HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Գրիշա Բալասանյան

Հոգեւորականները պետք է հասկանան, որ չի կարելի քարոզել մի բան, բայց անել այլ բան

«Հետքի» հարցերին պատասխանում է Վաշինգտոնի Սուրբ Մարիամ Աստվածածին Հայ Առաքելական եկեղեցու սարկավագ Զավեն Քալաջյանը:

Ո՞րն է պատճառը, որ Վաշինգտոնում ապրող հայերը Հայաստանի մասին շատ բան չգիտեն, տպավորությունս այնպիսին է, որ նրանք կտրված են Հայաստանից:

Միանշանակ չէ, որ սփյուռքը հետաքրքրված չէ Հայաստանով, ուրիշ բան, որ սփյուռքում որեւէ բան կազմակերպված չէ Հայաստանի համար: Աշխատող միջոցներ չկան, որ կապ լինի Հայաստանի հետ: Ուրիշ երես կա այս հարցին, որ Ամերիկայում գլխավոր հարցը հայ մնալն է, որի շուրջ համախմբվում են հայերը: Մեր եկեղեցու բոլոր ջանքերն էլ դրան են ուղված, ոչ թե, որ նստենք տեսնենք` ինչ կարող ենք անել Հայաստանի ժողովրդավարության, մարդու իրավունքների կամ կրթական համակարգի համար:

Մյուս կողմից էլ` չեմ տեսնում, որ Հայաստանում անկեղծորեն փորձում են սփյուռքին մասնակից դարձնել Հայաստանի ներքին կյանքին: Ենթադրում եմ, որ չեն ուզում սփյուռքի մասնակցությունը լինի, որովհետեւ իրենք պետք է որոշ չափով իրենց տեղը զիջեն: Նույնիսկ ներդրումների միջոցով սփյուռքն անմիջական մասնակցություն չունի ծրագրերի կատարմանը: Փողն ուղարկում են ու այնքան էլ չեն մասնակցում, թե գումարն ինչպես ծախսվեց: Կարող է հետեւում են, բայց շատ հեշտությամբ կարելի է խաբել:

Մտածում եմ, որ կառավարությունը շատ մեծ հաջողություններ կունենար կոնկրետ ոլորտներում, եթե խորհրդատվական կարգով մարդկանց հրավիրեր, որպեսզի հասկանան, թե ինչպես մոտենան կոնկրետ խնդիրներին, մտքերի, փորձի փոխանակում լինի եւ այլն: Վերջ ի վերջո, սփյուռքում կյանքի փորձ ունեցող մարդիկ կան, որոնք պատրաստ են Հայաստանին օգնել:

Իմ փորձով ասեմ: 2001 թ. մեկն ինձ կանչեց Հայաստան, որ ինժեներական գործերով իրենց օգնեմ: Իմ աշխատանքը հավանել էին: 6-7 տարի մնացի Հայաստանում, այդ ընթացքում եկեղեցու հետ էի աշխատում: Շատ մարդիկ գնահատեցին, որ ԱՄՆ-ից եկել էի Հայաստան, ես էլ ինձ լավ զգացի, որ կարողանում էի օգնել մարդկանց: Դա շատ կարեւոր բան է:

Եթե Հայաստանում գնահատված էիք, ինչո՞ւ եկաք Վաշինգտոն:

Ծնողներս ԱՄՆ-ում էին, արդեն մեծանում էին, թոռնիկներին էին կարոտում: Դա մեծ դրդապատճառ էր Ամերիկա հետ գնալու համար: Մյուս կողմից` մտածում էի, որ Հայաստանում քահանա կձեռնադրվեմ եւ կմնամ այնտեղ, բայց կաթողիկոսի հետ տարաձայնություն ունեցա եւ մտածեցի, որ ապագան ուրիշ տեղ փնտրեմ:

Փաստորեն, այնքան էլ գնահատված չեք եղել:

Եվ գնահատված էի եւ գնահատված չէի: Դուք գիտեք, որ ճնշումը ոչ միայն սովորական քաղաքացիների վրա է, եկեղեցու ներսում էլ ճնշումներ կան: Մի խոսքով, երբ տեսա, որ պետք է մտածեմ իմ մասնագիտության շուրջ եւ առաջ գնամ, դրան էլ գումարած` ծնողներիս հետ կապված հարցերը, եկանք ԱՄՆ: Բայց միշտ նպատակ ունենք գնալ Երեւան:

Մամուլում հրապարակումներ եղան մի բարձրաստիճան հոգեւորականի մասին, որ թանկարժեք ավտոմեքենա եւ զենք է նվեր ստացել: Արդյոք նման երեւույթները չե՞ն խզում եկեղեցի-հասարակություն կապը:

Տեսականորեն թանկարժեք մեքենա նվեր ստանալը կարող է ոչ մի բանի չխանգարել: Այդ մարդը նվեր է ստացել իր սանիկից, բայց եթե ընդհանուր վիճակն այնպիսին է, որ ժողովրդի մոտ տպավորության կա, թե իրենք եկեղեցուց շատ բան չեն ստանում, եւ միայն եկեղեցին է պահանջում ժողովրդից, շատ բաներ էլ սփյուռքից է ստանում, սա արդեն այլ է:

Հասարակ ժողովուրդը տեսնում է, որ բարձրաստիճան հոգեւորականները հանգիստ կյանք են վայելում, երբ որ իրենք դժվարության մեջ են ապրում, դա ժողովրդին հեռացնում է եկեղեցուց: Այդ փաստը դրդում է ժողովրդին հոգեւոր սովը հագեցնելու համար ուրիշ տեղ գնալ եւ այլ աղբյուրներից օգտվել: Իսկ թե ինչու է եկեղեցին իրեն այդպես պահում, չեմ կարող ասել: Կարող է սովետական ժամանակներից ժառանգած կեցվածք է, կամ էլ հոգեւորականները վախենում են ժողովրդի առջեւ բացվելուց:

Եթե իրենք ապրեն ինչպես Հիսուս Քրիստոսը, նշանակում է` համեստ եւ ծառայող կեցվածք պիտի ունենան ժողովրդի առջեւ: Երեւի դժվար է, դժվար է խոնարհվել ժողովրդի առջեւ: Չեմ ուզում ասել, որ ժողովուրդը մեղք ունի, բայց ժողովուրդն է վեր պահում հոգեւորականներին, բարձր տեղ են տալիս նրանց: Ժողովրդի սխալը չէ, որվհետեւ իրենք ուրիշ ձեւ չգիտեն:

Ճիշտ է, պետք է հարգանք ցուցաբերել հոգեւորականների նկատմամբ, բայց պետք չէ նրանց վերաբերվել իբրեւ իշխանի կամ անձեռնմխելի անձի: Ես կուզենայի եկեղեցին տեսնել օգնողի, նեղին հասնողի դերում, եւ հոգեւորականներն էլ ժողովրդին ցույց տան, որ իրենք իսկապես ապրում են այնպես, ինչպես քարոզում են: Քրիստոնեությունը հեշտ կյանք չէ, բայց ճիշտ կյանք է, եւ հոգեւորականները պետք է հասկանան, որ չի կարելի քարոզել մի բան, բայց անել այլ բան:                                      

Մեկնաբանություններ (7)

Արարատ
Գոհար, եթե կարելի է ասա իմանանք հոգևորականները ինչով են թալանում, գրփում կամ չրփում ժողովրդին?? Ու եթե կարելի է փաստերով, այլապես կմտածեմ կամ աղանդավոր ես, կամ էլ վառված ինչ-որ հոգևորականից, որ էդպես արտահայտվում ես: Թեպետ մակարդակդ է թույլ տալիս, որ մի ամբողջ, միևնույն ժամանակ, շատ կարևոր կառույցի մասին էդպես համընդհանուր արտահայտվել, միևնուն ժամանակ էլ մտածում եմ, որ դու ընդհանրապես կապ չունես ոչ եկեղեցու և ոչ էլ քրիստոնեության հետ:
rahageets
Organized religion in Armenia, especially the Apostolic Church, is in need of serious reform, no doubt. Then again, it's only been 20 years after the fall of the atheist Soviet Union. Unfortunately, unlike much of the diaspora, parishoners in Armenia have little or no say in how parish life is conducted nor whether their pastor truly reflects the teachings of the church.
Արմեն
Շատ մարդիկ ովքեր իսկապես հասկանում են եկեղեցու դերը մեր կյանքում համամիտ են Զավեն Քալաջյանի հետ և գտնում որ եթե եկեղեցին չի ապրում մարդկանց և չի օգնում իր ժողովրդին այս դժվար պահին ապա կարելի է ենթադրել որ այն դադարել է կրել այն իմաստը որը պետք է կրեր մեր կյանքում ապա նրա գոյությունն անիմաստ է, մեզ պետք չէ եկեղեցի, մենք կարող են մուսուլման լինել , միևնույն ժամանակ հայ մնալ ու արժանապատիվ ապրել։ Չեմ հասկանում ինչու են հայ լինելը քրիստոնեության հետ կապում, եթե եկեղեցին այսպես պիտի գործի։
Hay_Axchik
Hello Zaven, I was also worked with you in Epygi Labs, and i am glad for your articles. Thaks, Hay_Axchik
Aram
One defence of Karekin 2nd. Wether we agree with him or not, he is not a businessman for himself . He seems to be attempting to make the Armenian Apostolic Church financially independent.
haykUS
I do not agree that we inherited from Soviets some priests act as oligarchs. In contrary under Vazgen's lead most of priests in Armenian church were humble and truly devoted to church and people. What we see now is direct reflection of Armenian corrupt government in Armenian Church. I will not have any respect to our church if priest rides in Bentley or Katalikos is businessman. Sorry, I want real church with real priests that care of our people and possesses some holiness. I agree with Kalajan about most of the comments he made on our church and our people. If all were like Kalajian and Fater Vrtaness from Odzun we would have had perfect church.
chello
Let me see...a high-ranking clergyman of the Armenian Church riding around in a Bentley with a pistol strapped to his belt.. Let me guess.... The Most. Rev. Archbishop Navasard Kjoyan Vicar General of the Araratian Pontifical Diocese. Do I win something for guessing correctly?

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter