxin unecel ek voch te ayn patjarov, vor taxandavor grox ek kam hraparakaxoc, ev kam taxandavor kazmakerpich, hasarakutyan koxmic hargvac u @ndunvac mard. Mijakutyunnern misht lav kamakatarner en linum. @ndamenn ayd, inchn el hastatum e ays harcazruycn, vori yurakanchyur toxum angam cinizm , groxin voch vayel motecumneri enk handipum.Ev avelacnem naev, vor Garegin Katuxikosn bolorovin el nman pashtpanutyan karikn chuner.
Karen
50. Arso ! BYE BYE....
Arso
47.karen-Skzbum barekirt eir yerevum, bayc vonc tesnum em aydpes che!!! Grir vorkan uzum es ev inch uzum es.... yes che vor kez piti datem, parzapes Mard yeghir .
gayane
Հարգելի Հետք, խնդրում եմ, եթե հնարավոր է մեջբերումները մի հանեք
gayane
20. Գագիկ ձեր մեկնաբանություններից աթեիզմի և աղանդների քամի է փչում, այդ իսկ պատճառով խնդրում եմ վեհափառի կրակոտ պաշտպաններին պայքարել այդպիսի ելույթների դեմ, ոչ թե զբաղվել չկայացած առաջնորդի պաշտպանությամբ: Պարոն Վարդան Դևրիկյանի ձևակերպումը այնքան էլ բնորոշ չէ այժմյան Եկեղեցուն և բարձր հոգևորականերին, քանի որ ավելի հաճախ նրանց տեսնում ենք պաշտոնական և հանդիսային արարողությունների ժամանակ քան եկեղեցական ծիսակատարությունների: Չեմ հիշում ,որ Վրաստանի կամ Ռուսաստանի պատրիարքնեը ամեն տեսակի հանդիսությունների ժամանակ նստած լինեն իրենց նախագահների կողքին: Հաջորդ մեկնաբանության վերաբերյալ - Քրիստոնեական որ օրենքից ելնելով մարտի 1-2 դեպքերի զոհերի քառասունքը երեք օր առաջ բերվեց նախագահի երդման արարողությանը համար:Ինչ վերաբերվում է > ապա այստեղ արդեն Հայ Առաքելական Եկեղեցին ունի մեծ հնարավորություններ - ռադիոն և հեռուստատեսությունը, գումարած դպրոցներում դասավանդվող կրոնի դասերը: Եթե այս ամենը քիչ էն հավատացյալին եկեղեցի բերելու համար, նշանակում է եկեղեցին ամեն ինչ անում է հավատացյալին Եկեղեցուց հեռու պահելու համար: Ի վերջո Անձնական Օրինակը Ընդհանրապես դաստիարակության հարցում մեծ նշանակություն ունի:
Karen
45. Arso ! barapasharicd erevum e vor teri krtutyun u dastiarakutyun unes ! voch mekic varvac chem, asem vor lav imanas ! vardaguyn aknocnerd hanir, xorhurds kez ! asacs amen bari hamar karox em patasxan tal, isk du ??? hamarum es ktrichin -vehapar? ko gorcn e, xndrem ! isk es hamarum em nran azgi caveric heru mi anhat, vorin arag petq e patmutean mi gorsh ankyun uxarkel ! andznakan vorakumnerd-im hascein, pahir vor gnas voskehat entex kogtagorces ! es karcem-neroxutyun xndreci viravorelu hamar keznic ! aynpes vor ktrichi jerm pashtpan, ashxatir zusp linel ! ok ???
Vahagn
#18-ին Ժիրայր, սփյուռքահայերի մեծ մասը տեղյակ չեն այդ թվում նաեւ դուք: Ձեզ նմաններին կհետաքրքրե մի բան' կանգնել մի պաշտոնյայի կամ էլ մի բարձրաստիճան «հոգեւորական»ի կողքին ու նկարվել: Ապա այդ նկարը ձեր ծոցագրպանում պահած ման տալով ցույց էք տալիս աչին ու ձախին ու այդպես ուրախանում էք: Մի բան էլ ասեմ, որ Գարեգին Բ-ն սփյուռքում ՄԻ ՓՈՔՐ ՄԱՍԻՆ համար է ընդունելի «կաթողիկոս»: Իսկ Վարդանը այն տպավորությունը թողեց' ոնց որ Տաթեւի Վանքում ճգնում է ու բան չի տէսնում ու լսում:
Գագիկ
Մի բան ևս որ մոռացա գրել: Մեր իշխանությունները կարող են համաշխարհային համբավ ձեռք բերել, ընդկրկելով աշխարհի մարդկային ռեսուրսները Բարոյականության Խորհրդանիշ Նոյի Տաճար կամ Նոյի Տուն կառուցելու գոծնդացին: Կազմակերպելով համաշխարհային ճարտարապետների մրցույթ և ճարտարապետների մրցույթի քվեարկություն ընտրություն, դրամահավաք, հետո կառուցում: Ու ետ ամենը ընդկրկելով աշխարհի մարդկային ռեսուրսները: Մենակ թե մինչ աիժմ մեզ հայտնի Վատուտինի պատմությունը չլինի: Այդ Նոյի Տաճար կարող ե դառնալ Հայաստանի խորհրդանիշ և զբոսաշրջիկների սիրված վաիր եթե աշխարհի մարդկային ռեսուրսները ընդգրկվեն և հատկապես որպես Բարեյականության Խորհրդանիշ:
Գագիկ
Ցավոք չկա ոչ մի պատասխան պարոն Վարդանից: Լավ մի երկու դիտարկում ևս: Քրիստոնեության մեջ հատկապես հետաքրքիր է Նոյի կերպարը , հատկապես եթե հայերը ասում են Նոյի Երկիր Հայաստան: Հետաքրքիր է, որ Նոյի Երկիր Հայաստանը չի արժևորել ոչ մի կերպ Նոյին: Ցավոք Նոյի Երկիր Հայաստանը ժամանաակ առ ժամանակ հիշում է Նոյի լօտկեն, ինչքան գիտեմ Երևանում ուզում են կառուցեն Նոյի լօտկեն; Նույնիսկ Նոյի լօտկի գրատուն կա և այլն Նոյի լօտկի հետ կապված: Բայց ինչ կապ ունի Նոյի լօտկեն??? Նոյի կեպարը թողած Նոյի լօտկեն են ուզում անմահացնել: Իսկ հացը թե ինչի փրկվեց Նոյը, ինչի էր Աստված հովանավորում Նոյին էտ կարևոր չի, կաևորը Նոյի լօտկեն էր կամ սենց ասած Նոյի ջիպը: Իրականում կաևորը էն է որ Նոյը առաքինի ու բարոյական կերպար էր: Այսինքն Նոյն է ձեր փրկության բանալին, Այսինքն Նոյնը Բարոյակաության խորհրդանիշը պետք է լինի ձեզ համար: Այսինքն կառուցելուց պետք է կառուցել Բարոյակաության խորհրդանիշ Նոյի տաճար այլ ոչ թե Նոյի լօտկեն:
Karen
40. Igor ! JAAAAN, 1 HAT TUUUUSHHHH...... im axper@ jan jan jan, laaav axper@ kez xurbaaan....
IGOR
AMOTA AY HAYER JAN, HERIQA SEVACNEQ MER AZGAYIN ARJEQNER@ EV CHHARGEQ DIMACINI KARCIQ@. EHOVA KOCHVOX TAPTPUKNERIN KASEM KEXTOT DZERQNERT HERU PAHEQ MER AZGAYIN ARJEQ HANDISACOX EKEXECUC.HAVERJ PARQ MER AZGAYIN EKEXECUN, KECCE MER KATOXIKOS@...
Karen
38. Arsoin ! chem karcum, vor enkan miamitn es, vor mtacum es te mardik chen tesnum u chgiten irakanutyune...ktrichi moskvayi exbor varqn u barqe, voskehati kolxozi brigadir myus exbor pahvackn u henc ir ktrichi varqn u barqe ! shinararutyun shatern en anum, da chi nshanakum vor lav u bari hayrapet es....mna ko karcikin , es el im karcikin...baic kani unem hnaravorutyun petk e knnadatem u pnovem apikar u azgadav biznesmen hogevorakannerin ! karcum em, ayskane bavakan e..
Arso
36- Karen- Mianshanak Garegin II Katoghikos@, imanalov handerdz nra gortsuneutyunner@, nra Yekeghecu handep Mets Ser@ ev eli shat u shat patjarneri. Keznic shat shnorhakale em vor karoghanum es kartsikd pokhel aranc viravorelu dimacind. (Isk Vehaparin @ndunel kam chndunel@ arden zut ko andznakan xndirn e), parzapes karogh es tsanotanal ayn Hzor yekeghecashinutyan@ vor nra orok katarvel e. Parzapes petk e nkati unenak vor henc hogevorakanneri mej kan aynpisinner@ voronk irenc ays kam ayn kaylov karoghanum en bacasakan azdecutyun unenal joghovrdi vra, vor@ chi nshanakum vor bolorn en aydpisin.
SOAD
Uremn ays amen@ asum em ain mardkanc hamar ovqer miajn tan@ nsteluc u mardkanc pnoveluc baci vochinch anel chgiten. Mi moraceq vor verevum Astvac ka u bolrn el nra mot havasar en, vaxeceq Astcuc ev voch te mardkancic. sa vorpes hishecum. erkrord duq datarkaxosnerd u pnovoghnerd! vor angam cheq el janachum paron Devtikyanin u nra vastaki masin ayd tarinerin vor xosacoghnericd shater@ angam erevi cnvac el chen eghel aysor elel eq u bambasum eq. mi moraceq vor bambasel@ 7 mahacu meghqeric duq voreve vastak chuneq ur mac iravunq vor vayrahah eq anum. dzezanic shaterd el keghc qaghaqavarutyunic elnenlov hazar angam aghandavorneri eq siralir kerpov janaparhel isk mi hogevorakani angal cheq el hravirel vor dzer tun@ orhni el chem asum mkrtvelu masin. De heriqa eli. Ete duq dzer Azgi u Ekeghecu masin eq espes xosum uremn duq dzer tun@ cheq hatgum dzer cnoghnerin ur mnac Hayreniq pashtpaneq. vochinchov cheq tarbervum te tshnamineric te bazum aghandavorneri, gnaceq spitak droshnerov despanatneri drnerin kangneq miguce dzez hamar mi dur bacvi. Aynpisi tpavorutyun e vonc vor xortakvi nav@ lqogh arnetneri em tesnum. paxeq, mievnuin e arjevum jur ev ev dzer prkutiun@ djoxqi kraknern en!
Karen
35. Arsoin ! Patshachoren kdimem, Miqayel eps. Ajapaheanin Shiraki Arajnord, kam Pargev arqeps Artsakhi arajnordin ! ays 2 srbazan hayrer@ arjani en amenayn harganki, @st is .....isk dzer karcikn kuzeyi imanal !
Arso
31 Karen- Hianali e vor @ndunum es sxald. bayc mi harc. @st kez ov petk e lini Hay Arakelakan Yekeghecu Vehapar um du aveli patshajopen kdimes ( voskehatci ktrich dimel@ jisht chi im kartsikov)
Arso
31 KAren- Hianali e vor @ndunum es sxald, miayn mek harc.- @st kez ov pet
Գագիկ
Ցավոք չկա ոչ մի պատասխան պարոն Վարդանից: Լավ մի երկու դիտարկում ևս: Ես ավելի հակված եմ Տարբերակ Ա-ին: Ինչու?? Նախ- Որքն գիտեմ Դրախտը ենթադրվում է որ գտնվում է Եփրատ – Տիգրիս գետերի միջև, այսինքն Հայկական տարածաշրջան: Երկրորդ – Նոյի պատմությունը կապված Արարատ լեռան հետ , էլի Հայկական տարածաշրջան: Երրերդ-Քրիստոսի ծնունդը ավետող մօգերը էլի ենթադրվում են որ Հայկական տարածաշրջանից էին: Ես չգիտեմ գուցե էլի բաներ կան?? Եթե հաշվի առնենք որ քրիստոնեական ուսմունքը, այսինքն հայկական աստվածաբանությունը, երկու անգամ խմբագրվել եմ ըստ սեբական պահանջի, պարզե որ շատ բաներ են փոփոխվել: Ինձ թվում է մեծագույն սուտը որ ընդգրկվել է, էտ Դժոխքի ու ստանայի գոյության մսին է: Նպատակ ունենալով հպատակներին վախ սերմանել: Իսկ Հայերի համար մեծագույն չարիքը քրիստոնեության, էտ բազմակնության արգելքն է: Հայերը անցնելով պեմանենտ կռւվների միջով չունեցան հնարավորություն վերարտադրվելու: Սավոք հիմա էլ ետ անմիտ արգելքը դեռ պահպանվում է: Ինչ իմաստ ունի արգելել մեկին ունենալ ևս մեկ կին եթե կինը տվել է իր համաձայնությունը: Հիմա ինչ վիճակ է մեզ մոտ, տղամարդը ունի մեկ կին և միքնի բեզեր: Ընդ որում բոզերը իրավունք չունեն երեխա ծնելո: Իդեալական ապուշություն: էլ ուր մնաց մարդու իրավունքների պաշտմաությունը, կամ հումանիզմ երբ արգելում ես տղամարդուն ունենալ օրինական զավակներ սիրելի կնոջիս և հակառակը:
Սուրեն
Տեր Վրթանես Արտյոմի հարցին դուք պատասխանել եք այսպես՝ Սա պատասխան չի, մարդիկ աշխատել են բարեխղճորեն ու Դուք չեք վճարում : Բա խիղճ չունեք: 10 ամսով չվճարած բանվորներ կան:
Arso
28 Karen- Pnakalez... pnakalez... urish pan ches kider .... ????? Hiastapecnem aselov vor bnav serialneri sirahar chem. Hay Arakelakan Yekeghecu hetevord em ev Hargum em Vehaparin ir arats bolor gortsuneutyunneri hamar voronk hzoracnum en mer havatq@, yekeghecin, petutyun@.
Karen
26 /Arsoin ! te es inch karox em indz tuil tal qo xndire che, du qo serialner@ nayi, isk ktrichi pnakalez arnetik@ inch iravunq uni baroyakanutyunic xoselu ? erevum a ktrich@ qez 1-i % chapov lav arel a , vor sazov govqn es anum !
Karen
24 Gagik -in ! pnakalezneri het, manavand graget grelu problem unecoxi het, chem uzum lezvakrvi mej mtnel ! erevum a ktrichi kadreric es...
/Arso
23-karen. kez nakh petk e tuyl chtas et tipi harcadrum anes, ayn el ughghes hogevorakani, da dastiarakutyan ev kulturayi pakasic e tesnum em. Urish mi ban el asem, ete karoghanair henc tekuz Luiz Simon Manukyani get 1% aneir ko hayreniki hamar yerevi ayspes tgetoren cheir artahaytvi.
SNS
Այ Վրթանես քահանա, դու ու քո շեֆը լավ կանեք մի քիչ Աստվածաշունչ կարդաք ու մի քիչ էլ օրինակ վերցնեք ասենք Քրիստոսից, կամ ավելի շուտ մայր Թերեզայից (որն ծնվել է մարդկանցից ու Աստծո դուստր չէ) Ես մեկն եմ ով վիրավորվել է եկեղեցուց։ Եթե կարիք զգաք կարող ենք հանդիպել ու զրուցել։ Հերիք է շեֆիդ գովաբանես։ Ամոթ է։ Գովում են մեկին, ով դրան արժանի է, կամ գոնե անարժան մեկը չէ։
Գագիկ
Ես ինչ բենտլիացսավ Է կպել ես մարդկանց: Բայց ինչի չպետք Է հոգևորականը չստանա նվերներ բենտլի կամ հենց ատրճանակ: Ակնհայտ նախանձը կրծոտում է որոշների հոգիները:
Տիգրան
Տեր Վրթանեսին. Գրում եք.<Հիշում ենք վեհափառի եւ մնացյալ եկեղեցականների վսեմ կեցվածքն ընտրությունների ընթացքում>: Իսկ ինչով էր զբաղված այդ ժամանակ Արարատյան թեմի առաջնորդը:
Տեր Վրթանես
Արտյոմին: Վեհափառը փառահեղ կերպով զբաղվում է եկեղեցաշեն գործունեությամբ: Վեհափառի սկզբունքային բնավորության շնորհիվ որոշ անբարեխիղճ շինարարներ ձեռնունայն են մնացել,քանի որ չեն կարողացել եկեղեցու բարերարների փողը ոչինչ չանելով կամ անորակ շինարարություն իրականացնելով ուտել : Ոչ ոք եկեղեցուց անտեղի չի հեռացվել, ոմանց, գուցե,կարելի էր ներել,բայց այդպիսինները եկեղեցի են վերադառնում կամ առանց վերադառնալու էլ որպես եկեղեցու հավատացյալ անդամներ, իրենց հոգեւոր գիտելիքները ծառայեցնում են եկեղեցու բարգավաճման գործին:Ոչ մի հավատացյալ չի վիրավորվել եւ արտաքսվել եկեղեցուց:Մայր Աթոռը երբեք էլ իշխանությունների եւ ոչ էլ ընդդիմության խաղալիքը չի՛ դարձել: Հիշում ենք Նորին Սրբության քարոզներն ու հորդորներն ուղղված տգետներին եւ սնոտիապաշտներին: Հիշում ենք վեհափառի եւ մնացյալ եկեղեցականների վսեմ կեցվածքն ընտրությունների ընթացքում: Խայտառակությունը քեզ նմանի կեցվածքն է ,երբ վրացիները մեր եկեղեցիները խլում են մեզանից; Խայտառակություն է , որ դու ոչ թե մեր վանքերն ու եկեղեցիները վերադարձնելու վեհափառի սրտացավությունն ես նկատում,այլ «առեւտուր» բառը որն ,ի դեպ, շատ դիպուկ էր օգտագործված: Խոստովանի՛ր քո ատելությամբ լցված լինելու մասին եւ խնդրի՛ր Տիրոջը,որ քեզ սիրով լցնի,ու քո քարեղեն սիրտն իր սիրով ճմլի:
Գագիկ
Ցավոք չկա ոչ մի պատասխան պարոն Վարդանից: Լավ մի երկու դիտարկում ևս: Հայերի քրիստոնեությունն ընդունելու պատմությունը մտաբերելուց առաջին հարցը որ առաջանում Է ինչի համար էր պետք հմնովին ոչնչացնել հայ գիրն ու գրականությունը, ենել ենպես որ աշխարհով մեկ չի գտնվել գոնե մեկ գիր Մաշտոցի կողմից??? Իհարկե ոչ նրա համար որ էլ հայը գիր չունենա, նայև հիմարություն է պնդումը որ դա արել են քրիստոնեությունը հեշտությաբտարածվի Հայաստանում: Իրոք արդյոք Գրիգորը կամ Տրդատը ետքան հզոր եին որ կարողանայն վերացնել բոլոր գրքերը աշխարհով մեկ: ուրեմն ինչի համար էր դա պետք անել: Հավանաբար հայ գրականության մեջ եղել է ինչ որ մի բան որ շատ է խանգարել քրիստոնեությանը: Իսկ ինչ?? Հնարաավոր է հետևեվյալ տարբերակները: Տարբերակ Ա: Հայ հին աստվածաբանությունը սարսապելի նման է եղել քրիստոնեությանը, իհարկե որոշ բաներ հանած: Այսինքն քրիստոնեությունը արտագրված է Հայ հին աստվածաբանությունից: Տարբերակ Բ: Հայերը իմացել են մի բացարձակ ճշմարտություն որը հզոր հարված է հասցնում քրիստոնեությանը: Հիմա արդյոք հնարավոր է Տարբերակ Ա-ն: Որպեսզի հասկանանք անցիալ համեմատենք ներկաի հետ: Մենք տեսնում ենք թե ինչպես ժողովորդներ հազանդեցնելու համար նրանց մատուցվում են տարբեր գաղափարներ, ասենք դեմոկրատյա կամ կոմունիզմ: Իսկ են ժամանակ Հռոմին պետք էր մի կրոն որպեսզի հնազանդեցնեն հրեաներին, իսկ հայտնի է թե ինչքան կապված են եղել հրեաները իրենց կրոնին: Այսինքն Հռոմեացիները վերցրել են ու արտագրել Հայ հին աստվածաբանությունը հնարավոր է որոշ խմբագրությամբ: Բայց հրեաները ետ կուտը չեն կերել: Հավանաբար հետո հրեաները օգրվելով ու ձևափոխելով Եհովայի դրվագներով, Հռոմեացիների ստեղծած ուսմունք տարածել են այն ցանկանալով հիմնավորել իրենց աստծու գերակայությունը: Հիմա արդյոք հնարավոր է Տարբերակ Բ-ն: Իրոք եթե Հայ հին աստվածաբանությունը լինելով ետքան հին արմատներիս եկող, շատ հնարավոր է որ հայերը իմացել են մի բացարձակ ճշմարտություն ինչը ինչ որ ուժերի պետք էր վերացնել: Կարծում եմ շատ պերք է պարզել թե ես տարբերակներից որ մեկն է, եթե Տարբերակ Ա-ն էտ դեպքում հայերին շատ բան պետք չէ անել միայն պարզել ինչն է խմբագրվել: Տարբերակ Բ-ն շատ ավեի ծանր դեպք է:
Jirayr
Harkeli Baron Vartan ser hotvaze shad jisht yek megnapanel.spyourkahayeres kashazanot yenk ais polor tavatroutiouneroun ou esi esavneroun...VEHAPARIN ev Mayr Atorin yev polor ghgheraganeroun sekharsagoumneroun yedin ghanknaz MOUT serkeri akhorjagneroun masin .shad jisht yek ais el gouka ou gerta....BRAVO
Գագիկ
Ես կխնդրեի որ Եհովայի վկաները և մյու աղանդավորները ճտտալեն մեջ չնկնեին: Իմ հարցը ուղղված է պարոն Վարդանին: Ինձ թվում է, հրեաները վեձրել են հայկական աստվաբանությունը, հնարավոր է նույնիսկ մոռացված հելենիսկական օտարամոլության պատճառով, մի քիչ խմբագրել են, աջեիաց կպցրել հին կտակարանը և մատոցել աշխարհին: Շատ հնարավոր է որ Քրիստոսը իրոք եղել է ու իրոք այս ուսմունքն է ավետել, կամ նման մի բան, բայց ոչ որպես Եհովայի որդի: Եթե դուք պարոն Վարդան գիեք ինչ որ բան, որպես ոլորտի հետ առավելապես ծանոթ խդրում եմ մեզ էլ լուսավորել:
rahageets
Of course there us a target group for the J.W.'s. Just go to New York and see what neighborhoods they ply their trade in - it ain't on 5th Avenue I can tell you. Hey, they have every right to proselytize wherever they can and preach their version of god, heaven and hell and the rest of their beliefs. Just don't intrude on my individual right to say - Get Lost!
Arso
10-Vardan, Hianali meknabanecik iravijak@. Husov em nakhord 9 meknabanutyan tere@ piti kardan dzer comment@ ev haskanan vor kareli e hargank cucaberel dimacini handep.
Hayaser
Kam es mart@mez eshi tegha drel kamel enkan anbaroyakana vor ayleves chi karoghanum haskana vor ekeghecakana petki chi Bentley kshi vochmi yerkrum yev vochmi depkum, vor ekeghecakana petke ir kerparov orinak zarahi yev vochte oligarxi vark@ @ntorinaki. Ete yekeghecin yev hetevabar Katoghikos@ baroyakanen urem@ petker et Ktrichi parajan hanein henc nuyn or@ vor na @ntunec et mekenan vorpes nver.
Գագիկ
Նախ ես կցանկանաի դիմել Karen-ին, հարգելիս բոցաշունչ հայրենասեր կամ կրոնասեր լինելուց առաջ բարի եղիր հայատառ մտքերտ շարադրել, որ գոնե վստահելի լինի: Նաև կդիմեմ պարոն Վարդանին օգնել ինձ գտնել իմ Աստծուն: Ասեմ ինչի: Ես մինչ այժմ մտածելով, որ լինելով հայ ապա նաև քրիստոյա եմ, չէի մտածում ինչու բայց հենց քրիստոյա: Իսկ հիմա լինելով գործազորկ, ինձ սկսեց հեքրքրել հարցը - ինչու բայց հենց քրիստոնյա: Ինչ է ստացվում մենք դիմում ենք Քրիստոսին որպես մեր Աստված, են դեպքում երբ Քրիստոսը Աստծու որդին է, բայց ոչ Աստված: Կամ մյուս կղմից Քրիստոսը Աստծու խոսնակն է, բայց ոչ Աստված: Ես , փորձեցի պարզել իսկ ով է Քրիստոսի հայրը : Պարզվում է, ըստ ինտեռնետից գտած իմ տվյալների, որ Քրիստոսի հայրը դա հերեաների աստված Եհովան է: Այսինքն ինչ է ստացվում մենք որպեսզի Եհովա չասենք ասում ենք Քրիստոս ?? Հետո փորփրելով Հայոց պամությունը տեսնում ես: 1. որ քրիստոնյաները ոչնչասրել են ամբողջ հայ գրականությունը, ենել ենպես որ Մաշտոցը չի կարողացել գոնե մեկ գիր գտնել, գտել է ժայռի վրա միայն: Ինչու ?? 2 . Հայերը ընդունել են քրիստոնեությունը: Ինչու ?? Հիմա ես ինչուները եթե միացնենք և փորձենք պատասխանել, կարելի է ԵՆԹԱԴՐԵԼ , որ քրիստոնեության ուսմունքի մեծ մասը ընդգրկված է եղել հայկական աստվածաբանության մեջ: Հիմա պարոն Վարդանին կխնդրեի օգնել ինձ գտնել իմ Աստծուն: Կանխավ շնորհակալ եմ:
Վարդան
Ամեն մարդ կարծիք հայտնելու իրավունք ունի, պարտադիր չի մեկի կարծիքը բոլորի համար ընդունելի լինի: Բայց այս հարցազրույցի վերաբերյալ սոցցանցերում եղած լկտի մեկնաբանությունները խոսում են միայն այդ մարդկանց ստացած վատ դաստիարակության մասին: Որպես կանոն նման մարդիկ իրենց կյանքում մի լումա չեն դրել Հայաստանի լավ օրվա համար: Իսկ այս մարդը, գիտնական լինելով, իր կյանքն է դրել Ղարաբաղյան պատերազմում: Իսկ այսօր մենք էկրանի ետևում նստած քաջերի դիրքերից որակումներ ենք տալիս?
Karen
ay Vardan, kez giteink vorpes kargin mard u mtavorakan....hima du anarjan Ktrich Nersisyani govkn es anum, inchpes haskanal.....
Aramazd
Սիրելի Վարդան, այս քո հարցազրույցից հետո հավանաբար մեղայ ես եկել, կներես Տեր ստիպված եմ, թե չէ ընտանիքս սոված կմնա
Արտաշես
«Ես շատ կերազեի, որ ես էլ անվանական զենք ունենայի:» - որ ի՞նչ անես! :)
Հետք
«Հետքը» արդեն գրել է, որ զենքը Նավասարդ Կճոյանին նվիրել է ոչ թե հանգուցյալ վարչապետ Անդրանիկ Մարգարյանը, այլ գործող վարչապետ Տիգրան Սարգսյանը:
shaqar
մարդ կա 20 տարի աշխատում է Մայր աթոռում, ու չգիտի, որ հոգևորականի միակ զենքը ԱՂՈԹՔՆ Է...

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter