HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Դանիել Իոաննիսյան

Ինչպե՞ս վարվել հարյուրավոր տուգանքներ ունեցող վարորդների հետ

Արդեն երկու տարուց ավել է, ինչ Հայաստանում գործում են արագաչափ սարքերն ու խաչմերուկներում երթևեկությունը վերահսկող տեսախցիկները: Այս տարիներին դրանց թիվը դարձել է 100-ից ավելին: Մենք բազմիցս խոսել ենք դրանց մասին` ներկայացնելով խնդիրները, քննարկելով տուգանքների չափերը և խախտում ծնող հանգամանքները:

Տաքսու վարորդ կա, որ ՃՈ-ին արդեն մի քանի տասնյակ  միլիոն է պարտք

Անցած երկու տարիների ընթացքում տեսանկարահանող և լուսանկարահանող սարքերի միջոցով հայտնաբերվեց շուրջ երկու միլիոն իրավախախտում (մոտ 15 միլիարդ դրամի): Սակայն այդ խախտումները հավասարապես չեն բաշխված հայաստանցի շուրջ կես միլիոն վարորդների միջև: Հրապարակվող վիճակագրության համաձայն` տուգանքների մոտ 70 տոկոսը ընկնում է շուրջ 10 տոկոս վարորդների վրա… Իսկ կան էլ ավելի աչքի ընկնողներ:

Այսպիսով, պարզվում է, որ կան վարորդներ, ովքեր կատարել են 1000-ից ավել իրավախախտում (ռեկորդակիրը 1098 խախտում ունի), իսկ թվով 144 վարորդ արդեն ունի 100-ից ավել տուգանք: Եթե հաշվի առնենք, որ միջինում խախտման տուգանքը կազմում է 5-10 հազար դրամ, իսկ չվճարելու դեպքում այն հնգապատկվում է, կստանանք, որ կան վարորդներ, ովքեր ունեն մի քանի տասնյակ  միլիոն դրամի պարտք: Պատկերացնո՞ւմ եք` տաքսու վարորդի, ումից պետությունը պիտի բռնագանձի մի քանի տասնյակ միլիոն դրամ:

Ակնհայտ է, որ այդպիսի վարորդներից շատերը սնանկ են ճանաչվում և իրենցից անգամ հնարավոր չի գումար բռնագանձել… Եվ այդ վարորդներն էլ կորցնելու բան չունեն ու այլևս չեն վախենում խախտում կատարել, ինչը, իր հերթին, իրենց երթևեկությունը դարձնում է չափազանց վտանգավոր:

Եկեք փորձենք հասկանալ, թե ինչ կարելի է անել անելանելի դրության մեջ հայտնված այդ վարորդների հետ, քանի որ մի կողմից իրենք վտանգավոր են երթևեկության համար, մյուս կողմից` ծանր վիճակում հայտնված քաղաքացիներ են, ում հարկավոր է օգնել:

Գործող օրենսդրությամբ

Մեր երկրում այս պահին գործող օրենքներով այդ վարորդներից կբռնագանձվի ամբողջ ունեցվածքը և չբավարարելու դեպքում պիտի բռնագանձվի ամենը, ինչ վարորդը կաշխատի:  Ընդ որում, հազարավոր խախտումներ արած վարորդին վարորդական վկայականից չեն զրկի, և նա կշարունակի կատարել խախտումներ, քանի որ ունեցվածք չունի (արդեն):

Այնպես որ, գործող օրենսդրությունը խնդրին որևէ լուծում չի տալիս:

Մասնակի համաներում

Խնդրի մասնակի լուծում է նաև համաներումը:  Օրինակ` «էս ինչ ժամկետում վճարեք ձեր կուտակած տուգանքների մայր գումարը և ազատվեք ուշացման հնգապատիկը վճարելուց»:

Այո, անշուշտ հարյուրովոր տուգանքներ ունեցող տաքսու վարորդների համար սա փրկություն կլինի: Սակայն մարդիկ, ովքեր հաջողացրել են հարյուրավոր խախտոմներ անել (հետևաբար վատ գիտեն կանոնները), կշարունակեն մեքենաները վարել, վտանգել երթևեկության մյուս մասնակիցներին և կրկին հարյուրավոր տուգանքներ կուտակել:

Վարորդականից զրկում

Այժմ շատերը կարող են արդարացիորեն պնդել, որ եթե մարդ այն անստիճանի վատ է մեքենա վարում, որ երկու տարում հարյուրավոր (ՙկամ, անգամ, հազարավոր) խախտումներ է արել, ապա նրան արժե այլևս ղեկին մոտ չթողնել:  Ենթադրենք` օրենքով կարելի է ամրագրել, որ մարդ, ով ամսական, ասենք, 10-ից ավելի խախտում է անում, որոշակի ժամկետով զրկվում է վարորդականից:

Թեև վարորդականից զրկումը կարող է ուղեկցվել բռնագանձմամբ կամ մասնակի համաներմամբ, շատերի համար վարորդական վկայականը հանդիսանում է փող վաստակելու միակ միջոց: Վարորդականից զրկումը այս մարդկանց համար համարժեք է գնդակահարությանը:       

«Կրթությունը կփրկի աշխարհը»

Սակայն, թերևս, կա արդեն լավ մոռացված, սակայն արդի միջոց, որը կարող է լուծել խնդիրը:

Քչերը կհիշեն, որ տասնամյակներ առաջ վարորդական վկայականից զրկված վարորդները այն հետ ստանալու համար պետավտոտեսչությունում պարտավոր էին երթևեկության կաննոների մասին ֆիլմ նայել:

Այսպիսով, եթե այժմ հարյուրավոր տուգանքներ ստացած վարորդներին պետությունը առաջարկի, որ վերջիններս կկարողանան մասնակի համաներում ստանալ, եթե ևս մեկ անգամ մանրամասն քննություն հանձնեն երթևեկության կանոնների և անվտանգության մասին, կարծես, խնդիրը կարող է լուծվել:

Այս դեպքում մի կողմից վարորդները հնարավորություն կունենան թե ցմահ պետությանը պարտք չմնալու, թե կանոնները սովորելու ու այլևս չտուգանվելու, մյուս կողմից` պետության «խիղճը հանգիստ կլինի», քանի որ վտանգավոր ու օրինախախտ այդ  վարորդները կկրթվեն և կդառնան անվտանգ ու օրինապահ:

Կարծում եմ` այս տարբերակը պետք է ձեռք տա բոլորին: Այսպիսի միջոցառման իրականացման դեպքում մարդիկ կհասկանան, որ պետությունը կոչված է իրենց օգնելու և ոչ պատժելու` դրանից բխող բոլոր դրական հետևանքներով:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter