HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Արա Գուրզադյան

Էպիկենտրոն ընկնելու դիալեկտիկան

սկիզբը՝  Ճշմարտածնության էպիկենտրոնում

Մարդու, հասարակության եւ մոլորակային կյանքի ահռելի այս հյուսվածքում անցյալը այն հումքն է, որով ապագան ներկայի ձեռքով ասեղնագործում է իր հանքերի քարտեզը:

Հումքը դառնալով հիմք, զոհաբերելով իր էությունը` կորչում է ասեղնագործության ներկա հյուսվածքում' տեղ ազատելով ապագայից եկող հղիությանը: Ցանկացած հղիություն գալիս է ապագայից եւ իրագործվում է ներկայում, եթե անցյալի պոտենցիան, լոկալ ոչնչացում ապրելով, տեղ է ազատում ապագայից եկող ներհոսքի համար:

Ակտիվ պասսիվության եւ պասսիվ ակտիվության չափն այստեղ որոշիչ է ինքնահղիացման ակտի մեջ ստեղծագործաբար ներկան բացակա եւ բացական ներկա դարձնելիս:

Անցյալի ներկայությունն այժմ, այս պահին, բացակայություն դարձնելու միջոցով մենք մեր մեջ տեղ ենք ազատում ապագայի բացակայությունն այժմ ներկայության վերածելու համար: Անցյալի կուտակումները զոհաբերողն է իրական ներկայի ստեղծողը:

Այս զոհաբերությունն է ծնողը ազատության: Ազատությունը ծնվում է զոհաբերությունից, երբ զոհաբերությունն իր հերթին ծնվում է ազատության հղիությունից: Այս դիալեկտիկան մետամորֆոզի էությունն է եւ զարգացման իմաստը:

Զոհաբերությունը ժխտում չէ: Դա կուտակված հարստության որակական տրանսֆորմացիայի ակտ է, որում ինվոլյուցիան անցնում է էվոլյուցիայի, եւ հակառակը:

Ցանկացած հարստություն պետք է տրանսֆորմացիա ապրի: Ինքնանպատակ կուտակված հարստությունը տրանսֆորմացիա չապրելով' բերում է կործանման:

Սա տեղի է ունենում ինչպես նյութական, այնպես էլ հոգեւոր հարստության պարագայում, ինչպես անհատական, այնպես էլ ազգային, քաղաքակրթական մակարդակներում:

Կործանարար աղետները գալիս են հենց այդ նպատակով. կարծրացած կուտակումները քանդելով' տեղ ազատել ապագայից եկող ներհոսքին:

Հարստությունը ճիշտ չտնօրինողը ակամայից ենթակա է կուրացման: Ոչ թե ձեւավորվող եւ կայացող, այլ ձեւավորված եւ կայացած համակարգին գամված հայացքն է հղի կուրությամբ:

Տեսնելու ֆունկցիան ենթադրում է ներխուժում շարժման մեջ: Ենթադրում է էության բացահայտում: Տեսնելն արդեն իսկ ճանաչել է նշանակում: Տեսնել նշանակում է շփվել, դիպչել իմաստին:

Բայց արդեն ներսից, քանզի իմաստը բացվում է ներսից: Ստանալով ընկալում դրսից' մենք այն ներծծում ենք իմաստով' ներսից: Դրսի եւ ներսի հանդիպման այդ վայրում ծնվում է իրականություն: Մեր միջոցով իր իմաստը վերագտած աշխարհը դառնում է իրական:

Դրա համար է աշխարհը զգայարանների միջոցով արտացոլվում մեր մեջ: Արտացոլվելով մեր մեջ' նա իր իմաստն է ուզում վերագտնել մեզնում: Աշխարհը ձգտում է ճանաչման:

Ճանաչման են ձգտում բոլորը, որովհետեւ ճանաչվելով է, որ դառնում են իրական: Սրա բարձրակետն է ինքնաճանաչողությունը, որում անհատն ինքն է դարձնում իրեն իրական:

Նա իրականացնում է իրեն: Ճանաչողությունն ինքնին ստեղծագործական պրոցես է, որովհետեւ դրանում աշխարհը շարունակում է ստեղծագործվել: Ճանաչողությունը արարչագործության շարունակությունն է:

Ինքնաճանաչողությունը ինքնաարարման նախադրյալն է: Ինքնաարարման մեջ մարդն ավելի ու ավելի իրական է դառնում: Ինքնաարարման առանցքն է ճշմարտածնության կամքը: Այդ առանցքի վրա սուբյեկտիվը դառնում է սուբյեկտիվ: Դուալիզմը հանվում է: Աշխարհը դառնում է Ես, Ես-ը' աշխարհ:

Աշխարհն արտահայտություն է: Ամեն բան ուզում է արտահայտվել, դրսեւորվել, իրագործվել մեզնում եւ մեր կողմից:

Արտահայտվել նշանակում է ազատվել ինչ-որ բանից, տեղ ազատել նոր կուտակումների համար:

Մենախոսությունը գոյանում է վերապրված կուտակումներից ազատվելու, արտահայտվելու, իրագործվելու, կարծես սեփական գոյության մեջ համոզվելու նպատակով: Այն ծնվում է մենության անտանելիությունից եւ ձգտում է երկխոսության:

Ուրիշի մեջ արտացոլվելու, ուրիշի մեջ արտահայտվելու, ուրիշի մեջ պարպվելու եւ ինքնահաստատման ձգտելու պարագան բերում է երկխոսության:

Զրույցն իր խորքերում չափազանց ինտիմ, նույնիսկ էրոտիկ հաղորդակցություն է, որն անցնելով ամենատարբեր ելեւէջներով ու նրբերանգներով' կարող է հասնել անգամ բռնության եւ բռնաբարության:

Զրույցի էությունը նյութափոխանակությունն է: Արտահայտությունն այսպիսով բերում է հաղորդակցության, հաղորդակցությունն էլ' նյութափոխանակության: Նյութափոխանակության ամենագռեհիկ ձեւն առեւտուրն է:

Սակայն այս ստորին օղակում եւս ինչ-որ բան ձեռք բերելու համար անհրաժեշտ է ինչ-որ բան տալ, զոհաբերել, ինչ-որ բանից ազատվել: Մի պահ աղքատանալով' հարստացնել ուրիշին, հաջորդ պահին հարստանալու համար, եւ այսպես շարունակ: Կապիտալի էությունը անընդհատ զոհաբերվելու մեջ է:

Ապրանքափոխանակության մեջ այն կատարում է արյան դերը: Ինքնանպատակ կուտակումների դեպքում այն բերում է մահացու խցանումների, որից փրկվելու միակ թերապիան դրսից եկող կործանարար հարվածներն են: Խցանումներից ազատվելու մեջ է կործանումների իմաստը:

Տիեզերական ահռելի այս նյութափոխանակության օրգանիզմի ֆունկցիոնալ իմաստը հասկացողն ու այն անհատապես մարմնավորողն է օրգանիզմի իմունիտետն արարողը:

Ստեղծագործական նյութափոխանակության կուլտուրան հասարակության այն թթվածինն է, որն արտաշնչում է թոքերի դեր կատարող մտավորականությունը զանազան խցանումներից գոյացող ածխաթթու գազը ներշնչելուց հետո:

Նյութափոխանակության կուլտուրան օրգանների գործունեության հարց է: Ազգային օրգանիզմի ֆունկցիոնալությունը սոցիալական մարմնի ճիշտ նյութափոխանակությամբ է երաշխավորվում:

Ամեն ինչ առողջ օրգանների հարց է: Կործանումներն ընկալողներ են պետք: Աղետներն ըմբռնման կարիք ունեն: Ստեղծարար եւ կործանարար ուժերի դիալեկտիկան ոչ թե պասսիվորեն դրսից ընդունող, այլ ակտիվորեն ներսից իրագործող, այսինքն' հոգեւորի բուն էության' ստեղծագործական մետամորֆոզի մեջ ապրող մարդն է, որ արարելով իրական ազատությունը' աստիճանաբար ազատվում է ճակատագրի պատճառահետեւանքային կապանքներից, արտաքին դետերմինիզմից եւ մտնում ինքնորոշման, ինքնաարարման նոր հնարավորությունների ոլորտը:

Առողջ օրգանների առկայությունը մարդուն եւ հասարակությանը հնարավորություն են ընձեռում հոգեւոր օրենքների ըմբռնման, դրանց անհատական արարման եւ իրագործման համար, որի կիզակետն է ճշմարտածնության կարողությունը, մարդու վեհության միակ վկայությունը:

Սրանով են հաղթահարվում փակուղիները, շրջափակումները, խցանումներն ու մեկուսացումները: Սրանով են հաղթահարվում մենությունն ու անհայտությունը: Ծայրամասից մենք ընկնում ենք էպիկենտրոն: Ճշմարտածնության էպիկենտրոն: Ժամանակները հասունանում են այդտեղ:
շարունակելի

«Ռուբիկոն» ամսագիր, 1/11/2007

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter