HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Հայկական օդուժը կորցրեց 2 բարձրակարգ սպա եւ թանկարժեք զինտեխնիկա

Այսօր հայկական օդուժը կորցրել է երկու ռազմական օդաչուի՝ փոխգնդապետ Արմեն Բաբայանին եւ մայոր Մովսես Մանուկյանին, ինչպես նաեւ մեկ հատ «Սու-25ՈւԲԿ» գրոհային ինքնաթիռ:

Կեսօրից հետո ՊՆ-ն հայտարարեց, որ առավոտյան ժամը 10:20-ի սահմաններում կորել է կապը ամենօրյա մարտական պատրաստության պլանով ուսումնամարզական թռիչք իրկանացնող «Սու-25» օդանավի հետ, որը պատկանում էր ՀՀ զինուժին: Ինքնաթիռն, ըստ ՊՆ-ի, թռիչքային երթուղի էր դուրս եկել 10:06-ին Գյումրու «Շիրակ» օդանավակայանից:

Մեկնարկած որոնողափրկարարական աշխատանքների արդյունքում Շիրակի մարզի Քարաբերդ բնակավայրի հարեւանությամբ հայտնաբերվել են կործանված ինքնաթիռի մնացորդները: Դեռեւս անհայտ է, թե ինչ հանգամանքներում է աղետի ենթարկվել ինքնաթիռը: Նշենք միայն, որ Քարաբերդը Գյումրու օդանավակայանից ուղիղ գծով մոտ 23 կմ հեռավորության վրա է:

Զոհվածներից փոխգնդապետ Արմեն Սլավիկի Բաբայանը դեկտեմբերի 30-ին կդառնար 44 տարեկան, նա, ինչպես հայտնում է ՊՆ-ն, 1-ին կարգի օդաչու էր: Իսկ 3-րդ կարգի օդաչու, մայոր Մովսես Գեւորգի Մանուկյանը հունվարի 23-ին կդառնար 32 տարեկան:

«Սու-25»-ը խորհրդային (հետագայում՝ ռուսական) մշակման եւ արտադրության գրոհային ինքնաթիռ է, ինչը նշանակում է, որ այն նախատեսված է ցամաքային ուժերին օդից աջակցելու, ինչպես նաեւ ցամաքային ու ծովային թիրախները նշանառու կրակով խոցելու համար: «Մի-24» ուղղաթիռների հետ սրանք մեր օդուժի հիմնական հարվածային ուժն են: ՀՀ օդուժի «Սու-25»-երը բազավորվում են Գյումրու «Շիրակ» օդանավակայանում, որը համատեղ բազավորման օդանավակայան է, այսինքն՝ այստեղ կարող են բազավորվել թե՛ ռազմական, թե՛ քաղաքացիական օդանավեր:

Քանի որ կործանված «Սու-25»-ում եղել է 2 օդաչու, հասկանալի է, որ խոսքը մեր զինուժում առկա «Սու-25ՈւԲԿ» տիպի ինքնաթիռի մասին է: Ըստ համացանցային բաց աղբյուրների՝ Հայաստանն ունի 15 հատ «Սու-25», որոնցից 13-ը «Սու-25Կ» գրոհայիններ են (անձնակազմը՝ 1 օդաչու, К – коммерческий, սա բազային մոդելի արտահանվող (կոմերցիոն) տարբերակն է), իսկ 2-ը՝ ուսումնամարտական «Սու-25ՈւԲԿ» (УБ - учебно-боевой, УБК-ն УБ-ի արտահանվող տարբերակն է, անձնակազմը՝ 2 օդաչու):

Համաձայն Ստոկհոլմի խաղաղության հետազոտության միջազգային ինստիտուտի (SIPRI) տվյալների՝ 2004 թ. Հայաստանը Սլովակիայից ձեռք էր բերել 10 հատ օգտագործված «Սու-25Կ», այդ թվում՝ 1 հատ «Սու-25ՈւԲԿ»: Գործարքի գինը կազմել էր 34 մլն սլովակական կրոն կամ 8 մլն դոլար: Այս օդանավերը Սլովակիան ժառանգություն էր ստացել Չեխոսլովակիայից, որն էլ իր հերթին դրանք դեռ 1980-ականներին ձեռք էր բերել ԽՍՀՄ-ից: 2004-ին Սլովակիան դարձել էր ՆԱՏՕ-ի անդամ, ինչից հետո աստիճանաբար սկսել էր ազատվել խորհրդային տեխնիկայից: Դեռ 2002-ի դեկտեմբերին սպառազինությունից հանված «Սու-25»-երով հետաքրքրվել էր Հայաստանը: 2004-ի հոկտեմբեր-նոյեմբերին 10 մարտական ինքնաթիռները տեղափոխվել էին Հայաստան: Ըստ համացանցային տվյալների՝ մյուս 5 հատ «Սու-25»-երը (այդ թվում՝ 1 հատ «Սու-25ՈւԲԿ») ձեռք են բերվել Վրաստանից սլովակների հետ գործարքից ավելի շուտ: Չնայած դրան՝ «SIPRI»-ն որեւէ տվյալ չի հաղորդում Վրաստանից Հայաստան օդանավերի մատակարարման մասին:    

ՀՀ քննչական կոմիտեն արդեն հայտնել է, որ հայտնաբերվել է ինքնաթիռի «սեւ արկղը»: Կոմիտեի զինվորական քննչական գլխավոր վարչության 10-րդ կայազորի քննչական բաժնում հարուցվել է քրեական գործ՝ ՀՀ ՔՕ 378-րդ հոդվածի 2-րդ մասի հատկանիշներով, որով նախաքննության կատարումը հանձնարարվել է ԶՔԳՎ հատկապես կարեւոր գործերի քննության վարչությանը։

ՔՕ նշված դրույթը սահմանում է. «Ռազմական թռչող սարքերի թռիչքների, դրանց նախապատրաստման կամ շահագործման այլ կանոնները խախտելը, եթե դրանք անզգուշությամբ առաջացրել են երկու կամ ավելի մարդու մահ, պատժվում են ազատազրկմամբ՝ չորսից տասը տարի ժամկետով»:

Ըստ քննչական կոմիտեի՝ ձեռնարկվում են անհետաձգելի քննչական եւ դատավարական բոլոր անհրաժեշտ միջոցառումները՝ վթարի պատճառները պարզելու ուղղությամբ:

Առաջին լուսանկարում՝ ՀՀ օդուժի «Սու-25ՈւԲԿ» ինքնաթիռներից մեկը (16.07.2008, Երեւան, «Էրեբունի» օդանավակայան). հեղ.՝ Սերգեյ Սավելեւ