HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Ռոջեր Ուոթերս. Հետպատերազմյան երազանքի հետքերով

Նաիրա Հայրապետյան

«Ես ու Դեյվիդը միշտ էլ շատ տարբեր մարդիկ ենք եղել. մենք միմյանցից տարբեր ենք և՛ հայացքներով, և՛ նպատակներով: Այդպիսին էինք նույնիսկ այն ժամանակ, երբ ինքը նոր էր միացել խմբին. դա 1968 թվականն էր: Ու այս ամենը այդպես էլ երբևէ չփոխվեց,- ասում է Ռոջեր Ուոթերսը,- կգա ժամանակ և ինքներդ կպարզեք իրականությունը, իսկ իրականությունն այն է, որ նա ինձ դուր չի գալիս»:

1983թ. «The Final Cut»-ի՝ «Pink Floyd»-ի 12-րդ ստուդիական ալբոմի թողարկումից հետո կրքերն առավել թեժացած էին երկու երաժիշտների միջև: Եվ շուտով Ուոթերսը  հայտարարեց խմբից հեռանալու իր որոշման մասին: Սա ոչ միայն վերջին ալբոմն էր խմբի հիմնադիր կազմով, այլև միակը, որտեղ ամեն ինչ՝ երաժշտություն, երգի բառեր և նույնիսկ շապիկի ձևավորում, պատկանում էր միմիայն Ուոթերսին: Սա միակը մնաց խմբի պատմության մեջ նաև այն առումով, որ  բացակայում էր Ռիչարդ Ռայթը: Ալբոմի նախապատրաստական աշխատանքներն արդեն անցնում էին լարված մթնոլորտում. երաժիշտների միջև, հատկապես Ուոթերսի և Գիլմըրի, կոնֆլիկտային իրավիճակները գնալով ավելի էին մեծանում: Տպավորությունն այնպիսին էր, որ Ուոթերսը՝ անտեսելով մյուսներին ու ամեն ինչ, անում էր այն, ինչ ինքն էր հարմար գտնում՝ դրանով ասես հասկացնելով՝  «այստեղ ես եմ ասողը»: Ուրիշ էլ ի՞նչ է հնարավոր ենթադրել, եթե խումբը թողարկում է մի ալբոմ, որը կրում էր հետևյալ ենթավերնագիրը՝ « Ռեքվիեմ՝ նվիրված  Ռոջեր Ուոթերսի հետպատերազմյան երազանքին՝  «Pink Floyd»-ի կատարմամբ»:

Մոտավորապես այսպես: Այս շարքը ընդգծված հակապատերազմական տրամադրություն ուներ: Ինքնահռչակ  «հրամանատարն» այն նվիրել էր համաշխարհային պատերազմում զոհված հոր՝  Էրիկ Ֆլետչեր Ուոթերսի հիշատակին: Երբ Գիլմըրը խնդրեց նրան ձայնագրության աշխատանքները հետաձգել թեկուզ կարճ ժամանակով, որպեսզի ինքն էլ հասցնի մեկ-երկու երգ գրել, Ուոթերսը մերժեց: «Կարծում եմ, որ մի քանի երգ, ինչպիսին օրինակ  «Comfortably Numb»–ն է, կրակի վերջին առկայծումներն էին՝ իմ և Ուոթերսի համատեղ աշխատանքի»:- ասել է Գիլմըրը այդ օրերի մասին:  Նիք Մեյսոնի վկայությամբ, խմբի անդամների միջև ստեղծագործական անհամաձայնությունը հաճախ վերածվում էր վեճի, անգամ ծեծկռտուքի: Գիլմըրը նաև ասում էր, որ եղած երգերն այնքան էլ իր սրտով չէին, և այդ պատճառով էր փորձում վերանայել բովանդակությունն ու ցանկը: Բայց չստացվեց: Ուոթերսը առանց ուշադրություն դարձնելու բազմաթիվ տարաձայնությունների, ձայնագրեց ալբոմը, որը թողարկվեց 1983թ. մարտին:

Չնայած այս ալբոմից որոշ երգեր հաջողություններ ունեցան, բայց խմբի պատմության մեջ այն մինչ օրս համարվել է ամենաթույլ ստեղծագործությունը: Շատերն են խոսել այն մասին, որ այստեղ ամեն ինչ չափից դուրս քաղաքականացված էր, որի պատճառով, առավել կարևորություն տալով տեքստին, հեղինակը չէր կարողացել զարգացում ապահովել երաժշտական մասում:  

Ամերիկացի գրող և քննադատ Կուրտ Լոդերը այն համարում էր« ըստ էության, Ռ. Ուոթերսի սոլո ալբոմը»:  Ուոթերսը ոչ միայն երգերի, երաժշտության, դիզայնի հեղինակն էր, այլ նաև հիմնական կատարողը. 12 երգից բաղկացած ալբոմում ընդամենը « Not Now John»-ում է հնչում Գիլմըրի ձայնը… իսկ Ռայթը, ինչպես արդեն նշեցինք, ընդհանրապես չկար, նրան փոխարինել էին այլ երաժիշտներ:

Դեռևս «The Wall»-ից եկող բեկումը երաժիշտների միջև այլևս խորացել էր և գնալով վերաճում էր անվերջանալի կոնֆլիկտների: Արդյունքում, Ռոջերը սկսեց հաստատակամորեն աշխատել անհատական նախագծի համար, իսկ արդեն 1985թ. հեռացավ խմբից՝ այսպիսով դադարեցնելով նաև գործունեությունը:

Հետո այս երաժիշտներին միասին արդեն հանդիպում ենք դատական ատյաններում: Ուոթերսը այդպես էլ չներեց խմբի անդամներին, որ իր հեռանալուց հետո՝ 1987թ.,  «Pink Floyd»-ի գործունեությունը շարունակել էին նույն անվամբ: Նա խմբին նաև մեղադրում էր նախկին ստեղծագործություններն օգտագործելու համար: Եվ Ռոջերը խմբին դատի տվեց: Հանուն իրավունքների մղվող այս թեժ պայքարում, երկարատև քաշքշուկներից հետո նոր «Pink Floyd»-ին հաջողվեց պահպանել իր անունը, սակայն Ուոթերսն իր հերթին հասավ նրան, որ իրեն հանձնվեց «The Wall»-ի «The Final Cut»-ի և խմբի լավագույն ստեղծագործությունների մեծ մասի  հեղինակային իրավունքը: Չնայած նախկին հրամանատարի կանխատեսումներին՝ «Pink Floyd»-ն առանց Ուոթերսի, այնուամենայնիվ,  շարունակեց ապրել: 1987թ.-ից սկսած՝ խումբն առանց նախկին առաջնորդի թողարկեց երեք ալբոմ՝  «A Momentary Lapse of Reason» (1987թ.), «The Division Bell» (1994թ.) և «The Endless River» (2014թ.): «A Momentary Lapse of Reason»-ին հաջորդեց համաշխարհային շրջագայությունը, որը ամենամեծն էր խմբի կյանքում:

Ուոթերսի սոլո կարիերան իր սկիզբը նշանավորել էր դեռևս 1984թ., երբ նա թողարկեց « The Pros and Cons of Hitch Hiking» ալբոմը: Սակայն ամենանշանավորը դեռ առջևում էր: 1990թ. հուլիսին նա մի մեծ ու շքեղ համերգ անցկացրեց Բեռլինում՝ Պոտսդամի հրապարակում, նվիրված բեռլինյան պատի քանդվելուն և Գերմանիայի վերամիավորմանը: Պատմական այս իրադարձությանը նվիրված « The Wall – Live in Berlin»-ը ամենամեծ և ամենատպավորիչ էջերից է ռոք մշակույթում: Այս համերգին մասնակցում էր հայտնի երաժիշտների մի հսկա աստղաբույլ՝ Ջոնի Միտչել, Վան Մորիսոն, Շինեիդ Օ’Քոնըր, « Scorpions», Բրայըն Ադամս և ուրիշներ: Դե իսկ ներկայացման և բեմի ձևավորման մասին լեգենդները շրջում են մինչ օրս:

Երաժիշտն այս համերգային շոուն գունավորել էր գերմանական սիմֆոնիկ նվագախմբի, երգչախմբի, ամերիկյան երկու ռազմական ուղղաթիռների, սովետական քայլերթով և զինվորական նվագախմբի մասնակցությամբ ևս:Հատուկ այս համերգի համար կառուցվել էր 25 մետր բարձրությամբ և 170 մետր երկարությամբ պատ: Հրավիրյալների թվում էին ռոքի մեծանուն երգիչներ և երաժիշտներ, որոնցից ոչ բոլորն էին կարողացել ներկա լինել: Այդ անունների մեջ, սակայն, չկային նախկին գործընկերները՝ ո՛չ Գիլմըրը, ո՛չ Նիք Մեյսոնը և ո՛չ էլ Ռիչարդ Ռայթը:

Երկու տարի անց Ուոթերսը թողարկեց իր երրորդ ալբոմը՝ «Amused to Death » խորագրով, որն ամենահաջողվածն է համարվում իր սոլո կարիերայի ընթացքում: 2005թ. լույս տեսավ «Ça Ira» -ն, այն Ֆրանսիական Հեղափոխությանը նվիրված երեք գործողությամբ օպերա էր:

Ուոթերսը հայտնի է ակտիվիստական գործունեությամբ ևս ՝ հասարակական, բնապահպանական և քաղաքական հայացքներով: Այս առումով նա մի քանի համերգային նախագծեր է իրականացրել, որոնք նույնիսկ քաղաքական սուր հաղորդագրություններ են պարունակել: Մասնակցել և իրականացրել է մի շարք բարեգործական ծրագրեր, համերգներ, նույնիսկ ղեկավարել նման կազմակերպության աշխատանքներ: Ահա այս հանգամանքի, կամ ավելի ճիշտ, երաժիշտ-մարդու այս կեցվածքի շնորհիվ «Pink Floyd»-ի երկրպագուները մի քանի անգամ հնարավորություն ունեցան բեմում միասին տեսնելու խմբին՝ նախկին կազմով:

2004թ. Ուոթերսը նոր երգեր թողարկեց, որոնցում նա ուղղակիորեն դատապարտում էր Միացյալ Նահանգներին և Մեծ Բրիտանիային մեկ տարի առաջ Իրաքի դեմ իրականացված ռազմական գործողությունների համար: Իսկ ահա 2013թ. երաժիշտը համախմբեց նախկին գործընկերներին Իսրայելի դեմ՝ դատապարտելով Պաղեստինյան տարածքները օկուպացնելու համար: «Ես ամենաքիչը սխալ եմ համարում, որ արտիստը գնա և ելույթ ունենա մի երկրում, որը օկուպացրել է մեկ այլ ժողովրդի հողը և ճնշում է նրանց, ինչպես դա Իսրայելն է անում ,- ասում էր Ուոթերսը ,- Նրանք պետք է «ոչ» ասեն»:

Բնականաբար նա ևս հայտնվեց հակասիոնիստական գործիչների սև ցուցակում, որի համար ստիպված եղավ բացատրություն տալ, որ իր քննադատությունը ուղղված է ոչ թե հրեաների կամ կոնկրետ Իսրայելի, այլ Իսրայելի կառավարության գործունեությանը, այն էլ՝ կոնկրետ պաղեստինյան հարաբերություններում:

«Հոր կորուստը նման է այն կենտրոնական սյան փլուզմանը, որի վրա հիմնովին կանգնած է պատը,- ասում է Ուոթերսը,- Տարիներն անցնում են իրար հետևից, իսկ երեխաները շարունակում են հայրեր կորցնել, նորից ու նորից… հանուն ոչ մի բանի»:

Ուստի, չնայած լեգենդար երաժշտի հետպատերազմյան երազանքի, աշխարհում նրա բաղձալի խաղաղությունը դեռ չի շտապում հաստատվել: Իսկ այդ երազանքը հեռու է իրականությունից այնքան ժամանակ, քանի դեռ հնչելու են «Bring The Boys Back Home» -եր  ոչ թե միայն բեմերից, այլ մեր իրական կյանքում, ցավալիորեն՝ ամեն օր, ամեն ժամ:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter