HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Շահագործումից հանված օդանավերը հեռացվել են «Զվարթնոց» օդանավակայանի աերոդրոմից

Երեւանի «Զվարթնոց» միջազգային օդանավակայանում բազավորվող հայկական, ինչպես նաեւ այստեղ ժամանող արտերկրյա օդանավերից բացի՝ աերոդրոմում եւ դրան կից տարածքում կարելի է տեսնել վաղուց չշահագործվող, թռիչքների համար այլեւս անպիտան, բայց, ամեն դեպքում, որոշակի արժեք ունեցող ինքնաթիռներ:

Մինչեւ վերջերս դրանք 7-ն էին: 6-ը նախկինում գրանցված էին ՀՀ օդանավերի ռեգիստրում, իսկ 1-ը՝ աֆրիկական Գվինեա պետության: «Հետքը» նախկինում տարբեր առիթներով գրել է հայկական գրանցում ունեցած բորտերի մասին:

Նախկին նախագահական ինքնաթիռը դուրս է բերվել աերոդրոմից

Դրանցից մեկը նախկին նախագահական/կառավարական «Տու-134Ա-3»-ն է (նախկին հայկական գրանցումը՝ EK-65072), որը 2000-ականներին սպասարկել է երկրորդ նախագահ Ռոբերտ Քոչարյանին եւ շահագործումից դուրս բերվել 2010 թ. (2007-ին ձեռք է բերվել նոր նախագահական ինքնաթիռ՝ «Airbus A319-100 ACJ», իսկ EK-65072-ը 2007-2010 թթ. շարունակել է պետական կարիքների համար թռիչքները): 1977-ին թողարկված ինքնաթիռը նախկինում շահագործել են խորհրդային «Աէրոֆլոտն» ու Հայաստանի ազգային ավիափոխադրող «Հայկական ավիաուղիները», իսկ 1990-ականներին ձեւափոխվել է VIP բորտի:

EK-65072-ը՝ Դուբայում, 20.03.2009, հեղ.՝ Փոլ Դենթոն

2010-ի օգոստոսի 12-ին Կառավարությունը որոշել էր աճուրդի հանել օդանավը 600.168.000 դրամ մեկնարկային գնով (այդ պահի փոխարժեքով՝ մոտ 1.635.000 դոլար):

Երկար ժամանակ «Զվարթնոցում» կայանված ինքնաթիռը 2018-ի մարտի 22-ին գործադիրի որոշմամբ ամրացվեց Կառավարությանն առընթեր պետգույքի կառավարման վարչությանը (ներկայում՝ ՏԿԵՆ պետգույքի կառավարման կոմիտե): Որոշման հիմք էր դարձել այդ ժամանակվա նախագահ Սերժ Սարգսյանի փետրվարյան կարգադրությունը, որով շուրջ 483 մլն դրամ գնահատված օդանավը հանվել էր նախագահի աշխատակազմի հաշվեկշռից:

EK-65072-ը՝ «Զվարթնոցում», 02.01.2012, հեղ.՝ Պեպա Չեխ

2019 թ. հունիսի 6-ին նախկին նախագահական ինքնաթիռը անհատույց օգտագործման իրավունքով Կառավարությունը հանձնեց ՀՀ քաղավիացիայի կոմիտեի «Ավիաուսումնական կենտրոն» ՓԲԸ-ին: Գործադիրի որոշման հիմք էր դարձել ՓԲԸ-ի դիմումը իր վերադաս ՔԱԿ-ին, որն էլ իր հերթին դիմել էր Պետգույքի կառավարման կոմիտեին՝ խնդրելով բաժնետիրական ընկերությանը ամրացնել կամ անհատույց օգտագործման տրամադրել այս ինքնաթիռը:

Ըստ այդմ՝ Ավիաուսումնական կենտրոնի (ԱՈւԿ) ուսանողներն ուսուցման ընթացքում պարբերաբար իրականացնում են պրակտիկ պարապմունքներ, ինչը նպաստում է նյութի յուրացմանը եւ պրակտիկ գիտելիքների զարգացմանը: Հաշվի առնելով այն, որ «Տու-134» օդանավը լրակազմված է, բայց չի շահագործվում, նպատակահարմար է համարվել այն օգտագործել՝ ուսումնավարժանքներ իրականացնելու համար, որոնք չեն հանգեցնի օդանավի վիճակի վատթարացմանը:

Կառավարությունը գտել էր, որ օդանավի անհատույց օգտագործման իրավունքով տրամադրումը ԱՈւԿ-ին կնպաստի ավիացիոն կադրերի պատրաստման, վերապատրաստման եւ որակավորման բարձրացման գործընթացին, ինչպես նաեւ ապագայում նոր ուսանողների քանակի եւ նոր մասնագիտությունների ավելացմանը: Ըստ այդմ՝ կենտրոնում դասավանդող դասախոսներից շատերն ունեն այդ տիպի օդանավում աշխատելու մեծ փորձ եւ կարող են ապահովել ուսանողների պրակտիկ աշխատանքների անցկացումը՝ առանց նյութական լրացուցիչ միջոցների օգտագործման:

Երկար ժամանակ «Զվարթնոցի» աերոդրոմի՝ կիրառությունից դուրս եկած օդանավերի հատվածում կանգնած «Տու-134Ա-3»-ն այս տարվա աշնանը դուրս է բերվել աերոդրոմի տարածքից եւ տեղափոխվել հարեւանությամբ գտնվող ԱՈւԿ-ի շենքի դիմաց:

Նախկին EK-65072-ը՝ ԱՈւԿ-ի դիմաց (հեռվում երեւում է նախկին EK-85403-ը), 2023 թ. նոյեմբեր, հեղ.՝ Տիգրան Չախմախչյան

Մեր հարցին, թե ինչու է օդանավը տեղափոխվել, «Զվարթնոցի» կոնցեսիոն կառավարիչ ««Արմենիա» միջազգային օդանավակայաններ» ՓԲԸ-ից հայտնել են, որ դա արվել է՝ ուսումնական գործընթացն առավել արդյունավետ կազմակերպելու նպատակով: Ըստ էության, խնդիրն այն է, որ օդանավին մոտենալու նպատակով ԱՈւԿ-ի ուսանողներն ու դասախոսներն ամեն անգամ աերոդրոմ մտնելու համար, որը հատուկ պահպանության գոտի է, պետք է անցնեին օդանավակայանի ավիացիոն անվտանգության ծառայության անցակետով՝ պահպանելով ընթացակարգը, իսկ այժմ, երբ ինքնաթիռն աերոդրոմից դուրս է, դրա կարիքը չկա:

«ՀԱՈւ»-ի նախկին «Տու-154»-ն այլեւս կոնցեսիոների հաշվեկշռում չէ

«Զվարթնոցի» աերոդրոմում է գտնվում նախկին ազգային ավիափոխադրող «Հայկական ավիաուղիներ» պետական ընկերության «Տու-154Բ-2» ինքնաթիռը (նախկին գրանցումը՝ EK-85403), իսկ ավելի ճիշտ՝ դրա սավառնակը (պլաներ. սա օդանավի կմախքն է՝ առանց շարժիչի եւ սարքավորումների):

Նախկին EK-85403-ը՝ «Զվարթնոցում» (հետին պլանում՝ նախկին EK-65848-ը), 03.10.2018, հեղ.՝ Էրիկ Ռոմանենկո 

1980 թ. արտադրված օդանավն աճուրդի էր հանվել 2004-ի գարնանը սնանկ ճանաչված «ՀԱՈւ»-ի սնանկության գործի շրջանակներում, սակայն գույքը չէր հաջողվում իրացնել աճուրդով: Ի վերջո, 2007-ի գարնանը դատարանը որոշել է թույլատրել այս ինքնաթիռն ու «ՀԱՈւ»-ի պահեստներում առկա գույքի մի մասը՝ ինքնաթիռների էվակուացիոն համալիրը, հատուկ տրանսպորտի սարքավորումների համալիրը, ուղղակի վաճառքով եւ շուրջ 17 մլն դրամով օտարել «Զվարթնոցի» կոնցեսիոներ ««Արմենիա» միջազգային օդանավակայաններ» ՓԲԸ-ին («ԱՄՕ»), որի հանդեպ «ՀԱՈւ»-ն պարտք էր կուտակել զբաղեցրած տարածքների մասով:

Նախկին EK-85403-ը՝ «Զվարթնոցում», 07.10.2023, հեղ.՝ Վահե Սարուխանյան

«ԱՄՕ»-ից, սակայն, տեղեկացել ենք, որ նախկին EK-85403-ի սավառնակը ներկայում հաշվառված չէ կոնցեսիոների հաշվեկշռում: Ընկերությունը չի մանրամասնել՝ սավառնակն օտարե՞լ է, թե՞ ուղղակի որպես անպիտան գույք դուրս է գրել իր հաշվեկշռից:  

«ՀԱՈւ»-ի եւ «Էյր Արմենիայի» նախկին օդանավը հեռացվել է «Զվարթնոցից»

«Հայկական ավիաուղիների» մեկ այլ օդանավ՝ EK-65848 գրանցումով «Տու-134Ա»-ն, դատարանը նախկին ավիափոխադրողի սնանկության գործի շրջանակներում 2004-ի ամռանը թույլատրել է վաճառել ուղղակի գործարքի միջոցով: 1974-ին արտադրված օդանավը 80.000 դոլարին համարժեք դրամով ձեռք է բերել «Էյր Արմենիա» ավիաընկերությունը: Վերջինս 2006-ին էլ իրավունք է ստացել ձեռք բերել «ՀԱՈւ»-ի պահեստներում գտնվող գրեթե ութ տասնյակ ավիացիոն գույք:

EK-65848-ը՝ Ռուսաստանում, 2004 թ., հեղ.՝ Սերգեյ Գրիգորեւ

«Էյր Արմենիայի» EK-65848-ն, ըստ ՔԱԿ-ի, օդանավերի հայկական ռեգիստրից դուրս է բերվել 2008 թ. դեկտեմբերի 30-ին: Ապագրանցման ժամանակ հենց այս ավիաընկերությունն էր սեփականատերը: Այդուհանդերձ, տեւական ժամանակ այն կանգնած էր «Զվարթնոցի» աերոդրոմում՝ նախկին EK-85403-ի հարեւանությամբ:

Նախկին EK-65848-ը՝ «Զվարթնոցում» (հետին պլանում՝ նախկին EK-85403-ը), 2013 թ., հեղ.՝ Արմեն Գասպարյան

Հիշեցնենք, որ «Էյր Արմենիան» էլ սնանկ է ճանաչվել 2015-ի աշնանը, իսկ 2016-ի ամռանն սկսվել է ընկերության լուծարման վարույթ, ինչը նշանակում է, որ դրա գույքը պետք է վաճառվեր՝ պարտքերը հնարավորինս մարելու համար: «Էյր Արմենիայի» սնանկության աճուրդում այս «Տու-134»-ը չի եղել: Աճուրդով իրացվել են անշարժ գույք, մեքենաներ, գրասենյակային գույք, շրջանառու եւ հիմնական միջոցներ: Չնայած վերջին աճուրդը հայտարարվել էր 2020-ի օգոստոսին, մինչ օրս «Էյր Արմենիայի» սնանկության գործը չի ավարտվել:  

3 օդանավերը՝ «Զվարթնոցի» տարածքում 16.04.2023 թ. դրությամբ

Կոնցեսիոներ ««Արմենիա» միջազգային օդանավակայաններ» ՓԲԸ-ն «Հետքին» հայտնել է, որ այս տարվա ամռանը «Տու-134Ա»-ն հանվել է «Զվարթնոցի» աերոդրոմից: «ԱՄՕ»-ն նշել է, որ դա կատարվել է ինքնաթիռի սեփականատիրոջ դիմումով: Թե ով է ներկա սեփականատերը, կոնցեսիոները չի հայտնել, իսկ թե ինչ նպատակով է օդանավը հանվել աերոդրոմի տարածքից, «ԱՄՕ»-ն տեղյակ չէ:

Շարունակելի

Առաջին լուսանկարում՝ նախկին EK-65072-ը՝ Ավիաուսումնական կենտրոնի դիմաց, 2023 թ. նոյեմբեր, հեղ.՝ Տիգրան Չախմախչյան

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter